Decizie radicală: General Motors vrea să renunțe la diesel și benzină; doar electrice în gamă până în 2035

de Paul Cosma
Vineri, 29.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
General Motors a anunțat că vrea ca toate modelele sale să fie 100% electrice până în 2035, astfel încât să renunțe definitiv la diesel și benzină după acel an. Anterior, americanii au anunțat că vor lansa 30 de mașini electrice în următorii 15 ani.

După ce președintele american Joe Biden a anunțat în această săptămână că dorește înlocuirea integrală a flotei guvernului și administrației din SUA cu mașini 100% electrice, au apărut și primele reacții pozitive din partea industriei auto. 

Oficialii General Motors par să fie pe aceeași lungime de undă cu Biden și au anunțat o schimbare radicală de strategie. 

Conglomeratul american vrea să aibă în gamă doar modele 100% electrice până în 2035, urmând să renunțe definitiv la diesel și benzină din acel an. GM a anunțat recent investiții de 27 de miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru dezvoltarea vehiculelor electrice și autonome. 

Amintim că GM are de curând și un nou logo, ocazie cu care americanii au transmis că pregătesc lansarea a 30 de modele noi, 100% electrice, sub diferite branduri, până în anul 2025. Tot până în 2025, americanii vor ca 40% din gama disponibilă în SUA să fie formată din mașini electrice

Planul pe termen lung are ca obiectiv transformarea GM într-o companie neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în 2040. 

Via Reuters

Comentarii (38)

  • Eu zic sa numai stam pe ganduri.

    Sa incepem acum constructia unei fabrici de motoare diesel/benzina si sa ne umplem de bani. Ar fi si o chestie de mandrie nationala. Vom fi considerati eroi locali si ii vom spulbera pe astia mariii din industria auto care vor da faliment in maxim 2 ani de zile. Oameni avem, sunt aici pe AM cativa tip de calitate: ingineri, economisti, analisti si mai ales...propagandisti. Ii batem numai din vorbe. Stiu eu omul. Il stiti si voi. Are postul asigurat.

    Ganditi-va numai, astia (GM) au nevoie de 27.000.000.000 USD pentru electrice si autonome, noi doar cu banii de buzunar "ii facem" in cateva luni si ii scoatem de pe piata urgent. Ma puteti contacta in privat. Garantez succesul in viata, afaceri si femei. Personal.

    PS despre OMUL de care faceam vorbire. Propun sa fie presedintele companiei. Numai imaginati-va cum se intalneste el cu Musk si mi'l baga sub pres intr-o discutie despre EMOL, univers, Orwell, gaia si mai ales (mai ales !!!) nemarginirea Creatorului de intra in pamant de rusine toti acolitii electrificarii.
    10 31
  • Nu este o noutate, mai ales că planurile de renunţare în Europa şi alte zone din lume a fost gândită tocmai ca o retragere, pentru a strânge mulţi bani, pentru a face electrificarea şi după din nou extinderea pe pieţele pierdute iniţial.

    O mişcare destul de bună şi cu siguranţă mult mai serioşi decât Ford, la acest capitol.
    7 24
  • @flanel
    * sa nu mai,ok? Numai/ nu mai,dupa ce inveti un pic de gramatica te reastept pe aci sa iti vedem progresul.
    24 9
  • @Edikkk

    ar fi destul de dificil sa recastigi o piata din care ai iesit mai de voie mai de nevoie. In conditiile in care nici concurenta nu va sta cu mainile in san.
    9 18
  • Ce diesel mai are GM in momentul de fata ?

    Edikk este de o intelepciune rara, GM s-a retras din Europa ca sa stranga bani, apoi va reveni in forta cu electrice :). Poate sa vina cu 27 de modele electrice, la revedere, odata ce pleci de pe o piata, daca vrei sa te intorci iti va fi mult mai greu, mai ales in Europa.

    Uite de alde din astia are GM in conducere, de-au ingropat multe marci.
    22 2
  • Marian
    @dan_grc: sunt multe alte marci care s-au retras complet sau si-au retras anumite modele din Europa pentru ca nu prind aici. Asta nu inseamna ca Europa e cea mai mare si mai tare piata, asa cum nu insemna ca germanii fac cele mai tari masini.
    Cea mai bine vanduta masina din lume nu e germana, e japoneza (Toyota Corolla).
    Masina cu cei mai multi km la bord nu e germana, e suedeza (Volvo P1800).
    Cea mai rapida masina de serie nu e germana, e americana (SSC tuatara).
    Cele mai fiabile masini din lume nu sunt germane, sunt japoneze, coreene,.... germane cam la urma.
    Lista poate continua la nesfarsit: Europa nu a auzit de Genesis (coreeni).
    Deci piata europeana e departe de cea globala, asa cum romanii sunt departe de realitate. Romanii nu-si permit masini bune si nici nu au cultura auto necesara. Ei sunt limitati la BMW cea mai tare ca faci liniute cu ea si Guta cel mai renumit cantaret. Aia mai saraci care nu au bani de BMW, isi iau VW, ca atat stiu ei.
    8 17
  • Johnny
    Marian, piata UE nu este unitara, sunt de fapt mai multe piete cu o parte din reguli in comun.
    E bine ca se patrunde mai greu si ca marcile europene sunt dintre cele mai influente , ma refer la cele premium care domina cam intreg mapamondul.
    Este motiv de mandrie si tragem beneficii indirecte chiar si noi Romanii
    14 6
  • Europa nu a auzit de Genesis, dar SUA a auzit, in afara de o super reclama si promovare ? 20.000 de bucati, aproximativ, wow. Deci Europa este departe de piata globala, o noua mostra de gandire pura. Vezi ca GM s-a retras si de pe alte piete, dar sunt convins ca stiai. Acum ia niste servetele si te rog sa fii decent cand te miorlai.
    21 4
  • Gm este în comă de două decenii.voi vorbiți despre ce va face în viitor?
    16 2
  • Vă dau eu răspunsul.se duce naibii.dar nu singur.7 decenii a fost cel m-ai !te doare mintea
    9 2
  • @dan_grc
    Sa inteleg ca partea cu cea mai vanduta masina, cea cu cei mai multi km, cea mai rapida si cele mai fiabile nu iti plac?:))E normal, stai linistit,eu te inteleg.
    Nu am de ce sa miorlai, nu am BMW:))
    Doar cei smecheri cu BMW plang ca au dat bani pe troace.
    5 8
  • Anii 70 au fost ultimii pentru gm.geo a fost oarecum un succes.dar cu Daewoo au mers prea departe.de Saab ?
    8 0
  • I-au băgat în rahat pe toți . foamea de bani i-au adus în cimitir pe toți
    8 1
  • Te mănâncă şoriciul, Măfel! Dar nu-i bai, no! Eu d-aia sunt aşîlea: să te scarpin cum se cuvine, ăi!

    Eh, doar ştiam amândoi că “pacea” (sau Ribbentrop-Molotov-ul pe care l-am încercat noi pentru a ne adormi propriile bănuieli) nu va dura…Aşadar, ne vom bumbăci ca pe vremuri! Cool, man! Şi iarăşi îmi voi suflea mânecile pentru a mă ocupa de gramatica/ortografia ta veşnic suferindă – ei, dar cred că altcineva s-a dovedit mai sprinten în acest sens (vezi mai sus). Ah, îmi răpeşte gloria de a-l faulta pe conul Fănică; hoţul!

    Nu, prieten drag şi scump. Te înşeli până la infinit şi înapoi. La o eventuală “masă rotundă” la care să fie invitat şi un neica-nimeni ca mine (aşa, pe ochi fermecători), aş şti cum să-mi organizez discursul. N-ar fi cazul să aduc în discuţie…adevărurile de credinţă (parcă ai fi un student ageamiu la IATC, care se screme să pară moralizator şi mai ales zeflemist). Dacă aş nimeri în lumea “automotive”, m-aş comporta ca atare. A, că tematica ar cunoaşte şi accente dure, fără îndoială că m-aş “hazarda”. Domnii care acum se simt reprezentaţi de o siglă în care, în loc de apoteoticul GM, apar, cu pretenţii de litere, un fel de deschizător de conserve (sau de capace de bere) şi dinţii unei greble, sunt făcu¬ţi din acelaşi aluat ca şi iluştrii lor predecesori, cărora nu li s-au uscat mâinile cu care au semnat vânzarea unor comori industriale precum Detroit Diesel sau Electro-Motive şi dizolvarea celui mai inovator (şi, totodată, celui mai vechi) producător auto american (desigur, Oldsmobile). Iar dumnealor (mahării de astăzi – era să scriu “măgăriţele”) ce au în plan? Jucării pentru copii (cretini). Şi aplicarea (nu oricum, ci cu conştiinciozitate exemplară) imperativelor tunătoare ale corectitudinii politice.

    Cine consideră că eu am “trădat” pasiunea pro-americană ca formă de protest faţă de samavolniciile interminabile din RenCen nu se înşală! În fond, dacă aşa arată “cea mai avansată democraţie din lume”, atunci eu mă lipsesc de ea fără să preget!

    PS. Singurul Toronado de pe “mobile.de” localizabil în România este garat în Bucureşti şi mi l-aş permite oricând (chiar dacă “doar” cu statut de vehicul istoric). De regulă, admir (şi) maşinile germane, dar noţiunea de “personal luxury car” le este specifică doar americanilor…Germanii sunt definiţi tipologic (şi greu s-ar putea măsura cu ei, în acest sens, altă naţiune de pe Glob) de ansamblul sobrietate-pragmatism (cât timp va trăi pământul!). Ar fi o infamie sau o cruzime să susţină cineva că dânşii nu stăpânesc domeniul luxului, dar întotdeauna am perceput la/din creaţiile lor o notă…rece. Şi nu fiindcă nu şi-ar lăsa imaginaţia să zburde, ci fiindcă…nu prea o posedă (doar Dumnezeu ştie de ce). Mă rog, uneori m-am exhibat pe AM cum că Triada impresionează în maniera cutare sau cutare; în mod incontestabil, calitatea materialelor nemţeşti cochetează cu cele mai înalte standarde, dar nu despre acest aspect este vorba…Ca să mă exprim în argoul anumitor femei: **Eşti frumos, eşti drăguţ, eşti de treabă, dar nu-l ai pe “vino-ncoa’ “ **…

    PPS. La capitolul “asiatice”, situaţia stă însă jalnic. Mesajul lor de substrat? “Nu excelăm în direcţia invenţiilor şi a inovaţiilor şi în această stare ne va surprinde sfârşitul istoriei, dar important este să participi la competiţie, nu s-o câştigi. Noi credem cu tărie în dreptul natural de a ne valorifica şansele acordate de noi înşine şi, la urma urmei, propovăduim alternativa de dragul alternativei”.
    22 5
  • @inexo
    Scrii mult si plictisesti lumea.
    La capitolul asiatice Toyota a stat bine mereu, au avut hibride, au land cruiser si rav foarte bune, au Corolla cea mai vanduta si au Mirai ca fuel cell.
    Germanii nu exceleaza decat la furat cu emisii,cu abureli.
    Pe japonezi ii vezi la invovatii, pe germani la:
    Amenzi
    Marci de cocalari
    Fraieri la volan
    Viteza si drift, ca pentru asta iei o masina.
    Aveam pretentii la tine, dar bati campii.
    La dan_hrc nu am pretentii, ca el e cu troacele sh germane.
    6 29
  • De abia acum vom intra în blade runner.calcule greșite
    1 2
  • Lumea sa schimbat radical.nio et7 este belea.realme este belea.padurea este belea
    4 1
  • Te respect.dar pot mereu
    0 6
  • Mafia, în primul rând, te-am “ameninţat” cu destui ani în urmă că va veni şi vremea în care nu eu, ci tu însuţi vei demonstra, fără putere de tăgadă, că împarţi aceeaşi pălărie cu…”fănel”. Sau cum să zic? Acelaşi trup?

    În al doilea rând, dacă m-aş apuca să-ţi înşir “firsts” în industria auto atribuite mărcilor germane şi americane, nici până mâine la prânz n-aş reuşi să termin de scris! În schimb, la japo-coreeni, lista se prezintă subţire de tot (la chinezi pare chiar oroare: rezultate catastrofale la teste de siguranţă şi copii neruşinate, pe faţă, ale unor modele europene) – de fapt, în Extremul Orient se remarcă nişte micro-invenţii care contează cât un neg crescut pe un dos de muscă (oricum, pe locuitorii din acea zonă eu, unul, îi calific, generic, drept indieni – chiar dacă intră în ecuaţie şi rasa galbenă – iar expresia nefericită “indo-europeni” o combat vehement, fiindcă a fost “proiectată” ca să camufleze adevărul istoric al genezei tuturor popoarelor europene din marea stirpe geto-scitică).
    19 7
  • Cred că greșești . totul sa schimbat, numai tu , sau poate eu, sau ei , poate m-ai avem? sincer un nio et7 este belea.respekt
    0 17
  • N-am punctat taman esenţialul: DP (Democratic Party) + “gm” = love! Obama & Biden, respectiv Barra & ngmco. Se merită unii pe alţii! Tusea şi junghiul, secera şi ciocanul ş.a.m.d.
    18 8
  • Clique
    Poluarea o să existe chiar dacă piața va fi 100% electrică
    Și chiar nu-mi pasă cât hate voi lua, asta este adevărul, poluarea va exista tot timpul.

    Să nu vină să-mi zică că industriile fiind în locuri izolate poluarea nu ajunge la om sau în orașe, fiindcă tot ajunge și e la mintea unui copil de clasele 1-4, aerul circulă nu? Sau o să vină ecologiștii să-mi zică că planeta este plată ?

    Un exemplu simplu, locuiesc într-un orășel mic dintr-un județ din Nord Est-ul țării, în județul vecin la vreo 48 km (1 oră și ceva mers cu mașina) sunt niște fabrici de prelucrare a cartonului și ceva producție de adeziv, vara în special, seara când simți uneori acea briză răcoroasă simți și mirosul înțepător de substanțe chimice, iar când vin ploile dinspre acel județ, efectiv fac praf grădinile oamenilor, afectând legumele și plantele din cauza acelor ploi acide...

    Dacă sunt atât de tari în gură de ce nu bagă catalizatoare în toate industriile ?

    Ah, fiindcă costă, producția scade și recuperarea banilor se face în timp și nu în timp scurt așa este? Așa este..

    Dacă chiar erau interesați de sănătatea planetei, orice mașină "ECO" trebuia să fie produsă la prețuri decente și axate pentru omul de rând, nu toți rupții în cur de spălători de bani, pardon.... am vrut să zic "milionari"

    Câți milionari sunt și câți oameni de rând sunt?
    Milionarii țin vânzările sau ăsta micu ?

    Degeaba îi venereaza televiziunile, reporterii și visătorii, fiindcă ei își urmăresc interesele personale, îi doare-n pix de planetă, poluare etc.

    Dacă sunt atât de îngrijorați de ce există atâtea arme nucleare?
    Producerea de arme nucleare șamd nu poluează atmosfera, stratul de ozon ?
    Hai....
    Suntem invadați de extratereștri?

    Totul este bine gândit, în așa fel încât consumatorismul să devină mai agresiv.
    6 0
  • Johnny
    In GM e un putregai vechi netratat. Doar cine nu vrea sa vada asta nu vede. In VW e coruptia sindicatelor si dictatura asociatilor majoritari, peste care se interpun directivele politice. In ciuda acestor factori VW inoveaza si produce mult profit. GM desi investeste, este sabotat de un managenent puturos, imbuibat si cu interese contrare corporatiei.
    9 1
  • Johnny
    M- as ferii sa asociez trioul german cu cocalarismul si proasta educatie. Firmele astea sunt mandria germaniei si a europei pana la urma. Domina piata premium si pe buna dreptate. Fiabilitatea recunoscuta la asiatici nu estompeaza inalta tehnologie si calitatea masinilor germane si spun asta din postura de fan al italienelor nu al germanelor.
    Nu e vina lor ca au clienti needucati
    12 1
  • *('_')*
    Fanele, nu ti-e frica mai emolarule de judecata de apoi, o sa te jumuleasca al de sus ca te-ai dat cu ecopanteistii si transumanistii si nu apreciezi cum se cuvine binefacerea crestineasca pe care ti-o ofera motorul termic. Ca sa iti revii, iti trebuie o cura de motorina arsa, nea inexo deja tureaza motorul sa tamaieze toti electrificatii de duhurile eco-neo-globaliste.

    Nea inexo, meditatii la gramatica mai faci? As avea nevoie de niscai ajutor ca nu inteleg unde se incadreaza cuvantul "făcu-ţi"
    5 18
  • Prostavane! pe tine cine te-a educat? părinții, școala sau penny
    1 9
  • Ceață
    Te respect.cer miliarde de scuze dacă am jignit.iubescLancia
    2 8
  • O să ajungem curând în statistici alături de Bangladesh
    0 7
  • Deșteptul Suprem
    Atât de deștepți sunteți?r respekt soțiilor voastre!
    1 8
  • De ce?
    0 4
  • @Johnny ...

    apoi dragule, io-t' spui una:
    sindicatele nu dau batai de cap doar nemtilor !!!

    daca te uiti prin stiri (mai vechi, mai noi), si in francia, marea britanie sau statele unite e plin de probleme ! ba chiar si in japonia sau coreea au fost !!!

    aci, in america de nord, sunt niste confederatii sindicale f. mari si puternice, care pun f.mare presiune pe constructori !

    in urma cu vreo 12 ani, cind cu criza, era plin pe aci prin presa de articole cu hir-mir-ul dintre patronat si sindicate !!!

    in presa se dadeau exemple concrete si se faceau comparatii intre americani si constructorii asiatici sau europeni care detineau fabrici aci.
    daca in cazul gm era o taxa orara de peste 75$/H (salar + beneficii marginale), la toyota, honda, etc. era pe la 30-35$/H ...

    apoi, Doamne iarta-ma, cum sa fi profitabil in conditiile alea ?

    treaba asta e incilcita rau: lacomia patronatului a determinat creearea sindicatelor ca sa ii protejeze pe muncitori, dar iata ca, in timp, sindicatele au ajuns sa incarce mult prea mult factura patronatului cu prea multe pretentii !!!

    intre timp, viata a devenit tot mai scumpa, preturile au tot crescut, iar salariile mici nu ar asigura un trai decent muncitorilor ...

    sa nu uitam ca in sua, asigurarile medicale nu-s oferite ca in europa, de catre stat, trebuiesc platite cu bani multi, educatia e foarte scumpa, etc, etc ...
    atita vreme cit nu e o masura corecta, a bunului simt, de ambele parti, se va ajunge la tulburari !

    de aia nu ma mira ce vad acum, cum ca toti constructorii incearca sa faca profit cit mai mare de pe urma produselor lor. au facturi mari de platit, iar in occident, trebuie platite, ca nu le sterge statul cu buretele !!!

    nu ma apuc acu' sa fac pra multa filozofie, dar sa o luam babeste, ia ginditi-va doar salariul "maharului cel mare" al unei companii din vinzarea citor masini se obtine ?
    si sa nu ne gindim la el, dar un muncitor simplu care ia 75 $/H x 40 H/saptamina=
    = 3.000 $/saptamina x 52 saptamini =
    = 156.000$/an !!!

    daca o masina e in medie 40.000$ (zic si eu o suma, nu neaparat cea mai precisa!) e nevoie ca pretul a 4 masini sa intre in buzunarul/conturile unui SINGUR muncitor !!!

    ia faceti un calcul ... 300-400-500 de mii de lucratori intr-o companie si vedeti la ce ajungeti !

    o sa ma intrebi probabil : dar ce, in uzinele constructorilor asiatici, europeni nu sunt sindicate ?

    nu stiu daca sunt !
    insa pot sa iti zic ca ei si-au facut fabrici in zone f. defavorizate economic, au primit o gramada de facilitati fiscale si ... chiar daca o fi ceva urma de sindicat, fiind uzine mai noi, s-au negociat conditii mai putin "extreme" pt ambele tabere, neajungindu-se la "derapajele" sindicatelor din fabricile "americancelor" ...
    la asta se mai poate zice ca sindicatele din industria auto americana au o confederatie, asa ca in toate cele 3 mari "companii" americane, s-au negociat termeni de angajare asemanatori.
    personal, presupun ca daca in cazul "strainilor" (asiatici si europeni) exista sindicate, sa prea poate sa nu fie afiliati la confederatia "americancelor" si atunci vor fi mari diferente de termeni/conditii de angajare, rezultind diferentele mari de salarizare de care am zis mai sus ...

    deci, sa se stie, conducerea gigantilor astora e intre ciocan si nicovala !!!
    presiunea care e pe ei, e imensa !!!
    cu cit sunt mai talentati, cu atit mai bine pt ei, dar si pt companiile pe care le conduc !!!

    cit despre politica lor ... vor trai si vom vedea !
    din ce am observat de cind sunt pe aci, ford e cel mai pragmatic dintre ei, desi a venit si el mai tirziu cu masinile 100% electrice pe piata.

    drumuri bune sa ai !
    11 2
  • Johnny
    MIP, eu ziceam de sindicatele nemtesti, cel din VW e recunoscut ca avand mare influenta.
    Totusi in GM nu sindicatele determina pierderile. Au primit ajutor guvernamental in urma cu putini ani si managerii si- au luat prime babane. E vorba de o corporatie publica, ceva gen fara stapan...managerii fac regulile si sunt la un nivel de autosatisfactie.
    MIP- ul tau vine cumva de la management incentive plan? Cam asta e problema acolo in GM..lol
    9 2
  • @Johnny ...

    salut, asa e si in sua, si canada ...
    dar in sua e nasolie si mai mare cu sindicatele !

    Pierderile nu le determina nicaieri sindicatele !
    Sindicatele se lupta pt doar pt drepturile muncitorilor !
    Pe ei nu ii intereseaza daca firma merge bine sau rau, atit, sa fie pe linie de plutire compania sa aiba de unde plati !

    Cum ti-am zis, Ford a fost mai prevazator si a luat masuri din timp.
    GM, nu ... i-a salvat statul, american si ... canadian !!!
    peste citiva ani, GM a rascumparat actiunile detinute de state ... si canada !

    MiP ... sunt initialele numelui meu ...
    mi-am facut si canal youtube, mip channel ...
    tot asa, pornind de la initialele numelui meu ...
    in engleza: https://www.youtube.com/channel/UCDkdDXECTEW7zhTht3sDbeA/videos
    sau ... in RO ... : https://www.youtube.com/channel/UCJs_NLeCFu1WRyTxPlvKjRg/videos

    te invit ... nu doar pe tine ...
    vizionare placuta !

    drumuri bune sa ai !

    ps: nu mi-ar fi displacut sa fiu (doar 1 an!!!) un soi de ceo la GM ...:)) LOL:))
    8 2
  • La GM managementul a fost foarte prost, dincolo de sindicate, nu s-au retras doar din Europa, ci si din Australia si Noua Zeelanda, punand pe butuci si marca australiana Holden, in Thailanda aveau doua fabrici, una au vandut-o chinezilor, retragand totodata si Chevrolet de acolo, adica sindicatele sunt mici copii pe langa conducerea GM, in toate aceste zone n-au avut probleme de sindicate, pur si simplu sunt incapabili sa vada ca lumea s-a schimbat, merg din inertie, asta de multi ani, au fost peste 70 de ani cel mai mare grup, probabil de asta au considerat ca lucrurile se rezolva de la sine, ca ei sunt GM.
    9 2
  • cele mai proaste masini ever. Cine n-a avut Aveo sa intrebe. Credeam ca ceva mai prost decat Rio (kia) nu poate sa existe. dar iata ca da.
    9 1
  • Johnny
    Chevroletul vandut in Europa era de fapt Daewoo.
    GM in USA sta destul de bine la fiabilitate, peste medie
    3 2
  • Mafia, bre, chiar că noaptea te bate la inteligenţă. Simbolul incriminat de tine în textul meu (recte “¬”) nu echivalează cu o cratimă! Başca n-a depins de voinţa mea. Ia uite aşîlea:
    https://charbase.com/00ac-unicode-not-sign

    Inabilitatea ta mi-aduce aminte de un banc (sau chiar întâmplare reală?) de pe vremea “răposatului” – tocmai despre acesta fiind vorba. Ceauşescu trebuia să ţină un discurs despre spiritul olimpic, având pregătită şi o foaie de pe care să citească. Şi a început aşa: “Ooooo…”. Imediat, cineva din spatele său i-a şoptit: “Tovarăşe secretar general, acelea sunt cercurile olimpice!”.

    PS. M-am gândit mai bine, aşa că îţi voi comunica şi rezultatul bietului meu raţionament: de acum încolo, te voi numi…Mafănikkk (mă pretez la o “comprimare” a nick-urilor “Mafia”, “Fănel” şi “Edikkk”). Pe considerentul: trei identităţi, o singură cugetare/simţire/menire/fiinţă (da, o trinitate, dar, desigur, nu Trinitatea).
    11 9
  • Pentru a ne crea o imagine cât mai elocventă despre “gm”, voi reda o secvenţă de final dintr-un film, sugerându-vă contextual următoarele interpretări de personaje şi fenomene:

    Jesse = foamea neostoită a şefilor de avere, putere şi faimă;
    Diamondback = socialismul de tip corporatocratic, propriu Partidului Democrat (implicit, lui Deep State);
    Homer = corectitudinea politică;
    Sarah = obtuzitatea/naivitatea clienţilor;
    Mae = măreţia/magia istoriei corporaţiei;
    Caleb = adevărul;
    Soarele = judecata din partea posterităţii.

    https://www.youtube.com/watch?v=zYZKwpX8toA

    PS. Nu este întâmplătoare marca maşinii în cauză, deoarece a fost întotdeauna preferata (automat, şi privilegiata) conducerii, raportat la tot Grupul.
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru