Mercedes-Benz Clasa E facelift a ajuns și în România: prim contact cu versiunile sedan, coupe și All-Terrain

de Cornel Șocariciu, Foto: Andrei Toboșaru
Joi, 22.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lansarea lui Mercedes-Benz Clasa E facelift în România a fost unul dintre primele evenimente din țară care au avut loc în timpul pandemiei. Am condus trei versiuni de caroserie și ne-am făcut o primă impresie despre noutățile propuse de nemți pe modelul de clasă mare.

Lansată în 2016, actuala generație Mercedes-Benz Clasa E a reușit să adune peste 1.2 milioane de clienți. Deși modelul de clasă mare este capabil să atragă un public atât de numeros, constructorul din Stuttgart este nevoit să țină pasul cu concurența. De aceea, la începutul anului, Mercedes-Benz a prezentat Clasa E facelift.

La fel ca până acum, modelul de clasă mare va fi disponibil în versiuni sedan, break, cross (All Terrain), coupe și cabrio. Familia este completată cu versiuni cu motorizări plug-in hybrid și de variantele semnate de divizia de performanță AMG.

Acum, Mercedes-Benz Clasa E facelift a ajuns și în România, iar reprezentanții constructorului german ne-au invitat la unul dintre primele evenimente de lansare desfășurate în pandemie. Cu măștile pe față și cu un kit de siguranță format din dezinfectant, măști, șervețele dezinfectante și șervețele uscate, am pornit din Chitila către Dunavățu de Jos.

Spre deosebire de alte evenimente, de această dată, cei 11 jurnaliști prezenți au avut la dispoziție 11 modele pe care le-au tot schimbat pe parcursul traseului. Pe listă s-au aflat trei exemplare GLE Coupe, un GLA 35 AMG și șapte unități Clasa E (sedan, coupe și All Terrain).

În aceste condiții (mașinile erau schimbate după aproximativ 70-80 de kilometri, dar nu înainte de a fi dezinfectate), nu puteam veni cu un test clasic Automarket, ci cu o primă impresie cu privire la noul Clasa E. 

Din punct de vedere estetic, designerii Mercedes-Benz au redesenat atât o serie de elemente din zona fronală, cât și câteva accesorii aflate în partea din spate. Standard, Clasa E facelift va fi disponibil cu linia Avantgarde, ceea ce înseamnă faruri cu LED, o grilă față cu o singură bară poziționată orizontal în centrul căreia se află steaua constructorului german.

Cei care vor alege linia de echipare Exclusive Line vor primi o grilă cu trei bare orizontale și cu steaua amplasată pe capotă.

Tot în partea din față, nemții au redesenat farurile (opțional pot fi comandate cele Multibeam LED), iar priza de aer inferioară este mai lată. Pentru partea din spate, nemții au pregătit stopuri noi formate acum din două elemente separate și o bară de protecție restilizată. De pe lista îmbunătățirilor nu lipsesc nici culorile noi de caroserie și nici jantele aerodinamice.

Interiorul lui Clasa E facelift este cel care a trecut prin cele mai multe modificări. În primul rând, nemții introduc un volan nou. Acesta va fi disponibil în două versiuni și este disponibil și pe proaspătul Clasa S.

Versiunea standard a noului volan are trei spițe, este complet rotundă (fără o zonă teșită în partea de jos), iar cele două zone touch existente până acum și butoanele clasice au fost înlocuite de o suprafață tactilă neagră care oferă feedback haptic.

Astfel, șoferul va putea folosi comenzile de pe volan doar atingând ușor zonele cu pictograme. În plus, sub acea suprafață se află și senzori capabili să reacționeze în funcție de zona în care apasă cel aflat la volan. La fel ca până acum, în partea dreaptă a volanului se află "butoanele" pentru controlul sistemului MBUX și cele dedicate sistemului audio, iar în partea stângă sunt comenzile pentru controlul sistemelor de siguranță și a informațiilor afișate de instrumentarul digital de bord.

Al doilea volan este cel pe care îl vei putea întâlni pe versiunile cu pachete AMG. Vorbim despre un volan sport, teșit în partea de jos cu spițe duble. Deși designul elementelor laterale este schimbat față de cel al volanului standard, Mercedes-Benz introduce aceleași zone tactile pentru controlul tuturor funcțiilor.

În plus, ambele volane vin cu padele noi care au o lățime generoasă.

Ecranul instrumentarului digital va fi disponibil în două dimensiuni (10.25 sau 12.3 inch) și este "unit" de o suprafață de sticlă de display-ul sistemului de infotainment. Spre deosebire de versiunea fără facelift, instrumentarul de bord și ecranul central au fost integrate mult mai bine la nivelul planșei de bord. Totodată, pentru controlul informațiilor sistemului multimedia, Mercedes-Benz introduce o zonă tactilă de mari dimensiuni cu feedback haptic amplasată pe tunelul median în locul vechiului controller.

Materialele folosite de nemți rămân unele dintre cele mai bune, finisajele sunt realizate la un nivel înalt, iar posibilitățile de personalizare sunt și ele numeroase.

De-a lungul celor două zile am condus mai multe versiuni de motorizare și indiferent de propulsorul aflat sub capotă (diesel, benzină sau plug-in hybrid), modelul german rămâne unul antifonat bine, capabil să țină departe de habitaclu sunetele mai puțin plăcute. Suspensia reușește să filtreze cu ușurință denivelările asfaltului fără ca acestea să fie simțite la interior. Altfel spus, Clasa E facelift rămâne un model care pune accentul pe confortul celor aflați la interior.

Pe parcursul evenimentului național am testat atât versiunea de bază E 200 în variantă cu tracțiune integrală, cât și Clasa E All Terrain echipat cu motorul pe benzină de 3.0 litri și sistem mild-hybrid. Din "meniu" nu au lipsit nici motoarele diesel, cel mai impresionat fiind cel cu indicativul E 400d amplasat sub capota lui Clasa E Coupe facelift, și nici varianta plug-in hybrid E 300e 4Matic.

Sub capota lui Clasa E facelift plug-in hybrid (E 300 e 4Matic) se află un motor pe benzină de 2.0 litri cu 211 cai putere asistat de un motor electric cu 122 de cai putere.

În total, sistemul plug-in hybrid dezvoltă 320 de cai putere și 700 Nm, resurse mai mult decât suficiente pentru a face din sedanul german un model agil atât la viteze mici, cât și pe autostradă.

Bateria care ține în viață motorul electric are 13.5 kWh, iar autonomia electrică anunțată de nemți este de până la 54 de kilometri. Pentru a face loc bateriei, volumul portbagajului versiunii PHEV măsoară 370 de litri, cu 170 de litri mai puțin comparativ cu cel al variantelor echipate doar cu motoare cu ardere internă.

Pentru a exploata resursele sistemului PHEV, Mercedes-Benz propune mai multe moduri de rulare: Electric, Battery Level, Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. În Eco vei observa cum accelerația, transmisia și sistemul de propulsie reacționează ceva mai lent, în timp ce în Sport sau Sport+, cei 320 CP și 700 Nm sunt valorificați la maximum astfel încât să te bucuri de performanțele trecute de nemți pe fișa tehnică (0-100 km/h în 5.8 secunde și viteză de top de 245 km/h).

Pe piața din România, cel mai accesibil Clasa E facelift sedan pornește de la aproape 53.500 de euro, în timp ce plug-in hybrid-ul pe benzină (pentru că există și o variantă diesel) are un preț de pornire de peste 65.000 de euro.

MERCEDES-BENZ CLASA E FACELIFT: VERSIUNI, DATE TEHNICE ȘI PREȚURI

Singurul coupe din "flota" propusă pentru acest eveniment a purtat pe capacul portbagajului indicativul E 400 d 4Matic. Motorul de 3.0 litri generează 330 de cai putere și 700 Nm și este cel mai puternic diesel pe care îl poți comanda pe Clasa E facelift. Deși nemții au reușit să vină cu o cabină foarte bine antifonată, atunci când motorul diesel trece de 3.500 rpm, zumzăitul clasic al acestui tip de propulsor își face ușor simțită prezența la nivelul habitaclului.

În rest, resursele sunt livrate rapid și ajută modelul cu o masă de aproape 2 tone să se descurce bine indiferent de situația din trafic.

În România, coupe-ul cu indicativul E200 pornește de la 55.300 de euro, în timp ce pentru dieselul de top prețurile pleacă de la 72.400 de euro.

MERCEDES-BENZ CLASA E COUPE FACELIFT: VERSIUNI, DATE TEHNICE ȘI PREȚURI

În gama modelului de clasă mare, nemții au pregătit și o alternativă pentru cei care sunt în căutarea unui SUV: Clasa E T-Modell All Terrain. Având la bază break-ul Clasa E T-Modell, versiunea cross propune protecții suplimentare, o gardă la sol mai mare (+35 de mm față de break-ul normal) și tracțiune integrală standard.

Pe drumurile din Dobrogea am mers cu varianta E 450 4Matic, cel mai puternic All Terrain pe care îl poți cumpăra. Motorul de 3.0 litri pe benzină este asistat în anumite situații de un sistem mild-hybrid (EQ Boost). Unitatea cu ardere internă livrează 367 de cai putere și 560 Nm, iar tehnologia mild-hybrid plusează cu până la 22 CP și 250 Nm.

Pe piața noastră, Clasa E T-Modell All Terrain facelift poate fi comandat și în varianta E 200 4Matic, prețul de pornire fiind de 63.300 de euro. Versiunea diesel entry-level poartă indicativul E 220 d 4Matic (65.580 de euro), în timp ce pentru E 450 4Matic T-Modell All Terrain calculele încep de la 75.400 de euro. Vârful de gamă în versiunea diesel este E 400 d 4Matic T-Modell All-Terrain și este mai scump cu aproape 1.500 de euro față de varianta pe benzină cu 367 CP.

MERCEDES-BENZ CLASA E T-MODELL ALL TERRAIN FACELIFT: VERSIUNI, DATE TEHNICE ȘI PREȚURI

Comentarii (7)

  • petrush
    celebra masca de Mercedes a devenit gard de nuiele. in rest,strugurii sunt acri.
    16 1
  • Tembelus Rex
    Asteptati sa se invecheasca sa va luat din Deutchland la mana 3 cazane ca astea ca logan nu va mai place.
    6 14
  • @Tembe
    Pai daca sunt mai bune...
    In fine, chestia e ca virgulaaa cazangii nu-urasc si nu au frustrari fata de loganisti. Poate-i dispretuiesc pe unii, dar nu cred, pentru ca-i depasesc rapid in general.
    Pace.
    4 1
  • Grila de la Exclusive Line urmează linia clasică, dar parcă e un pic cam lăbărțată. In rest... ce e clasic rămane clasic și chiar că sunt acri strugurii
    6 1
  • Of... unde a ajuns saraca grila...
    1 3
  • Eu chiar nu inteleg ce aveti cu grila aia. La BMW e prea mare, la Mercedes e prea labartata ... Designul evolueaza, nu poate sta in aceleasi tipare zeci de ani. Mie mi se pare chiar foarte bine proportionata grila aia.

    In rest, E Class ramane un vis frumos. Am inceput sa ma uit dupa un combi 2014-2016. Chiar imi place foarte mult designul din anii aia. Linia actuala mi se pare prea cuminte la exterior. Interiorul insa e de nota 10 ca de obicei.

    Un All Terrain mi-ar veni ca o manusa ca masina de iarna. Dar pentru asta trebuie sa ma bag la generatia noua si asta mi-e cu mult peste buget. Oricum, mai am timp. Mai intai trebuie schimbata masina nevestei si pe urma a mea.

    Ceva impresii din drive test? Poate intr-un articol separat?
    3 0
  • grija la grila
    Grila nu are importanta, importanta e lumina din steaua Mercedes. Si directia de mers. Pe planul doi.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru