Parteneri
Turul României cu 8 maşini electrice. Oferit de
Audi
e-tron Sportback
446KM
Autonomie max
86.5kWh
Baterie net
408CP
Putere max
Hyundai
Kona electric
449KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Kia
e-Niro
455KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Mini
Cooper SE
234KM
Autonomie max
28.9kWh
Baterie net
184CP
Putere max
SUV Peugeot
e-2008
320KM
Autonomie max
45kWh
Baterie net
136CP
Putere max
Porsche
Taycan
462KM
Autonomie max
93.4kWh
Baterie net
761CP
Putere max
Renault
Zoe
395KM
Autonomie max
52kWh
Baterie net
135CP
Putere max
Volkswagen
ID.3
549KM
Autonomie max
77kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Volvo
XC60 Recharge T8 Polestar
SAFEST
SAFETY CAR

#ElectricRomânia 2020: Renovatio e-charge, pionierul stațiilor de încărcare rapidă în România, susține turul României cu mașini electrice oferind acces la stațiile din rețeaua proprie

de Paul Cosma
Joi, 27.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renovatio a creat prima rețea națională de încărcare a mașinilor electrice sub numele e-charge. Viziunea companiei este să pună la dispoziția clienților puncte de încărcare în toate locurile în care aceștia își parchează vehiculele cu emisii zero.

Au simțit că valul electrificării va ajunge și în țara noastră și, din 2015, au început să investească masiv în infrastructura de încărcare pentru mașinile electrice. Renovatio a fost prima companie care a încercat și a reușit să se impună pe piața românească de profil, ajungând astăzi un nume sinonim cu stațiile de încărcare rapidă la nivel național și nu numai. În aceste condiții, colaborarea dintre Renovatio e-charge și #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Technologies, turul României cu 8 mașini electrice, vine cât se poate de natural.

Parteneriatul cu Kaufland, anunțat acum 4 ani, le-a permis celor de la Renovatio o extindere rapidă, astfel că, până la finalul lui 2016, compania a acoperit coridorul București – Pitești – Sibiu – Deva – Timișoara – Arad și a început dezvoltarea coridorului București – Ploiești – Brașov spre Cluj Napoca și Oradea.  

Cea mai vastă rețea din România a ajuns în prezent la peste 175 de puncte de încărcare în 35 de orașe, iar mai mult de o treime sunt cu încărcare rapidă (50 kW DC). Renovatio își propune să depășească pragul de 200 de puncte de încărcare și să ajungă aproape de 250 până la sfârșitul anului.

În 2019, Renovatio a depășit primul milion de kWh tranzacționați prin stațiile e-charge din țară.

PROIECTUL EUROPEAN FASTSEE, COORDONAT DE RENOVATIO

Acum trei ani, Renovatio a început implementarea proiectului FastSEE, alături de partenerii de la Telekom Croația. Proiectul coordonat de Renovatio este co-finanțat de Uniunea Europeană prin programul CEF Transport și acoperă 3.000 de kilometri ai rețelei pan-europene de transport TEN-T din România și Croația.

În România, Renovatio va instala 56 de stații de încărcare rapidă, iar cel puțin trei dintre acestea vor fi cu încărcare ultra-rapidă, adică minimum 150 kW DC.

Stațiile sunt instalate o distanță de aproximativ 80 km între ele, de-a lungul coridoarelor principale ale rețelei de transport TEN-T:

  • Coridorul Rhine–Danube: Nădlac – Arad – Timișoara – Deva – Sebeș – Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Constanța: 890 km
  • Coridorul Orient East/Med: Timișoara - Lugoj – Caransebeș – Drobeta Turnu Severin – Calafat – Craiova – Caracal – Alexandria – București: 650 km
  • Coridorul Sebeș – Turda – Târgu Mureș – Sovata – Gheorgheni – Piatra Neamț – Iași: 500 km
  • Coridorul Suceava – Roman – Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești – București – Giurgiu: 560 km

Toate stațiile de încărcare instalate în proiect sunt multi-standard și permit alimentarea oricărui tip de vehicul electric, atât 100% electric, cât și hibrid plug-in.

Proiectul presupune implementarea mai multor soluții software pentru operarea rețelei și accesul clienților.

Aplicația e-charge permite controlul stației de încărcare (start/stop) direct de pe telefonul mobil, afișarea informațiilor despre status-ul stației în timp real (liber/ ocupat/ defect), posibilitatea de a rezerva punctul de încărcare, informații despre locație și legătura cu aplicații de navigație pentru a ajunge la locație. Sistemul de ticketing al aplicației permite trimiterea de mesaje direct către persoana responsabilă din cadrul companei. Aplicația este disponibilă în Google Play sau Apple App Store

O altă noutate adusă de proiect este reprezentată de soluțiile de e-roaming, care fac posibilă conectarea rețelei e-charge la platformele europene de e-roaming (Hubject, Gireve, etc.) pentru a permite clienților e-charge să acceseze cât mai multe puncte de încărcare la nivel european fără a avea nevoie de alte contracte/ aplicații/ card-uri, dar și deschiderea rețelei e-charge către parteneri europeni.

Proiectul va include și implementarea unui sistem de plată cu cardul bancar direct la stațiile de încărcare.

Până în luna august 2020, Renovatio a instalat prin proiectul FastSEE 25 de stații de încărcare rapidă (50 kW), o stație de încărcare ultra-rapidă (160 kW) și 6 stații de încărcare rapidă (50 kW) în locuri upgradate.

Compania va mai livra 15 stații de 50 kW și două stații de 150 kW până la sfârșitul anului. Proiectul FastSEE, co-finanțat de Uniunea Europeană, are ca deadline de finalizare data de 31 decembrie 2021. 

STAȚIE DE 160 KW LA TÂRGU MUREȘ 

Renovatio a inaugurat în data de 9 iulie o stație de încărcare ultra-rapidă cu o putere de 160 kW. Aceasta este prima stație de mare putere din țara noastră dedicată autoturismelor electrice și a fost instalată în parcarea Shopping City Târgu Mureș. 

Mai mult decât atât, oficialii Renovatio au anunțat că până la finalul anului vor mai fi instalate și alte stații ultra-rapide de 150 - 175 kW în Timișoara, Sibiu și București. 

În 2021, Renovatio vrea să monteze astfel de stații și în Cluj-Napoca, Oradea, Constanța, Craiova, Bacău și Iași.

Pe lista companiei se află și un hub de încărcare de 1 MW. Acesta va fi realizat în București și va include două stații cu o putere de 350 kW și mai multe prize de 50 kW.

Comentarii (13)

  • ACE - Craiova
    MULT SUCCES si la cat mai multe si puternice statii electrice de incarcare - daca se poate, fara aplicatii, doar pe baza de card bancar
    13 15
  • Edikkk
    Un mare BRAVO pentru toţi cei care fac posibil acest eveniment !

    Bravo!
    11 18
  • netam-nissan
    nu ne spuneti si cit costa halatu? adica kilovatu la renovatio nu e cumva de 3-4 ori mai scump ca la renel?.

    mai demult citeam ca iti trebuie un abonament la ei de vreo 220 roni pe luna ca sa nu faci infract.
    de fapt uitasem ca trebuie sa facem cum ne zice dl. edikk deci cumparati-va intai vila cu panouri foto-facebuc-voltaice si wallboxe, nu mai stati la bloc ca fraierii.
    21 6
  • hazard
    si cum e viata pe langa statiile de incarcare? AI loc de un cort dublu?
    16 9
  • si pretul kw,,cat e?De cate ori pretul unui kw casnic?
    9 4
  • Edikkk
    Cât costă să bei o bere acasă şi cât costă una la terasă, în oraş ?

    Daaaahhhh....


    VIITORUL ESTE AZI

    https://youtu.be/uI7wxNtrorQ

    casele în UK vor fi construite cu
    1) panouri solare
    2) baterie (power wall)
    3) tras trifazat pentru pus încărcătoare maşini electrice
    4) drill 170 m adâncime conducta dus-întors = energie geo termală (cel mai mare şi stabil SEEP şi SCOP)
    5) pompa de căldură
    6) bateria termală inteligentă (un boiler şmecher să zic aşa)
    7) încalzirea în pardoseală


    ZERO BENZINĂ / DIESEL pentru maşină şi ZERO GAZ METAN pentru casă !


    PS: în Olanda la case noi, nu mai ai voie să tragi gaz metan
    5 13
  • @ACE&Edikkk: Să înțeleg că motivul re-re-extazierii voastre e că v-ați tras în fine mașini cu ștecher ?!
    ...Dacă da, felicitări pentru curaj. Dacă nu, eu cel puțin aș cânta la alte mese. :-)
    12 4
  • Pai tocmai ca nu au, @Kiro, ca daca aveau nu-i mai aplaudau ei asa extaziati p-astia de la R..,sau ii aplaudau scrasnind din dinti cum fac majoritatea care au acum electrice constienti ca ..asta e ..acum nu mai au ce face si se roaga ca macar asta sa ramana pretul desi sunt la fel de constienti ca e doar inceputul. Ai vazut pe nea' Edi ce comparatie de noaptea mintii ,ca berea la terasa , ce mai vrei !?..adaos de 100-1000%, ca e loc !
    9 4
  • Edikkk
    Momentan maşinile electrice nu sunt pentru sarantoci care îşi cumpără benzinar SH la o adică

    Iar un preţ de "plin de curent" care este la acelaşi preţ ca un "plin de benzină" nu văd o problemă.
    4 9
  • Adevăr grăiești @pipo, pe tema doar aparentului paradox tip *ce spune și ce face de fapt popa*.
    Conex ideii, în locul lui ACEdikk eu i-aș întreba pe stimabilii redactori AM câți dintre ei au în posesie -- proprie, evident -- o mașină electrică.
    Răspunsul îl știm -- sau poate nu?! ;-)

    Back ontopic, citind p-aici despre viitoare hub-uri de 1 MW, mă bătea gândul să reiau discutarea producției / distribuției de curent problematice în perspectiva unei electrificări fie ea moderate a mobilității, dar m-am sucit.
    Fiindcă ar fi a enșpea oară și tot degeaba -- deci o să mai chibițez doar la articole/teste cu V8-uri... hai și cu V6. :-P
    10 4
  • Edikkk
    Vezi că în există deja în UK primul tractor electric !

    Şi se cumpără deja, pentru ferme şi bateria ţine 15 ore, o zi completă de muncă - prin fermă
    (Nu este cel de arat pe câmp)
    dar fermierul respectiv spunea că dacă apar şi combine electrice ar cumpăra imediat !

    Fac o economie enormă de bani şi combustibili.

    Faptul că noi nu avem, nu are sens să nu apreciem, ceea ce este clar mai bun.

    Hai să evoluăm, măcar mental, până avem finanţele să o facem şi material.

    Păi...
    4 9
  • Mai nou in dictionarul explicativ al limbi romane ar trebui sa apara la cuvantul TEAPA, numele RENOVATIO.
    Sub aspectul piorilor in domeniul electrificarii Romanie de fapt ei ascund interesul de oprii achizitia de electrice. La acest moment pentru 100 km energie de la TAPARI este mai scump decat 100 cu motorina sau benzina.
    Bravo RENOVATION, sper sa falimentati
    0 0
  • Hapciu
    EU-s un sărăntoc cu un Renault megane 1.5dci...consum 4.7- 5 in afara(mers normal cu clima, lumini și 130pe ora pe autostrada), și cam 5.5-6 in oras. M-am extaziat și eu cu mașinile astea electrice, dar am zis aștept, las pe alții înainte sa vad ce iese... Pai a ieșit. Rău. Mă felicit că am așteptat. Vai și amar bogătanilor care merg pe autostrada cu 110 la ora, fără clima cu luminile stinse cu preț dublu pe 100de km ca la motorina ca să facă economie de curent. Vad ca încă nu e... Adică e, dar e doar o Teapa.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru