Mazda va prezenta primul său model electric în octombrie: 143 de cai putere și cuplu de 265 Nm

de Daniel Popescu
Marti, 17.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda a anunțat că va prezenta primul său model electric la Salonul Auto de la Tokyo din luna octombrie, iar acesta va fi echipat cu un sistem de 143 de cai putere și un cuplu de 265 Nm.

Mazda a anunțat încă din luna iunie că pregătește lansarea unui model electric pentru anul 2020, însă la vremea respectivă nu a oferit detalii suplimentare. Purtătorul de cuvânt Yoshikazu Nagai a confirmat însă acum o serie de amănunte interesante pentru publicația Automotive News.

Astfel, primul model electric Mazda va fi prezentat în cadrul Salonului Auto de la Tokyo, care își va deschide porțile în 23 octombrie, iar vânzările vor începe în 2020.

Constructorul japonez a început deja să testeze platforma tehnică a noului model electric pe o serie de prototipuri sub camuflajul unor caroserii ale SUV-ului CX-30 (foto). Mazda afirmă însă că modelul electric este unul complet nou în gama, fără nicio legătură cu CX-30, însă nu a dezvăluit încă numele acestuia.

În plus, există deja informații despre platforma tehnică a noului model electric: aceasta va avea 105 kW, echivalentul a 143 de cai putere, în timp ce cuplul este de circa 265 Nm.

De asemenea, bateria va avea 35.5 kWh.

Nu este clar care va fi autonomia acestui acumulator, însă bateria va avea practic aceeași capacitate ca și cea anunțată pentru noul model electric de oraș Honda e, care are o autonomie oficială de 220 de kilometri.

În paralel, Mazda a încheiat anterior un parteneriat cu Toyota pentru dezvoltarea comună de mașini electrice, însă acest prim model electric va fi realizat pe propria platformă. De asemenea, Mazda va introduce anul viitor și un model plug-in hybrid, despre care pentru moment nu se cunosc alte detalii.

Via Automotive News

Comentarii (7)

  • ACE - Craiova
    Sunt salutare initiativele MAZDA, cu dezvoltarile de modele pe plan intern si in colaborare cu alti mari producatori (TOYOTA are mare experienta in acest sens, cu tehnologii alternative: hibrid, hidrogen, PHEV).

    Fara acestea, in tarile in care masinile electrificate castiga din ce in ce mai mult teren (Norvegia, Olanda, Germania, China, U.K. etc), numarul vanzarilor si al service-urilor MAZDA ar scadea semnificativ. In mod concret, acest lucru s-a intamplat deja, in Norvegia....

    Iar producatorii - avand in vedere si stabilirea pragului de emisii de 95 g CO2/km valabil pentru masinile noi, incepand din anul 2020 - fac tot ceea ce depinde de ei sa evite amenzile drastice ce se anunta la orizont.

    Un aer cat mai curat ESTE BINEVENIT intotdeauna !!!!!
    12 6
  • @ACE
    Pai, scuza-ma, in Norvegia mai toate vanzarile au scazut (ale masinilor pe combustie).
    3 5
  • inexorabil
    Eh, Mazda rămăsese una dintre puținele adolescente încă...neexplorate, dar nu-și permitea să se facă de râs în fața colegelor electro-zdruncinate, păi nu?

    Am debifat, deci, încă un nume de pe lista mea de "febleți". Intuiți deja formula mea consacrată: adio Mazda!

    Hm! Când o veni și rândul lui...Buick. Haide, Mărioaro, îndrăznește, fătuca tatii. Atunci voi uita de regulile civilizației...Te voi împușca din vorbe.

    ACE, matale ai neapărată nevoie de "dezelectrificare" (ca și cum ai spune dezalcoolizare). Cât despre "aerul curat", nu ignora faptul că intoxici tu aerul conviețuirii pe AM cu aceste accese indiscutabil patologice...Apropo, îmi permit o întrebare aparent de Gâgă: ai condus vreodată vreo "electrică" ? Oricare dintre ele. Dar full-electrică să fie! Că prea le adori cu patos.. Hai, dă-ți drumul la narațiunea întemeiată...empiric. De temenele gratuite în fața Gaiei pot să mă ocup și eu, fără niciun efort. Deci, cum este ținuta de drum a e-minunii? Vreau lux de amănunte...Insist! Știu, nebunii nu trebuie băgați în seamă, dar eu îți voi (re)aminti de acest deziderat al meu la fiecare postare...neconformată a ta. Să te văd...
    5 11
  • ACE - Craiova
    @inexorabil
    De regula, NU raspund la provocari - PUR INTAMPLATOR - poate ai observat....
    Am condus in viata diverse tipuri de masini: cu motorina, cu benzina si hibride clasice....Cat despre motoare electrice, ma ocup de ele de vreo 30 de ani...E mult, e putin....TU, CE ZICI?!
    Iar daca-ti scriu ca am condus pe motorina: GLE coupe, X6 s.a. care mi s-au parut - ca dealtfel toate motoarele cu acest tip de combustibil doar niste "tractoare" bine antifonate, m-ai crede?!
    Eu am benzinar e drept japonez, facut la Takaoka. pe care de cateva ori l-am oprit - DIN GRESEALA - pentru ca nu auzeam motorul sau nu simteam vibratii, la semafor m-ai crede ?!
    10 1
  • mircea badea
    iar o mizerie de suv sau ce e?
    1 8
  • inexorabil
    @ACE, mă bucur că, în sfârșit, îmi răspunzi! Deși ocolești cu abilitate ceea ce ți-am sugerat...Motoarele electrice sunt una (cu diverse întrebuințări, nu neapărat pe plan auto), mașinile electrice alta! Repet: relevă-ne experiența ta legată de mașini full-electrice, fiindcă acestea constituie țelul tău final și fac obiectul pasiunii tale înfierbântate (n-are rost s-o negi). Asta vreau să aflu cu precizie de la tine: ai condus efectiv (măcar una dintre ele) sau nu. Căci, dacă nu, atunci nu-ți ia nimeni capul, stai liniștit, doar că nu pot să înțeleg acest fanatism al tău...pur teoretic (eu presupun că răspunsul este nu, dar tu poți să infirmi...iar dacă ai minți, ai avea o problemă cu Cineva, nu cu mine!).

    Și mă înfunzi și mai mult în nebuloasa nedumeririi susținând că ai pilotat multe mașini bazate pe M.A.I. Cum să ajungi să le disprețuiești, omule? Doar o asemenea concluzie pot extrage din patima ta pro-electrice atât de evidentă.

    Ce crezi? Și eu respir zilnic același aer poluat! Însă cel mai important lucru din viață îl consider...izbăvirea sufletului de moartea spirituală cea ireversibilă...Nu, nu alunec spre "misticism". Te asigur asupra unui adevăr fundamental, "atâta tot". Prin urmare, ar putea să-mi influențeze traiectul post-mortem opinia mea despre poluare? Indiferent dacă aceasta este pro, contra sau neutră. Dacă ești realmente isteț, atunci cunoști răspunsul corect...

    Cert este că, sănătoși sau bolnavi din cauza poluării, suntem încă vii cu trupul! Îi mulțumim Cerului pentru acest...miracol? Ba bine că nu, măi dragă ACE.

    De fapt, nici nu mai știm să apreciem propria noastră viață...Fiecare dintre noi visează la ceva "nou", "revoluționar" (de pildă, eu râvnesc la Insignia OPC, tu la Tesla model nu știu care), datorită căruia să scape de vidul amarnic chinuitor dinlăuntru-i...Pe care cum îl înăbușim (doar ni se pare, adică ne amăgim singuri...) în ultimii ani, cei ai "libertății" de tip "limita este cerul" (apropo, tocmai că nu este...cineva "bineintenționat" din tenebre ne-a legat strașnic de vulgarul pământ prin supraobligații conjugate și...cronofage: profesionale + familiale) ? Mizând disperați pe "petrecerea cât mai plăcută a timpului liber", tradusă mai ales prin consumerism trifurcat: îmbuibare, distracții și excursii...Nu se întrevede însă nicio ieșire din acest labirint ostil al nevrozei nemărturisite. Tocmai din cauză că noi înșine l-am creat...Cum? Căutând febril neesențialul cel năruitor de ființă. Iar cei 30 de ani de "democrație câștigată cu sânge vărsat" s-au repercutat asupra noastră ca o circumstanță agravantă în acest sens, în loc să coincidă cu binefăcătorul tonus ortodox al reculegerii postsocialiste. Asta e...Dumnezeu cu mila!
    2 5
  • Corolla de lumini
    @ACE - Craiova
    Si zici ca ai trecut de la tractoarele GLE si X6 la finetea de Toyota.
    Haa ha haaa ma tavalesc pe jos de ras. Te auzi ce aberatii spui?
    Mai, tu n-ai urcat in viata ta intr-o masina premium, ca altfel n-ai debita niste prostii cat casa. S-a oprit motorul la rapandula de Toyota ca era prea mare zgomot afara si aveai geamul deschis (lipsa a.c.) de aia, nu ca e foarte silentioasa. Asculta, nimeni care a beneficiat de masinile astea pe care zici ca le-ai condus nu mai trece vreodata la un nivel inferior, ca asta e Toyota, un nivel inferior. Cenzureaza-te pe viitor, ca te faci de ras.
    1 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru