Feedback

Efectul Volkswagen ID în România: germanii au alocat 450 de unități pentru hatchback-ul electric, echivalentul vânzărilor de mașini electrice ale tuturor mărcilor în 8 luni din 2018

Publicat Joi, 09.05.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 13
Efectul Volkswagen ID în România: germanii au alocat 450 de unități pentru hatchback-ul electric, echivalentul vânzărilor de mașini electrice ale tuturor mărcilor în 8 luni din 2018 - Poza 1
Efectul Volkswagen ID în România: germanii au alocat 450 de unități pentru hatchback-ul electric, echivalentul vânzărilor de mașini electrice ale tuturor mărcilor în 8 luni din 2018 - Poza 2
Efectul Volkswagen ID în România: germanii au alocat 450 de unități pentru hatchback-ul electric, echivalentul vânzărilor de mașini electrice ale tuturor mărcilor în 8 luni din 2018 - Poza 3
România a primit o cotă de 450 de unități pentru ediția de lansare a hatchback-ul electric Volkswagen ID.3, echivalentul vânzărilor de mașini electrice înregistrate în țara noastră într-un interval de 8 luni din anul 2018. În prima zi, modelul electric a primit 20 de pre-comenzi.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
"Cu ID deschidem al treilea capitol major de importanță strategică din istoria brandului Volkswagen, după Beetle, care a făcut posibilă mobilitatea individuală, și Golf, care a democratizat mașinile de înaltă calitate și tehnologiile avansate. ID este simbolul unei noi mișcări" - Jurgen Stackmann, directorul de marketing și vânzări al Volkswagen, în discursul prilejuit de startul pre-comenzilor pentru hatchback-ul electrice Volkswagen ID.3.

În cadrul unui eveniment găzduit miercuri în spațiul expozițional Drive Forum din Berlin, constructorul german a anunțat că versiunea specială de lansare a hatchback-ului electric, care a primit numele Volkswagen ID.3 1st, este disponibilă în 30.000 de unități pe 29 de piețe europene. Dintre acestea, Volkswagen a alocat 450 de unități pentru piața din România, echivalentul a 1.5% din cota totală pentru Europa.

Cota alocată României, mult peste așteptări

Deși la prima vedere pare redusă din punct de vedere comercial, cota alocată României pentru un model esențial pentru viitorul Volkswagen este în realitate una surprinzător de generoasă.

Pentru context, în România au fost comercializate 682 de mașini electrice pe parcursul anului trecut, potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Cu alte cuvinte, Volkswagen a alocat pentru ID.3 1st o cotă care echivalează cu vânzările de mașini electrice din România pe o perioadă de 8 luni din 2018.

De asemenea, datele APIA indică faptul că Volkswagen a vândut anul trecut 175 de mașini electrice în România, în condițiile în care o parte dintre acestea sunt reprezentate de modelul de oraș e-Up!, semnificativ mai ieftin decât ID.3 1st, care va costa aproximativ 40.000 de euro. Practic, Volkswagen a alocat pentru ID.3 1st o cotă care echivalează cu vânzările înregistrate de brandul german în doi ani și jumătate.

Cotă dublă decât Austria la vânzări electrice de 10 ori mai mici

O altă serie de date arată că numărul de unități alocate României este peste așteptări și atunci când vine vorba despre comparațiile cu alte țări.

Oficialii Volkswagen au confirmat că Austria a primit o cotă de numai 200 de unități ID.3 1st, în ciuda faptului că în această țară au fost comercializate anul trecut 6.764 mașini electrice, adică de aproape 10 ori mai multe decât în România, potrivit datelor Asociației Producătorilor de Automobile din Europa (ACEA).

Interes ridicat în România: 20 de pre-comenzi în prima zi

Chiar dacă toate aceste date sugerează că Volkswagen a supraestimat potențialul lui ID.3 1st pentru piața din România, oficialii constructorului au confirmat că ediția specială a primit deja 20 de pre-comenzi în țara noastră doar în prima zi de la deschiderea acestora. Procesul va continua până spre debutul salonului auto de la Frankfurt, care are loc în septembrie 2019.

Numărul este unul ridicat în special în contextul în care o pre-comanda presupune plata unui avans de 1.000 de euro, iar modelul va fi prezentat oficial abia la Frankfurt, atunci când vor fi dezvăluite și detaliile tehnice ale hatchback-ului electric.

Nu în ultimul rând, există o serie de aspecte care în mod obișnuit ar trebui să limiteze numărul de comenzi: livrările vor începe abia în iunie 2020, adică peste mai mult de un an, și nu există nicio garanție că anul viitor autoritățile române vor continua programul Rabla Plus, care prevede în acest moment acordarea unui bonus de 45.000 de lei, echivalentul a aproximativ 10.000 de euro, la achiziționarea unei mașini electrice.

Între timp, Volkswagen a anunțat că a primit deja peste 10.000 de pre-comenzi pentru ID.3 1st în primele 24 de ore, mult peste așteptările inițiale ale constructorului.


Comentarii (13)

  • O sa curga mult sange la articolul asta. Din nou :)

    Si totusi cifrele vorbesc de la sine. Eu sunt curios cum o sa fie realitatea cand masina asta o sa ajunga pe mana publicului. VW se pare ca ia Romania in serios. Sa speram ca si autoritatile vor reactiona pe masura cu infrastructura. Desi cand te gandesti la ce sosele (nu) avem ...
    13 5
  • astia si daca fac un rahat mare si pun sigla VW pe el o sa-l vanda in draci dar care e problema, broavo lor!
    9 9
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Domnul Kiro are dreptate până la Cer şi înapoi. Maeştrii din umbră ai îndoctrinării Globale mai-mai că nu fac uz de “sinceritatea porno” remarcată în filmul “Soldat Universal” : “Pregătiţi-vă pentru spălarea creierelor”…

    Adaptat la cazul nostru: “Rostiţi în sinea voatră, dincolo de orice prag de suprasaturaţie: VW ID, VW ID, VW ID…”.

    Părintele Paisie Aghioritul: “Totul va deveni un spital de nebuni”.
    18 9
  • andrei
    ba baiatule, dar tu ai probleme grave la cap. orice stire vezi cu vw, gata, o iei pe ulei. calmeaza-ta. nu se reduce lumea la tine. intai tipati ca de ce nu scoate VW electrice, cand le scoate (ma rog, mai e un pic) si aloca un numar mai mult decat ok pt romania, tipati din alte motive. haters si atat.

    e bine sa apara, sa se cumpere, sa vedem probleme, sa vedem daca merita etc. asa merge progresul. ca doar nici mobilele alea de va plac voua atat de mult de le schimbati anual nu au fost excelente din prima. au trecut multi ani.

    acum tipati ca asta nu e progres :)
    13 15
  • @zărne: :-) Da, va mai curge -- măcar o eprubetă de-o analiză-două acolo...
    @inexo: Clar că n-ai nevoie de avocat, dar inevitabil pledez pro-ipoteza brain-wash, replicând lui...
    @andrei: Hai să fim măcar critic-receptivi la părerile unora, chiar dacă ne depășesc nivelul de viziune bi-... sau chiar unidimensională, așa cum se observă (nu doar) la tine. Vezi, nu-ți zic *băiete*, chiar dacă-s convins că mi-ai putea fi fiu -- irelevant deci argumentul vârstei, că-s și destui boșorogi idioți.:-p
    Pe punctulețe deci (ca să pot fi eventul *demontat* sistematic)::

    1. Nu neapărat despre pseudo-progresul high-tech în domeniul strict auto peroram eu sau @inexo și nici despre (non) întârzierea VW pe felia electricelor... ci ami ales despre asaltul tentacular (și) prin autonomo-electrificarea mobilității asupra esenței umane divine.

    2. Pe tema *mantrei* VW-ID am cârcotit însă și eu, recunosc. Egal coordonarea evidentă a unor mega-operațiuni tip NLP (neuro-linguistic-programming) întru acceptarea socială a oricăror bazaconii, ba chiar dorirea ardentă a lor-bazaconiilor.

    Unora le place să-l citeze pe Goebbels pe felia asta a mințirii sistemic organizate, uitând însă că mai important a fost R. Gehlen - șef al Gestapo care - mirare mare sau nu oare? :-) - a pus bazele SiAiEi la licuriciul nostru post-WW-II...

    3. N-are rost să dezvolt conceptul *esenței noastre divine*, că oricum o să fiu beștelit și pe prea mult timp pierdut nu SE merită.:-)
    Rezumativ totuși, așa-zisul progres citat de tine e de fapt o involuție imposibil de explicat doar prin pasivizarea tot mai accentuată a omului de tip nou, în curs de iobago-digitalizare abulică.
    Nici doar prin forfoteala tot mai activă a coanei A.I. (Artificial Intelligence) mai peste tot.

    4. Subiect (A.I.) la care ar merita să revin totuși, conex fiind - surprise ! - și cu Elon Musk.
    Dincolo de filosofări critice se poate discuta la infinit pro-contra și pe tema eficienței electrificării mașinilor în paralel cu teoria abiotică a formării petrolului, (non)ecologia producerii curentului, inclusiv sau mai ales din surse nucleare etc. ș.a.m.d.

    Mult mai interesante-s însă controversele iscate de gașca lui Musk după repetarea suspect de hotărîtă a convingerii lor-triliardarilor că trăim într-o simulare iluzorie, hiper-computerizată De-Foarte-Sus. Și-ncă una posibil de părăsit/fentat cică...
    Așadar...To be continued. ;-)
    16 10
  • andrei
    ma indoiesc profund ca ti-as putea fi fiu. nu de alta, dar la ce varsta am eu, ar insemna ca tu bati spre 70 si nu vad la ce naiba postezi la foc automat cand la varsta aia numai electricele nu ar mai trebui sa te pasioneze. asta unu la mana.
    doi la mana nu dau 2 bani pe ce varsta ai. varsta nu inseamna ca stii mai multe, sau ca stii dar esti si bine intentionat.
    trei la mana continui sa bati campii. semn ca ai prea mult timp liber si de fapt tu nu esti interesat de masinile electrice, tu esti interesat de filosofie. de fapt tu nu vrei sa cumperi nimic, tie (ca si altora de pe aici) iti place sa te vezi scriind. "succesuri!"
    13 14
  • @andrei: Mă predau -- fiindcă m-ai turnat: recunosc, sînt venit de pe creștinortodox.ro, departamentu anti-electrice. :-))) Și pro-care-de-foc biblice -- care erau dizăl, evident.

    Cu reaua mea intenție s-a lămurit deci. Rămâne doar ignoranța-n domeniul auto, evidentă și ea după mia asta de postări. Dar și după + douăjdeani efectiv lucrați și-n proiectarea auto (n.b.: chiar la nemții ăștia) și-n presa auto-moto.

    Nu foarte argumentată-mi pare totuși convingerea ta că, odată ajunși la cca. 60 de ani, ne-ar fi interzisă gândirea. ...Ori e vreun decret pritocit pt. un nou #haștag poate?!
    Serios acu - sfat amical: fă-ți și tu un cont pe AM și scrie cu majuscule, ca să fii cu 1% măcar mai convingător.

    Strict ontopic: văd c-a apărut a patra știre ID.3-conexă în doar două zile. În ritmul ăsta AM riscă să mă piardă de clico-client, parol. :-p
    14 8
  • andrei
    ma lasa rece sa fiu convingator. mai ales catre o nulitate laudaroasa care face filosofie si posteaza numai tampenii, fara nicio legatura cu stirea. ai forum, poti sa filosofezi acolo cat vrei.

    te ofitic ca nu am cont? am pe alte siteuri, nu e cazul sa ma enervez si cu nulitatile de aici care oricum nu cumpara nimic, ei doar posteaza ca sa isi satisfaca egoul.

    nu mai zic de faptul ca tragi tot felul de conluzii din neant (cine ti-o fi zis ca e interzisa gandirea nu stiu, ca eu nu am pomenit nimic de genul, desi ce faci tu numai gandire nu se poate numi). ma rog, un fel de politician, ca numai astia mint si inventeaza in halul asta. mai bine iti vezi de pensia ta care se apropie, n-ai tu treaba cu masinile. unde era marele proiectant, ma umfla rasul. astia ca tine pana nu se umfla un pic in pene si nu incep sa se laude nu se pot simti bine. tu crezi ca daca postezi asa ceva asta te face mai credibil, sau iti da dreptate. s-o crezi tu, aici suntem pe net tataie!
    5 9
  • Stau deseori şi mă întreb consternat: de ce exaltaţii “New Age” se încrâncenează într-atât să conteste/maculeze/taie orice drept la replică în privinţa “lumii perimate”, implicit a persoanelor care se ancorează în semnificativ, glăsuiesc în chintesenţă şi (de)săvârşesc în imuabilitate (chiar şi fără a dori în mod expres să rămână în memoria istoriei). Cu alte cuvinte, nu pot să înţeleg de ce viermii timpului se căznesc să se măsoare (culmea, mai ales pe tărâmul crunt selectiv al Ideilor) cu vulturii hărăziţi epopeii…personale. De fapt, cel mai oribil păcat al acestor accidente animate ale Creaţiei este necuviinţa şi cel mai tolerabil suficienţa (arsenalul de reproşuri, epitete şi etichete al #rezistenţilor/tefeliştilor este redus, invariabil şablonard şi se repetă ciclic).

    Acestea fiind tranşate, vreau să se înţeleagă la unison că nu mă erijez în avocatul domnului Kiro, fiindcă am sesizat demult că îşi poate asigura singur, lesne şi imbatabil propria-i apologetică (ortodoxă). Dar adevărul este că îmi lasă un gust amar în gura inimii (şi tocmai de aceea nu m-am abţinut să intervin!) terfelirea în public şi cu seninătate a unui om, vorba aceea, “trecut prin ciur şi dârmon”, de către un…incalificabil, alias o picătură nediferenţiată din oceanul nihilismului hegemonic...şi care pare perpetuu îngăduit de Sus. Subliniez: PARE!

    Iar dvs., Mister K, să nu deznădăjduiţi niciodată, mai precis râvniţi să continuaţi a vă afirma neapărat şi preponderent ca “iliberal” – bucuraţi-vă, fiindcă există multe alte cruci de purtat (pe spinarea sufletului) “pe-astă lume de noroi” (Eminescu).
    8 5
  • stefan
    tu nici nu stii sa folosesti cum trebuie vocabularul limbii romane, dar perorezi in gol. "Sa se inteleaga la unison" - lol. zic sa mai aprofundezi si in general e bine sa nu te bagi in galceava altora, neinvitat.
    4 7
  • Am sters cateva randuri bune despre VW si neamul nostru cel nefericit. Dar nu pot sa nu spun nimic despre intoleranta de care dam dovada.

    Ce treaba ai tu Andrei sa te iei de Kiro? Ce daca si el si Inexorabil sunt greu de urmarit pentru ca folosesc un limbaj si o fluenta care nu ne este neaparat la indemana? Ce daca filosofeaza? Efectiv - ce treaba ai tu?

    Si ce treaba ai tu cu varsta lor si cum poti fi atat de trist incat sa crezi ca la 70 de ani trebuie sa iti stergi mucii pe pijama si sa astepti moartea sa te ia din crunta plictiseala?

    De asta voiam in frazele sterse sa spun ca suntem un neam sa prosti si de saraci. Pentru ca nu stim sa apreciem nimic.

    Nu sunt de acord cu mai mult de jumatate din opinile lui Inexo si abia de curand Kiro a trecut la un stil picant, dar fara ei situl nu ar mai fi la fel. Un limbaj care vin evident dintr-o epoca ce ne precede, o astfel de gandire sunt comori, sunt ocazii de a invata si de a valorifica.

    Daca nu te simti bine pe AM, de ce nu te duci inapoi pe Promotor?
    10 1
  • ştefan cel mic (cu “ş” minusculă), un spaţiu în mod definitoriu şi unanim admis ca fiind de uz public nu este destinat numai “unora”. Axiomatic, cât timp ceea ce scrie fiecare este disponibil (cu consimţământul său, desigur) pentru toată lumea, interdicţia faţă de “neinvitaţi” este perfect absurdă şi…anticreştină, chiar şi dacă ar impune-o autorităţile lumeşti. Aşa că nu trebuie să ne mire ofensiva turbată (şi din ce în ce mai…făţişă) a neomarxiştilor (şi politici, şi civili) împotriva…drepturilor şi libertăţilor fundamentale.

    Mai ai de mâncat mămăligă până să ajungi lingvist…“La unison” sau “întru armonia consensului”. De ce ţi se pare că am greşit?

    Dragi conformişti (închinători la zeii “schimbării în bine”), vă rog să pricepeţi odată pentru totdeauna: ZADARNIC vă străduiţi să ne căutaţi nod în papură, doar pentru că nu ne “digeraţi” defel pe noi, “dinozaurii incompatibili cu progresul” (şi cu duhul lui) – de fapt, nu putem accepta vreodată acel progres…scăpat din frâu, care nu mai slujeşte unor scopuri palpabil şi statornic utile şi nobile şi care urmăreşte denaturarea specificului omenesc, compromiterea etosului creştin, schimonisirea caracterului şi mai ales…uciderea fiinţei.

    Dacă se întâmplă – indiferent sub ce formă – să păcătuim (ca toţi pământenii), ştim şi singuri cum să ne îndreptăm şi să fim precauţi pe viitor, eventual ne avertizăm unii pe alţii, ca fraţi întru (aceeaşi) credinţă, dar, totodată, ignorăm cu desăvârşire “terapia” sugerată de novici/heterodocşi, fiindcă ni se propune nu o mustrare paternă, smerită, cumpănită şi bineintenţionată (oricum, nu fugim de critică, indiferent dacă este întemeiată sau nu!), ci un cult dezlănţuit al urii brute, nejustificate, "superioare" (uneori, aceasta musteşte de…demonism, imposibil de interpretat altfel), o frenezie a dispreţului (implicit, a intoleranţei) pe criterii exclusiviste de apartenenţă (adică “nu eşti şi nu te recunoaştem ca fiind afinul nostru, prin urmare îţi dăm la temelie, îţi provocăm daună totală, te ardem ca pe şoareci, te paradim”…în caz că n-aţi uitat de tacticile “justiţiare” de recentă şi sinistră amintire – apropo, ce sentiment înfiorător să constaţi că se împlineşte sub ochii tăi profeţia Sf. Antonie cel Mare: “Va veni vremea ca oamenii să se smintească şi, când vor vedea pe cineva că nu se sminteşte, se vor scula asupra lui, zicându-i că el este smintit, pentru că nu este asemenea lor”…).

    În definitiv, tocmai pentru acest “păcat suprem” am putea fi chiar sacrificaţi (la propriu, conform Matei 24:9) într-un viitor nu prea îndepărtat (cu această ocazie, previn repede orice replică-şablon: nici vorbă de “delir mistic” sau de “mania persecuţiei”, ci însuşi Adevărul grăieşte astfel, în faţa Căruia vrăjmaşii Lui înverşunaţi ar trebui să amuţească!), mai precis pentru “crima inadmisibilă” de a ne situa şi dovedi “în afara şi împotriva ordinii de drept şi normelor universal valabile” (ceea ce a afirmat de curând – ce-i drept, mai voalat – chiar una dintre notabilităţile din Turnul Babel bruxellez, recte Donald Tusk).
    9 1
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Mecanicu'
    In principiu este o piata libera, poti alege orice pe banii tai.

    Daca ai o problema cu ce alege altul pe banii lui, inseamna ca ai o problema mintala...

    Eu voi fi intotdeuna pentru masini ale unor grupuri ce produc masini sau subansamble in Romania. Mai toti producatorii germani produc piese in Romania, deci si noi suntem parte a acestei industrii.

    Imi place foarte mult VW ID, pare o masina super!
    2 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru