A 14-a etapă a sezonului 2025 de Formula 1 a adus piloții și echipele pe Hungaroring pentru Marele Premiu al Ungariei. În acest an, cursa din Ungaria a fost ultima etapă înainte de pauza de vară. La finalul unei curse lungi, marcată de strategii opuse pentru principalii piloți, Lando Norris a obținut o nouă victorie în fața lui Oscar Piastri. Cu această victorie, Norris a redus din diferența de puncte față de coechipierul său australian în clasamentul piloților.
POLE POSITION SURPRIZĂ PENTRU CHARLES LECLERC
În calificările de sâmbătă, Charles Leclerc a fost cel care a obținut pole position, contrar așteptărilor tuturor. Lângă el în prima linie a venit Piastri, în timp ce Norris s-a calificat pe locul 3, în fața lui George Russell. După ce a ratat prima sesiune de antrenamente libere din cauza unor probleme la musculatură, Fernando Alonso a revenit spectaculos pe circuit și s-a calificat pe locul 5, chiar în fața coechipierului său, Lance Stroll.
Gabriel Bortoleto, pilotul Kick Sauber, a pornit de pe locul 7, reușind să se califice în fața lui Max Verstappen. Locul 8 pentru campionul mondial en-titre este cel mai slab rezultat din calificări în acest sezon. În spatele olandezului a urmat o linie Racing Bulls cu Liam Lawson în fața lui Isack Hadjar.
Surpriza neplăcută a calificărilor a fost eliminarea lui Lewis Hamilton în Q2, astfel încât septuplul campion mondial s-a calificat pe un dezamăgitor loc 12. La fel de dezamăgitori au fost Kimi Antonelli și Yuki Tsunoda, calificați pe locurile 15 și 16. Japonezul de la Red Bull avea să înceapă cursa de pe linia boxelor.
NORRIS PIERDE POZIȚII LA START
Charles Leclerc a reușit să-și mențină avantajul la start, în fața lui Oscar Piastri. Însă cel care avea să piardă poziții a fost Lando Norris. Britanicul a avut o lansare bună, reușind să vină lângă Piastri pentru câteva secunde, însă acesta a frânat prea devreme și i-a permis lui George Russell să urce pe locul 3. Norris avea să fie depășit la scurt timp și de Fernando Alonso, astfel că britanicul de la McLaren a căzut de pe locul 3 pe locul 5.
Mai în spate, Max Verstappen a pierdut și el o poziție la start, după ce a fost depășit de Liam Lawson. Și mai mult în spate, Lewis Hamilton a căzut până pe locul 14, fiind depășit de Carlos Sainz Jr, plecat de pe locul 13 și de Kimi Antonelli.
Nu a durat mult până când Norris a început să recâștige una din pozițiile pierdute. Britanicul l-a depășit pe Alonso în cel de-al treilea tur, însă Russell s-a dovedit a fi prea dificil de depășit.
Max Verstappen a revenit și el după startul său imperfect, mai întâi cu o depășire asupra lui Lawson și apoi cu o manevră curajoasă asupra lui Lance Stroll în șicana de după virajul 5. Cvadruplul campion mondial era acum pe locul 7, în spatele brazilianului Bortoleto.
LECLERC SE DISTANȚEAZĂ DE PLUTON
În fruntea cursei, era de așteptat ca Oscar Piastri să pună presiune serioasă pe Charles Leclerc, însă pilotul Ferrari a avut un ritm de cursă mai bun decât anticipat.
Monegascul a stabilit cele mai rapide tururi în tururi succesive și s-a distanțat la aproape 3 secunde în fața lui Piastri.Între timp, Lando Norris a rămas blocat în spatele lui George Russell în lupta pentru locul 3. Primul pilot care a intrat la boxe a fost Nico Hulkenberg de pe locul 17. Germanul a fost apoi penalizat cu 5 secunde din cauza unui start fals.
NORRIS ALEGE STRATEGIA CU O SINGURĂ OPRIRE
După 18 tururi, Oscar Piastri a reușit să reducă din diferența dintre el și Leclerc până la aproape 2.5 secunde. În același timp, Max Verstappen, în continuare blocat în spatele lui Bortoleto, a intrat la boxe pentru a monta anvelopele hard. Piastri a urmat la boxe în turul următor, în încercarea de a efectua un undercut asupra lui Leclerc. Australianul a revenit pe locul 5, între Alonso și Bortoleto.
Ferrari a reacționat imediat și l-a chemat la boxe pe Leclerc imediat în turul următor. Monegascul a avut o oprire foarte rapidă și a revenit pe circuit pe locul 3, în fața lui Oscar Piastri. Astfel, încercarea de undercut a australianului nu a funcționat. George Russell a oprit în același tur cu Leclerc și a revenit pe locul 6, în spatele lui Piastri și Bortoleto.
Noul lider era acum Lando Norris, urmat de Fernando Alonso, Leclerc și Piastri. Cu noile sale anvelope, Leclerc a trecut rapid de Alonso pentru a urca pe locul 2. Spaniolul de la Aston Martin a fost depășit la scurtă vreme și de Piastri. Și George Russell s-a apropiat de pilotul de la Aston Martin până când britanicul de la Mercedes a reușit și el să treacă de dublul campion mondial.
În tot acest timp, Lando Norris purta o discuție cu echipa sa privind trecerea pe o strategie cu doar o singură oprire. Norris a acceptat propunerea și a venit la boxe în turul 32 pentru a monta anvelopele hard. Britanicul a revenit pe locul 4, în spatele lui Alonso. Leclerc era din nou lider, urmat de Piastri și Russell.
Mai în spate, Max Verstappen a intrat într-un duel cu Lewis Hamilton pentru locul 11. Olandezul a încercat o manevră extrem de curajoasă în virajul 4. Hamilton a ieșit larg în afara circuitului și a pierdut poziția în fața lui Verstappen.
LECLERC ȘI PIASTRI MAI OPRESC ÎNCĂ O DATĂ
În turul 40, Leclerc a intrat din nou la boxe pentru a monta încă un set nou de anvelope hard. Monegascul a revenit pe circuit pe locul 4, în spatele lui Norris, urcat acum pe locul 3. De aici, însă, șansele lui Leclerc de a obține o victorie s-au evaporat. Ritmul de cursă al lui Leclerc s-a prăbușit din cauza unei probleme apărute la șasiu.
Russell a urmat la boxe pentru încă un set de anvelope hard și a revenit pe locul 4, în spatele lui Leclerc. Cu această oprire, Norris a urcat pe locul 2. În turul 46 a intrat și Oscar Piastri pentru un set de anvelope dure noi, iar asta a însemnat urcarea lui Norris în prima poziție.
Australianul a revenit pe circuit pe locul 3, în spatele lui Leclerc.Puțin mai în spate, Max Verstappen, care urcase până pe locul 5, a intrat și el la boxe pentru anvelope noi. După oprirea sa, pilotul Red Bull a revenit pe locul 9. În același timp, Piastri a reușit să treacă de Leclerc. Pilotul Ferrari a fost depășit ulterior și de George Russell.
DUEL ÎNTRE NORRIS ȘI PIASTRI
Cu doar mai puțin de 5 tururi rămase, Oscar Piastri a intrat în raza DRS a lui Norris, mulțumită parțial și piloților întârziați. În penultimul tur, Piastri a încercat o manevră optimistă de depășire asupra lui Norris, cei doi piloți fiind la câțiva milimetri de un acroșaj după ce Piastri a frânat foarte târziu și a blocat roata din dreapta față.
Într-un final, Lando Norris a rezistat presiunii și a câștigat cursa din Ungaria după 70 de tururi. Oscar Piastri a încheiat pe locul 2, la doar 6 zecimi de secundă în spatele lui Norris, în timp ce podiumul a fost completat de George Russell.
Charles Leclerc a încheiat pe un dezamăgitor loc 4. Monegascul a fost penalizat cu 5 secunde după o manevră incomodă asupra lui Russell, însă acesta nu a pierdut nicio poziție. Fernando Alonso a încheiat pe locul 5, urmat de Bortoleto pe locul 6, cel mai bun rezultat al brazilianului. Lance Stroll a terminat pe locul 7, urmat de Liam Lawson pe locul 8. Max Verstappen și Kimi Antonelli completează pozițiile din top 10.
În afara punctelor, Isack Hadjar a terminat pe locul 11, urmat de: Hamilton (12), Hulkenberg (13), Sainz (14), Alex Albon (15), Esteban Ocon (16), Yuki Tsunoda (17), Franco Colapinto (18) și Pierre Gasly (19). Oliver Bearman a fost singurul abandon al cursei.
9 PUNCTE ÎNTRE PIASTRI ȘI NORRIS
După cursa din Ungaria, Oscar Piastri rămâne liderul clasamentului piloților, cu 284 de puncte. Mulțumită acestei victorii, Lando Norris este acum la doar 9 puncte în spatele lui Piastri. Pe locul 3 la mare distanță este Max Verstappen, cu 187 de puncte, urmat de George Russell pe locul 4, cu 172 de puncte și de Charles Leclerc pe locul 5, cu 151 de puncte.
În clasamentul constructorilor, McLaren se îndreaptă rapid către un nou titlu mondial. Echipa britanică are 559 de puncte, în timp ce Ferrari, aflată pe locul 2, are 260 de puncte. Mercedes este pe locul 3, cu 236 de puncte, iar Red Bull se află pe locul 4, cu 192 de puncte.
Urmează pauza de vară înainte ca Formula 1 să revină la sfârșitul lunii august pentru Marele Premiu al Olandei. Cursa de la Zandvoort va avea loc în 31 august.
via Formula 1
Nu mai amintesc ca L'échec se impunea sa fie macar investigat pentru descalificare dupa strategia la limita regulamentului pe care nu si-a refuzat-o pe Hungaroring.
N-au probleme cu sasiul !!!
Nu. Sub nicio forma.
A rulat cu garda mașinii prea jos față de sol și Ferrari au fost nevoiți să crească presiunea în anvelope pentru ultimul stint, deoarece foloseau un mod de funcționare a motorului care îl încetinea la capătul liniei drepte inainte de T1 unde se inregistreaza perioada de franare cea mai violenta, deci unde există cea mai mare uzură a scândurei.
Fernando Alonso a reusit, dupa 14 curse desfasurate in 2025, sa-l egaleze la puncte pe Lance Stroll. (26p pentru fiecare)
Este o realizare stratosferica pentru cel care vrea sa atace titlul mondial in 2026. :)
Te-ai dat singur inapoi cu un secol.....
Hamilton este urcat pe catafalcul profesional inca din Abu Dhabi 2021.
Sa mai facem vorbire de un autentic descompus este, fara doar si poate, risipa de timp.
De ce ma asteptam la altceva de la obsedatul motoarelor dCi si stalkerul lui Luca de Meo sa comenteze ceva inteligent...
Aceasta este gura de oxigen de care Ferrari are nevoie in pauza de vara?
Charles Leclerc ÎL APĂRĂ pe Lewis Hamilton dupa Marele Premiu al Ungariei, care a fost unul catastrofal pentru Ferrari. Pentru ambele monoposturi Ferrari.
Mă așteptam, după cum am spus înainte de cursă, ca Leclerc să nu reziste în fața monoposturilor McLaren. Dar interesant este că până la efectuarea primului schimb de pneuri, monegascul cu monopostul său Ferrari pusese deja un avans în fața lui Piastri de 3 secunde, o performanță surprinzătoare, iar după schimbarea pneurilor dintr-o dată acea performanță a căzut la pământ, ritmul de cursă a fost tot mai slab față de McLaren, ba chiar pierdea timp important pe tur cu aproape 1.5sec față de pilotul de la Mercedes care în calificări părea să piloteze într-un monopost al treilea la capitolul performanță. Deci e clar ca bună ziua că n-a fost vina monegascului, ceva s-a întâmplat cu monopostul, drept pentru care echipa ar trebui să analizeze atent informațiile înregistrate și să afle cauzele pentru a repara mașina și a lua măsuri să nu se mai repete "incidentul", dacă pot să-i spun așa. Dar să nu ne amăgim că n-a venit Apocalipsa, nu ne-a căzut cerurile sau tavanele în cap, ba chiar eu personal îmi păstrez calmul observând că Ferrari își păstrează locul doi în clasament la capitolul echipe, în fața lui Mercedes, ba chiar cursă de cursă se distanțează tot mai mult de RedBull.
Despre Hamilton, ce să spun? Mă așteptam să facă o surpriză precum în cursa anterioară când datorită unei strategii reușite a recuperat un număr imens de poziții atât prin depășiri pe circuit cât și prin intrarea la boxe. Aici n-a reușit nicio performanță, lucru peste care cu siguranță îi va fi greu să treacă declarând chiar după calificări că se petrece rând după rând și că echipa ar trebui să-l schimbe. Nu așa trebuie să gândească un fighter!
O să închei cu rezultatul destul de bun al lui Alonso, care a pierdut prima rundă de antrenamente din cauza unor dureri de spate nu mici ci destul de intense încât doctorii îi propuneau să renunțe și facă o pauză de două săptămâni dar spaniolul a refuzat și iată cât efort a depus (forțe de mai bine de 4G în virajele rapide, însemnând 70kg ale sale x 4g= 280kg forță) și cât s-a luptat și a rezistat pentru acel rezultat (70 de tururi parcurse în 2h). Deci, să mai spui tu "deșteptule" că spaniolul trebuie să se retragă din F1? Să fim serioși! Cu siguranță nu o va face nici anul viitor când Aston Martin promite că vor veni cu un monopost ce le va permite să se lupte roată la roată cu monoposturile echipelor fruntașe, mai ales că Adrian Newey se află acum la subțioara lor, cum s-ar spune.
Vom vedea!
Dacă nu vrei un tratament medical, așa cum ți-am propus zilele anterioare, trage-i peste cap cu horincă și prafuri, poate ți-o mai ameliora d...vii din tine pe care ți-i faci singur când Crashttapen-ul tău nu dă rezultatele dorite în comparație cu alți piloți față de care nu înțeleg de ce ai pata de a-i subestima tot timpul, zici că ți-au furat banii din casă, au câștigat în instanță un proces cu tine, s-or fi culcat cu nevastă-ta sau mai știu eu ce și ai rămas în minus.
Băi îngrămăditule, pentru ce ma calomniezi?
Numai asa, ca sa te afli in treaba?
N-ai nicio afinitate cu disciplina F1, tocmai de aceea sunt dispus sa ofer, din nou, acele explicatii suplimentare care sa te elibereze din cruntul amatorism in care stationezi.
In argoul Scuderia, folosit in comunicarea Ferrari cu proprii piloti in timpul GP, termenul „probleme la șasiu” este codul pentru excesiva uzură a scândurei longitudinale de sub monopost.
A iesit de pe pista Leclerc in timpul acestui GP, ca sa-si afecteze in vreun fel sasiul ?
Nu.
A decolat Leclerc, la propriu, de pe vreun vibrator, ca sa-si distruga sasiul la aterizare?Nu.
A avut loc vreo ciocnire cu una sau mai multe masini din restul de 19 masini aflate simultan pe pista ?
Nu.
Nu s-a observat niciunul din aceste lucruri pe transmisiune. Nu doar pe cea generala, ci nici in analiza completa realizata de pe imaginile full onboard ale monopostului nr 16.
Daca esti suficient de avizat, cu toate ca ma indoiesc, o sa-ti amintesti ca Ferrari a mai avut astfel de *probleme* in sezoanele recent incheiate, soldate cu descalificari. Garda la sol mai redusa decat prevede regulamentul.
Fii onest cu tine insuti, mai bine un loc 4 si punctele aferente decat o descalificare, deci ZERO puncte.
„Îmi pare rău, Max, nu ți-am dat mașina pe care o meritai, dar îți mulțumesc că te-ai străduit atât de mult.”
Sigur se enerveaza si intra intr-un ghinionist la o depasire ceva
Gresit.
Max a câștigat destul pana la varsta de 28 ani.
Chiar n-a trecut precum gâsca prin apă in F1.
Altii, cu etate similara lui, se chinuie *sa-mpuste* cateva victorii, ca sa nu mai amintesc de vreun titlu mondial.
Verstappen, precum Vettel la vremea sa, are tot dreptul sa-si aloce o perioada de repaus dupa ce a obtinut 4 titluri mondiale consecutive.
Max este al treilea all time la victorii.
Inca un aspect demn de mentionat:
Max a devenit parinte in acest an, este normal sa fie putin mai precaut, mai cerebral ca altadata. E firesc sa mai lase vreo zecime, chiar doua pe fiecare tur parcurs.
Mai are si alte responsabilitati.
Dar in prezent, avand in vedere personalitatea lui, sunt sigur ca e nervos, desi in HUN a parut chiar resemnat
PS: si Vettel a luat pauza dupa 4 campionate ... si pauza totala a fost :)
Marc Marquez pare singurul capabil sa revina, e o forta
Cati cvadrupli campioni mondiali cunosti tu?
Eu, doar 3.
Zic ca este un mediu destul de select.
Daca Verstappen nu mai face vreun podium pana ajunge sa puna combinezonul in cui, chiar nu-i vreo rusine, Max n-a trecut precum vodă prin lobodă prin F1.
Si inca o chestie.
Nu-l mai aminti nici pe Hamilton, dar nici pe Alonso, nu faci decat sa te vulnerabilizezi in mediul online.
Amandoi sunt amintirea unei amintiri.
Va face tot posibilul sa se mute la o echipa cu motorul castigator al noii generatiii de specs.
Daca va fi Merc ... atunci se va duce si la AM, Merc etc, ca si Marquez la Ducati de la Honda.
Lewis este obosit. A concurat toată viața.
Ferrari l-au luat pe Lewis pentru că au crezut că poate fi la nivel. Dar nu funcționează, iar această decizie ar ajuta ambele părți. Nu-i doresc nimic rău lui Lewis. Dar nu se luptă pentru titlu și se află în acea etapă a vieții în care nu merită să-și petreacă doi ani la pat cu coloana vertebrală ruptă sau altceva la fel de grav”.
(BBC NEWS)
Sky SportsF1
Vârsta foarte inaintata a lui Hamilton ar putea fi un factor.
„Orice ar spune cineva, chiar și el însuși, alții care sunt foarte implicați în viața lui Lewis, fanii, nu vor înțelege de unde vin, dar am trăit și am respirat asta ca atlet. Acum sunt retras la 46 de ani. Începi să-ți pui întrebări. Este firesc.”
„Știm cu toții cum e Ferrari, cel puțin din exterior”, a adăugat Davidson. „Avem câțiva prieteni, foști colegi care sunt în interior și ei confirmă convingerile din paddock că e o oală sub presiune.”
„Pentru mine, Lewis nu a mai fost niciodată același pilot de când au intrat în vigoare regulamentele din 2022 și a trebuit să muncească mai mult ca niciodată pentru a-și reelabora stilul pe care l-a folosit de multe ori înainte în Formula 1.”
„Mașinile s-au schimbat mult de la motorul V8 aspirat normal și anvelopele canelate pe care le conducea odinioară, de exemplu, și a trebuit să se reinventeze pe parcurs.”
„Evident, Hamilton se află într-o situație personală dificilă, iar în timpul cursei a terminat pe aceeași poziție a 12-a, fără a da niciodată semne de progres.”
Britanicul nu a reușit să obțină un podium în Grand Prix pentru Scuderia, fiind prima dată în cariera sa când nu a reușit să termine în primii trei înainte de pauza de vară, deși a obținut pole position-ul și victoria, iar apoi locul trei în cursele Sprint din China și Miami, respectiv.
(Autosport)
Te-ai diluat de tot.....
Suntem la o disciplina pe 4 roti, nu pe 2 roti.
Ajunge cu Marquez.
Ai ajuns sa-i faci planuri lui Max pentru 2027?
Dar ce fac in 2027, cu conditia sa nu performeze nici in 2026, numitii:
Fernando Alonso & Lewis Hamilton?
La ei te-ai gandit?
Cand o sa mai obtina Fernando al treilea titlu mondial iar Hamilton pe cel de-al optulea?
Dupa 2030?
Jalnică vietate esti. Mi-au furat nickname-ul.