Dacia continuă să crească în Europa: înmatriculările au crescut cu 25% în ultimele 7 luni

de Tiberiu Safta
Miercuri, 30.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit datelor furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, înmatriculările Dacia la nivelul întregii Europe au crescut cu aproape 25% în ultimele 7 luni. Astfel, marca de la Mioveni devine a 10-a cel mai bine vândut brand de pe Bătrânul Continent.

În perioada ianuarie-iulie 2023, Dacia a înmatriculat 337.806 mașini la nivelul întregii Europe. Aceasta include țările din Uniunea Europeană, Marea Britanie și statele membre EFTA. Astfel, datorită numărului de mașini comercializate, înmatriculările Dacia au crescut cu 24.8%, potrivit calculelor realizate de ACEA.

Mai mult, după primele 7 luni din an, marca de la Mioveni a ajuns să dețină o cotă de piață de 4.4% în Europa, o creștere de 0.2% față de același interval din 2022.

Mulțumită acestei performanțe, Dacia se situează pe locul 10 în clasamentul celor mai bine vândute mărci în Europa. Liderul clasamentului în această perioadă este Volkswagen, cu 814.094 de mașini vândute până la finalul lui iulie. Locul secund este ocupat de Toyota, cu 487.349 de automobile înmatriculate, iar ultimul loc pe podium este luat de Audi, cu 436.900 de bucăți vândute.

Clasamentul mărcilor, până la Dacia, arată în felul următor: BMW (410.931 de autoturisme), Renault (403.807 mașini), Peugeot (403.772 de unități), Skoda (399.329 de exemplare), Mercedes-Benz (389.363 de mașini) și Kia (353.856 de automobile).

În afara primilor 10, Dacia se află și în fața unor nume mari, precum: Hyundai (318.159 de exemplare), Ford (317.225 de mașini) și Opel (276.633 de automobile).

via ACEA

Comentarii (14)

  • va rog cititi titlul in cheie ieconomica.

    Altfel spus: Saracia continua sa creasca in Europa. Saracii cumpara mai multe conserve Dacia eGunoi total nesigure in orice scenariu de utilizare.
    40 16
  • @nsrei
    Desigur, ai studii economice la academia Frunze, la Moscova. De aceea ai obișnința de a citi în cheie aur-istă și de a trage concluzii inepte sub formă de analize tembelo - politico -economice. Că Dacia este pe locul 10 la vânzări nu este pentru că europenii au sărăcit, altfel ar fi fost pe unul dintre primele trei. Probabil ochelarii de cal te fac să treci pe repede-înainte peste faptul că topul este dominat de Mercedes, Toyota, Audi, BMW, care sunt branduri premium, nicidecum low cost. Iar locul obținut se datoreză pragmatismului cumpărătorilor vest europeni ai Dacia, mulți dintre ei cumpărându-și o mașină pentru necesități zilnice nu pentru a se rupe-n figuri.
    17 47
  • Dacă apare un articol despre Dacia, imediat trebuie să apară și un Afanase care să înjure această marcă.
    14 63
  • Salutare voi ce comentați comentariul meu.
    Acuma in noua doctrina eco neo marxistă se zice pragmatism in loc de pauperism.
    Așa ați primit ordin de la unitate doi s un sfert?
    33 9
  • nsrei pe cind un drug test
    8 33
  • Săracii au talentul de a-și mărita banii pe opțiunea cea mai ieftină. De exemplu, City insurance sau Euroins sunt două companii de asigurare preferate de săraci. Cumva, erau tot timpul în creștere. :)))))))))

    Deci, de ce să cumperi o mașină cu siguranță, calitate și performanțe decente, când poți să iei nimic numai bun de înmatriculat?!? :)))))
    27 10
  • Banditos
    ontopic....francezii isi freaca mainile de satisfactie. Inca un pariu care se dovedeste castigator.

    off-topic...eram convins ca dupa 2 comentarii tembele in care isi vomita otrava, urmeaza sa isi voteze singur ineptiile si sa-i umple de respect pe ceilalti.

    dupa care urmeaza preabolnavul de serviciu care se bate cu umbra lui
    12 32
  • @Nsrei
    Bravo, tati! Ne-ai convins ca ești 100% ignorant, 100% arogant și 100% agresiv. E plin internetul de astfel de specimene, cum bine a prezis Umberto Eco.

    Acum ca ți-ai făcut numărul și ai dat o labă de fericire că te-a băgat lumea în seamă, mergi până la colț și vezi dacă plouă. Te cheamăm noi să dai raportul, mai încolo.
    8 27
  • Și eu eram sigur că orice apreciere asupra aberației Dacia este inutilă pentru samsarii trepanați. :))))))))))

    Consumatorul "Eu", cu siguranță nu eu, s-a bucurat deja de un concediu de neuitat, deși la un moment lătra și el alături de samsarii care l-au păcălit. :))))))))
    22 4
  • Banditos
    O analiza "ieconomica" doveste ca Dacia, castigand, dupa 1 an, o cota de piata de 0,2% (ZERO VIRGULA) nu este in niciun caz un succes total ci doar o crestere usoara daca nu chiar insignifianta pe care o putem intalni in orice perioada a anului la orice marca. Practic castigul poate, sau nu, sa fie temporar dar nu e chiar motiv de desfacut sampania. Decat daca e constant, uniform si se intinde pe mai multi ani.

    Numai un analfabet "ieconomic" poate concluziona ca plusul de 25% in vanzari (fata de propriile vanzari) fara sa ia in considerare performantele celorlalti competitori ar spune ca piata saraceste si ca urmare se indreapta spre masini ieftine. Daca esti si orb n-ai sa tii cont nici de faptul ca cele mai ieftine marci si-au marit preturile peste masura sau au renuntat la modele mai accesibile lasand locul numai bun de ocupat de catre cei de la Dacia.

    Nu, mai papagal electric...Dacia performeaza fata de ea insasi, castiga cota de piata (subunitar) si daca vrei (si daca poti) sa faci o analiza bazata pe principii economice trebuie sa tii cont de intraga piata, context si cifrele concurentei.
    7 24
  • Andrei
    Comentariile unora arată fix ceea ce știam deja: românii nu sunt doar săracii Europei, sunt și snobii Europei.
    Vesticii cumpăra Dacia pentru că sunt fiabile și pentru că nu au nevoie de ecrane și briz-briz-uri scumpe. În schimb românii stambă din nas și cumpără gunoaiele pe care le aruncă vesticii.
    7 36
  • Sa vorbim și serios, trebuie sa felicitam Dacia, chiar dacă doar numele este românesc, dar marca pentru cunoscători Volvo, unde este, Mike ? Așa puțini cunoscători sa aibă Europa ? Greu de spus, probabil ca va intra în top cinci, cel puțin, după ce va comercializa doar electrice în câțiva ani .
    9 4
  • Domnilor de la AM

    chiar ştergeţi comentarii aşa de aiurea ???

    Doar că l-am "raportat" pe inexo ?

    Cine să vă mai înţeleagă...
    2 7
  • Dacia este poziționată in segmentul B unde volumele vândute sunt sub segmentul C, cum n-au încă o mașină, este foarte greu sa mai crească in „cota de piață”. Totuși cifrele nu sunt extraordinare, comparația cu 2022/2021, mie nu-mi spun mare lucru.
    Daca mă uit la ecartul (mașini vândute in Europa) dintre Renault si Dacia, Renault are o mare probleme, masinile Dacia canibalizeaza masinile Renault din segment B
    Ecartul (mașini vândute in Europa)dintre Skoda si Dacia, este dat de lipsa segment C de la Dacia. Chiar daca scot acest segment va fi greu sa se bata cu Skoda.
    1 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru