Marea electrificare în SUA: președintele Biden vrea să înlocuiască flota guvernului cu 650.000 de electrice

de Paul Cosma, Foto: Casa Albă
Marti, 26.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul Președinte al Statelor Unite, Joe Biden, a anunțat că întreaga flotă de mașini a guvernului și administrației va fi înlocuită cu mașini 100% electrice. În prezent, angajații folosesc 650.000 de vehicule, dintre care doar 3.200 sunt electrice.

“Guvernul Federal deține o flotă enormă de mașini pe care le vom înlocui cu mașini electrice curate produse în America de americani,” a anunțat noul Președinte Joe Biden. 

În acest moment, aparatul de Stat al SUA numără 650.000 de mașini, dintre care doar 3.200 sunt electrice. Casa Albă nu a menționat pe ce perioadă se va derula această tranziție a electrificării, însă costurile se ridică la 20 de miliarde de dolari. 

Joe Biden declarase în campania prezidențială că va promova achiziția mașinilor ecologice pentru flotele federale, de stat, poștale și locale. 

Noul președinte american a făcut și un anunț legat de construcția a 550.000 de puncte de încărcare pentru mașini electrice în SUA și de intensificarea activității de cercetare și dezvoltare în zona energiei regenerabile. 

Via Reuters

Comentarii (25)

  • Johnny
    Asa se sustine industria locala, nu cu protectionismul de moda veche al predecesorului. E bine sa mai si gandesti nu numai sa " pui botul" la baliverne nationaliste, fara rezultate pozitive
    13 23
  • Edikkk
    Cum spuneam, cea mai mare diferenţă dintre cei doi, o va reprezenta direcţia petrol versus verde.

    Dacă Trump era pro petrol, în speranţa păstrării producţiei enorme a SUA
    Biden este pentru economia verde.

    Să ne aducem aminte că vice preşedintele, doamna în cauză este din California - stat american cu orientări foarte verzi.


    Ştire : americanii se retrag de la proiectul de gaze din Marea Neagră pentru că schimbă investiţiile cu cele green din alte zone.

    Cum era acel video youtube în care DEJA AZI producerea şi transportul energiei solare şi eoliene sunt SUB ENERGIA DIN CĂRBUNE ŞI GAZE ŞI CHIAR ŞI SUB NUCLEAR, şi asta FĂRĂ NICIO SUBVENŢIE !

    Iar producţia de solar plus baterii (sistemul complet, deci produce în reţea curent mereu şi noaptea) este ca preţ SUB CĂRBUNE !
    FĂRĂ SUBVENŢII !

    Apoi să vedeţi efectul mega bateriei Tesla din Australia!
    În doar puţini ani de funcţionare, dealtfel din primul an, având doar 2% din piaţa de echilibrare a reţelei australiene, câştigă 90% din profitul pieţei !!!!

    Nu există cuvinte mai magice pentru cine ştie economie.

    În 3-5-7 ani de zile va exista punctul de inflexiune, de never return, în care piaţa petrolului dar şi a gazelor va decade vertiginos.

    La fel cu piaţa PC/laptop....
    Toată lumea foloseşte telefonul smart şi laptop doar cine are nevoie neapărat pentru muncă sau şcoală.
    22 26
  • ACE - Craiova
    Din piata auto mondiala (aproape 90 milioane unitati noi vandute anual) situatia se prezinta astfel:
    - Europa 15 milioane unitati;
    - S.U.A. 17 milioane;
    - China 27 milioane.
    Semnalul administratiei Biden nu putea sa fie altul in conditiile in care Europa si China au inceput deja sa dea trendul masinilor electrificate iar Japonia si Coreea de Sud urmeaza sa urmeze exact acelasi drum.

    Altfel, fara indoiala, industria auto din S.U.A. ar fi ramas in urma dpdv tehnologic iar masinile electrice ale grupurilor VW, BMW, HONDA s.a. ar fi dominat piata auto de acolo, in curand.

    Din acest motiv, atat GM cat si FORD au simtit de 2-3 ani piata auto mondiala si s-au indepartat treptat de vechile concepte, incepand sa investeasca MASIV in masinile electrificate (PHEV si BEV).

    Doar cu o floare (TESLA) nu se (putea) face primavara...si in S.U.A....
    25 9
  • Whoa ce de predictii curg pe aici, cred ca edik a pus mana pe globul de cristal al mamei omida.

    In general democratii sunt mai progresisti pe cand republicanii sunt mai conservatori si merg pe petrol (si razboi cand e cazul). Cu toate astea, diferenta principala intre actualul si fostul presedinte este cu totul alta. Dar nu aia merita dezvoltat aici.
    Referitor la incurajarea productiei locale de automobile electrice mi se pare un lucru de bun simt.
    Cred ca se poat observa diferentele intre abordarile marilor puteri: China a interzis vanzarile de ICE daca nu se atinge cota de 10
    % electrice per producator, europa taxeaza producatorii in functie de emisiile la nivel de flota iar SUA se lanseaza o licitatie pentru multe unitati. In state nu stiu sa existe vreo alta masura la nivel federal care sa incurajeze producatorii sa dezvolte/vanda modele electrice. De aici vine probabil si intarzierea lor in a produce modele electrice competitive (desi inceputurile au fost promitatoare ).

    Referitor la sfarsitul gazului si petrolului in 3-5 ani....cred ca mai tre sa asteptam. Sunt convins ca electrificarea transporturilor va aduce niste beneficii dar nu cred ca schimbarea va veni peste noapte, cu atat mai putin la generarea de electricitate. La momentul asta cea mai ieftina energie electrica este cea produsa din gaze, si cred ca va mai dura ceva pana sa se poata produce volume mari de energie electrica din alte surse.
    12 9
  • Ne mai bucurăm de mașinile noastre și de libertatea de mișcare pe care ți-o oferă automobilul personal cât mai putem...

    La ce prețuri au modelele electrice, alături de faptul că situația economică devine tot mai grea la nivel mondial, nu prea mulți își vor mai permite să cumpere o mașină nouă. Și dacă nu se vor vinde mașini noi, nu prea mai ai nici de unde lua SH dacă cineva ar fi interesat de o electrică SH pe viitor. Poate doar de la companiile care își mai permit să le cumpere.

    Pe lângă toate astea, ni se propovăduiește ba că nu avem nevoie de mașini, ba că trebuie să le împărțim. Apoi o să ni se zică că nu avem nevoie de terenuri și case (unii deja propovăduiesc asta) și uita așa ajungem la... știți voi cine sub o altă formă :) Și apoi probabil ni se va spune că și traiul la comun e o soluție unde îți împarți nevasta/soțul cu alții. Au mai avut unii pe la noi ideea asta dacă vă amintiți.

    Orice ar spune cei care sunt pentru rărirea automobilelor, nimic nu îți oferă libertatea de mișcare ca automobilul personal. Poate doar mersul pe jos, dar nu poți merge sute de km pe zi. Nici autobuzul, nici trenurile, nici ce mai propovăduiesc ei nu îți oferă libertatea de mișcare pe care o oferă automobilul personal.

    Cei care au îmbrățișat aceste ideologii, probabil se vor simți bine să trăiască în oraș. Pentru că orașele sunt cele care adoptă toate acestea în principal. Pentru ceilalți, viața în oraș va deveni tot mai grea și mai sufocantă.

    Vă place libertatea? Aveți o casă sau un teren la țară? Țineți bine de ele că în viitorul apropiat există șansa să vă fie mai folositoare decât credeți. Și să vă ofere liniștea și libertatea pe care orașele deja nu le mai oferă și nici nu o vor mai face.
    22 13
  • @Edikkk

    Mai știi când au apărut tabletele și se cânta prohodul laptopurilor? Nu era chiar acum mult timp. Între timp știi cui i s-a cam cântat prohodul? Exact, tabletelor. În rest, laptopurile își văd nestingherit de treabă.
    26 3
  • California este atat de misto, incat si Musk a plecat de acolo, din ce in ce mai multe afaceri se muta in alte state, Edikk trebuie sa stie.
    20 9
  • Republicanul
    Daca masinile electrice ar fi o optiune viabila s-ar impune de la sine fara masuri administrative de sorginte socialista. Bine, la ce ne putem astepta de la un partid neomarxist cum e cel democrat.
    America pierde pentru ca nu mai dicteaza piata, ci mintile incetosate ale catorva scelerati. Daca America s-a dus, lumea s-a dus. Scapa cine poate.
    21 14
  • Catalin
    Ia de aici, pune de o licitatie transparenta sa participe si Dacia?
    7 2
  • Edikkk
    Dle Republican, dacă suntem în acelaşi garaj de 2 maşini, dvs cu diesel şi a mea electrică, murim amândoi doar din vina dvs.

    Asta cu termice mai ieftine este din cauza costului IMENS şi ASCUNS al distrugerii atmosferei şi implicit a sănătăţii oamenilor şi a vieţii pe pământ, în general.

    Cât plăteşte VAG pentru diesel-gate?

    Dar cât ar trebui să plătească industria petrolului pentru milioane de morţi de cancer pulmonar, sau scurtarea vieţii fiecăruia dintre noi???

    Cât costă 1 an din viaţa părinţilor dvs dle Republican?
    13 27
  • Edikkk
    Pentru Moldovean

    Vânzările şi PC au scăzut enorm şi vor scade în continuare (cu o mică creştere datorată covid)

    Nu au dispărut dar nu mai sunt pe departe vedeta!!!
    Vedeta azi este telefonul.

    Laptopul tragi de el până crapă, nu îl schimbi, dar telefonul poate în fiecare an sau la 2-3 ani.

    Apoi tabletele cu keyboard ataşat, vor fi în câţiva ani mai puternice decât media laptopurilor de azi şi.... la revedere PCuri şi chiar laptopuri.
    Vor fi un procent infim.
    11 25
  • Edikkk
    Pentru Green Alex

    În 3-5-7 ani este începutul sfârşitului pentru petrol şi gaze.

    Pentru cărbune deja a început.
    12 18
  • inexorabil
    Puteam să jur că Ediche va intra într-o criză de e-epilepsie prilejuită de acest cretin senil şi de programul său ecomarxist explicit (chiar că nu te-ai aştepta la altceva de la Partidul Demonocrat – excelent punctat, @Republicanul!).

    Noapte bună, America, fiindcă nu se ştie când vei mai prinde zorii…

    PS. Acest rătăcit irecuperabil de Electrikkk continuă să susţină, cu patos orbesc (chiar că este băgat în priză, că tot o adoră), aceleaşi enormităţi legate de “poluare”…Nu păcăleşti pe nimeni, Zdreleo! Opreşte-te, până nu devii literalmente grotesc.
    20 16
  • Edica, tu mori singur de grija altora. Lasa garajul ca tu nici macar n-ai masina. Pana una alta n-a murit nimeni in garaj pana acum insa bateriile cam iau foc, Atmosfera nu se distruge, asta nu e decat in mintea ta manipulata. Fumez de 50 de ani, am tras fumuri cat toate masinile din Bucuresti si n-am nimic. Taica-meu a fumat si el si mai mult si n-a murit de cancer la plamani, ba chiar a trait mult peste medie. Lasa povestile astea de speriat prostii ca nu tin. Viata ti-o scurteaza prostia sau desteptaciunea ta si sistemul medical romanesc, nu fumurile din mintea ta.
    19 11
  • Laptopurile si PC-urile o duc bine mersi si anul 2020 a insemnat cel mai mare salt de putere de procesare din ultimii 10 ani si semnalul ca arhitectura ARM are un viitor stralucit fata de x86. Eh, detalii.
    Carbunele e in cadere din cauza ca gazul e mai ieftin nudin cauza ca eolienele si solarele ar fi mai ieftine.
    Cand nu bate vantu si e ceata, eolienele si solarele is cele mai scumpe ca nu produc nimic.
    20 7
  • Johnny
    Ce de aparatori ai poluarii pe aici.
    Eu am simtit direct efectul gazelor de esapament si este destul de vizibil ca nu face bine. Doar daca nu vrei sa vezi nu o faci.
    Tera se degradeaza si natural, dar noi in loc sa incercam stoparea, o acceleram.
    Era cazul sa generalizam tehnologii de captare a gazelor, nicidecum sa scoatem toxine neprielnice vietii din pamant.
    Ignoranta ii va costa pe urmasii vostrii, eu deocamdata nu am
    8 9
  • @Edikkk, nu as zice ascunse, ci dispersate, diseminate intr-o proportie foarte mica catre toata populatia. Ma refer la costurile aparent mai mici ale masinii termice/utilizarii petrolului fata de o mobilitate pur electrica. Sigur ca pare mai ieftina folosirea petrolului, atunci cand efectele utilizarii lui nu implica nicio responsabilitate sociala, ci sunt emanate in aer in atmosfera catre noi toti ceilalati, asa cum fumul de la esapament se pierde undeva in atmosfera, asa si responsabilitatea utilizarii lui de catre consumatori si a extractiei si procesarii lui de producatori. Electrica de aia e mai scumpa, pentru ca inglobeaza si o parte de responsabilitate sociala, dincolo de pretul momentan mai mare la achizitie (nu si la TCO !!!). Eu mergand electric te scutesc pe tine pietonule de inhalat noxe, deci sunt responsabil social, prin comportamentul meu sunt responsabil fata de societate si mediu, previn imbolnaviri, previn cheltuieli cu tratamente, previn decese. De aceea, acea subventie de achizitie a masinilor electrice eu unul o gasesc complet justificata. Reversul medaliei, faptul ca termica este penalizata la ora actuala prin diverse taxe, este pe cat de logic, pe atat de insuficient, pentru ca cu exceptia termicelor cu norme euro 5 si 6, poluarea generata de restul masinilor este masiva. Nu ma leg de transporturi comeriale, navale, etc pentru ca ele sunt esentiale, in beneficiul a sute de milioane de oameni. Ma leg doar de plimbatul cu harburi prin orase de catre cei care de fapt nu isi permit sa detina o masina si sa suporte toate externalitatile ei.
    Ce am intentionat sa subliniez este valabil pentru orice solutie ecologica, fata de una clasica, inclusiv pompe de caldura vs centrale pe gaz, ca tot amintea Edikk anterior de ele, orice solutie eco, responsabila social merita subventionata pana ajunge la masa critica de utilizatori care va inclina balanta in favoarea ei, apoi solutiile vechi se elimina de la sine.
    10 9
  • @gigi

    Sa se interzica cele care chiar polueaza mult, de la Euro4 in jos, pentru moment, apoi ITP pe bune.

    Cand spui ca esti responsabil cu electrica prin oras, chiar ai electrica, sau vorba vine, ca asa este la moda ?

    " Cei care nu-si permit decat harburi, sa le interzica". De acord, nicio problema, dar este o problema cand consideri ca ti se cuvine ajutorul de stat pentru o electrica, pana cand ajung la o masa critica, pai asta inseamna enorm de multi bani, exista transport public, sau bicicleta, este foarte ecologica.

    Nu te bagi la avioane si vapoare ? Sa vedem, nu toate cursele sunt utile pentru umanitate, de exemplu navele de croaziera luxoase nu sunt utile, zborurile aiurea pentru city breakuri nu sunt utile, navele gigant care transporta marfuri, doar unele sunt, altele transporta marfuri...inutile, comandate online.

    Solutiile vechi se elimina de la sine, de acord, dar interzicerea vechiului si avantajarea noului, cu orice pret, NU inseamna de la sine.

    @ACE

    Ai si procentele electricelor la acele vanzari totale ? Ca sa vedem ce inseamna masa critica subventionata inca 10-15 ani de acum incolo, fonduri enorme, in timp ce alte sectoare sunt sub finantate.
    11 7
  • Dane, in general imi place cum gandesti si ca esti decent, asa ca iti raspund, tot decent: Inca nu am electrica, dar intentionez sa imi cumpar una cand voi ajunge la suma necesara. Aici nu e vorba neparat daca am eu electrica sau nu, e vorba de preconceptii si mentalitati in alegeri. Mie imi trebuie cam 20k pentru electrica pe care o vizez (Opel Corsa). Cu banii astia as putea sa imi iau bine merci o termica noua decenta sau cam orice termica sh, chiar si premium cu motor mare, dar nu o voi face. Am o termica euro 6 acum, care sper ca inca mai valoreaza 10k, din pacate am ales prost, desi la momentul ala de acum vreo 2 ani parea bine: un diesel, total nepotrivit pentru oras, iar datorita circumstantelor, nici drumuri extraurbane nu prea mai fac. In oras merg exact cum imi recomanzi: transport public si bicla, pe care in curand o sa o schimb pentru un Yedoo S2016. Inca o data, despre mentalitati e vorba, nu despre mine. Despre ala (ca gen de consumator) care are 30-40-50k de dat pe o masina noua/sh dar nu are in vedere o electrica, desi patternul de utilizare i-ar veni manusa. Cunosc astfel de persoane, astfel de mentalitati, care urmaresc fala publicului si aleg Touareg, nu ID3. Despre ala care are doar 8k si tot Touareg alege, la mana a 7-a, cu accident, cu aproape milionul de km la bord, dar nu Logan nou, doamne fereste. Sufera la impozite, consum, intretinere, piese, dar igora solutia logica.

    La avioane aiurea pt city brake-uri si nave incarcate cu bazaconii, ai dreptate, dar acolo greu putem influenta. Si e vorba totusi de poluarea directa, in comunitatile cu populatie densa, parca mai putin te afecteaza un vapor la mii de km pe ocean decat cand mergi pe trotuar si zeci de masini fumega langa tine. Mediul, intr-o anumita limita, ca orice sistem, are si capacitatea de absorbtie a socurilor, de purificare, de curatare, pana ajunge poluarea de la vapor la tine, intr-o concentatie infinitezimala, deja 99% (zic din burta, evident) s-a pierdut. Dar stand la semafor, iei din plin si 100% noxa Touaregului.
    13 7
  • inexorabil
    Adevărul este unul singur: toţi e-exaltaţii care se eco/eto-cufuresc pe ei de grija planetei plesnesc de îmbuibare, asigurată de societatea de consum (inclusiv pe latura transumanistă), care nu poate exista decât datorită transporturilor, care se bazează în primul rând pe MOTOARE CU ARDERE INTERNĂ. Başca ei turuie fără să deţină şi să folosească obiectul referirii. Şi se încumetă cu o seninătate “ştiinţifică” menită să-ţi stârnească stupoare. Totodată, probează ăştia o capacitate de a le “înflori” (despre “poluare”, desigur), de zici că Pinocchio este copil de mingi pe lângă aceşti “titani” (ai sofismului).

    Sincer, aş încinge aceste caricaturi (nu doar ipocriţi, nu doar impostori) greu comparabile în istorie până când ar deveni ele însele staţii de încărcare, dacă tot nu este gata “infrastructura”.

    În loc de concluzie: indigestă faună…
    13 14
  • Corsa electric, foarte bine, mai exista cateva mici probleme, cel putin la noi, dar nu cred ca doar la noi, se plangea un posesor de Corsa-e, pe un canal youtube fix la un test cuacest model,c-a ramas cu ea in drum, sta de cateva saptamani la reprezentanta, nu stiu exact ce i-au gasit, nu grav, dar piesele vin foarte greu, iar service-urile sunt complet nepregatite pentru electrice, probleme vor fi, chiar daca nu sunt la fel de complexe mecanic, dar pe partea de soft sunt mai complicate, iar vanzatorii habar n-au, sunt mai bine pregatiti clientii.
    12 3
  • @dan_grc
    Euro 4 in jos zici?
    Dar VAG si Mercedes ce Euro au softat? :))
    Hai sa fim seriosi, electricele sunt viitorul, dar nu in Romania.
    Tineti voi in Romania sh diesel de la germani, ca sunt bune. Bune pentru limitati.
    6 9
  • ACE - Craiova
    Europa a devenit în 2020 cea mai mare piață de mașini electrice plug-in din lume, cu peste 1,36 milioane unități vândute - insideevs.com 26.01.2020

    Vezi:
    https://insideevs.com/news/482202/europe-world-biggest-plugin-electric-car-market-2020/
    7 3
  • Johnny
    Fain articol ACE si imbucuratoare situatie. Au inceput Americanii electrificarea cu Volt si Tesla, au continuat ofensiva Chinezii cu o puzderie de marci locale, dar au venit Europenii, evident Germanii in special, cu o furtuna de modele cu premise serioase de a se impune la nivel mondial.
    Bravo EU de data asta!
    6 4
  • inexorabil
    @Moldovean, mă surprinzi într-un mod foarte plăcut! Tot aveam impresia că, vorba aceea, “te scalzi între două ape”, dar eseul tău de mai sus m-a convins că mă îndoiam zadarnic de tine. Mea culpa…

    Aşadar (şi aşadeci, precum se exprima un mucalit), tot mai mulţi pământeni dau la o parte, fără ezitare, pâcla înşelătoare de teorii şi promisiuni Globo-melioriste. Iar pe frunte poartă un mesaj inechivoc şi categoric: “Use your brain!”…
    5 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru