Dieselgate: Fostul CEO Volkswagen, nevoit să plătească despăgubiri de 10 milioane de euro către companie

de Paul Cosma
Miercuri, 02.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fostul CEO al grupului VW, Martin Winterkorn, ar fi acceptat să plătească despăgubiri de 10 milioane de euro către compania germană în cazul Dieselgate, potrivit unor informații apărute în presa internațională.

În luna martie a acestui an, Volkswagen a finalizat ancheta internă privind scandalul emisiilor diesel, care se afla în derulare din 2015, și spunea atunci că a găsit vinovații pentru criza prin care a trecut compania.  

Mai exact, “țapii ispășitori” au fost Martin Winterkorn (foto), fostul CEO al grupului, respectiv Rupert Stadler, fostul șef al Audi.  

Winterkorn era acuzat că nu și-a respectat obligațiile legale de a proteja interesele companiei. Volkswagen spunea că fostul CEO ar fi trebuit să ofere clarificări și informații detaliate privind circumstanțele folosirii softului ilegal pe motoarele diesel TDI de 2.0 litri, care au fost vândute în America de Nord între 2009 și 2015.  

Totodată, Volkswagen afirma că Winterkorn a eșuat în a răspunde onest, complet și fără întârzieri la întrebările autorităților americane.  Acuzațiile de nerespectare a obligațiilor legale erau menționate și în cazul lui Rupert Stadler. 

Potrivit publicației Business Insider, Winterkorn și Volkswagen ar fi ajuns acum la un acord privind plata unor despăgubiri în valoare de circa 10 milioane de euro.

Consiliul de Supraveghere al companiei ar urma să consemneze această înțelegere în perioada imediat următoare. Oficialii VW au refuzat să comenteze informațiile. 

Din 2015 și până în prezent, grupul VW a plătit amenzi și penalități de peste 32 de miliarde de euro din cauza Dieselgate. Martin Winterkorn a demisionat din funcția de CEO al Volkswagen la o săptămână de la izbucnirea scandalului. 

Via Reuters

Comentarii (5)

  • Acarul Martin Winterkorn
    Nasol sa-ti ia astia 10 milioane de euro dintr-o avere estimata la 40 si o pensie garantata la un milion de euro pe an. Acum trebuie sa se multumeasca cu un elicopter privat mai mic,poate doar cu o vila de lux, doua si cu o piscina mai mica sau poate chiar fara...
    16 2
  • Seriff
    Dar aia care ne intoxica zilnic cu fumul de la rafinarii sau aia care ard tonele de deseuri aduse din UE la noi in tara? Aia platesc ceva? Fac puscarie? Evident ca nu, au aruncat toti poluarea strict catre masini in timp ce adevaratii poluatori isi vad linistiti de treaba.
    13 3
  • @Seriff, aşa ne trebuie, dacă n-am învăţat nimic din “Caracatiţa”, recte la ce fraieri să depozitezi deşeurile (inclusiv pe cele radioactive, păi ce credeaţi?) şi cum să se ocupe impecabil de această mega-afacere (cu caracter internaţional) băieţii dăştăpţi care controlează atât Statul, cât şi crima organizată (punându-le, deci, să colaboreze, pardon, să coopereze, după înţelepciunea LCK-lingvistică).

    On topping: @Acar, şi, bineînţeles, media de vârstă a metreselor private va creşte în cazul lui moş Martin, că alea crude (în ambele sensuri din DEX) are oroare (eu comit dezacord gramatical, dar ele chiar are!) de sărăkie/sărăqie, recte 40-10=30 (într-adevăr, le-ar aluneca shot-ul pe gât precum sârma ghimpată).
    6 3
  • Apropo de faimosul serial italian: în seria a şaptea, un mafiot le mărturisea afinilor săi: “Astăzi, v-au luat locurile în structura statului oamenii cinstiţi, dar, mai devreme sau mai târziu, acelaşi venin le va intoxica sângele, precum s-a întâmplat şi cu voi: Putere-autoritate-bani” (cred că ordinea nu este întâmplătoare, ba chiar seamănă a silogism).
    8 3
  • Seriff
    @inexorabil corect, iar in timp ce noi comentam pe aici vine un nor toxic de la Ploiesti spre Bucuresti, nor care provine de la Eco Burn, un loc unde se ard deseuri de ani de zile si care intoxica totul in jurul sau, dar despre care evident nu se vorbeste, nu le face nimeni nimic, doar o amenda asa de ochii lumii care reprezinta bani de seminte pentru ei.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru