Enel va dezvolta în România o rețea de 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice: stațiile vor avea puteri de până la 150 kW

de Daniel Popescu
Marti, 13.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Enel va dezvolta până în anul 2023 o rețea națională de 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice. Primele stații vor fi instalate în 2019 în București, Timișoara și Constanța și vor avea puteri de până la 150 kW.

Enel X România, divizia de servicii a producătorului și furnizorului italian de energie electrică Enel, a anunțat cel mai mare plan de dezvoltare pentru infrastructura pentru mașini electrice în România.

Compania își propune să dezvolte în România o rețea de 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice. Proiectul se va derula în perioada 2019-2023, iar primele 300 de puncte de încărcare vor fi instalate pe parcursul anului viitor.

Pentru moment, oficialii Enel România au menționat că punctele de încărcare vor fi instalate în toate regiunile țării, iar primele orașe sunt București, Timișoara și Constanța.

Stațiile de încărcare din cadrul acestui proiect vor avea puteri de 22 kW, 50 kW și 150 kW, astfel că un model electric precum Audi e-tron va avea bateria încărcată la 80% în numai 30 de minute, în cazul utilizării stației de 150 kW.

De asemenea, Enel va furniza infrastructura de încărcare inclusiv pentru centre comerciale, hoteluri sau hypermarket-uri fără costuri de instalare sau întreținere, cu condiția punerii la dispoziție a locurilor de parcare necesare încărcării.

Stațiile dedicate orașelor se numesc JuicePole și vor fi utilizate împreună cu aplicația mobila Enel X Recharge App, care va permite identificarea rapidă pe hartă a stațiilor din apropiere, rezervarea unui punct de încărcare și monitorizarea gradului de încărcare.

În plus, Enel va oferi o stație de tip wall-box numită JuiceBox pentru clienți individuali care doresc propria stație de încărcare acasă, în timp ce stațiile JuiceLamp sunt dedicate autorităților locale și se integrează cu infrastructura de iluminat public.

Pentru moment, oficialii Enel nu au făcut nicio mențiune cu privire la prețul pe care îl vor solicita pentru încărcarea mașinilor electice prin intermediul stațiilor din noua rețea națională.

Via Enel

Comentarii (9)

  • Daca pretul va fi de 1-1.5 lei / kwh , atunci vor ramane neutilizate sau utilizate foarte rar. Prefer varianta casnica de incarcare lenta sau gratuita la diferite supermarketuri - fast charging. ( nu dau numele sa nu fac reclama)
    17 6
  • cand ti se stinge lampa ori iti arde buza, faci o alimentare si mai scumpa...la 400-500 lei sparti prin mall sa mai platesti 30-40 lei pt o incarcare e fix pix. Mai ales ca cand ai E-tron :)
    9 8
  • Va fi oricum peste cei 0.50 lei pe kW pe care ii platim in medie acasa. E normal sa fie asa, se livreaza si un serviciu, nu doar curentul propriu-zis. Eu salut initiativa si nu cred ca vor ramane neutilizate.

    Sanatatea nu are pret, asta e de retinut. Vedeti ce nenorocire e pe strazi acum, ca nu se mai poate respira - toti merg pe diesel pentru ca e mai ieftin. Si nu masini noi, ci toate vechiturile.

    Inca ne gandim la buzunar si sanatatea e pe loc secund - asta nu e bine. Repararea sanatatii pierdute costa infinit mai mult, asta daca se mai poate repara.
    11 11
  • Pot paria că E-gratuitățile se vor evapora odată cu multiplicarea EV-urilor și la noi. *Read my lips* :-) că la fel se va întîmpla cu eco-bonusurile - extrem de generoase-n România.
    Asta nu înseamnă totuși că-s anti e-mobilitate - mai ales în orașe -, fiindcă prețurile BEV-urilor vor scădea cu siguranță.

    Dar, făcînd o extrapolare logică a prețurilor din Vest (v. rețeaua de încărcare Telekom.de), prețul per kWh va fi triplu comparativ cu tarifele casnice. Care evident vor crește și ele-n următorii ani, în spiritul nivelării prețurilor în UE.
    ...Aham, întrebați pe cînd și nivelarea salariilor?! - Într-un viitor luminos (sau #viitor_luminos, ca să fiu trendy :-)).
    21 5
  • ACE - Craiova
    Laudabila in sine initiativa ....acum doar luni se vorbea de un numar de 1.000 de statii electrice de incarcare ENEL in urmatorii ani.

    Apropos de costuri de incarcare la satiile electrice:

    In alte parti - Europa de Vest - stire din 27.09.2018:

    IONITY a finalizat primele 10 stații ultra-rapide de 350 kW. Costul incarcarii - 8 EURO sesiunea

    https://insideevs.com/ionity-first-10-ultra-fast-charging-stations/
    8 6
  • @ACE: *Flatrate*-ul de 8 € încărcarea (sau 8 lire sterline / 8 CHF) e valabil doar anul ăsta la IONITY. Promoțional deci. Plus că sistemul nu-i compatibil cu unele EV-uri asiatice.

    Ontopic: Enel, ca și Telekom etc., vînd nu doar *un serviciu* pe lîngă curent (asta fac și la noi acasă), ci mai ales... TIMP. Fiindcă nimeni n-are stație de 150 kW în garaj.
    Oricum, cifra de 2.500 stații instalate în 4 ani la noi îmi pare ultra-optimistă. Măcar să fie 1.000...
    15 4
  • nu toată lumea poate încărca acasă iar la mall/supermarket sper să se termine cu această idee stupidă.
    3 9
  • @LLL : eu zic ca la mall/supermarket nu ar fi o idee asa rea. Dimpotriva, cred ca si ei vor fi interesati sa ofere statii de incarcare la cat mai multe locuri de parcare, vine omul la-ncarcat si pleaca si cu bateria si cu portbagajul incarcate, care ar fi problema ? Daca tot stai la-ncarcat faci si ceva shopping necesar oricum sau invers. Bine , eu sunt umpic subiectiv aici fiindca personal stau peste drum de un hipermarket si oricum in general opresc seara intai in parcarea lor (iarna chiar o las acolo de obicei) dar oricum nu cred ca e o idee rea sa ai statii de incarcare la mall / marile magazine.
    8 0
  • ERATA : @@LLL
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru