Herbert Diess: “Volkswagen are nevoie de o transformare radicală ca să evite soarta Nokia”

de Paul Cosma
Vineri, 17.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen trebuie să se transforme radical dacă vrea să nu aibă soarta Nokia, întrucât “era producătorilor tradiționali s-a încheiat”, a declarat CEO-ul grupului german, Herbert Diess.

Grupul Volkswagen, ce include branduri precum Audi, Porsche, Bentley, Skoda sau Lamborghini, vrea să-și mărească valoarea de piață la 200 de miliarde de euro, comparativ cu cele 90 de miliarde de euro din prezent.

Nemții pregătesc restructurarea activelor, tăieri de costuri și investiții în noi tehnologii, potrivit declarațiilor CEO-ului Herbert Diess.

Diess spune că Volkswagen trebuie să sufere o “transformare radicală” ca să evite soarta Nokia, în contextul în care “era producătorilor tradiționali s-a încheiat”.

Volkswagen trebuie să se concentreze mai mult pe profit și mai puțin pe volume. Trebuie să accelerăm această transformare. Dacă vom continua în același ritm, ne va fi foarte greu. Este probabil cea mai grea schimbare pe care Volkswagen trebuie să o facă vreodată,” a declarat Diess.

Oficialul german spune că Volkswagen caută să-și reducă nivelul costurilor în special în Germania, iar pentru 2020 vrea să-și mențină marjele de profit.

Via Automotive News

Comentarii (14)

  • Anonim
    Profit , profit , profit altceva nu mai stiu multinationalele astea .
    19 9
  • @Anonim
    Da, asta este scopul oricarei societati comerciala, sa faca profit. Ca doar nu fac voluntariat. In schimb ofera niste servicii, sau produse pietii. Daca piata le prefera si le plateste, pot scoate profit. Daca nu, atunci nu fac nici profit. E simplu, asa functioneaza economia de piata, simplist vorbind.
    Daca nu iti convine poti face o excursie in timp in China lui Mao, ca ei reusisera sa atinga idealul comunismului, sau in zilele noastre in Coreea de Nord.
    25 12
  • Adrian
    Atatia obsedati cu Coreea de Nord si comunismul. O sa ajungeti paranoici la Balaceasca.
    12 7
  • Hunter
    "sa se concentreze mai mult pe profit si mai puțin pe volume"...mare adevar o grait Herbert asta.....zici ca are nume de iaurt cu fructe....Herbert.....pai asta deja cam fac cei de la VW si vor tot face. Adica taieri de costuri si alte manevre. Problema este ca din punct de vedere calitativ, ceea ce VW produce acuma si va produce in anii ce urmeaza, cam lasa de dorit. Cine a detinut modele VW in ultimii 25 de ani de exemplu, stie prea bine treaba asta si observa ce a fost si cum a fost si ce s-a ajuns in prezent. Prin urmare, in ciuda faptului ca VW inca vinde enorm la nivel global, ceilalti producatori nu stau degeaba. Si sunt sanse ca VW si de va vrea si de nu va mai vrea sa se axeze pe volum, va intra pe panta descendenta a vanzarilor si satisfactiei clientilor. Si ma intreb atunci, daca volumele vor scadea, prodfitul lor va creste din ce ? Adica tot taiem si restructuram si reducem costurile dar au si optiunile astea o limita. Pana la urma, tu VW ca si grup, activezi in industria auto. Adica produci masini, care trebuie vandute catre populatie, iar populatia aia trebuie sa accepte produsele tale. Nu faci nici vapoare, nici trenuri, nici avioane, nici nimic in afara de masini. Si aici nu are sens sa pomenim de restul activitatilor din mastodontul VW, respectiv activitati financiare, imobiliare si ce mai invart ei. Business-ul lor este constructia de masini. Nokia in schimb cand a decazut, a decazut divizia de terminale. Cealalta divizie de retea si servicii a ramas in picioare bine-mersi. Numele Nokia era pt multi asociat strict cu telefoanele, chiar daca business-ul era mai mare si partea de terminale mobile era acolo, cam la 30-35% din tot ce insemna Nokia. La VW nu prea e asa. Plus ca multi concurenti din industria auto viseaza si isi doresc de ani de zile si vor continua sa isi doreasca spargerea si decaderea mastodontului VW.
    15 8
  • La scaderea de costuri il cred pe nenea Herbert, dar la scaderea volumului nu, tinta este sa creasca cat pot de mult, cu toate marcile, nu au limite. Daca vor sa scada volumele, sa mareasca preturile cu 20-25 % la VW, Audi, Skoda, ii tine ? Nu cred. Iar daca vor sa fie mai supli, sa reduca numarul marcilor, adica sa mai vanda, altfel singura sansa este sa faca volume, nu pot avea marja de profit la un VW cum au la un Porsche.
    12 2
  • fiecare isi da cu parerea si trage concluzii subiective din afirmatiile Herr Herbert Diess, da una peste alta la nivel de management gandesc bine treaba stati voi linistiti, ca is germani nu romani......
    7 5
  • parosu
    Ce as face eu daca as conduce un astfel de grup mamut cu o puzderie de branduri, gen VAG sau PSA-FCA:

    nu as mai merge pe marci generaliste, gen Audi sau Mercedes care sa fabrice totul de la A1 pana la A/S/Q8 sau chiar camioane si autocare, ci as dedica o marca pentru doar 1-2 sau cateva segmente de piata, iar paleta generala de produse a tuturor marcilor pe care le detin as reuni-o sub un nume si o poveste de marketing noua, gen STAR CARS sau MOBILISTER, de exemplu. O constelatie de marci si modele, bine segmentate, unde, in functie de nevoi si interese, fiecare sa isi poata gasi ceva, dar per total, numarul de produse l-as reduce drastic, iar marcile de umplutura, le-as suprima, chit ca au in spate istorie, nu e loc de sentimentalisme in afaceri. industia auto e o afacere si una mare chiar.

    exemplificare, pentru PSA-FCA:
    clasa mini: ce altceva decat Fiat cu Panda si 500, practicalitate respectiv fite
    clasa mica: de la specialistul clasei, Peugeot
    compacta: tot leul francez pentru chic-urban plus versiune combi sub numele Opel pentru cine vrea practicalitate (vandute in SUA ca Dodge si in UK ca Vauxhall, plus un derivat sedan pt pietele amatoare SUA/China/Rusia/LatAm/Europa de Est).
    clasa medie: Alfa cu Giulia pentru premium si respectiv Opel cu versiuni combi/familiste, de calatorii (Opel=Dodge/Vauxhall, ca mai sus)
    optional clasa mare: pentru segmentul executive va oferim un CItroen gen fostul C6 cu suspensia aia magica, si cu un look mai masculin, dar fara morga aia care avea o adresabilitate foarte redusa (spun optional, pentru ca sunt constient ca la clasa asta e extrem de greu sa contracarezi tripleta germana, chiar si Maserati daca te cheama).
    lux: Maserati Quatroporte si atat
    coupe-sport: un coupe agil cu comportament BMW-isto-golanesc de la Alfa Romeo, undeva intre clasele compacta si medie la vreo 4,40 m si un Maserati luxos pe la 4,70 m
    GT-sport: Maserati cu motor fata, tractiune spate si 2+2 locuri (altfel spus varianta coupe a lui Quattroporte)
    Apoi, tot ce inseamna SUV e la Jeep:
    SUV si crossover "urban": 2 modele unul mai adunat, clasa B, altul mai marisor, clasa C, sub marca Jeep, personalizabile, ca asa cere SUV-imea, pt toate buzunarele si mofturile
    SUV luxoase si cu capabilitati offroad: de la specialistul Jeep 2-3 modele
    pick-up utilitar si offroad, pt piata SUA mai ales: Dodge
    dube, dubite si dubisoare mai mari si mai mici: Opel

    3-maxim 4 platforme modulare pentru tot ce e mai sus, motoare si componente tehnice comune la greu, dar partea de aspect interior si exterior foarte bine diferentiata.

    Marcile palide sau care nu performeaza mare branza Chrysler, RAM (care oricum deriva din Dodge), DS (derivat din Citroen) si Lancia desfiintate si Citroen sub semnul intrebarii, daca modelul de clasa mare nu e fezabil. Consolidare asadar si cum zice nenea Diess, accent pe profitabilitate, nu pe volume. Toate bine unse cu alifii de marketing si showroom-uri one-stop-shop, de unde poti alege orice marca/model.

    Idem la VAG, cu desfiintarea lui Seat.

    Ce ziceti, aiurez prostii ca sa zic asa sau chiar ar fi o idee buna?
    13 10
  • @inexorabil
    cand mai tragi pe nas tata, asteapta sa te limpezesti nitel si hai cu articole mai scurte si concise....
    11 10
  • @parosu
    asa sa faci, nu te opreste nimeni, sigur spargi piata :))))))
    10 8
  • parosu
    @... ma bucur ca ma incurajezi. Tot ce trebuie sa fac acum e sa ajung sef la unul din astia 2 mamuti :))) simplu, nu?
    13 4
  • Anonim
    @Ionut esti foarte destept multumesc pentru lamuriri ! Problema multinationalelor este haloseala tot mai mare in fiecare an vor profituri tot mai mari oferind produse tot mai slabe calitativ si aicia industria auto este un exemplu . In schimb sclavii pe plantatie nu prea vad profiturile astea pe care ei le produc si in buzunar !!!! Problema este ca in tara asta multi gandesc ca tine adica simplist, spalat pe creier de noua oranduire un individ multumit osul aruncat lunar de firma. Nu stiu cat ai pupat tu din comunism dar sa sti si tu ca nu era chiar rau gandit . Mergi in America tara tuturor posibilitatilor sa vezi cati oameni ai starzii sunt si cati traiesc sub limita saraciei . Asta este scopul capitalismului dezumanizarea ? Pai unde sunt avantajele capitalismului ? Ca sunt oameni care lucreaza si traiesc la limita saraciei .
    8 3
  • @Ionuţ, nu mai există, nicăieri, nicio economie de piaţă, ci una exclusiv corporatist-monopolistă, asigurată de o politică exclusiv socialistă…Iar China semnifică puroiul vădit al supremei înşelăciuni – de ce nu aminteşti de cârdăşia Vest-Est, atât de evidentă lângă Marele Zid?…Cât despre “cazul special” Coreea de Nord, orice om lucid realizează că regimul de acolo reprezintă doar o toleranţă (programată inclusiv ca durată) a preaputernicei EMOL – menită de “eminenţele cenuşii” din vârful piramidei Puterii mondiale să întreţină plebei planetare iluzia “existenţei” şi “dictaturii nefaste şi criminale” a “comunismului”, în timp ce aşii “fără chip” din umbră “compensează” (în mod simptomatic) cu “binefacerile” socialismului (socialism = realitatea politico-ideologică, totalitară şi dominantă pe Glob de la Illuminati încoace, inoculată ocult de aceştia şi “ramificată” pervers şi amăgitor: nazism, bolşevism, stalinism, maoism, kimism, ceauşism, europeism, obamism etc.), pardon, ale “principiilor, valorilor şi standardelor democraţiei occidentale”.

    Apropo, rogu-vă, încetaţi odată să mizaţi pe stigmatizarea…utopiei stupide şi perpetue numite comunism. Nu înţelegeţi că nu poate fi concepută fizic egalitatea de avere pe pământ şi în istorie? Şi cică “abolirea proprietăţii private”…Dimpotrivă, nomenclaturiştii “roşii” o preţuiau în sinea lor şi aveau grijă să şi-o asigure lor înşişi, în dispreţul “eticii socialiste” pe care o propovăduiau prostimii – astfel s-a născut…”burghezia comunistă”, în privinţa căreia a avertizat însuşi Lenin (făcând aluzie la “urmaşul” său, care i s-a părut mereu suspect: Stalin). Şi apropo, Ceauşescu a trăit ca un “comunist de rând” sau ca un…nabab? Nu s-a bucurat din plin de…proprietate privată? Nu s-a simţit fascinat personal de raiul…capitalist (atunci când acesta încă mai pâlpâia), ori de câte ori ajungea prin Vest, în vizite oficiale?

    Astăzi, arghirofilia se manifestă, în egală măsură, şi în Vest, şi în Est, şi nu împărtăşeşte nimic din tainele…capitalismului/occidentalismului, darămite din cele ale veşnic viului Adevăr şi, deci, ale veşnic biruitoarei…Ortodoxii. Oricum, ce dezolant este să vezi cum turma Globală este în continuu bulversată propagandistic, ea ajungând să recite, fidelă, senină şi mândră, precum “vrednicii pionieri” de odinioară, taman sloganurile clocite de slugile devotate ale lui Antihrist…

    PS. Mafia, de parcă n-ai şti ce preţ pun eu pe “constatările” şi “recomandările” tale…
    7 8
  • Fara alehas
    In traducere libera ceo Serbet vrea mai multe piese iefteneaua facute la turci /China ptr. produsul final vw. Pretul ramane insa ,,nemtesc,,.
    11 4
  • nu lipsa profitului a omorat nokia ci aroganta, meteahna pe care o are si vw, sa nu uitam cat de usor au devenit fanii nokia fanii marului...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru