Ford: ”Ka nu este profitabil, deşi obţine vânzări bune”

de Sebastian Toma
Miercuri, 05.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Profitabilitatea redusă a lui Ford Ka şi imposibilitatea de a-l integra în strategia "One Ford" îi face pe americanii de la Ford să se gândească la eliminarea modelului de segment A din portofoliul mărcii.

Esential 12 ani a durat cariera primei generaţii a lui Ford Ka.
Ford Ka, fratele de platformă al lui Fiat 500, are în faţă un viitor incert, anunţă Automotive News. Potrivit publicaţiei de business, reprezentanţii companiei americane iau în considerare eliminarea modelului Ka din portofoliul Ford la finalul ciclului de viaţă al modelului, deoarece acesta nu este profitabil şi nu poate fi încadrat în strategia One Ford, din moment ce este fabricat într-un singur loc, la fabrica Fiat din Tychy, Polonia. Spre deosebire de Fiat 500, Ford Ka nu are clienţi interesaţi de personalizare şi acest lucru afectează profitul obţinut de constructorul american în urma vânzării lui Ka.

"Nu va trece de un crashtest conform standardelor americane, deci nu-l vom putea comercializa în SUA. A fost proiectat conform preferinţelor europenilor şi este prea îngust. În plus, este făcut într-o singură fabrică şi nu putem să-i mărim capacitatea.

Ka nu ne aduce profit.", explică Martin Smith, şeful departamentului de design Ford of Europe pentru cei de la Autocar. Smith a explicat că Ford are mai multe opţiuni în privinţa lui Ka, fie că vorbim despre eliminarea acestui model din portofoliu, sau de găsirea unui partener care să-i livreze un model care să poată fi comercializat la nivel global în aceeaşi formă.

Prima generaţie a lui Ford Ka nu a primit un facelift de-a lungul celor de 12 ani de carieră, ceea ce i-a ajutat pe cei de la Ford să obţină un flux constant de vânzări pe tot parcursul ciclului de viaţă al modelului. Ford pregăteşte o strategie similară pentru actualul Ka, un facelift nefiind cea mai bună investiţie pentru un model care nu obţine profit. În timp ce Fiat intenţionează să-şi păstreze parteneriatul cu cei de la Ford pentru a-şi asigura un nivel de ocupare ridicat la uzina din Tychy, Polonia, americanii se gândesc de două ori la această posibilitate, Ford căutându-şi un partener pentru viitorul său model de segment A, care să poată fi comercializat la nivel global.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (19)

  • "Nu va trece de un crashtest conform standardelor americane, deci nu-l vom putea comercializa în SUA. A fost proiectat conform preferinţelor europenilor şi este prea îngust.''

    Inca o dovada ca testele de siguranta americane sunt mult mai dure decat cele europene. EuroNCap da 5 stele fara numar.......
    22 15
  • Twin'Z
    "...fie că vorbim despre eliminarea acestui model din portofoliu, sau de găsirea unui partener care să-i livreze un model care să poată fi comercializat la nivel global în aceeaşi formă."

    Sa apeleze la Renault. Ei stiu cum se face un super-mini de succes.
    29 9
  • Cea mai mare problema a acestei masini este aceia ca e cam scumpa, are performante cam slabe, motoarele la fel, dotarea de baza e cam saraca (fara aer conditionat, ESP sau asistent la franarea de urgenta) si optionale destul scumpe (conform informatiilor de pe AM).
    Poate ca scoaterea din productie nu ar fi tocmai ok, Ford ar pierde o masina buna. Trebuie regandita plasarea ei in clasa mini.
    Din start are cateva dezavantaje fata de Twingo, Panda si tripletii lui VAG.
    Ca sa nu mai spunem ca un alt dezavantaj este ca se ofera doar in doua usi. Acum poate veti spune ca si Twingo este numai in doua usi. Dar Twingo compenseaza cu un pret mai bun, motoare mai puternice, dotare mai buna, poate si consum mai mic.
    19 2
  • ka-vechi era cool, asta... e cam trist
    8 6
  • Daca aveau si ei niste motorizari mai ok, era alta treaba. Asa n-am vazut nici un model circuland pe drum.
    10 5
  • @Twin'Z
    Ai dreptate. Fiat e petarda in clasa mini, habar nu are cu ce se mananca masinile astea. Niste macaronari care fac si ei masini de genul asta de mai bine de 50 de ani ca sa prosteasca lumea si sa manance si ei o pizza.
    7 16
  • E un model parcat mai mereu pe Principatele Unite in Bucuresti.

    @xts Intotdeauna testele americane au fost mai dure decat cele europene. Noi europenii doar traim cu impresia ca la noi standardele sunt mai draconice. (si nu ma refer doar la crash teste)
    12 7
  • Twin'Z
    Scrie in dreptul tau, mascariciule. Eu n-am mentionat nimic de Fiat.
    10 3
  • @Twin'Z
    "Sa apeleze la Renault. Ei stiu cum se face un super-mini de succes."
    Ideea era Ford este aliat cu Fiat, care nu stie cum se face un super-mini de succes... pentru ca nu e Renault. Asta se intelege din mesajul tau. Deci ce spui tu e un mare fals.

    PS: nu am pretentia sa renunti la aerele de superioaritate. Nu ai cum, nu poti.
    7 12
  • Twin'Z
    Nu ! Deductia asta ai facut-o tu, noname-ule. Ford e Ford, Fiat e Fiat.
    11 3
  • @Twin'Z
    Serios?
    Ia citeste prima propozitie din stire. Ca poate pentru tine faptul ca Ford Ka si Fiat 500 impart aceiasi platforma (adica si multe componente) e o noutate.
    Si zici ca le ai cu masinile, ha? ;)
    7 12
  • Twin'Z
    Asa si? O colaborare implica ceva mai mult decat o simpla plaforma si niste motoare. Colaborarea lor a fost superficiala.
    Trebuie sa ai o strategie clara si sa stii cui adresezi masina. Nu faci o masina doar de dragul de a avea un mini in gama cu costuri reduse. Ford trebuia sa gandesca mai bine intregul pachet: de la tren de rulare, lista echipamente, confort, design etc.

    Orice ai zice, tinuta drum e departe de cea a unui Fiat 500. Directia e imprecisa, iar agilitatea , siguranta si factorul "fun" ii lipsesc cu desavarsire. Degeaba o compari cu Fiat pt ca n-are nicio treaba. Fiat 500 mai are avantajul ca-i perceputa ca fiind mai stilata si retro. Alaturi de Panda, e masina care i-a scos din belele intr-o perioada foarte neagra pentru Fiat.
    15 3
  • @Twin'Z
    Treaba sta cam asa. Fiat si Ford au batut palma sa produca o masina de clasa mini impreuna. Cum o vinde a fost treaba fiecaruia. Masina in sine nu e una rea, iar acel factor fun de care spui... te inseli. Intamplarea a facut sa conduc masina asta si e placuta la condus. Materialele sunt la nivelul lui Fiesta, confortul si insonorizarea sunt mai bune decat la Panda (insa nu extraordinare), iar pozitia la volan este mai buna... sau ma rog, mai pe gustul meu, adica putin mai joasa. In schimb foarte slaba este vizibilitatea. Este una din putinele masini de clasa mini in care te simti cam la fel ca intr-o masina de clasa mica. Foarte putine masini resusesc asta. Mi-am facut impresia asta dupa un drum Bucuresti-Brasov, masina firmei la care am lucrat acum 3 ani. Iar cand m-am interesat cat a costat am ramas masca: 14200 de euro. Hai, las-o dracu! E o masinuta ok, dar la asemenea scor in conditiile in care aveai dotari de bun simt, gen aer conditionat, oglinzi electrice, proiectoare ceata si jante de aliaj...
    Problema masinii nu este una de conceptie, proiectare sau tehnica, ci a modului cum a fost plasata in segment. Asa cum spunea si LauCalin, versiune de baza e saraca in dotari, motoarele mai slabe fata de concurenta si optionalele nu sunt chiar ieftine. Iata 3 lucruri care te fac sa iesi imediat din showroom.
    Ford nu a lansat Ka si nu s-a aliat cu Fiat de dragul de a avea o masina mini. Dar asta e, unii se adapteaza mai repede si altii mai greu pietei. Cu siguranta ca Ford nu este nici primul si nici ultimul care pateste asta.
    5 10
  • Twin'Z
    E exact pe invers: pozitia de condus e inalta si NU te simti deloc ca intr-o masina de clasa superioara. Bordul e din plastic dur (nu stiu unde oi fi vazut tu materiale de calitate) , iar In spate dai cu capul de plafon . Poate la fiat trec mai usor peste aspectul asta fiind un fashion-statement, dar la Ka e inadmisibil. Asta n-a gandit Ford. Oricum, Ford n-a facut mare branza niciodata pe segmentul asta.

    Sunt de acord intr-o privinta: PRETUL EXAGERAT.
    12 1
  • cel mai reusit model din clasa asta de la Ford a fost Street KA, restul nu au atras atentia aproape nimanui. "Tratamentul" Kinetic pe modelul KA arata destul de urat/ciudat. Pretul mare si dotarea slaba au pus capac, d-asta americanii vor sa scape de ea, si sunt de acord cu ei.

    Legat de testele de siguranta propun ca daca tot e One Ford Strategy, sa ne dea rezultatele de crash test de la EuroNCAP si de la USNCAP.
    7 1
  • parerea mea ca vechiul Ka a fost mult mai reusit
    dupa ce k au avut si un parteneriat cu Fiat si au primit platforma tehnica de la 500(pe ochi frumosi)tot nu e profitabil.........
    ma intreb ce so fi intampla daca ford isi construia propriul ka?????
    sincer e o prostie sa cumperi un Ka atata timp cat mai pui o mie si ceva de euro si iei o Fiesta care e o masina buna...........
    8 3
  • Mie mi-ar placea sa scoata un nou super-car cum era Ford GT.
    0 6
  • @Twin'Z
    "E exact pe invers: pozitia de condus e inalta si NU te simti deloc ca intr-o masina de clasa superioara. Bordul e din plastic dur (nu stiu unde oi fi vazut tu materiale de calitate) , iar In spate dai cu capul de plafon . "

    La faza cu datul cu capul e plafon in spate nu te contrazic pentru ca nu am stat in spate. E posibil sa ai dreptate. In rest nu prea sunt de acord cu tine. Mie la drum lung masina mi s-a parut destul de ok. Si ti-am spus de ce.
    7 11
  • Twin'Z
    Daca esti sofer de RABA in viata de zi cu zi si ai 1.60m cand esti pe varfuri, normal ca ti se pare joasa. Pentru cei care au mai condus si alte masini, pozitia de condus e chiar inalta. Nu e insa ceva neobisnuit in segmentul ei. Explicatia e simpla: e masina de oras ce necesita vizibilitate sporita, iar targetul principal sunt doamnele/domnisoarele.
    11 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru