Înmatriculările de mașini noi au crescut cu 7% în România în aprilie, însă clienții preferă mărcile străine: cota de piață Dacia a scăzut la 24%

de Daniel Popescu
Marti, 16.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 7% în România în luna aprilie, la peste 6.600 de unități, însă cota de piață a celor de la Dacia este în scădere ca urmare a preferinței cumpărătorilor pentru mărci străine.

Eliminarea timbrului de mediu continuă să aibă efecte pozitive asupra pieței din România a vânzărilor de mașini noi. Potrivit datelor oficiale furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), înmatriculările de mașini noi au ajuns în luna aprilie la 6.640 de unități, în creștere cu 7.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Creșterea se datorează în special achiziționării de mașini străine, în condițiile în care Dacia a reușit să vândă doar 1.593 de unități, în scădere cu peste 5% față de aprilie 2016. Astfel, Dacia are o cotă de piață de aproape 24%, deși până nu demult marca de la Mioveni acoperea cu ușurință o treime din vânzările înregistrate la nivel național.

Urmareste Automarket
Pe ansamblul primelor 4 luni, înmatriculările au ajuns la 28.916 unități și sunt corespunzătoare unei creșteri puternice de 22%.

La nivel european, datele publicate marți de Asociația Europeană a Constructorilor de Autovehicule (ACEA) arătă o scădere de 6.6% în luna aprilie a vânzărilor de mașini noi, la aproape 1.2 milioane de unități. Scăderea are drept cauză principală vacanța de Paște, care a afectat puternic vânzările din 3 dintre cele mai mari piețe europene: Germania a scăzut cu 8% (290.000 unități), Franța cu 6% (161.000 unități), în timp ce Marea Britanie a raportat o scădere dramatică de aproape 20% (152.000 unități).

Vânzările slabe au făcut ca doar 5 mărci să aibă vânzări în creștere în Europa în luna aprilie: Seat (+15%), Alfa Romeo (+49%), Toyota (+6%), Kia (+8%) și Suzuki (+13%). Toate celelalte mărci din Europa au înregistrat scăderi, cele mai mari ca procent și volum fiind raportate în rândul brandurilor din Grupul Volkswagen: Volkswagen (-14%) și Audi (-10%).

Chiar și așa, vânzările în creștere raportate anterior în perioada ianuarie - martie fac ca piața auto europeană să fie în continuare pe plus în ansamblul primelor 4 luni: +4.7%, la 5.3 milioane de unități.

Via DRPCIV, ACEA

Comentarii (3)

  • In aprilie Dacia a crescut in Europa cu 3,8% si pe primele 4 luni cu 9,8% dar nu cred ca mai pot creste.
    In Romania se așteaptă demarajul Rabla, dar SH vor afecta puternic vânzările lor
    6 5
  • Si ce ar vrea sa cumpere toti romanii Dacia ? Nu le-a ajuns atata amar de ani in comunism aceasta marca ? Trebuie sa moara cu ea in garaj sau parcare ? Omul vrea si altceva....
    12 13
  • @Scorpionul.negru: daca 0,00001 din valoarea de cumparare a unei Dacii se duce in buzunarul unui roman care munceste in Romania, eu cumpar Dacia. De ce as da acesti bani unui italian, sau neamt, sau ceh sau alta natie??? Stiu, vei spune ca o mare parte de bani se duce la francezi, ceea ce e corect, dar daca o mica (infima) parte se duce si in buzunarul unui roman eu prefer , asa cum am zis, sa cumpar o dacie.
    Poate daca am avea o atitudine similara fata de produsele produse in Romania si am invata pe cat posibil sa ne cumparam produsele noastre, poate am trai un pic mai bine in tara noastra.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru