Germania a adoptat o lege pentru instalarea a 1.000 de staţii de încărcare ultrarapidă pentru electrice

de Paul Cosma
Vineri, 21.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Deputaţii germani au adoptat o lege privind instalarea unei reţele publice de 1.000 de staţii de încărcare ultrarapidă pentru automobilele electrice până în 2023.

Cea mai mare economie din Europa este determinată să accelereze tranziția către vehiculele electrice și să reducă îngrijorările clienților când vine vorba de timpul necesar pentru încărcarea acestor mașini. 

Nemții au adoptat o lege care presupune instalarea a 1.000 de stații de încărcare ultrarapidă, de cel puțin 150 kW. În prezent, în Germania există circa 800 de staţii de încărcare cu o putere de cel puţin 150 de kW, adică aproximativ 2,4% din toate staţiile de încărcare accesibile publicului, informează Ministerul german al Transporturilor. 

Pentru cele 1.000 de noi staţii, statul federal nu va fi operatorul reţelei, ci va încheia contracte pe termen lung cu firme private. Procedura de depunere de oferte ar urma să fie lansată în vara acestui an. 

Luna trecută, Curtea de Conturi Europeană a publicat un raport conform căruia UE trebuie să accelereze instalarea staţiilor de încărcare a automobilelor electrice. Potrivit ECA, există riscul ca obiectivul privind un milion de puncte de încărcare a automobilelor electrice până în 2025 să fie ratat dacă procesul de instalare continuă în ritmul actual. 

Pentru a recupera decalajul ar fi nevoie de 150.000 de noi puncte de încărcare în fiecare an, adică aproape 3.000 în fiecare săptămână. 

Via e-energia.ro

Comentarii (23)

  • Edikkk
    Fief-ul diesel a schimbat macazul !

    Viitorul este sigur electric .

    Ce este trist, că toată această mişcare este ca Tesla să nu îi prindă cu pantalonii în vine, dat fiind că Tesla îşi construieşte singură reţeaua de încărcare fără pomeni şi mâna întinsă la cerşit ca super bogaţii auto germani.

    Oricum s-au făcut de ruşine, dar important este că învaţă măcar din greşeli
    4 20
  • Seriff
    Edikk stai linistit, nemtii fac 50.000 km pe an, 90% din timp pe autostrada mergand cu minim 140 la ora, pentru ei timpul este important, autonomia la fel, tu chiar crezi ca o sa se ingramadeasca sa ia masini care rulate cu 140, nu zic mai tare nu fac mai mult de 200 km si care se incarca intr-o ora, diesel este, a fost si va ramane cea mai buna si practica solutie, dar ce sa sti tu, esti mega panicat ca mori de poluarea inexistenta.
    20 11
  • @seriff
    De asta stirea se refera la Germania care mai deschide inca 1000 de statii peco pentru alimentare cu Diesel :))
    Germanii sunt inteligenti, nu se ingramadesc la electrice, tot la diesel se baga.
    https://www.cleanenergywire.org/news/thousands-diesel-driving-ban-infractions-german-cities
    Ce zic astia? Ca au dat amenzi la cei cu troacele diesel??? Vin acum romanii gramada si ii scapa pe germani de ele.
    https://uk.finance.yahoo.com/news/diesel-cars-on-the-way-out-in-their-homeland-germany-060305135.html
    Eu nu inteleg nimic, poate le traduci tu mai pe intelesul tuturor.
    https://www.argusmedia.com/en/news/2208348-gasoline-diesel-cars-continue-losing-eu-market-share
    Hai ca incetisor-incetisor se lumineaza si romanul si face germanilor o surpriza: le cumpara rebuturile :)
    Romania este la nivelul la care este datorita inteligentilor ca voi. Importati gunoaie, exportati paduri.
    Dati spagi sa luati permise, dati spagi si sa scapati de amenzi si puscarie, dar sunteti cei mai buni soferi...
    9 13
  • Seriff
    Prietene, singurul motiv pentru care romanii cumpara masini sh din Germania este pentru ca e mai rentabil sa dai 11.000 euro pe o masina veche de 5 ani din Germania decat pe una noua cu motor de drujba din Ro. Si treaba cu masini vechi e peste tot in Europa, nu ma crezi, du-te in orice oras si verifica, sa vezi cate masini vechi sunt, vorbesti de parca doar in RO sunt masini vechi, asa ca DIESEL deasupra tuturor.
    18 13
  • @Seriff
    La fel de rentabil pare sa fie si pentru straini sa cumpere Dacia decat sa ia masini SH din Germania, chiar de la ei din tara, fara transport sau altele :)
    Ai idee de ce germanii, englezii, francezii, olandezii cumpara Dacia in loc de sh de 11000 euro de la germani?
    Stii ca daca olandezul cumpara sh Diesel de la germani de 11000, mai plateste o gramada de bani (BPM) ca sa o inmatriculeze in Olanda si apoi inca vreo 1000 euro pe an cel putin ca taxa de drum?
    Vezi ca iar bati campii: stirea zice clar ca e vorba de masini electrice.
    Si daca esti ceva mai luminat, ai observa ca din 10 stiri de pe AM, 8 sunt despre masini electrice.
    Vezi ca mai e una legata de autobuzele Diesel care se testeaza in Oradea :)
    Daca ai nevoie de ochelari ca sa intelegi stirile, mergi in Germania si vezi ce cumpara aia.
    12 12
  • Back to the future
    pot face ei cate statii de incarcare vor. Timpul petrecut acolo in asteptatea incarcarii bateriei nu mai poate fi recuperat niciodata.
    Sarmani obiditi ai soartei.
    Na, cat am scris asta mi s-a umplut si rezervorul cu benzina. Am si platit. Va pup. Pa.
    7 3
  • Anonim
    1000 de statii im Germania este fix cat un scuipat in ocean !
    10 1
  • Andrei
    @Seriff, da, nemtii fac 50.000 km pe an. Dar ghici ce. Ii fac pe multi pe naveta. Cate 100 km dus. 100 intors. 200 de km de autostrada iti face si ZOE la 140. Si o incarci lejer acasa sau la munca. Fara sa stai o secunda dupa incarcare. Deci dieselul e cam parlit. Si vorbim de Zoe, nu de Tesla.

    Cat despre motivul pentru care romanii cumpara masini sh de la nemti? E simplu. Sunt rupti in cur. Incompetenti dar vanitosi. Si spera ca fac o afacere cumparand de cele mai multe ori o masina cu mai multi km decat arata pe bord, reparata de multe ori, convinsi ca sunt mai destepti decat neamtul care le vinde masina, acesta din urma fiind fericit in noua lui masina noua mai buna decat aia pe care tocmai a vandut-o.

    Chiar nu se intreaba nimeni de ce isi vinde neamtul ala masina daca e asa buna afacere pe cat o considera romanul? Wtfk, daca era atat de buna, nu o vindea. Think!
    4 7
  • "nemtii fac 50.000km/an"...bullshit!

    la nivelul anului 2018 distanta medie anuala efectuata in Germania a fost de 13.800km cu un trend de usoara scadere spre anul 2020
    6 13
  • Emil Bobu
    Tot cu mana intinsa la stat?
    Foarte rentabila tehnologia asta!
    9 2
  • @fanel
    Lasa statistica,daca eu am opt mere si tu doua,nu inseamna ca avem cate cinci de caciula.13800km pe an nu fac nici romanii care n-au autostrazi si stau cu orele in trafic.In Germania,oamenii pe care ii cunosc fac cam 70 000km pe an,si nu sunt soferi.
    8 3
  • @@fanel
    Daca nu sunt soferi inseamna ca fac aia 70000km dand din gura sau pe playstation...
    Lasa si tu vrajeala. Daca 1 din 10 face 50000 km pe an si ceilalti 9 fac cate 15000, nu inseamna ca majoritatea fac 50000 pe an.
    3 7
  • @@fanel
    Daca nu sunt soferi inseamna ca fac aia 70000km dand din gura sau pe playstation...
    Lasa si tu vrajeala. Daca 1 din 10 face 50000 km pe an si ceilalti 9 fac cate 15000, nu inseamna ca majoritatea fac 50000 pe an.
    1 7
  • @fanel
    Lasa site urile micinoase pro energie verde care te mint pe fata."13800km pe an in Germania media"si,acelasi site dar acum pentru americani"The U.S. Department of Transportation's Federal Highway Administration states the average person drives around 13,500 miles every year. This is the highest average miles per year in American history. It equates to well over 1000 miles every month"
    Mai sa fie,tu nu iti pui intrebari,ce coicidenta,nu? Acum,de pe site,e cineva care face cat media data de tine? Ca asa dupa zece ani inseamna ca masinile alea second germane pe care le injuri tu n-au ajuns nici macar la 30% din capacitatea lor de functionare.Dupa logica ta,cat are o masina second de 20 de ani in medie,adusa din Germania?
    10 2
  • Ciudat, ar trebui sa cred niste looseri pe un site oarecare in locul unor statistici "mincinoase"

    09:29...asa e bai tarla, seriff e luminita noastra. Un tartan ignorant arunca niste cifre la plesneala pentru ca asa a stabilit el la o bere cu baietii. Cunosti to oameni care fac 70.000/an si nu sunt soferi? Da, si eu cunosc oameni care merg zilnic Pamant-Jupiter si nici nu au trotineta.

    Din nefericire a ajuns site-ul asta o cloaca infecta datorita sosoancelor cunoscatoare de auto.
    6 14
  • @Fanel
    Taman tu vorbesti de cloaca?Bravo!
    10 3
  • @fanel
    Loosere,cate statistici mincinoase ai inghitit ca pelicanul pana acum,pana si aia cu poluarea de la diesel de la Vw,dar ce-ti mai place sa te k pe tine!
    14 3
  • netam-nissan
    văz că nimeni nu bunghește antinomia piață liberă / legi băgate mai dihai ca nea Nicu-n cincinalele iepocii de haur.
    16 1
  • Seriff
    Fanel, intra pe mobile.de sau pe orice alt site de vanzari masini si vezi ce km au masinile de acolo, hai ca timp ai, cat stai sa dormi in parcare la Lehliu sa incarci troaca electrica, da un search.
    5 1
  • Ne place sau nu ne place, altii vor decide pentru noi incotro o apuca industria auto. E foarte simplu: noi putem sa ne lamentam, sa ne injuram pe aici, sau si mai bine pentru sanatatea noastra, sa acceptam. Traind in vest de ceva ani, e ca si cum as fi calatorit in viitor (bun sau rau) cu vreo 30-50 de ani. Iar daca vrem sa calatorim in trecut, putem merge prin Africa/Rusia chiar, sa vedem acolo ce faine diesel-uri conduc aia. Youtube e o sursa infinita de video-uri unde putem admira aceste parcuri auto. In aceeasi ordine de idei, e clar ca noi suntem undeva la mijloc, iar mentalitatea si lipsurile materiale ne trag inapoi. Conduceti in siguranta!
    1 2
  • Seriff
    Nico, daca e asa lux in vest, spune-mi si mie de ce sunt atatea masini vechi pe strada in vest?
    De ce nu au toti Tesla luate de noi si inca vezi golf 4, opel astra g, megane 2, clio 2 si tot asa?
    Sa mai zic de bmw-uri seria 3 din 2005 cate sunt?
    3 0
  • Marean (sau Vali, Fanel, si alti panicati) tu esti?
    Lasa vraja cu sanatatea. Sunt sofer de zeci de ani si am inceput cu Roman Diesel Euro zero, nu e nimeni afectat decat in visele voastre de spalati pe creier. Lasa-i pe rusi, nici mie nu-mi plac, dar constat ca fata de noi au un viitor.
    Diesel ramane cea mai rentabila si economica sursa de putere in transportul si de marfa si de persoane. Punct.
    Aceasta lege a fizicii, as putea spune, nu poare fi eludata de niste fricosi speriati de moarte, de viata, de tot.
    In vacanta de ziua copilului Dieselul ne va duce intr-o tura lunga prin tara. Toata familia, barbati, femei si copii. Talpa frate. O sa va scriu.

    PS Tu electrico iti vei face veacul pe la Kaufland asteptand sa ti se incarce jucaria. Ti-am zis sa nu dai banii pe prostii.
    6 1
  • @Seriff. Nu am zis ca pe aici e lux, sunt multi oameni care nu-si pot permite o masina noua, mai mult una electrica. Si este adevarat ca sunt multe rable, dar ele nu mai au voie sa intre in orase, de exemplu. In schimb o Dacie noua poate intra :)
    Ideea mea este cum ne vedem ca tara (dpdv auto) peste 30-50 de ani? Ne suparam si cumparam SH din vest si ajungem ca Africa sau ramanem deschisi la tehnologii noi, fie ele electrice, H2, etc. Exista posibilitatea sa invatam, sa evoluam, iar stagnarea nu poate aduce nimic bun. Asta-i tot.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru