Mercedes-Benz va integra tehnologia steer-by-wire în modelele de serie din 2026

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 23.04.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a anunțat că va adopta tehnologia steer-by-wire din 2026, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune mecanică între volan și roți. Astfel, devine primul constructor german care integrează acest sistem în modelele de serie.

Tehnologia steer-by-wire nu este deloc o noutate. În prezent este utilizată de mărci ca Tesla, General Motors, Geely, Toyota și Lexus. Din 2026, acestora li se vor alătura și germanii de la Mercedes-Benz.

Pe înțelesul tuturor, tehnologia steer-by-wire elimină necesitatea unei conexiuni mecanice între volan și roți. Prin utilizarea unui actuator integrat în volan și un actuator electromecanic poziționat între roți se elimină necesitatea coloanei de direcție.

Această tehnologie face virarea mai simplă, mai ales la manevrele de parcare.

Odată cu adoptarea acestei tehnologii, Mercedes-Benz va integra în modelele sale și un volan cu o formă neconvențională. Potrivit germanilor, acest volan nou are câteva avantaje: eliberează spațiu în habitaclu, facilitează urcatul și coborâtul din mașină și, nu în ultimul rând, oferă o vedere neobstrucționată a instrumentarului de bord.

Până acum, tehnologia steer-by-wire de la Mercedes-Benz a adunat peste un milion de kilometri pe bancul de teste și încă atât în lumea reală, pe circuit și pe drumurile publice.

Așa cum spuneam, germanii vor integra această tehnologie în modelele de serie în 2026.

Reprezentanții companiei nu au precizat care model va semna premiera, dar sunt șanse mari ca acesta să fie viitorul EQS facelift.

via Mercedes-Benz

Comentarii (8)

  • Dar cu fiabilitatea cum ramane ca sunt vai de capul lor.
    4 0
  • romain
    in india sau china, n-ar fi problema la cata populatie au.
    3 1
  • bravos
    ma duce gandul la masinutele pe care le puteam conduce cu ani in urma la balci. waw, cate tamponari.
    4 1
  • Tehnologia funcționează de mult timp pe avioane pentru a creste siguranța. Comenzile pilotului trec printr-un calculator care decide cum le transmite la eleroane, flapsuri etc, pentru ca pilotul sa nu poată transmite comenzi ce se pune avionul în pericol. De exemplu mișcări prea bruște sau care l-ar scoate din zona de siguranță (înclinație prea mare etc).

    De multă vreme mii și mii de pasageri beneficiază de fly-by-wire.
    3 3
  • Dar ce va mai trebuie volan cand masinile devin autonome?
    Au incercat si cei de la Tesla cu "volanul" asta.
    2 3
  • Astia sunt precum apple..inventeaza apa rece dupa ce toata lumea se spala cu apa calda de timp bun.
    Drive by wire e prezenta deja de vreo 10 ani in productia de serie pe la diverse alte marci.
    Numai snobii se misca greu, ca deh, profitul bata-l vina...tre sa se imbuibe si sa vanda la suprapret orice negru de sub unghie.
    0 1
  • matei cel urechist
    termenul provine intradevar din avionica, dar inseamna ca dintotdeauna,de la mansa la planurile mobile , comenzile sunt transmise prin CABLURI DE OTEL, asemanatoare cu cablurile de frana de la bicicleta, dar mai groase . chiar si la boeing procedeul este asistat de sisteme de control si amplificare a puterii.
    0 0
  • Adică exact inversul :)
    La fel și la coloana de direcție “clasică”, virarea roților este asistată sau chiar mai mult în cazul direcției active.
    Ideea o văd cu riscuri multiple și în consecință sper să fie interzisă.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru