Iunie: Vânzările auto din Europa au scăzut cu 6%, piaţa dă semne de stabilizare

de Sebastian Toma
Marti, 16.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Datele ACEA pentru luna iunie a anului trecută arată că înmatriculările de maşini noi au scăzut cu şase procente faţă de iunie 2012, însă Automotive News susţine că piaţa dă semne de stabilizare.

Esential 6 la sută reprezintă scăderea înmatriculărilor noi în Europa şi ţările EFTA în luna iunie 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
ACEA a prezentat datele sale oficiale privind situaţia înmatriculărilor pe piaţa din Europa în luna iunie. Din păcate pentru producătorii de automobile şi economia UE, vânzările de automobile noi sunt în continuare în scădere, dar vorbim despre o scădere de şase procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi experţii din industrie citaţi de Automotive News susţin că situaţia dă semne de stabilizare. Singurele mărci care au avut rezultate bune sunt Ford, Dacia şi Seat.

Înmatriculările din Uniunea Europeană şi ţările EFTA au scăzut la 1.18 milioane de unităţi în iunie, o diferenţă de 6% faţă de cele 1.25 milioane unităţi înregistrate în 2012. Constructori precum Volkswagen, Opel, Fiat, Peugeot şi Citroen au remarcat scăderi ale înmatriculărilor noi pe piaţa din Europa. În cazul Grupului Volkswagen, vorbim despre o scădere de 4.4 procente, unde marca Audi a scăzut cu 8.9 procente, Volkswagen a scăzut cu 6.6 procente iar Sjoda a scăzut cu aproape şapte procente.

Însă, Seat a reuşit o creştere de aproape 11 procente.

PSA Peugeot-Citroen a avut o scădere a înmatriculărilor noi de aproape 11 procente, în timp ce Grupul Fiat a scăzut cu 13.6 procente faţă de aceeaşi lună a anului trecut. General Motors a scăzut cu 9.9 procente în Europa. Vânzările Grupului Renault au crescut cu 0.9 procente datorită rezultatelor favorabile obţinute de Dacia, o creştere de 16 procente a înmatriculărilor noi în iunie 2013. Partenerii Renault, nemţii de la Mercedes-Benz, au avut o creştere de două procente, în timp ce BMW, rivalii constructorului din Stuttgart, au scăzut cu 7.7 procente, mai puţin decât competitorii lor de la Audi.

Via AutomotiveNews (înreg.) | ACEA

Comentarii (12)

  • Iata dovada de care spuneam saptamana trecuta ca Renault si Dacia trebuie luate in calcul la comun cand vine vorba de numarul de unitati vandute, iar producatorii de subansamble nu au nici o treaba din acest punct de vedere. Poate acel fan Renault citeste propozitia bolduita din stire si intelege ceva.
    Inca o dovada ca nu e prima data cand spun ceva, ei/el spun(e) altceva si apoi apare o stire care confirma ceea ce am spus.
    Oricum nu e prima data cand Dacia mentine vanzarile lui renault in top si evident acesta nu e un lucru rau. In vremuri tulburi e mai greu sa vinzi ceva mai scump, gen Renault fata de Dacia.
    16 12
  • "piaţa dă semne de stabilizare"
    Adica, a scazut la nivelul de acum 17 ani, dar e bine ca nu se mai rostogoleste.
    Din ciclul, operatia a reusit, pacientul e mort.
    S-o creada ei ca se stabilizeaza, dupa valul de concedieri ce s-anunta dupa vara asta prin Europa. Numai eu stiu vreo 2 companii foarte mari din Italia care cer insolventa. Numai de masini n-o sa le arda oamenilor cand n-o sa aiba ce pune pe masa. Aici avantaj Dacia, cred ca o sa mai deschida niste linii de productie in cativa ani.
    Datsun-ul ala de-l mistocarea lumea prin alt articol cred ca ajunge best-seller.
    19 1
  • @LauCalin
    Nu neaparat. Poti privi din mai multe unghiuri, atat timp cat stii ce faci si nu compari mere cu pere. Poti lua in calcul vanzarile Grupului Renault, a marcilor individuale sau a aliantei per ansamblu. Nu uita ca Nissan se vinde prin dealeri Renault si Dacia. In Europa, presa de specialitate se refera mai des la vanzarile Grupului Renault pentru ca sunt mai relevante (au o mai puternica localizare, notorietate etc).
    "Localizarea" e un aspect crucial, unul din secretele care stau la baza crearii conceptului Dacia si mai nou Datsun. Dar uite ce raspunde unui jurnalist Andy Palmer intr-un interviu recent:

    Jurnalist
    To meet your price levels , you need to localise very heavily. Have you done that?

    Andy Palmer
    Datsun Go will be 100% localized. To reach the price levels we are talking about, it has to be locally manufactured in India, Indonesia, Russia. We are not 100% local content, some parts will be passed through other countries but we will be AS CLOSE to 100% indigenization levels as possible. "

    Cresterea mai mare la Dacia decat Renault nu-i o surpiza din moment ce au adresabilitate diferita si traim vremurile pe care le traim. Mai e vorba si de timingul diferit al lansarilor de modele etc.
    21 5
  • Ideea este ca nu vrei sa intelegi ca Dacia apartine de Renault pe cand cu Nissan este vorba de o alianta. Sunt lucruri diferite si asta implica la randul ei multe asemanari dar si diferentieri. In schimb, cand se aduce in discutie Dacia se vorbeste despre Renault, pentru ca, spre deosebire de Nissan, Dacia este un produs 100% Renault.
    Saptamana trecuta am spus exact acelasi lucru ca in aceasta stire. Deci nu cred ca gresesc. Sincer.
    9 10
  • @LauCalin
    Ce facem discutam de procente acum? Iti spun eu unde sunt diferentele si unde nu sunt.
    Diferenta vine intre a spune ca Dacia are capitalizare 100% Renault (ceea ce e adevarat) si ca Dacia e o marca 100% frantuzeasca (ceea ce e fals). De ce e fals? Pentru ca Dacia a fost,este si va fi o marca romaneasca (nu ma poti acuza de petriotism, pt ca nu sunt) si are o filosofie si identitate de marca diferita de Renault. Bun, dar o sa-mi zici ca Dacia se vinde cu sigla Renault in alte tari precum Rusia. Da, dar in acele tari Dacia are filosofia esentialmente schimbata si vine cu materiale mai bune, ergonomie si dotari superioare (clima automata, geamuri actionate de pe usi etc), tocmai pentru a se adapta standardelor minime Renault ale vremii. In acele tari numele Dacia initial nu avea notorietate, asadar s-a decis introdcerea sub numele Renault cu modificarile de rigoare. Dacia are un centru de design, proiectare si incercari unde se creaza actualmente masinile gamei cu ingineri romani. Totul se aseambleaza aici in Romania, de la motoare, transmisii, pana la caroserii, cu ingineri romani.
    Acum iti voi spune unde nu sunt diferente. Nu sunt diferente intre respectul pe care Renault il acorda Dacia, respectiv Nissan. Asculta-l pe Carlos Ghosn vorbind de diversitate si poate o sa intelegi mai multe.
    9 5
  • Vasilica
    @LauCalin tu nu ai ce face mai bine iti consumi energia pe cine merita si intelege. Altfel o sa ti se explice cum universul conpira impotriva daciei iar cea mai buna alegere este dacia, nissan sau renault daca iti cumperi altcea esti un prost si nu meriti sa traiesti alaturi de ei( de aceea sustin emigrarea si incurajez pe orice vrea sa scape de meltenism)
    5 8
  • @Vasilica
    Doi sustinatori volkswagen... de ce nu ma mira cliseele astea ieftine? :)
    6 4
  • Nu este vorba de nici o sustinere VW... nu stiu de unde ai scos-o pe asta. Faptul ca am dat exemplul Seat sau Skoda care apartin in totalitate de VW este cam acelasi lucru. La Dacia Inginerii sunt romani, centrul de design e in Romania, asamblarea se face in Romania, insa TOTUL e coordonat de Renault. Si Skoda este considerata a fi o marca ceheasca, Seat o marca spaniola, insa cu toate astea ambele sunt conduse din Germania din cei din conducerea VW. Simplu. Nu are rost sa ma intind la discutii interminabile degeaba.
    Stirea confirma ce spuneam, tu nu vrei sa ccepti. Ghici cine greseste.
    8 6
  • @LauCalin
    Stirea nu confirma nimic, decat daca Automarket e singura ta legatura cu lumea auto, ceea ce probabil este... Dupa cum am spus: a privi din mai multe unghiuri e cel mai corect.
    7 7
  • Vasilica
    @LauCalin Eu ti-am zis astia au "mintea odihnita" nu ai cu cine sa discuti! Nu vezi cica sustinerea VW cand nu am zis mic de ei . Si nici nu am VW . NU inteleg de ce sa ii sustin ca nu imi dau 1 cent .Pe mine ma surprinde cum in 2013 inca exista mentalitatea de a impune si de a interzice si ce zic eu e ce trebuie si cel mai bine!!
    7 7
  • @@LauCalin, probabil te inseli. Sa fiu legat doar de Automarket ar insemna sa ma rezum doar la masinile de aici. Din nou o chestie simpla si logica, dar...
    8 5
  • @dan = aveti dreptate ! si abia este inceputul !!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru
Descarcă aplicaţia Automarket