Drumul expres cu plăci de beton care ocolește Giurgiu și ajunge direct în vama cu Bulgaria, gata anul acesta

de Paul Cosma, Foto: Hotnews
Marti, 18.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un nou drum expres se construiește lângă Giurgiu, o șosea nouă care ocolește orașul și ajunge direct în vama cu Bulgaria, un proiect care a început să prindă contur în teren, și pe care Ministerul Transporturilor îl vrea finalizat chiar în acest an.

Calea de rulare va fi realizată din beton de ciment rutier (BCR) clasa 5. “Sperăm că acest proiect ne va dovedi că porțiunea de beton București-Fundulea de pe A2 a fost doar un ‘accident nefericit’ și că șoselele din beton pot fi o soluție pentru drumurile din România,” apreciază Asociația Pro Infrastructură.

“Noua șosea va avea două benzi pe sens și separator median. De remarcat că va fi din beton (în loc de asfalt), tehnologie foarte rar folosită în țara noastră. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 21 octombrie 2020, așadar termenul de finalizare este aprilie 2022,” potrivit sursei citate. 

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, explica recent că noul drum va fi unul expres și va fi realizat din beton.

“Avem un proiect de care eu sunt foarte mândru că îl facem. La intrarea dinspre Bulgaria, la Giurgiu, ne vom urca pe un drum nou, un drum expres, ca o autostradă de 6 kilometri, care ocolește complet Giurgiu și ne scoate în DN5 la nord de oraș.

Este un drum cu patru benzi, cu separare pe mijloc, realizat din beton. E o premieră după experimentul eșuat din anii '90 București-Fundulea. Soluția de atunci a dat greș. A fost un exemplu de așa NU,” a spus ministrul Drulă.

Via Hotnews

Comentarii (11)

  • Mi se pare mie, sau prin America au multe autostrăzi din beton?
    11 1
  • Știe cineva care e șmecheria cu acest beton?
    7 0
  • Pinochio
    Singurul lucru concret la stirea de mai sus e ca este o minciuna beton!
    5 14
  • @11.28...America e mare
    6 0
  • Si eu sunt curios care e treaba cu betonul asta. Stie cineva ce avantaje sunt?
    4 0
  • L-as intreba pe prim sinistru' daca stie gluma cu Anton! Care Anton?
    5 3
  • Trilu triplu
    Constructor fiind va spun că în afara unei rezistențe mărite și a culorii mai deschise nu sunt avantaje. Dezavantaje sunt mult mai multe: zgomot mult mai mare la rulare, pe ploaie se va patina excelent, reparații mult mai costisitoare și îndelungate, cost mai mare.
    Ideal era că peste acest beton să se fi venit cu asfalt.
    10 4
  • Avantaje: durabilitate - pot rezista si 40 de ani fara reparatii daca e facut cum trebuie de la inceput
    Dezavantaje: e incomod mai ales la viteze mai mari.
    Dar daca sunt destepti si pun placile in unghi atunci canturile alea sunt trecute cu zgomot si vibratii mai mici pentru ca nu le lovesti si pe stanga si pe dreapta in acelasi timp.
    E o idee excelenta sa faci drumuri de beton inainte de granita pentru ca se merge mai incet si sunt tranzitate de tiruri grele care stau destul de mult.
    15 0
  • Claun Johanus
    @Seth.Dar iarna cand se da cu sare? Eu stiu ca betonului nu-i place sarea si nici apa,se macina. Durabil o fi in alte tari,nu la noi unde iesi dimineata la 4 grade din casa iar la pranz te coci la 24,sa nu mai zic diferente de temperatura sibde 60 de grade intre anotimpuri. Eu stiu ca cele mai trainice drumuri sunt exact cum zicea @triplu triplu mai sus,beton si apoi covor asfaltic. Ramane de vazut in viitor,cand l-or termina,probabil in urmatorii doi-trei ani.
    2 1
  • Păi sub cele de asfalt ce pun. Pământ? Nu și beton?
    2 2
  • unsirb
    @Mana: nu si beton, doar pamant si piatra. Beton + asfalt ar fi o combinatie... beton :) dar la pret undeva dublu-si-un-pic.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru