Feedback

Dacia, pregătită să dezvolte mașini hibride și electrice: "Putem adopta rapid platformele Renault-Nissan pentru a ne adapta la cerințele clienților"

Publicat Joi, 19.10.2017
de Daniel Popescu
Comenteaza 8
Dacia, pregătită să dezvolte mașini hibride și electrice: "Putem adopta rapid platformele Renault-Nissan pentru a ne adapta la cerințele clienților" - Poza 1
Dacia va fi pregătită să vândă mașini electrice imediat ce clienții vor solicita acest lucru datorită tehnologiilor pe care le poate împrumuta rapid de la modele precum Renault Zoe sau Nissan Leaf din cadrul Alianței Renault-Nissan Mitsubishi.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mașinile electrice încep să facă parte din gamele de produse ale celor mai mulți constructori, ca urmare a noilor norme pentru emisii și a numeroaselor bonusuri la achiziționare care au apărut în țările europene, inclusiv în România.

Totuși, pentru moment, tehnologia este prea scumpă pentru a putea fi oferită și de către mărcile auto care mizează pe modele accesibile, cu un raport calitate-preț cât mai bun.

Printre ele se numără și Dacia, însă oficialii brandului admit că lucrurile se pot schimba rapid. Jean-Christophe Kugler, directorul de brand al Dacia în Marea Britanie, susține că marca cu sediul central la Mioveni se va adapta rapid în momentul în care clienții și legislația vor cere dezvoltarea unor modele electrificate (hibride și electrice). În sprijinul declarației sale, Kugler afirmă că Dacia poate împrumuta rapid tehnologie de la partenerii din cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.

"Avantajul de a face parte dintr-un mare grup industrial este că ne putem mișca rapid, pentru că tehnologia de care avem nevoie există deja. Chiar și în această situație schimbătoare suntem capabili să facem planuri cu câțiva ani înainte, iar în unele situații putem actualiza planurile cu 6-12 luni în avans. Ca grup, vedem această schimbare ca pe o mare oportunitate și nu cred că Dacia trebuie să gândească diferit", afirmă el.

În prezent, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi se bucură de un succes major în domeniul mașinilor electrice. Nissan Leaf a ajuns deja la a doua generație și este cel mai vândut model electric din lume, în timp ce Renault Zoe a trecut printr-un facelift și este mașina electrică cu cele mai bune vânzări în Europa.

Interesul clienților Dacia pentru tehnologii mai curate începe deja să se facă simțit, cel puțin în Marea Britanie: ponderea vânzărilor versiunilor cu motoare pe benzină ale subcompactei Sandero a început să crească comparativ cu versiunile diesel. Totuși, acest trend nu se observă încă la Duster, Logan sau Lodgy, întrucât aceste modele sunt cumpărate în special pentru a fi utilizate pe distanțe mai lungi, acolo unde propulsia diesel oferă avantaje de costuri.

Via Autocar


Comentarii (8)

  • idioti, ar trebui sa le vanda deja.
    5 14
  • Domnule Seat, ai cumpara asa ceva daca s-ar vinde?
    Normal ca un sandero electric ar costa probabil undeva pe la 25-30K eur si ar avea autonomie limitata la vreo 250 KM.
    La electric nu prea mai merge treraba cu tehnologia mai veche a motorului ca nu exista. La baterie se mai poate scade putin dar tot trebuie sa fie de macar vreo 30-40KW ca sa aiba o autonomie decenta, si atunci nu ar scadea preturile foarte mult fata de Leaf. SI atunci ai avea o masina LowCost la un pret usor mai coborat decat al lui Leaf. Nu sunt convins ca multa lume ar merge pe varianta asta...si nici ei.
    13 4
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • cauta pe youtube, e firma romaneasca ce converteste dacii noi in electrice si platesti in total vreo 18 mii de euro, asta dupa ce le scoate motorul etc.
    deci daca le-ar face din fabrica ar costa cu cateva mii de euro mai ieftin.

    e inexplicabil de ce nu o fac chiar ei deja.
    4 8
  • @Seat
    Pai ia calculeaza costurile din exemplul tau, si-ai sa vezi ca te duci la suma estimata de Green_Alex. Cine naiba da atatia bani pe o Dacia?
    In plus, treaba asta cu masinile electrice este inca la nivel de "figuri". Constructorii le produc pentru a fi in trend, pentru ca oamenilor le place sa se creada ecologici cand, de fapt, nu le cumpara. E o chestie de imagine, la fel cum iti cumperi un Renegade pentru ca are suflet de Wrangler, Lancer pentru ca are suflet de Pajero Dakar, etc.
    4 2
  • Până la full electric, Dacia ar trebui să vină, mai întâi, cu un hibrid, dacă vor să fie low cost în continuare. Nu cred că vor lansa pe piețele emergente un model full electric de serie mai devreme de 4 ani.
    7 1
  • Edikkkx
    o Sandero stepway hibrida ( gen e-power) cred ca ar avea vânzări foarte mari
    3 0
  • marius
    WANTED
    Sandero hibrid
    3 0
  • @Tibi, maine mi-as cumpara electrica, poa' sa fie si cu fata de Logan. Gresita genwralizarea figurilor si "a fi in trend". Si, pana la urma ce e rau in asta? Nu "avem" loc de astia cu trendu si ecologia? Unii chiar (si nu putini) stiu ce e aia o electrica.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru