Lotus deschide comenzile pentru SUV-ul electric Eletre în Europa. Start de la 95.000 de euro

de Tiberiu Safta
Marti, 27.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lotus a deschis oficial comenzile pentru SUV-ul electric de performanță Eletre în Europa. Noul model cu zero emisii va fi disponibil în 3 versiuni, iar prețul de pornire este de aproximativ 95.000 de euro.

La un an după ce a fost prezentat oficial, Lotus Eletre poate fi comandat din acest moment pentru clienții din Europa. Noul model electric va fi disponibil, în prima fază, în următoarele țări: Germania, Marea Britanie, Țările de Jos, Belgia, Franța, Italia, Norvegia, Suedia și Elveția.

Noul Lotus Eletre va fi disponibil în 3 versiuni cu puteri diferite. Versiunea de bază aduce un propulsor alcătuit din două motoare electrice, capabile să livreze în total 603 cai putere și 710 Nm. Asta înseamnă un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.5 secunde și o viteză maximă de 258 de km/h. Propulsorul este alimentat de o baterie de 112 kWh, de unde rezultă o autonomie de 600 de kilometri.

Ca echipament, versiunea de bază a lui Eletre primește suspensie pneumatică activă, vectorizare a cuplului, faruri LED Matrix, jante de 22 de inch, cruise control adaptiv, asistent virtual pentru parcare și sistem audio cu 15 incinte.

Versiunea intermediară Eletre S primește același propulsor ca versiunea de bază și aceeași baterie.

Diferența stă în echipament, astfel că Eletre S vine dotat cu uși cu închidere soft close, geamuri spate fumurii, spoiler spate activ, iluminare ambientală cu opțiuni de personalizare, praguri interioare iluminate, sistem de măsurare a calității aerului și un sistem audio cu 23 de incinte. Opțional, este disponibil și un pachet cu frâne din carbon ceramică.

La final, cea mai puternică versiune, Eletre R, primește 4 motoare electrice, capabile de 903 cai putere și un cuplu de 1335 Nm. În cazul versiunii de top, aceasta atinge 100 de km/h în 2.95 secunde și o viteză maximă de 265 de km/h. Bateria este una mai mică, însă, ceea ce înseamnă o autonomie de 490 de kilometri.

Pe lista de dotări a lui Eletre R se regăsesc următoarele: frâne din carbon ceramică, grilă activă, roți spate viratoare, control activ al ruliului, pachet vizual cu elemente din fibră de carbon, jante negre lucioase și anvelope Pirelli P Zero.

În Germania, noul Lotus Eletre pleacă de la 95.990 de euro.

Versiunea Eletre S costă 120.990 de euro, în timp ce Eletre R are o etichetă de 150.990 de euro. Deși Lotus a dat startul la comenzi, constructorul nu a precizat când vor fi livrate primele exemplare.

via Lotus

Comentarii (13)

  • Mircea Badea
    cum sa pui baterie mai mica pe modelul mai puternic?!
    oricum, cel mai ok suv, q7 xy etc mizerii pe langa asta!
    4 24
  • oricine
    Ca să încapă motoarele în plus. Sau ca să nu fie prea grea. Sau că sunt proști. Sau ca să se mire proștii.
    9 13
  • Viitorul va fi electric, preț de bază 95.990 de euro.
    21 3
  • Seriff
    @idic, da, pomana, plus ca nu ofera nimic, e doar un alt suv obosit cu o aceeasi autonomie penibila si cu acelasi interior plin de ecrane, arata toate efectiv la fel, difera doar sigla de pe volan, uite asa se incurajeaza piata sh.
    22 2
  • @sheriff
    are lux ce nici nu visezi tu. si performnate la fel, e mega ozn pentru tine.

    are performante dinamice de neegalat in lumea suv si nu numai, iar autonomia si incarcarea la fel.
    si nici nu e stricacioasa precum afumatura ta termica.
    2 19
  • Du-te si cumpara Alpine a110 ca e mai scump si mult mai prost, Nici juma de masina, nici juma de putere, nici juma de brand.
    Dar vezi zice, mere is pere. Hai sa vedem mere cu mere.
    - lamborghini urus - aprox 200k euro (dublu ca pret)
    - ferrari purosangue - 400k euro (lol)
    - cayenne turbo gt (nu s) - 150k
    - x6m competition - 150k
    Si lista continua
    Te-ai trezit?! Este un lotus suv care are 600cp si costa sub 100.000 euro. Bosulica, e foarte bine. Asta e pret de 2010 la nivel de performante (atat costa X5M in 2010 la lansare)
    1 15
  • Ce performanțe poate avea o caroserie de peugeot 5008 și 2,7 TONE??? :)))))))

    Prețul pe cal putere e una, banii se duc mai mult pe bălegar. :)))))
    11 0
  • @idic, masina ta ce performante are?
    2 13
  • @cizmaru'
    Dar a ta? :))))

    Și acum să facem un bilanț.

    Ce performanțe poate avea o caroserie de peugeot 5008 și 2,7 TONE??? :)))))))
    11 1
  • Daca intrebarea era pentru mine, masina mea prinde suta in vreo 4 secunde, are 2.3 tone si e tot electrica. Sta destul de bine si in viraje. Acum fa tu un bilant si compara acest suv cu altele din aceiasi categorie si vezi cum sta. Astept sa imi zici ce performante are masina ta :).
    2 11
  • @cizmaru'
    Pe ce criterii stă bine în viraje?

    E problema ta și se numește imaturitate.

    Nicio dubă de 3 tone nu are performanțe, doar șoferi agresivi care nu realizează ce fac pe stradă.

    Viraje, frânări sunt relative și imposibil de estimat de către habarnistul de la volan.
    9 1
  • @@cizmaru' Imaturitate e atunci cand iti dai cu presupusul despre lucruri si despre o persoana pe care nu o cunosti :).
    1 5
  • Primul test real.
    Rezultate ok, Nimic nu se apropie de Tesla, dar tot e un lucru bun.
    Pt un mastodont exotic de multe sute de cai sa aiba autonomie de 400-500km pe autostrada.
    0 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru