Mercedes-Benz renunță la proiectele pentru mașini autonome și servicii de ride-sharing: "Acționarii noștri vor profit"

de Daniel Popescu
Joi, 05.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a anunțat că nu mai dezvoltă proiectul pentru mașini autonome și vrea să renunțe la serviciile de mobilitate. Germanii justifică aceste decizii prin faptul că "acționarii vor în primul rând profit".

La începutul anului trecut, Daimler și Grupul BMW anunțau un parteneriat istoric pentru dezvoltarea de servicii de mobilitate și mașini autonome.

Printre altele, Daimler și BMW dețin serviciul de ride-hailing FreeNow, disponibil inclusiv în România. În mod surprinzător, parteneriatul a fost întrerupt la jumătatea acestui an, iar oficialii Mercedes-Benz au explicat acum și principalele argumente.

Sub conducerea noului CEO Ola Källenius, Mercedes-Benz a decis să-și îndrepte privirile spre profitul obținut pentru acționari în detrimentul inovației.

"Conversia într-un furnizor de mobilitate aparține trecutului. Ne vom îndepărta de asta. Nu poți face bani din car-sharing. Investitorii noștri nu se așteaptă doar la vânzări, ci mai presus de toate la profit", a declarat un purtător de cuvânt al Daimler pentru publicația germană Redaktionsnetzwerk.

De altfel, presa internațională a relatat recent că Uber a făcut o ofertă de un miliard de euro pentru achiziționarea FreeNow, iar Mercedes-Benz este interesată să accepte propunerea.

În schimb, partenerii de la BMW vor să rămână în continuare acționari, ceea ce complică tranzacția.

În același timp, Mercedes-Benz nu își mai propune să dezvolte o mașină autonomă de nivelul 5, capabilă să se conducă singură în orice condiții. "Nu concurăm în nicio cursă pe care nu o putem câștiga", a adăugat purtătorul de cuvânt al Daimler.

Via Carscoops

Comentarii (5)

  • La mine in oras merg foarte bine spalatoriile de cartier.
    7 10
  • netam-nissan
    spalatoriile de creiere merg ceas dle fanel dar uite ca actionarii mercedes par imuni.
    asta nu inseamna ca nu curg mereu bani spre diverse gauri negre confirmate ca de exemplu astia cu trotinetele care-s pe minus de cind se stiu.. dar ii doare la bascheti ca stiu de ordinele care nu se discuta.
    18 0
  • Dle netam, sunt domenii care sunt lasate in voia tertilor. Care terti fac R&D apeland la toata industria (auto in acest caz). Renuntarea Mercedes e urmarea crizei care a inceput odata cu pandemia. Nu e singurul constructor care face un pas inapoi. Momentan. Pentru ca altii nu vor renunta iar a nu concura intr-o cursa pe care o poti castiga nu e chiar ce mai buna idee.
    6 10
  • Cand spuneam de anul trecut ca acest car sharing nu are viitor...Pandemia doar a grabit deznodamantul.
    14 3
  • Ma face sa cred ca Mercedes isi cam da seama ca autonomele nu vor deveni realitate in urmatori 15-20 de ani si de aia nu vor sa investeasca in continuare..
    Bravo Mercedes....mai bine investesti acele miliarde pt electrice, baterii mai performante si infrastructura..
    Cat despre ride-sharing..parerea mea e ca aceasta 'industrie' cu cat se dezvolta mai mult si atat va fi mai greu sa concurezi...mafie multa, concurenta la tot pasu, profituri mici....probabil asta se discuta in birourile Mercedes....
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru