Detroit Electric SP:01, cea mai rapidă maşină electrică de serie din lume

de Sebastian Toma
Vineri, 05.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Detroit Electric, o companie americană care va renaşte o marcă amorţită în 1939, a prezentat versiunea de serie a unui vehicul electric de 201 CP, care va accelera de la 0 la 100 km/h în 3.7 secunde.

Esential 3.7 secunde îi sunt necesare lui Detroit Electric SP:01 pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
225 Nm dezvoltă motorul electric al lui Detroit Electric SP:01.
1067 kilograme este masa lui Detroit Electric SP:01.
Lotus Exige S a dat naştere unei noi maşini electrice: Detroit Electric SP:01. După Tesla Roadster şi conceptele Chrysler Circuit EV, o companie americană vrea să renască marca Detroit Electric, iar baza primului lor model va fi un Lotus Exige S. Creatorii noului model electric pretind că vehiculul realizat este cea mai rapidă maşină electrică de serie din lume. Afirmaţia lor ar trebui să devină realitate în 2014, când modelul va intra în producţia de serie. Ce are Detroit Electric SP:01 atât de special în afara numelui complicat? O caroserie din fibră de carbon, un motor electric de 201 CP şi un timp 0-100 km/h de 3.7 secunde.
Automobilul electric va fi construit în Detroit şi va avea o garanţie de 30.000 de mile, echivalentul a 50.000 kilometri.

Autonomia noului model electric bazat pe o platformă Lotus va fi de peste 300 kilometri, spun creatorii săi. Spre deosebire de Tesla Roadster, vehiculul electric care va fi construit în Detroit prezintă o transmisie cu patru rapoarte, care vor fi alese în funcţie de performanţele dorite de şofer. Acumulatorii provin din industria aeronautică şi au o capacitate de 37 kWh. Bateriile sunt încărcate în puţin peste patru ore, iar autonomia modelului este mărită graţie sistemului de frânare regenerativă.

Urmareste Automarket
Listele de comenzi se vor deschide în luna august a anului curent, iar modelul este destinat în special pieţei americane.
Până la finele anului curent, uzina va atinge o capacitate de 2.500 de unităţi pe an şi va avea 180 de salariaţi. Compania spune că va lansa încă două modele noi până la sfârşitul anului viitor. Alegerea numelui companiei ar putea să nu fie norocoasă pentru Albert Lam şi Don Graundstadt, întreprinzătorii care au fondat noua companie, deoarece vechea companie a oprit producţia în 1939, tehnologia vehiculelor electrice produse la acea vreme fiind depăşită de automobilele cu motoare cu combustie internă, lucru reflectat în vânzările obţinute în acele timpuri.

Via Autoblog

Comentarii (5)

  • inca un 'Lotus' electric.......
    se pare ca Lotus e la putere i zilele noastre......
    10 2
  • @Mafia.......electrica asta va avea probabil la o tona greutate+aerodinamica buna........Land Cruiser-u are vreo 2 tone+aerodinamica de tanc....
    10 3
  • Bravo lor! Inca o masina electrica americana cu autonomie si performante bune. Europenii sunt vax pe segmentul asta.
    15 2
  • @tzenu
    fa si o comparatie d.p.v. a utilitatii celor doua si mai vb...
    5 4
  • si halatu"?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru