Mercedes-Benz oprește dezvoltarea platformei electrice MB.EA-Large

de Silvian Irimia
Miercuri, 15.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Din cauza cererii în scădere pentru modele electrice, producătorul german oprește dezvoltarea noii platforme electrice.

Mercedes-Benz „a pus frână” la dezvoltarea platformei sale electrică, „MB.EA-Large". Începând din 2028, producătorul din Stuttgart intenționa, de fapt, să electrifice noua generație a celor mai mari berline și SUV-uri din gamă, pe baza acestei arhitecturi.

Motivul pentru care dezvoltarea platformei a fost pusă în așteptare îl constituie cifrele dezamăgitoare ale vânzărilor de mașini electrice de lux actuale, care forțează Mercedes-Benz să facă reduceri drastice.

La mijlocul anului 2021, conducerea Mercedes-Benz a declarat că va debuta cu trei noi platforme complet electrice din 2025. Compania din Stuttgart a anunțat că MB.EA va fi platforma care va sta la baza mașinilor de dimensiuni medii și mari, peste platforma MMA (pentru CLA, precum și pentru generația următoare a EQA și EQB). În același timp, AMG.EA este platforma electrică pentru modelele de performanță.

Producătorul german avea în vedere două versiuni diferite pentru platforma MB.EA: MB.EA-Medium pentru Clasa C și GLC și MB.EA-Large pentru modele ca GLS, Clasa S, GLE și Clasa E. Procesul de producție pentru modelele de lux viitoare de dimensiuni mari, se va baza parțial pe arhitectura existentă EVA2.

EVA2 este platforma de 400 de volți pe care se bazează seriile EQE și EQS.

Oprirea dezvoltării platformei MB.EA-Large face parte dintr-o reorientare strategică mai amplă la Mercedes-Benz. Contextul acesteia se presupune a fi o eroare de judecată a lui Ola Källenius, directorul executiv Mercedes-Benz, conform căreia vânzările de mașini electrice ar trebui să crească mai rapid.

Compania germană dorea să vândă doar mașini electrice până la sfârșitul deceniului. Hibridele plug-in nu urmau să mai fie vândute nici ele. Cum acest plan nu mai poate fi respectat, ciclurile de viață ale seriilor importante de modele cu motoare cu combustie internă vor trebui să fie extinse.

Comentarii (38)

  • Smeagul
    Ooo, nu. Ce tragedie. Piata auto chiar ducea lipsa de o alta masina electrica de 100k+ euro, care sa cantareasca 2.7 tone, cu baterie de 100 kWh si cu o autonomie reala de 300km. Mare pierdere.
    29 5
  • Dupa Ford vedem probleme si la Mercedes cu electricele, ma astept ca si alti producatori sa anunte ca elimina investitii. Eu sunt curios cat de departe va merge BMW cu Neue Klasse, acolo am simtit mai mult entuziasm.
    11 3
  • Unii producători habar nu au ce sa facă, acționa strategiile după cum bate vântul. Acum e ceva vânt potrivnic electricelor, amână/schimba strategia în care au băgat deja miliarde.
    Când se va schimba iar vântul, peste 6 luni, un an, vor cauta cu disperare niște chinezi cu care sa se asocieze.
    12 40
  • Rand pe rand si-o iau pe cocoasa toate platformele exclusiv electrice.
    Si rand pe rand si-o vor lua peste bot si toti CEO-ii care cu aroganta si superioritate au decis in ultimii ani ca deodata termicul e insuportabil si pute teribil chiar daca companiile pe care le carmuiau s-au cladit de mai bine de 100 de ani pe termice.
    A lipsit teribil in ultima vreme umilinta in comunicare si decizii a industriei auto in materie de electrificare, umilinta care acum i se intoarce in fata cu cifre concrete si in unele cazuri cu pierderi teribile.
    19 8
  • Mai degrabă o copie la în bot CEO-ii fără cohones care scrima planurile pe 10 ani pentru că sunt doua trimestre mai slabe. Istoria ii răsplătește pe cei cu viziune și curaj.

    De altfel Ford și Mercedes deja sunt asociați cu vreo 15 de alți producători doar ca sa nu dispară de pe piața. Platforme de la unii, motoare de la alții...

    Nu ma mira ca habar nu au ce sa facă în următorii 10 ani.
    6 35
  • @e-dick
    Ți s-a explicat viitorul termic în detaliu. Degeaba! :))))))))
    15 2
  • Nu sunt singurii, vor mai urma. Nu cred se va schimba nimic in bine pentru electrice in următorul an, probabil va fi mai rău. Până și BYD iese cu hibride. Referitor la Neue Klasse, deșii la I4 au pierdu jumate din volume față de anul trecut, încă-și continuă planul cu fabrica din Ungaria și cu extensia celei din Mexic, unde ar trebui să înceapă cu un BEV pe platforma respectivă in 2027, la cea din Mexic mă refer, in Ungaria probabil ceva mai repede.
    La BMW se merge cu pași mai mici, și chiar și așa au ajuns la fundul sacului. Umblă la tăieri drastice de costuri si asta lovește în furnizori. În urma cu 4 luni am renunțat la un proiect din această cauză. Cine l-a acceptat în condițiile respective, a anunțat de câteva zile ca renunță și acuma BMW (marele BMW) umblă să caute alta sursă, la noi s-a ocupat și extinderi nu mai acceptă nici naiba zilele astea.
    Sunt la fel curios ce o să facă pe parte de design, la Mercedes văd o ușoară ameliorare dar la BMW, ferească…!!!
    6 3
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Da, mișto fabulația. Imaginație ai, recunosc.
    Dar delfinii, ce mai fac delfinii?
    4 7
  • Ceea ce sustine vanzarile de electrice sunt cei 3 F: Fanboys, Fleets, Freebies. Daca astea 3 dispar, vanzarile se evapora. Fanboys sunt pe terminate, companii precum Hertz si-au luat-o in bot cu electricele si a fost o lectie dura pentru alte companii in sensul ca au cazut capete, si managerilor nu le place sa ramana fara cap, si gratuitatile se cam termina peste tot. In ce priveste BMW, stiu din sursa sigura ca in cadrul companiei s-a decis ca viitorul NU e electric cu bateriile actuale. Si e o decizie recenta, de o luna, doua.
    8 3
  • Am început sa salvez mesajele tale, ale lui Putz, Seriff și alții. Ca sa avem de ce rade în câteva luni când cresc iar vânzările. Ca prea sunteți în extaz.
    3 9
  • Cand ditai colosi precum Mercedes isi modifica strategia de dezvoltare pe ani trebuie sa fii cel putin dus cu sorcova sa crezi ca peste cateva luni o sa si-o schimbe din nou. De parca aia nu fac sondaje si cercetari serioase de piata cand iau asemenea decizii.
    Pur si simplu publicul s-a convins ce inseamna masinile cu baterii. Despre asta e vorba. Entuziasmul initial a tinut atat timp cat au tinut minciunile, si cum minciunile au picioare scurte, oamenii au inteles rapid ca au fost mintiti, unii, pe banii lor. Si nu putini. Cand dai 50K de eur pe o masina si dupa 2 ani vezi acelasi model SH la 20K, oricat ai fi de fanboy te enervezi si iti dai seama ca achizitia a fost o decizie proasta. E ceea ce spun eu de ani deja. Unii dintre utilizatori au platit niste bani multi ca sa se convinga. Si altii au auzit, au citit, s-au informat. Nr de fanatici EV se reduce de la o zi la alta. Exista reduceri uriase de pret la masini electrice in timp ce la ICE nu se dau reduceri pentru ca se cauta si se vand. Uita-te si ai sa te convingi. Peugeot dadea 25000 reducere la 3008 electric. Model nou. Parca ala era cu reducere de-asta in america sau australia, nu mai stiu exact. Dar treaba e nasoala.
    Nu-s in niciun extaz. Banii si bunastarea aruncate pe geam nu sunt o veste buna pentru nimeni. Suntem cativa care am spus demult toate astea. Ar parea ca ne bucuram sa vedem ca am avut dreptate. Exista o satisfactie "I told you so", dar raul unora nu e nicio bucurie decat pentru aia mai saraci cu duhul.
    9 4
  • Lol, pai și-au schimbat-o acum câteva luni, un an. Acum au amânat schimbarea.

    "trebuie sa fii cel putin dus cu sorcova sa crezi ca peste cateva luni o sa si-o schimbe din nou. De parca aia nu fac sondaje si cercetari serioase de piata cand iau asemenea decizii."

    Bliss! PMC tu pentru noi ești Putz doi.
    3 5
  • Andrei
    "Cand dai 50K de eur pe o masina si dupa 2 ani vezi acelasi model SH la 20K, oricat ai fi de fanboy te enervezi si iti dai seama ca achizitia a fost o decizie proasta"

    Mentalitate de sărăntoc care vizează la mașini pe care nu și le permite. Cei care au dat 50k pe mașină se folosesc de ea 2 ani, nu stau sa se uite ca dacă mergeau cu autobuzul 2 ani, sau mai trăgeau de cea veche, puteau sa o ia uzata dar mai ieftina. Așa e când ești rupt în cr, calculezi cat pierd alții care nu au problemele tale. Drumul lung și grija altuia.

    "Exista reduceri uriase de pret la masini electrice in timp ce la ICE nu se dau reduceri"

    Oau! Tu uiți ce zici de la o frază la alta. 3 rânduri mai sus era 50k noua, acum sunt reduceri uriașe la nouă. În plus, dacă sunt reduceri uriașe la electrice dar la termice nu, e un motiv în plus sa iei electrică. Mai ales ca te costa mult mai puțin sa o folosești.

    Noi avem doua electrice. La ambele deja costul de achiziție plus folosire e mai mic decât ar fi fost la termice echivalente. Peste încă 2-3 ani o sa fie o economie de mii de euro. Da, au fost mai scumpe inițial, dar costa mult mai puțin pe km parcurs. Plus diferența de taxare. Adică a fost o achiziție bună.

    Dacă acum sunt reduceri uriașe alegerea e și mai ușoară.
    5 10
  • mentalitate
    "Cei care au dat 50k pe mașină se folosesc de ea 2 ani, nu stau sa se uite ca dacă mergeau cu autobuzul 2 ani, sau mai trăgeau de cea veche, puteau sa o ia uzata dar mai ieftina. "
    Iar asta a ta, e mentalitate de om care nu stie pe ce lume traieste si crede ca oamenii cumpara masini de 50k cu banu jos. Masinile scumpe sunt luate in general pe leasing. Leasingul se bazeaza pe anumite predictii despre conditiile pietei de la sfarsitul leasingului. Daca se schimba conditiile (preturile masinilor noi se duc in cap) firma de leasing e in gaura ceea ce s-a intamplat cu Tesla. Pe langa aspectul asta, mai este si calculul clientului care are de ales intre continuarea unui leasing scump sau returnarea masinii si achizitia alteia tot prin leasing in conditii mai bune decat cel vechi. In cazul asta firma de leasing se trezeste in brate cu o masina care face mult mai putin decat ar avea nevoie petnru a nu fi o pierdere. In consecinta, la urmatoarele leasinguri similare va cere un avans de 30% ca sa fie sigura ca nu iese iar in gaura. La 30% avans vor fi putini clienti interesati si vor semna cu 7 maini leasinguri la masini clasice sau hibride cu avansuri normale de 5-10%. La fel procedeaza si firmele de asigurari dupa ce se ard cu reparatii banale care costa zeci de mii. Peste cazurile astea mai sunt si cei care iau electrice cu banu jos sau cu avans foarte mare si care acum vad ca amsinile pe care le au nu mai valoreaza cat si-au previzionat ei si ar fi intr-o mare gaura daca le-ar vinde. Astia sunt in general vocali si fac scandal pe retele.

    "Dacă acum sunt reduceri uriașe alegerea e și mai ușoară." ar fi mai usoara daca n-ar exista conditiile de mai sus si daca ar mai exista subventiile si stumulentele fiscale de acum un an.
    3 1
  • Update: si VW intra in hora

    May 16, 2024 05:07 AM
    VW walks back BEV-or-bust strategy that annoyed rivals
    VW admits it will need more plug-in hybrids as sales of battery-electric cars slow down.

    Dragi fanboys de BEV, nu iese fum fara foc. Recentele decizii ale marilor companii auto indica faptul ca electrificarea totala mai are muuuuult de asteptat. 2035 e o data complet nerealista.

    Astept cu nerabdare sa vad ce vor face unii producatori care au luat deja decizia sa nu mai dezvolte ICE-uri si sa devine electrici pur...cred ca niste capete vor cadea prin unele curti
    10 1
  • Și acuma de ce nu râzi mai focă spălată pe creier… că am spus de anul trecut (de multe ori) că în 2024 gata cu creșterile aburite. Am spus că 2023 VS 2022 este pentru spălați pe creier. De ce să aștepți câteva luni, dă-i cu râsul… este tot ce poți.
    Penibil… salvezi mesajele :)))
    7 1
  • @prostutz
    Ai zis ceva despre delfini, vânt, cicluri de găină, foci și dracu mai știe ce aberații.
    2 7
  • Andrei
    Eu nu am luat în leasing. De fapt nu am luat niciodată masina sau orice alt produs de consum prin credit de orice fel. Dacă nu am bani, nu iau. Nu stau sa plătesc dobânda pentru un produs pe care nu mi-l permit.

    Dar am luat prin facilități fiscale, ca multi alții. In lumea în care trăiesc eu se pot lua pe firma, sacrificiu salarial sau alte scheme prin care prețul scade pentru ca nu plătești taxe pe valoarea mașinii.

    " om care nu stie pe ce lume traieste"
    OK...
    0 4
  • Tampenia pe care au facut-o marii strategi din automotive e atat de mare incat chiar daca in urmatorii 10 ani apar ceva baterii mai performante, tot n-o s-o poata intoarce. Anunturile bombastice cu viitorul electric se dovedesc acum hilare si penibile. Pentru ca odata ce marea masa de clienti si-au facut o parere, indiferent ce se intampla, inovatii, revolutii, e extrem de greu s-o schimbi.

    In ce priveste Diesel (pentru ca stiu ca Andreea si alte pudrate o sa sara iar cu guritzele), daca guvernele nu-l pedepseau cu restrictii in oras, daca ramaneau la preturi justificate, daca UE obliga vanzarea de electrice cu certificate de carbon si alte cretinisme, Diesel s-ar vinde in continuare in disperare, asa cum se vindea inainte de Dieselgate. De ce? Pentru ca oamenii STIU ca e cel mai bun, eficient, economic. Mai ales in cele mai noi iteratii. Daca ar renunta la toate masurile proaste impotriva Diesel si ar reaparea in oferta, motoarele Diesel ar da peste cap toate statisticile de vanzari.

    Pe de alta parte, o data ce publicul STIE ca electricele sunt proaste, o sa fie aproape imposibil sa fie convins de contrariu. Stirile saptamanale despre baterii revolutionare care nu se materializeaza niciodata nu ajuta nici ele. Aproape nimeni nu mai crede povestile cu baterii solide, cu sodiu si alte balarii. Toyota sunt de notorietate cu povestile despre baterii solide deja de vreo 15 ani. Personal cred ca oamenii isi bat joc deja cu stirile astea :)

    Deci rezumand, strategia proasta cu "electrificarea" va avea efectul pervers de a cimenta opinia publica impotriva masinilor cu baterii. Cu efect aproape imposibil de intors.
    6 1
  • Mda, de fapt ești excitat ca după 2 trimestre mai grele pare ca visul tău va deveni realitate. Dar realitatea te va lovi în cap pe termen lung. Mi-e mila de tine dar, pe de alta parte, dă-i înainte cu spor!
    1 5
  • @Matei
    Viseazi frumos daca crezi ca dupa "doua trimestre" mai grele vanzarile vor bubui. Vor mai avea cresteri determinate de lansari noi, piete noi dar pe termen scurt si mediu, lumea se va indrepta spre hibride si pluginuri..
    Prea repede si prea siguri pe ei mari CEO cantau prohodul motorului termic crezand ca peste noapte toata lumea va sari pe electrice indiferent de limitarile lor.
    Sunt foarte ok electricele dar nu e ok sa fie bagate pe gat clientilor sub amenintarea taxelor si interzicerilor. Tranzitia catre electrice trebuie sa se faca natural la fel de natural cum a survenit si impotmolirea actuala.
    Acum e un pic nedrept sa fie doar producatorii de vina cand multe state au urlat ani de zile sus si tare ca viitorul iminent e electric. Liderii sattali si continentali habar nu au cu ce se meannca o masina electrica si ce presupune infrastructura pentru a o sustine dar au decis peste noapte ca in 15 ani toate masinile vandute sa fie electrice.
    Deci viseaza in continuare ca e gratis.
    5 0
  • Însuși faptul ca lumea se îndreaptă spre hibride, cum spui tu, înseamnă că se îndreaptă spre electrificare.
    Hibridele normale sunt puțin electrificate, folosesc faptul ca electricitatea e mult mai eficienta decât motorul termic.
    Plug-in-urile sunt și mai electrificate, din același motiv.

    Ești orb sau redus mental dacă nu vezi ca însuși tu ne spui ca "lumea" vrea electrificare.

    Viitorul e electric pentru ca motorul electric e mult mai eficient, și pentru ca sursele de poluare și CO2 trebuie eliminate.
    0 6
  • Se cumpara hibride pentru ca nu mai prea ai ce sa cumperi in afara de porcariile electrice scumpe si variante "hibridizate" pe benzina. Dieselul dispare din oferta din cauza normativelor UE, a obligativitatii certificatelor verzi si vanzarii de electrice si hibride. Daca piata ar fi lasata sa se dezvolte conform cererii si ofertei si statul nu s-ar amesteca ideologic, lucrurile ar arata mult diferit. Presupun ca nici macar tu nu negi chestia asta.
    Motoarele termice NU sunt vinovate de marea poluare. Apoi noxele ar trebui combatute, nu co2-ul cu o concentratie de 0,04% in atmosfera. Totul e o prostie si o minciuna generalizate. Si din pacate exista unii ca tine care cred balariile astea. Istoric, au existat concentratii mult mai mari de co2 fara Diesel ucigas de copii. Dar ce vorbesc eu aici? Argumentele stiintifice nu fac nici cat o ceapa degerata pt un creier spalat...

    Sa lase piata libera, sa termine cu subventiile si sa vezi cum Diesel s-ar vinde ca painea calda. Oricum, mai e mult pana departe. 10 ani e mult. Saptamanal auzi razgandeli si actualizari ale planurilor cincinale. :) Cu putin noroc sleahta deconstructivista o sa fie maturata de la putere in viitorul apropiat.

    PS: in anglia se pregateste un proces colectiv pentru masluirea autonomiei declarate. Un tip a castigat un proces impotriva unui vanzator pentru un audi cu autonomie declarata mincinoasa. Si-a primit omul banii inapoi + banii de deranj. Eu asta as face daca as fi fost tzepuit cu o electrica, as da in judecata.

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-13383187/Volt-e-face-motorist-took-electric-car-giant-won.html
    6 2
  • E bine ca înțelegi cum va dispărea termicul, fie ca îți place sau nu. Sau, ma rog, nu știu dacă ai conectat A cu B, dar ești pe drumul cel bun.

    PS: in Anglia legea prevede un procent minim de electrice vândute pentru producători, procent care creste de la an la an.

    PS2: trăiesc în Anglia, nimeni sănătos la cap nu crede ce scrie Daily Fail :))

    PS3: e vorba de o mașină SH. Dar e ceva normal ca cititorii de tabloide sa înțeleagă în diagonală.
    1 5
  • " co2-ul cu o concentratie de 0,04% in atmosfera"

    Asta e dovada suprema ca ești prost de dai în gropi. Dacă era 0,04% gaz sarin tot asa ziceai? Nu, ca erai mort, boule.
    1 6
  • @Matei
    "Viitorul e electric pentru ca motorul electric e mult mai eficient, și pentru ca sursele de poluare și CO2 trebuie eliminate."
    Eficienta da, toata lumea vrea, ecomangleala nu prea mai papa nimeni inafata de-alde astia ca tine.
    Ecocântă la altă masă.
    6 2
  • @alex cu creier mic
    Știi ca atunci când te folosești de "toată lumea" ca sa îți susții argumentele de fapt ne arăți ca nu ești prea sigur pe tine și simți nevoia sa exagerezi că și dacă ești prost, sunt multi ca tine. Cumva asta da mai multa greutate argumentelor, în mintea ta nesigura.

    Hai, exagerează la alta masă.
    1 5
  • hibridele vor avea bateria tot mai mare si vor avea si fir. ori iei asa..ori iei.

    de ce nu ti-ai facut tu doctoratul in filtre sa elimini toate noxele? in orase, noxele sunt de la masini majoritatea.
    1 5
  • @Mateutza: esti proasta si bati toba, sa stie toata lumea. Nu prea are rost sa-ti mai explic nimic, tu si cei de teapa ta sunteti pierduti oricum. Problema e ca oameni destepti (asa cum sunt eu) va trebui sa repare rahatul urias produs de cei cu creierasul cat nuca, asa cum esti tu.
    5 0
  • Noroc cu tine, prostălău 0.04%.
    Că ca tine nu mai e. Ne repari bărzoii, asta repari tu ceilalți oameni deștepți ca tine.
    0 5
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Volvo Cars reported 65,838 global car sales in April, almost 27% more than a year ago.
    Volvo Recharge sales last month (YOY change):

    BEVs: 17,090 (up 94%) and 26% share
    PHEVs: 14,433 (up 22%) and 21.9% share
    Total Recharge: 31,523 (up 53%) and 47.9% share

    PMC, ai cuvântul.
    1 4
  • Dizăl Rulz Forevăr
    April’s sales saw combined plugin EVs take 24.7% share in the UK, with full electrics (BEVs) taking 16.9%, and plugin hybrids (PHEVs) taking 7.8%. These build on shares a year ago of 21.9% combined, with 15.4% BEV and 6.5% PHEV.

    Lumea vrea PHEV. Alex, ai cuvântul, tati.
    1 4
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Volkswagen’s orders for electric vehicles shot up in Europe in the first quarter of 2024 compared with a year ago, countering suggestions that drivers may be losing interest in EVs.

    New orders for electric cars more than doubled in Europe, Volkswagen said in an earnings statement Tuesday.
    1 4
  • Iar se amesteca pluginul cu electricul. Doar una e legata de priza. Cealalta merge si cu electricitate de la pompa.
    17% share electrice in UK in aprilie. Nu mult, nu putin. Cum e situatia pe primele 3 luni?
    Pe viitor situatia e de asteptat sa arate mai bine odata cu preconizata ieftinire a bateriilor de la gigantii CATL si BYD. Dar nu vor mai exista salturi de sute de procente.
    Si contrar a ce crezi tu, nu jubilez la stirile cu clatinari de electrice dar ma bucur cand si-o iau peste bot cei ce preconizau cu superioritate fel de fel de masini zburatoare "by the end of August for sure" sau alte fantasme de genul asta. Tehnologia bateriilor, pretul masinilor, infrastructura si nu in ultimul rand utilizatorii nu sunt pregatiti pentru o adoptie in masa a masinilor electrice.
    5 1
  • @alex cu creier mic
    Asa e când ești analfabet functional, vezi lucrurile amestecate. Roagă un prieten sa le separe pentru tine.
    1 4
  • Că va îmbătați cu apă rece (anul trecut) și săreați ca arși la abureala creșterilor de vânzări a BEV-urilor, hai treacă meargă. Când spuneam că Y mai are câteva luni în top și va rămâne in istorie ca modelul cu cea mai abruptă prăbușire erați ca păunii și va hahaiați unul de prostia celuilalt.
    Dar acuma sa nu poți recunoaște ca sunt probleme grave și ca cel mai probabil sutele de miliarde au fost cheltuite pentru BEV-uri cu strategii total greșite… este trist.
    Matei, dacă trăiești în UK (și foarte bine, treaba ta), ai putea să recunoști că dealer-ii se plâng de procentul de BEV-uri impus prin lege și recunosc că nu o să mai poată vinde ICE-uri chiar dacă este cerere, ca scad electricele încă subvenționate (la companii)… este la știri, deci it’s a fact!!! Așadar, este nevoie de cei gen PMC să curețe rahatul pe care l-ați făcut și asta este clar, o să vedem când se va și întampla… oamenii trebuie să se miște și oricât este de eficient un motor electric (toți știm asta și mai termină cu repetarea obsesivă) problema este bateria și încărcarea. La astea nu sunt soluții și când vor apărea vom știi toți și va fi nevoie de zeci de ani pentru a rezolva infrastructura.
    Pentru celălat pensat (dizel rulz… ), lasă prostiile de la Volvo că-s și ei pe ultima sută. Volvo abia produc 600.000 de mașini pe an în total, este ca și cum te bucuri că dai gol în minutul 90 și adversarul are 5 goluri marcate.
    Tot rahatul iese la iveală și voi înotați în el.
    Tesla should rule, but it didn’t happen ;)))
    O să vină Volvo să facă ravagii… vezi să nu.
    BYD a scos ultima mașină hibridă (Shark)… cum așa?
    Păcat că nu pot să postez o poză de la dealer (BYD of course), plin complet de electrotroace peste tot, vând 30% față de finalul anului trecut. Au șoferi plătiți să conducă BYD-uri pentru reclamă… minunat!!!
    În stilul caracteristic Chinezi bravează, dar când o dau de pământ mizeria Evergrande o să fie copil mic!!! Abia aștept, și nu că-mi plac necazurile oamenilor, doar ca să se termine cu abureala asta.
    Mizeria în care s-au băgat este prea mare chiar și pentru ei așa cum a fost și pentru Musk and Co.
    Apropo, cum o duce uglytruck? Sparge tot, sau nu? ;)
    5 2
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    0 4
  • @chelu' penibil
    Nu ne interesează ingineriile tale financiare de fentare a statului prost care îți mai dă și o subvenție. :))))))))

    Vânzările de electrice se duc în cap la nivel global, devin gluma secolului. :))))))))))
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru