Marea Britanie: Locuințele noi vor fi obligate prin lege să aibă stații de încărcare pentru mașinile electrice

de Alexandru Monenciu
Joi, 25.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Guvernul Marii Britanii a anunțat că, începând din 2022, fiecare locuință nou construită (casă, bloc) va avea obligatoriu și stație de încărcare pentru mașinile electrice. Aceeași lege va obliga supermarket-urile și clădirile de birouri să aibă o astfel de stație de încărcare.

Până în 2030, guvernul Marii Britanii vrea să interzică vânzarea de mașini cu motoare termice. Pentru asta, autoritățile sunt pregătite să investească aproape 600 de milioane de euro în infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice. În prezent, Marea Britanie are aproximativ 25.000 de puncte de încărcare.

Numărul acesta va crește substanțial, începând chiar din 2022. Guvernul a anunțat că, de anul viitor, fiecare locuință nou construită (casă sau bloc) va fi obligată prin leege să aibă stație de încărcare pentru mașinile cu zero emisii. Mai mult, supermarket-urile, clădirile de birouri și clădirile care trec prin renovări majore vor fi și ele obligate să instaleze stații de încărcare.

În acest fel, guvernul anticipează că vor fi instalate până la 145.000 de puncte de încărcare în fiecare an. Pentru a putea interzice vânzarea mașinilor cu motoare termice, până în 2030 Marea Britanie ar trebui să aibă 250.000 de puncte de încărcare.

Prim-ministrul Boris Johnson vede această lege ca fiind un mare pas înainte, dar opoziția ar vrea, printre altele, și măsuri care să facă mașinile electrice accesibile pentru familiile cu venit mic și mediu.

via BBC

Comentarii (14)

  • tara spalata, cu viziune pentru viitor si care apreciaza un mediu curat. in plus, problema punctelor de incarcare va fi astfel in mare masura rezolvata
    9 20
  • Măiculiţă, în ce s-a transformat străvechiul şi maiestuosul conservatorism britanic: într-un circ cu prize. Cine ar fi crezut odinioară?
    La urma urmei, faceţi cunoştinţă cu avanpremiera lui Soceng. Aparent antagonist cu EUSSR. Aparent.
    14 14
  • @inexo: Magna Carta -- da, admirabil punct de cotitură british-made (chiar dac-a rămas un petec de hârtie de-o vreme), însă acordă-mi dreptul să nu fiu de acord cu ”străvechiul și maiestuosul conservatorism britanic”.
    Pe scurt: egalitate da, însă nu și pentru căței :-)(mă abțin de la ”imperialism sălbatic” c-aș părea ce nu mi-s.)

    Back ontopic, saltul lor în doar 8 ani de la 25 mii la 250 mii puncte de încărcare îmi pare efectiv fantasmagoric, din simplul motiv că ar impune și cvintuplarea producției de curent (de distribuție nu mai zic, că-i SF.)
    La fel, nu mai zic de cât de ”spălată” e UK ca țară, să nu fiu călcat de BLM-iști. :-P
    20 6
  • Şi acum on topping (cu marmeladă pe deasupra) : care ar fi deosebire de substanţă dintre colectivizarea forţată a anilor ’50 şi minunăţia asta britanică, liberal-progresistă, “liberă” şi “democratică” ?
    11 12
  • O știre mai importantă este că englezii vor rămâne fără alcool de sărbători, din cauza crizei șoferilor, lăsați stațiile de încărcare.
    15 3
  • Daca din cele 250 mii statiii, la un moment dat sunt ocupate 10% care trag fiecare cate 20kwh, totalizeaza cam 500Mwh.
    Pentru incarcare cu 50-100kwh Faceti calculele.
    Pentru ocupare simultana de 20-30% iarasi faceti calculele.

    Ma tem ca cele 600 milioane de lire nu prea le ajung pentru 1-2 reactoare nucleare.
    9 1
  • Seriff
    Ce sar eco-pensatii cu injurii:))) Nu suporta critica asupra masinilor electrice:)))) Eu sunt curios cati chiar detin o electrica, pun pariu ca nici unul, nici macar Edikk sau Fanel, dar ei le lauda de parca au de 20 de ani una
    10 5
  • A, şi ştiţi la ce anume mai este specialist Mickey Duţă (şi toţi ciracii lui) ? La justificarea nejustificabilului! Gata, UM (nea) Caisă a şi găsit “iesplicaţia” de ce n-are ursul e-coadă.
    10 8
  • @inexoscula
    " sa ia tarana" ca dupa aia iar imi sari in cap: "Batman, Batman!"
    5 11
  • @dan_grc
    Cand te uiti prea mult la TV, dauneaza sanatatii. Poti sta linistit, englezii au de toate si mai ales putere de cumparare mult peste cea romaneasca.
    Daca v-ati gasit voi sa radeti de englezi, sunteti penibili.
    1 7
  • Mircea Badea
    cred ca ati gresit un zero pe undeva, nu se aduna deloc.

    britanicii sa dea si ei macar 10k bonus ca romanii.

    si sa oblige toate coonstructiile sa aiba panouri etc

    si cel mai important, industria sa faca masini mici si cat mai usoare, un smart pt 90% din populatie ajunge.

    si bicle electrice mai ieftine!
    4 0
  • Am mai discutat pe aici, cu calcule, nu știu câți au înțeles, că energia electrică necesară pentru mașinile electrice trebuie produsă SUPLIMENTAR față de ce se produce acum, iar cantitatea necesară este URIAȘĂ.
    Energia chimică stocată în moleculele de oxigen din aer, transformată în lucru mecanic în motorul cu ardere internă, trebuie înlocuită cu energie electrică. Nu mai intru în detalii, că scriu de pomană.

    Ce mă uimește însă este această imbecilitate crasă a promăvării stațiilor de încărcare, ca și cum asta ar rezolva problema.

    Deci avem mașini electrice, ne trebuie stații de încărcare. Punct.
    Asta e gândire de maimuță beată.

    Păi și de unde iei energia pentru stația aia de încărcare care consumă cât o scară de bloc? Cum o transporți până acolo? Cum produci miile de MWh suplimentari necesari pentru mașinile electrice?

    Faceți un test simplu. Câte prize aveți prin casă, inclusiv prizele multiple? 3-4 pe cameră?
    Eu le-am numărat pe cele din livingul meu. Am 17 porturi pornite din 4 prize din perete.
    Prize am căcălău, dar ia să bag câte un reșou de 2000 W in fiecare port. 17 reșouri. Că vreau să mă simt ca în Sahara și mă încălzesc electric, nu cu gaze sau lemne. Vreau să fiu eco.
    Pe hârtie, consum într-o oră numai 37KWh. Am reșouri, am prize, am bani, sunt eco, nu-i problemă.

    Ce credeți că se poate întâmpla?
    5 0
  • Ca să simplificăm tărăşenia: ştiţi în ce clipă şi în ce zonă ne aflăm noi acum şi aici? Trebuie să plonjăm un pic în trecut ca să înţelegem, mai precis în urmă cu 60 de ani. În clipa de faţă, tot Globul acesta pământesc poate fi asemuit cu…Berlinul de Est. Fiecare locuitor îşi dă seama că viaţa s-a degradat în mod inechivoc (pe toate planurile), că autorităţile tot strâng laţul la gâtul prostimii, că s-au înteţit acţiunile de supraveghere, că mizeria (şi la propriu, şi la figurat), automat incertitudinea, devine suverană în peisajul cotidian al perimetrului controlat oficial.

    Totuşi, nu s-a instaurat o senzaţie de sufocare totală. Încă este posibil tranzitul nestingherit către partea de vest a metropolei. Cei isteţi (a se citi: prevăzători) din cartierele de est deja s-au mutat definitiv acolo. Presimţind că va veni, valvârtej, pe neanunţate, un 13 august, când pur şi simplu nu vei mai putea trece în aria libertăţii nu doar absolute, ci şi ideale. Te vor opri zidurile şi sârma ghimpată, dar mai ales gardienii antrenaţi şi severi, care te vor executa pe loc în caz că vei dori să evadezi. Spaţiul închis (şi împrejmuit, păzit din afară) ar părea, instinctiv, cel în care să te simţi privat de libertate sau măcar atins de claustrofobie, dar, paradoxal, niciuna dintre cele două variante nu este valabilă. Dimpotrivă!

    Noul Berlin de Vest sau miraculosul tărâm al mântuirii nu va avea formă materială şi dimensiuni fizice. Va fi exclusiv un “spaţiu” al sufletului. Va fi brăzdat de trei “bulevarde” mari şi late: Credinţa, Nădejdea şi Dragostea. Kurfürstendamm-ul va fi însă Credinţa. Toată lumea bună a discernământului intact îşi va da întâlnire pe acest nou Ku’Damm. Şi în noua Café Kranzler, adică…Mucenicia.

    Iată mesajul esenţial şi final: fugiţi, la adăpost, în “Vest”, cât încă mai este vreme de graţie. Obstacolele acelea plantate de sovietici mai puteau fi fentate (mai ales prin subteran), dar cele noi, din viitorul relativ apropiat, NU! În niciun caz. Pentru că a tânji în mrejele agoniei neputincioase va însemna cea mai dureroasă experienţă posibilă.
    0 1
  • Covidut
    masini scumpe, kilowat scump, taxe multe...nu va fi nevoie de multe fire noi...

    si sa vedem si covidul ce mai face, ca tot eco a fost realizat..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru