Hamilton a câștigat la Silverstone cu o pană în ultimul tur! Verstappen și Leclerc, pe podium după o pană suferită de Bottas cu două tururi înainte de final

de Daniel Popescu
Duminica, 02.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obținut victoria pe circuitul de la Silverstone cu o pană în ultimul tur, iar Max Verstappen și Charles Leclerc au completat podiumul după o pană suferită de Bottas cu două tururi înainte de final.

Mercedes a dominat fără emoții Marele Premiu al Marii Britanii, iar startul și cele două intrări ale Safety Car-ului pe circuit au fost singurele elemente care au produs spectacol pe circuit într-o cursă în care fanii au fost privați de depășiri spectaculoase. 

Ultimele două tururi au fost însă de infarct pentru fanii Mercedes, după ce ambii piloți ai echipei au suferit pene la cauciucul stânga-față.

Lewis Hamilton a avut un start excelent și s-a distanțat relativ ușor de coechipierul său, Valtteri Bottas, în timp ce în spatele piloților Mercedes a avut loc un duel intens între Max Verstappen și Charles Leclerc. Pilotul Scuderiei Ferrari a lăsat senzația că l-a depășit pe olandez, însă pilotul Red Bull a reușit să revină după câteva viraje pe locul trei câștigat în calificări.

În spatele plutonului fruntaș, marele câștigător a fost Carlos Sainz, care a progresat până pe poziția a cincea în fața lui Daniel Ricciardo după starturile mai puțin bune ale lui Lando Norris și Lance Stroll.

În schimb, Sebastian Vettel și-a păstrat locul 10 și chiar a avut o scurtă ieșire în decor. La finalul primului tur, Alexander Albon s-a acroșat cu Kevin Magnussen, iar pilotul celor de la Haas a abandonat și a rămas într-o poziție periculoasă, motiv pentru care Safety Car-ului a intrat pe circuit.

Intrare prematură la boxe după accidentul lui Kvyat

În turul 13, Daniil Kyat a abandonat după ce a ieșit în decor.

Aparent, pilotul Scuderiei Toro Rosso a pierdut controlul volanului pe bordură, monopostul s-a izbit de barierele de protecție, iar comisarii au trimis Safety Car-ul pe circuit.

Echipele au profitat de oportunitate pentru a-și chema piloții la boxe, iar toți piloții au mizat pentru pneuri hard. Singurul pilot care a mai rămas pe circuit a fost Romain Grosjean, care a urcat astfel până pe 5.

Niciun duel la varf dupa turul 18

Cursa s-a reluat în turul 18, iar Sainz și Norris au reușit rapid să treacă de Ricciardo și să ajungă astfel pe locurile 6 și 7.

Ulterior, Hamilton s-a distanțat la 2 secunde de Bottas, în timp ce următorii clasați și-au creat avansuri de peste 10 secunde, astfel că duelurile la vârf au lipsit cu desăvârșire.

În acest context, în ultimele două treimi ale cursei, singura pata de culoare a fost determinată de Grosjean, care a fost depășit de Ricciardo și Stroll atunci când pneurile sale s-au uzat cu 15 tururi înainte de final.

Pilotul Haas a intrat la boxe, a revenit în coada plutonului, iar acest lucru i-a permis lui Vettel să intre în top 10. Totuși, Pierre Gasly l-a depășit în scurt timp, astfel că pilotul Ferrari a coborât din nou pe 11. 

Coșmar pentru Mercedes în ultimele două tururi

Cursa se îndrepta spre un final anticipat încă din turul 18, însă cu numai două tururi înainte de final Bottas a suferit o pană la pneul stânga-față și a ajuns cu greu la boxe.

Verstappen și Leclerc l-au depășit cu ușurință pe pilotul finlandez, iar pilotul celor de la Red Bull a decis să profite de avansul consistent pentru a intra la boxe.

Olandezul a optat pentru softuri cu care avea să stabilească cel mai bun timp în cursă și să câștige punctul bonus, însă probabil nu ar fi optat pentru o astfel de strategie dacă ar fi știut că și Hamilton urma să aibă pană.

În ultimul tur, tot pneul stânga-față a cedat și pe monopostul lui Hamilton, iar britanicul s-a chinuit să ajungă la linia de sosire. Avansul sau de jumătate de minut în fața lui Verstappen a fost suficient pentru ca britanicul să obțină a 87-a victorie din carieră.

Astfel, Verstappen s-a mulțumit doar cu locul doi, în timp ce podiumul a fost completat de Leclerc, care nu a ieșit deloc în evidență pe parcursul cursei. Următoarele locuri au fost ocupate de Ricciardo, Norris și Ocon, urmați de Gasly, Albon și Stroll, în timp ce ultimul punct pus în joc a fost obținut de Vettel. 

Marea Britanie: Rezultate cursă:

Comentarii (49)

  • The Dot
    Dupa ce acum ceva ani Schumacher a castigat o cursa la boxe, am trait sa o vad si pe asta....Hamilton pe 3 roti a castigat la Silverstone.
    Cei de la Mercedes probabil s-au plictisit si au incercat sa ne trezeasca din somn. E posibil ca fara cele doua masini de siguranta Mercedes sa fii avut spre sfarsit o diferenta mai mare fata de Verstappen si sa nu aiba nevoie sa se joace cu nervii unora.
    In rest, cu mici exceptii cursa a fost cumplit de plictisitoare.
    Bravo Ham!
    23 4
  • Asta inseamana sa ai bulan!
    13 8
  • Pe departe cea mai plictisitoare cursa!
    19 8
  • Ricci RENbO
    Intradevar o cursa spectaculoasa datorita finalului incendiar. Ham poate sa castige si pe tei roti la fel de bine cum poate obtine pole-ul cu harduri.
    Eu unul ma bucur mult pentru Ricci, care mai avea nevoie de o pana in fata sa si termina pe 3 (imi lipseste o sampanie servita direct din gheata pe podium - poate la anul) .
    16 4
  • Bai oameni bun sa-i transmita cuiva maretului comentator de pe Looktv sa mearga la logoped! Cum sa pui sa vorbeasca unu care are probleme de vorbire?
    17 1
  • Razvan Dumitrache
    Super pilot! Lewis Hamilton a reusit sa castige cursa in 3 roti! Exact de 3 victorii mai are nevoie sa-l egaleze pe MSC
    14 18
  • Bai, cursa e plictisitoare pentru cine nu are pilotul vaforit in varf. Si eu m-am plictisit dupa ce Raikkonen nu a mai castigat. Mi-am revenit in cursele rare pe care le-a castigat apoi. Nu e de vina regulamentul sau FIA. Problema e la noi in cap. Fiti siguri ca fanii Mercedes sau Hamilton savureaza cursele astea.
    15 6
  • Costel
    fara cele doua intervale gurmande ale SC-urilor in prima parte coroborate cu cedarea gumelor stanga fata la Benz pe final fac din clasamentul gp-ului, intr-o o parcurgere superficiala a acestuia, sa nu evidentieze disproportii majore intre concurenti,
    ecartul real insa intre Benz si restul lumii starneste insa numai ingrijorare si din pacate constat ca si-o oarecare resemnare, is convins ca desfasurarea fara niciun fel de incident a cursei genera un avans de cel putin un minut celor din Brackley iar Ferrari trebuia sa suporte azi umilinta de a nu se afla cu ambele monoposturi SF1000 in acelasi tur cu invingatorul...

    fuori Binotto!
    vergogna Elkann!
    11 6
  • Mă întreba @raduvlase, cu câteva zile în urmă, pe ce mă bazez când spun că regulamentul de azi parcă e făcut la mâna celor de la Mercedes. Cursa de azi câștigată pe pană nu cred că-mi contrazice părerea, asta pe lângă diferența de 0.997sec avută ieri în calificări față de primul monopost al echipei adverse (Hamilton vs Leclerc).
    Schimbând acum direcția, mi-l imaginez pe Costel cu ce poftă a răsuflat după ce Bottas i-a oferit neamțului pe tavă locul 10, altfel rezultatul ar fi contrazis laudele aduse ieri idolului său. :)))
    O întrebare aș avea, legat de Bottas: mi s-a părut mie sau aflat în pană în ultimele 2 tururi n-a vrut să intre la boxe să-și schimbe pneurile? O mare prostie numesc asta!
    5 7
  • Sunt curios sa vedem cum vor folosi echipele pneurile saptamana viitoare
    10 0
  • The Dot
    @FanF1

    Atat Bottas cat si Hamilton au avut unul din pneurile fata degradate (in engleza ii zice "blistering", habar nu am cum ar fi in romana). In plus de asta Bottas a avut si vibratii, probabil cauzate tot de degradarea pneului fata. Mercedes a riscat cu ambii piloti si era sa piarda totul. Nu am inteles de ce nu l-au bagat la boxe pe Hamilton dupa incidentul lui Bottas si mai ales dupa ce Verstappen intrase si el cu un tur inainte.
    In ceea ce priveste regulamentul, el trebuie aprobat de toate echipele.
    Ca se potriveste mai bine pentru Mercedes, asta nu e vina lor, De ani buni concurenta nu a fost in stare sa aduca o masina aproape de ce au germanii. Probabil exceptia a fost 2018 cand Ferrari a avut un monopost foarte aproape de Mercedes, dar pe Vettel nu l-au tinut nervii, iar pe urma Ferrari a considerat ca e bine sa-l indeparteze pe Arrivabene ca sa-l aduca pe Harry Potter, iar rezultatele se vad.
    18 4
  • Costel
    cu mare dezamagire dupa patru curse in 2020 tre' sa constat faptul ca:

    SF1000 = GP2 car !!!
    6 5
  • Costel
    *F2 car
    3 4
  • Ca deobice MB, plictiseala totala. Sanatosi sa fim ;)
    7 4
  • Jony Memonik
    Daca e sa ne uitam pe clasamentul de final de cursa observam cel mai strans pluton (fara Safety Car pe ultimele tururi), doar o masina la 1 tur distanta, Kimi care s-a zbatut in anonimat ca pensionarii...
    Insa stim ca lucrurile stau altfel si acest lucru se va vedea in cursele urmatoare, chiar pe acelasi circuit.
    8 2
  • GrosJan
    In Ungaria pe ploaie doar un abandon si niciun safety car. Aici au dat baietii in aratura cu fiecare ocazie.
    2 1
  • @The Dot, te înțeleg dar eu sunt convins că Bottas dacă ar fi intrat la boxe termina în puncte... păcat de el pentru că făcea o cursă bună!
    @Costel, de ce "SF1000 = GP2 car !!!" , fiindcă Leclerc obține un alt podium iar Vettel...? Măi omule,
    Nu mai fi morocănos
    Ba mai mult: orgolios
    Tu printr-o falsă mândrie
    Dai dovadă de prostie!
    8 4
  • @Costel
    Nea Costele, nea Costele, să compari matale un imberb, de doi ani în F1, cu unul de 12-13 ani acolo și cu patru titluri ? Să-mi spui că imberbul a terminat calificările la o sec. de ăla de 36 ani, când șampionu' lu' matale a terminat la două ? Să mai vorbim de cursă ? Mă dezamăgești nea Costele, mă dezamăgești așa de tare ...
    6 2
  • Costel
    Ce cursa a facut Fetal! Demn de cele 4 titluri.
    7 3
  • THE SPINNING GERMAN
    @csotelush

    Cu aceeasi masina Leclerc ii rupe dosu Isoldei.....a fost exact ca un jalon.
    6 4
  • lol si costel
    Kimishor se poate pensiona linistit. Oricum in locul lui vine Perez ca sa-i faca loc championului.......
    5 5
  • Dar nici nu am pretentii. Kimi are o varsta. Cand a revenit in F1 il depasea pe Schumacher in Eau Rouge. Schumacher avea 40 de ani si a facut pole la Monaco cu un coechipier Rosberg viitor campion mondial si mult mai tanar. In unele curse il batea pe Rosberg. Eu ams pus atunci ca asta e o reconfirmare a clasei lui Schumacher si ca nu o sa vedeti mare branza de la Alnso sau Raikkonen sau Vettel cand vor implini 40 de ani. Stai asa sa il vezi pe Alonso la anu' cum se taraste pe circuit.
    4 5
  • Cum spuneam, un pilot rosu a fost pe podium. Finalul cursei mi-a adus aminte de 2001 cand in Spania, Schumacher si Hakkinen au avut emotii - Hamilton a reusit sa termine cursa, insa Hakkinen nu.
    6 0
  • Asa este Radu, ai avut dreptate. Ce pronostic ai pentru 09.08?
    2 0
  • Costel
    Fia si Mercedes au pus la cale facatura cu pneurile sparte ca sa mai salveze din aparente!!
    0 12
  • @costel
    :)))))))))))))) tu precis nu porti masca :))))))))))))))))))))))
    6 0
  • Mercedes F1
    @lol-Schumacher la Mercedes a avut la dispozitie o masina foarte rapida pe un singur tur, poate cea mai rapida, atata ca in cursa isi devora pneurile. Da' oricum a fost semnificativ ca l-a batut pe Rosberg.
    Alonso e din alt aluat, nu e nici Kimi ici Vettel. De Vettel nu mai spun nimic. Sunt convins ca la anul spaniolul isi va arata clasa. Daca va avea si ceva masina.
    7 1
  • @Costel, că au pus-o la cale/că nu, deja e cert cine sunt câștigătorii anului acestuia al campionatului de F1 la nivel de pilot&echipă... O competiție de mai mare frumusețea. :(
    După aprox.10tururi de la steagul verde dat după al 2-lea SafetyCar, nu aveam decât să mă uit decât la timpii piloților aflați la minim.o sec.față de celălalt, așa că depășiri sau măcar amenințări unul față de celălalt nu existau, doar Mercedes îmbunătățeau recordul pistei în regim de cursă. Spectacol numește FIA asta?
    5 0
  • Neutru
    Vroiam să mă abțin dar...Să încep cu TV-urile:Pentru Sky Hamilton e Isus RTL a pus în vânzare echipament Mercedes și Racing Point.Să înțeleg că ăștia roz au devenit „germani”?Probabil de aici negocierile cu Vettel.Moto se vaită de comentatorul Look Tv.La fel arată și scrisul incorect din comentarii.Știu motive sunt dar la citit deranjează.Cursele(c-au fost șase)au fost fără surprize.Cele două greșeli de la final(Mercedes și Red Bull)sunt mai mult ghinioane.Nu le-a interzis nimeni să facă schimbul.Să vedem cum vor acționa duminică.
    5 0
  • Neutru
    Și mai e ceva:Procesiunea absurdă de îngenuncheare.Lipsea preotul.Și ar trebuii să le spună cineva că imnul se cântă de cor nu solistic.Lui Hamilton iau dat două cupe,una de aur de argint locul doi și de bronz locul trei.După aceea au adus una tot aurită dar cu basoreliefuri și parcă mai mare.Sunt convins că dacă era altul câștigătorul nu mai era altă cupă.De ce?
    8 1
  • Şi eu sunt sigur că Alonso își va arăta clasa. Clasa la care a ajuns la 40 de ani, adică clasa O. Vârsta nu iartă pe nimeni. De dragul spectacolului sper să ma insel
    5 4
  • Aha, masina era buna pe un singur tur.... adtunci de ce nu facea pole mereu? Rosberg daca nu el. Schumacher a fost intr-adevar batut de Rosberg la puncte. Dar cateodata isi aducea aminte si il batea pe Rosberg sau facea pole. Masina nu era de top trei macar, hai sa fim seriosi. Iar Rosberg e aproape la fel de rapid ca Hamilton. Asta e de ajuns sa imi arate mie ca Schumacher cand era in forma era mult peste toti pilotii din ziua de azi. El mereu a fost peste toti.
    Alonso e fix materialul de pilot obisnuit. Varsta nu iarta pe nimeni iar Alonso nici macar nu a fost vreodata cel mai rapid. Au fost ori Schumacher ori Hamiton si chiar si altii peste valoarea lui. Ocon nu are valoarea lui Ricciardo sau Rosberg dar tot nu-l vad bine pe Alonso anul viitor.
    7 4
  • Sergiu
    @nica

    Varsta nu conteaza prea mult in actuala F1. Ceea ce conteaza este motivatia si talentul cu adevarat in stare pura. Alonso le are din belsug. Cred ca este cel mai puternic pilot pe care l-am vazut eu in F1 dupa Schumacher. Ca motivatie la 40 il intrece insa pe german. Ca Schumi avea deja 7.
    6 3
  • Din ce am vazut eu pana acum e clar ca pe locul 1 e Mercedes, pe 2 e Red Bull, iar pentru locul 3 se bat trei echipe(Ferrari, Mclaren, Renault). Race Point nu vor tine pasul chiar daca au primit o masina castigatoare, mai trebuie sa stii cum s-o dezvolti.
    6 0
  • Cursa chiar a fost frumoasa. Daca esti fan Ferrari n-a fost frumoasa. Insa au fost cateva batalii foarte animate in pluton mai ales in zona punctelor. F1 nu inseamna doar 3 masini. Pe grila sunt mai multe.
    3 3
  • @lol, ce o mai căuta Alonso anul viitor în F1, nu știu!
    "Ai la tinereţe
    Fete şi putere,
    Iar la bătrâneţe
    Numai bani şi-avere."-Goethe
    5 4
  • Fetal depasit de Renault si Haas. Asta spune tot despre "maretia" campionului cu 4 titluri.
    2 4
  • Neutru
    Lăsați-l pe Alonso că știe el ce face.Întrebați-l pe Kubica de ce s-a întors.Poeții mai ales cei din altă epocă depășiți.Despre bătrânețe știu doar bătrânii restul să tacă.Diferența o face familia,viața socială,educația, conștiința nu anii
    8 1
  • Neutru
    Haas au fost primii care au îngenunchiat duminică.Karma! La Vettel poate fi o răzbunare.Nu înțeleg de ce îl mai atacați.Și el știe ce face,eu cred că nu va mai semna cu nici-o echipă.
    4 0
  • Mercedes F1
    Vetel semneaza cu Race Point. Trebuia sa fie anuntul duminica. Amanat din pricina problemei lui Perez.
    2 0
  • Costel
    Dom' DAV,

    cu toata consideratia,

    da' subiectivismu-i atroce la matale, la varsta imberbului monegasc protejat pe AM mai abitir ca toate moastele ortodoxiei laolalta altii erau deja campioni mondiali in F1, altii aveau victorii incontestabile obtinute fara ajutor extern(coechipier, clementa excesiva a comisiei tehnice) iar faptul ca Leclerc reprezinta in opinia multor *docti* de pe AM, asta inca de la debutul lui 2019, atat prezentul cat si viitorul luminos al Ferrari iar vettel bifeaza evident numa' postura de trecut pentru Maranello ma face sa reafirm ceea ce-oi spus intr-un articol din 13.07.2020 si pe care dumneata "l-ai ocolit" precum necuratu ocoleste tamaia....asta fiindca pur si simplu nu te avantaja....

    Dom' DAV, asta-i varsta cand ti-asumi riscuri, asta-i varsta optima cand flamanzesti dupa performanta, asta-i varsta potrivita sa oferi absolut totul F1.........nu aceia la peste treizeci de ani cand apar copii si prioritatea ii reprezentata de achizitia rechizitelor.........

    Dom' DAV, nu-i cazul sa-mi mai raspunzi, is cu toata convingerea ca esti de acord cu ce-oi spus eu, is absolut convins ca amandoi dorim binele Ferrari si fiecare dintre noi contribuie cu ce detine mai bun la indeplinirea obiectivelor marete pentru cei din Maranello
    0 4
  • The Dot
    In F1 la festivitatea de premiere se decerneaza un trofeu pentru pilotul castigator si altul pentru masina castigatoare. Cum suntem in timpul la covid19 se evita aducerea inca unei persoane pe podiumul de premiere, astfel ca pilotul castigator sfarseste cu doua trofee in mana. Probabil ca atunci cand esti neutru si te intereseaza mai mult ce chiloti poarta Hamilton, pierzi amanunte asa fine.
    6 2
  • Costel
    D-le Neutru,

    nu va pun la indoiala afirmatiile taman azi dar va spun ca astept cu nerabdare evolutiile lui Alonso la 40 de ani in 2021 la Renault, sperand inca de pe acum ca spaniolul sa nu-nceapa sa invoce nu mai tarziu de februar viitor acea inferioritate vadita a materialului de concurs francez pe deja prea multe paliere dupa 5 sezoane rusinoase de prezenta in F1 cu echipa de uzina, masuratorile realizate sambata de un fonometru la Silverstone consfintind faptul ca cei din Viry-Chatillon poseda un deficit de cca 37 CP comparativ cu cei din Brixworth, japonezii is la -28 CP iar Ferrari la valoarea de "numai" -42 CP
    1 3
  • Cred ca lui Vettel i-au dat sa piloteze un Alfa Romeo din greseala
    6 0
  • The Dot
    Vettel a avut mai multe probleme la masina inca de vineri. Pedala de frana a fost una din ele (desi am citit in alta parte "pedalele"), care a si fost inlocuita, cat si cu puterea motorului.
    2 1
  • Neutru
    The Dot nu fi naiv la toate formulele 1 2 3 au fost prezenți și reprezentanții echipelor care au primit aceea cupă.A doua cupă a lui Hamilton este specială pentru el.Din neatenție sau bucurie mare na-i observat manevra.Chiar și Hamilton a fost surprins la sfârșit nu putea duce ambele cupe + sticla de șampanie.Tocmai fiind neutru văd și ce le scapă fanilor subiectivi.Tot duminică am văzut și-n baschetul american un jucător demn care n-a vrut să-n genuncheze.La sfârșit a spus jurnaliștilor;„Sunt născut în USA sunt cetățean USA.Toți jucători sunt de culoare și milionari,eu nu sunt discriminat ei sunt?În ce țară cred ei că le-ar fi mai bine.Eu iubesc societatea și țara mea, nu vreu s-o schimb.Nu sunt un sclav”.
    5 0
  • Costel
    FanF1,

    gresesti major, Bottas o avut pana in turul 50 in virajul 3, trebuind astfel sa se tarasca aproape intreg turul pe 3 roti in timp ce hamilton o avut pana in turul 52, ultimul, in zona virajului Woodcote, asadar nu-i nicio greseala de strategie
    0 1
  • The Dot
    Recunosc ca nu am vazut festivitatea de premiere si ca am crezut ca al doilea trofeu era cel decernat contructorului.
    Al doilea trofeu este decernat de Royal Automobile Club. Este decernat in FIECARE an, castigatorului marelui premiu din Marea Britanie. Asa ca nu e Hamilton mai special din punctul asta de vedere.
    N-am sa intru cu tine in polemica vizavi de rasism pentru ca am vazut care iti e parerea si e o pierdere de vreme. Dar daca tu crezi ca spusele unui om (in speta de fata, un jucator de baschet) este similar cu adevarul, sau daca ai impresia ca avand bani schimba discriminarea sau nu, atunci ma mir cum de nu mi-ai dat un citat din marele om politic, Kanye West.
    2 2
  • Pt. Costel
    O cursa frumoasa
    Arsene Boca a terminat la ani lumina fata de idolul tau Vitelus
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru