Mercedes se gândeşte să producă viitorul CLA într-o uzină Nissan

de Bogdan Mirică
Marti, 16.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes caută să profite cât mai mult de pe urma parteneriatului cu Alianţa Renault-Nissan. Germanii se gândesc chiar să producă micul CLA într-o uzină Nissa. În schimbul acestei facilităţi, Infiniti ar putea oferi propriul CLA.

După ce modelele A-Klasse şi B-Klasse au adoptat celebrul diesel 1.5 dCi al Alianţei Renault-Nissan, Mercedes plănuieşte o altă apropiere de grupul franco-nipon.

Potrivit unor informaţii recente, constructorul din Stuttgart are în plan demararea producţiei modelului CLA şi la uzina Nissan din Mexic. Nu este vorba despre generaţia actuală, care ia naştere la vecinii maghiari, ci despre următorul model, programat să ajungă pe piaţă tocmai în 2018.

Dieter Zetsche, preşedintele grupului Daimler, a declarat că viitorul CLA ar putea să fie produs de o uzină Nissan din Mexic, situată în Aguascalientes. Zetsche chiar a recunoscut că Nissan a fost deja de acord şi se pregăteşte să extindă facilităţile de producţie. În schimbul acestui ajutor, Nissan va primi dreptul de a produce propria sa variantă a lui Mercedes CLA. Nu o vom regăsi în gama lui Nissan, ci în oferta diviziei sale de lux Infiniti. O decizie finală în acest sens va fi luată abia în iunie anul viitor.

Urmareste Automarket
Mutarea producţiei viitorului CLA de la uzina din Kecksemet, Ungaria, la cea din Mexic va facilita accesul modelului compact şi pe piaţa din Statele Unite, acolo unde Mercedes speră să fure coroana celor de la BMW.
Până atunci însă, Mercedes speră să recupereze teren cu un CLA care se vinde deja din luna aprilie pe piaţa din România. Pe cea din SUA va debuta abia în septembrie.

via WCF

Comentarii (14)

  • Mercedes-Benz cu motor Renault asamblat in fabrica Nissan????
    Cat de adanc a ajung cutitu ala daca sa ajuns la asemenea decizi???
    Si apai sa mai ceri preturi premium pt. asemenea masini inseamna ca iti bati joc de clienti.....
    1463
    23 41
  • Newsflash
    Din cate stiu mai exista o intelegere intre Nissan si Daimler pentru producerea utilitarelor usoare in Kawasaki, Japonia si o alta pentru crearea unui motor nou pe benzina in 4 cilindri intr-o fabrica comuna in Decherd, Tennessee.
    36 0
  • @tzenu_bmw
    Fabrica asta va face la standarde de Infiniti , costurile sunt apropiate, deci nu-i nimic deosebit. Situatia Mercedes-Benz s-a mai inviorat si are perspective chiar si mai bune pe viitor.
    44 6
  • @@tzenu_bmw
    nu conteaza la ce standarde se vor fabrica.....
    un Mercedes ar trebui sa fie Mercedes pana la ultimu surub...
    11 37
  • @tzenu_bmw-un surub Mercedes nu a existat si nu va exista. Un automobil este suma subansamblelor sau pieselor facute de X sau Y. Daca deschizi capotele a 3 masini, vei gasi(ca si in trecut) o caruta de piese facute de aceleasi fabrici( Bosch, Valeo,etc) la fiecare. Asa ca treaba cu masini facute de un producator de la a la z nu a existat si nu va exista. Poti vorbi de motoare , subansamble gandite(din punct de vedere ingineresc) de o marca, sau asamblate de acea marca dar acolo se termina totul. Si chestia cu Mercedes e Mercedes si Renault e gunoi e numai o idee preconceputa. Fiecare are "felia " sa pe care e printre cei mai buni. Asta este si motivul colaboraraii pe langa taierea costurilor. Am restaurant Porsche de 100 de mii de dolari care era facut fantastic , ergonomic, usor de lucrat, bine asamblat si am restaurat Renault de 3 mii de dolari, calitatea asamblarii nu asa de buna, materiale mai slabe, suruburi in locuri caudate, dar per ansamblu o masina geniala in idea folosirii a subansamble low cost cu un rezultat fantastic.Ideea este ca la un buget mare daca nu reusesti sa faci o masina buna inseamna ca ai o problema. Dificil este sa faci cava grozav cu putin si acolo este partea unde Renault straluceste. Sunt convins(mi-as pune toti banii) ca la bugete egale Renault ar castiga 8 din 10 concursuri.
    43 2
  • @tzenu_bmw
    Nu-i problema noastra ca tu si altii ati ramas ancorati in secolul trecut, amice. Vremurile se schimba. Oamenii sunt niste fiinte sociale, iar cultura si tratitiile n-ar trebui sa impiedice schimbul de valori, idei si cooperarea.
    In speta, succesul unei comanii globale depinde de capacitatea sa de a intelege societatea care o inconjoara in toata diversitatea ei. Izolarea inseamna limitare si in final sucombare in fata concurentei mai flexibile, chiar si pentru o companie ca Daimler. Multe companii de traditie seculare au disparut dupa ce nu s-au mai putut adapta vremurilor. Exemple sunt cu duiumul.
    Costurile producerii si distribuirii unui automobil au crescut exponential fata de acum 10, 20, 30 de ani si mai departe, iar populatia are o anumita toleranta. O fabrica n-o poti face batand din palme acolo unde ai nevoie si cand ai nevoie pentru a castiga acel avantaj asupra concurentei directe.
    37 2
  • AndreiRN
    Trist.
    MBZ trage in jos de cam multi ani.
    3 26
  • De parca Bmw nu foloseste motoare realizate impreuna cu PSA .... aici ma refer la 1.6 Turbo de pe seria 1, seria 3 si Mini....toata lumea vrea sa-si reduca costurile iar pt renault sunt si avantaje de imagine datorate asocierii cu Mercedes....o sa zica lumea uite ma ce bune motoare fac daca cumpara si mercedes de la ei...
    25 0
  • Adrian
    Cui nu ii convine motorul de Renault si fabricarea lui in uzinele Nissan sa cumpere vf de gama CL, S, SL, SLS....dar asta costa...
    8 2
  • @tzenu_bmw
    Lasa ca Audi nu mai are un "surub" Audi din 1968...
    Volkswagen a lansat primul model Audi (Audi 100) dupa achizitia facuta cu cativa ani mai devreme.
    17 0
  • Sergiu
    Eu mi-as cumpara un Mercedes A klasse cu 1.5 dci 100cp. Motor bun, consum mic, rafinat.
    13 0
  • @tzenu, eu te susţin până la capăt…Omule, trăim în plină apostazie generalizată: lepădare (în mod conştient!) de credinţă, autenticitate (indiferent în ce domeniu) şi tradiţii, brambureală de principii, minciună metamorfozată în axiomă sau romantism. Nici în cazul lui @AndreiRN nu mă aşteptam la alt rezultat decât la vopsea roşie turnată vârtos pe capul lui, ca de obicei.
    “Sclavii fericiţi” pe care îi denunţă scriitorul Ovidiu Hurduzeu în eseurile sale ortodoxe se cred imbatabili în raţionamente, în special în privinţa vremurilor actuale, care --- nu-i aşa? --- “se schimbă”. Dânşii uită însă un adevăr primordial: fiind creaţi după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu, Care nu vrea să Se schimbe în vecii vecilor, n-ar avea niciun sens s-o facă ei, care sunt robii Lui, indiferent dacă admit sau nu, dacă le place sau nu!
    Ştii care este culmea ironiei? Tocmai “sclavii fericiţi” le reproşează celor nepervertiţi că ar fi “spălaţi pe creier”, aşa cum tocmai femeile uşuratice le reproşează bărbaţilor integri că ar fi superficiali. Dar nu trebuie să ne mire că mediocrităţile de oriunde ne apologizează filosofia valorilor văzute într-o “nouă lumină”, care, de fapt, este acelaşi vechi întuneric…

    Transpunând aceste consideraţii în plan concret, cu referire la subiect, dacă însăşi regina neîncoronată a automobilului (Daimler, cine altcineva?) se prostituează de bună voie, ce să le mai pretinzi celorlalte companii?...
    0 14
  • un cititor vechi
    @inexorabil sunt sigur ca multi s-au saturat de ideile psudodocte si limbajul tau emfatico-sforaitor.
    11 0
  • Exact ce anticipasem...Chestiune de minute...

    Se zice "semidoct" sau "sfertodoct", nu "pseudodoct" (nu-ţi zgârie timpanele?). Cumva "perlele de la bac" şi-au făcut prieteni pe aici?
    0 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru