Mercedes-Benz CLS, "pus pe făraș”. Vor dispărea modelele break și coupe

de Tiberiu Safta
Joi, 02.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor informații neoficiale, Mercedes-Benz se pregătește să renunțe la un număr mare din modelele sale actuale. Printre ele se numără Clasa CLS, varianta cu 4 uși a lui AMG GT și chiar modelele coupe și break.

Anul trecut, Mercedes-Benz a dezvăluit o nouă strategie prin care se va concentra mai mult asupra modelelor sale de lux, în detrimentul celor mai accesibile. Astfel, unele modele precum Clasa A și Clasa B ar urma să nu mai primească generații noi, iar acum, lista de modele care vor fi retrase în următorii ani continuă să crească.

Conform publicației americane Car & Driver, Mercedes-Benz se pregătește să renunțe la mai multe modele până în 2030. Printre acestea se numără și Clasa CLS, care potrivit publicației, va fi scos din fabricație în 2024 și nu va primi un înlocuitor. De asemenea, varianta cu 4 uși a lui AMG GT este și aceasta pe cale de dispariție, la scurt timp după retragerea lui CLS.

Pe lângă cele două modele, germanii ar urma să renunțe și la variantele break și coupe ale unor modele consacrate. De exemplu, varianta break a Clasei C ar urma să dispară după 2028. De aceeași soartă se va lovi și Clasa E T-Modell, care va dispărea în 2030.

Publicația americană mai spune că viitoarea generație CLA, programată să apară în 2025, va fi ultimul Shooting Brake al mărcii.

Iar dacă asta nu era de ajuns, se pare că și variantele SUV coupe ale lui GLC și GLE vor dispărea. Informațiile de până acum arată că viitoarele generații ale celor două SUV-uri vor primi în continuare această variantă de caroserie. Însă, peste două generații de acum, GLC și GLE ar urma să primească doar caroserii convenționale.

Astfel, așa cum precizează publicația americană, din cele 33 de tipuri de caroserii pe care Mercedes-Benz le oferă în acest moment, doar 14 vor supraviețui. Un oficial al constructorului german a precizat că: „Până la urmă, pur și simplu nu avem nevoie de mașini break sau de coupe-uri subperformante pentru a crește volumul.”

El a mai spus că ceea ce contează cel mai mult la modelele de lux Mercedes-Benz sunt „spațiul și timpul.”

De cealaltă parte, publicația mai precizează că Mercedes-Benz pregătește câteva modele noi pentru viitorul apropiat.

Unul dintre acestea va fi un coupe cu 4 uși, ce urmează să apară în 2026. Tot în același an ar urma să apară un model de teren, botezat GLG și chiar un model Maybach Clasa V.

La final, noua divizie de modele exclusiviste Mythos ar putea oferi un nou pick-up bazat pe Clasa G, alături de o reinterpretare modernă a legendarului Mercedes-Benz 300 SL Gullwing din anii '50.

via Car & Driver

Comentarii (8)

  • Banditos
    Si asa se intinsesera mai mult decat era cazul.
    10 1
  • Banditos
    Acum 10 ani, acum 20 de ani, acum 30 de ani, etc, numarai modelele pe degetele de la doua maini. Nimeni nu suferea din cauza asta. Unii producatori au hotarat sa-si inmulteasca oferta coborand in segmentul de pret pentru a profita de un anumit trend, altele au inventat branduri "de lux" pentru a'si forma o imagine (de calitate). Clientul a ajuns sa numai stie ce sa bifeze iar producatorul si-a vazut intinse la maxim capacitatile de productie, segmentandu-si liniile de asamblare si multiplicandu-si inutil tipologia componentelor doar pentru a produce cate putin din fiecare model. Se pare, in contextul actual, ca nu merita. Diferentele intre clase s-au estompat, echiparile de lux au devenit accesibile tehnologic si producatorilor cu mai putin staif si au coborat catre clientul-opinca cu buzunarul mai strans. Brandurile cu staif trebuie sa-si regandeasca strategia si sa se concentreze pe exact modele cu vanzari maxime (chestie ce o intalnesti la cursurile basic de economie). In talmes-balmesul actual probabil ca vom asista la "descapatanari" masive pe la producatori iar cand vor veni vremuri mai vesele va fi, din nou, un flux de diversitate si tot felul de struto-camile a caror aport va fi doar unul vizual.
    10 3
  • @inexorabil
    vin in tara..facem o intalneala?
    3 2
  • @inexorabil
    n-ai inteles, n-a fost o propunere.
    probabil se va materializa chiar la "manifestatiile dumneaei".
    3 1
  • andrei
    si daca erau putine si acum multe, ce???? nevoile s-au diversificat. nici tu nu mai mananci orice carne, nu te mai duci oriunde etc etc.
    3 2
  • Banditos
    @andrei

    crezi ca daca mai scriu o data comentul de mai sus, cresc sansele sa intelegi mesajul?
    6 0
  • Mircea Badea
    inexorabil, intalneala cu mine, vrei? ne putem intalni la karting de exemplu..
    1 0
  • Mircea Badea
    @AM, ar fi bun un articol detaliat cu toate pistele de karting din tara, unde se poate da oricine.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru