Mitsubishi oprește producția modelelor electrice pentru PSA

de Dragoș Băltățeanu
Sambata, 11.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mitsubishi Motors a oprit producția modelelor Citroen C-Zero și Peugeot iOn din cauza vânzărilor slabe înregistrate de grupul PSA. Întreruperea este temporară, dar Mitsubishi nu a comunicat o dată pentru reluarea ei.

Mitsubishi Motors a oprit producția modelelor electrice construite pentru grupul francez PSA. Mitsubishi producea la uzina Mizushima din Japonia variantele Citroen C-Zero și Peugeot iOn, modele derivate din Mitsubishi i-MiEV. Cele două modele electrice erau vândute apoi prin rețeaua Peugeot-Citroen din Europa.

Din păcate, cele două modele cu sigle franțuzești nu s-au bucurat de succesul așteptat la vânzări și producția a fost momentan oprită. "Am luat această decizie pentru ca grupul PSA să își poată ajusta livrările în funcție de cererea pieței", a spus un oficial Mitsubishi.

Conform JATO Dynamics, grupul PSA a vândut în șase luni de zile 935 unități Citroen C-Zero și 852 Peugeot iOn în Europa. Mitsubishi livrează aceste modele încă din 2010 ca parte a unui acord ce spune că japonezii vor livra către PSA 100.000 unități. De la începutul producției modeluilui Mitsubishi i-MiEV în 2009, au fost construite 28.000 unități din toate cele trei modele. 

Oprirea temporară a producției pentru modelele Citroen C-Zero și Peugeot iOn nu afectează planurile Mitsubishi de a dezvolta împreună cu PSA variante electrice ale utilitarelor Peugeot Partner și Citroen Berlingo. 

via Automotive News

Comentarii (9)

  • Incet incet grupul PSA se duce la vale,fabrici inchise,intreruperi temporare ale productiei...si acesta este de abia inceputul,odata intrat in vartejul acesta ai nevoie de o minune sa revii pe val.
    14 4
  • Nu pot sa inteleg ce se intampla cu PSA. Parca merge tot mai prost. Unde erau aum 10 ani si unde sunt acum...
    16 1
  • sa nu exageram...poate ca PSA e cel mai afectat de criza si acum trebuie sa-si repozitioneze trupele.

    Pe de alta parte modelele electrice par sa fi fost scoase ca din palarie. Pretul enorm denota o analiza superficiala a pietei. Poate ca au vrut sa fie primii pe piata, inaintea celor de la Renault. Poate ca au cazut in plasa celor de la Renault ce au trambitat ani de zile (si o mai fac) ca vor scoate masini electrice. Propaganda Renault a avut efect si acum PSA e in fundul gol.

    C’est la vie … toujour parchive
    10 1
  • @coco & @LauCalin
    Asta spuneam si eu in urma cu ceva vreme. In loc sa incerce o restabilire, ei se afunda si mai rau, cu gama "premium" DS. Nici gama "normala" actuala nu prea ii ajuta. Pacat de C6.

    Sincer imi pare rau pt ei, au avut unele modele pe care eu le-am apreciat la vremea lor: 405, 406 berlina, coupe, break, 306, Xantia, XM, CX. Acum, cu regret, n-as alege nimic de la PSA, niciun model nu ma atrage.
    11 3
  • Ma mai gandeam la o chestie. Masinutele astea electrice am auzit cum ca ar avea tehnologie foarte buna in ele. Si fiabila. E drept ca asta s-a si dorit. Dar pretul este totusi muuult prea mare. Iar daca tragi linie si calculezi vei vedea ca, de exemplu, o Panda Multijet este mult mai rentabila chiar si pe termen lung. Aici cred ca ar fi problema cu masinutele electrice.
    Mai departe, haideti sa privim putin in urma, sa vedem ce s-a intamplat cu Peugeot. Au lansat 207, urmasul bestseller-ului 206 la vanzari. Diferente prea mari intre 206 si 207 nu au fost chiar atat de mari cum spunea Peugeot. E drept ca dpv calitativ s-a facut un mare salt, insa nici concurenta nu a stat pe loc. Clio s-a dovedit a fi un rival bun si mai ieftin. De ce ma refer la Clio, voi spune putin mai jos.
    Apoi a urmat 308. Aceiasi miscare, un 307 inbunatatit. Nu e rau, 308 este o masina fiabila, insa lipseste... acea "magie, stralucire" care sa te faca sa-l doresti. Megane i-a cam dat batai de cap. Cam asta s-a intamplat si cu 508. In cazul lui 508 mie mi se pare o masina prea la locul ei fata de concurenta. Este o masina care mi se pare ca se apropie mai mult de Toyota Avensis decat Mondeo sau Insignia. Este o masina buna, nimic de reprosat, un pas important fata de 407, dar parca ii lipseste ceva. Sunt curios ce se va intampla cu 208.
    Pe de alta parte versiunile sport ale lui 206 si 207 nu s-au ridicat la pretentiile impuse de 205 GTI. Aici clar Renault a fost in fata lui Peugeot.
    Mai mult, au fost modele care s-au pierdut pe drum iar asta a lovit in imaginea constructorului, precum 807. Iar faptul ca motoarele HDI sunt considerate unele dintre cele mai bune din lume e pare ca nu mai e suficient pentru Peugeot.
    Acum de ce ma refer in primul rand la Renault. Pentru ca mereu concurentul direct pentru Peugeot a fost Renault. Este daca vreti o concurenta si de orgolii ale natiilor. Asa cum este si intre BMW si Mercedes sau intre VW Ford si Opel, chit ca ultimele doua nu sunt prea nemtesti.
    Iar Renault a crescut tot mai mult de la un an la altul. Ideea este, atunci cand Renault a lansat Megane 3 a avut grija sa nu aminteasca de Megane 2, care stim cu totii ca avut destul de multe puncte slabe. Ori puncte slabe a avut si 307, iar Peugeot 308 aminteste cam mult de 307, fie ca vorbim de design sau parte mecanica.
    13 1
  • @LauCalin:
    In mare iti dau dreptate, cu precizarea ca Megane 3 este doar ca design total diferit de Megane 2, insa dpdv tehnic nu prea sunt schimbari. La 308 fata de 307, nici macar designul nu e prea schimbat si asta fara ca francezii sa aiba o linie de design conservatoare pt acest model, gen Golf. E totusi de urmarit evolutia grupului PSA.
    4 1
  • Nici eu nu pot sa fiu total de acord cu tine. :p Imi pare rau, dar in privinta fiabilitatii Renault in general a crescut destul de mult in ultimii ani, iar Megane 3 cam e dovada acestui lucru. Dpdv al fiabilitaii este o diferenta vizibila intre Megane 2 si 3. Cel putin eu asta am observat.
    Si referitor la designul lui 307 si 308 mie mi se pare un lucru bun ca nu s-a modificat prea mult. Pentru ca, din nou dpmdv, consider ca Peugeot nu are probleme cu designul. :)
    5 1
  • @LauCalin: Diferenta mare de fiabilitate nu este intre Megane 3 si 2, mai exact 2.2. Este intre 2.2 si 2.1, deoarece, in urma avalansei de probleme cu Megane 2.1, odata cu faceliftul lui 2.2, Renault s-a dezmeticit si a cam rezolvat problemele iar astfel fiabilitatea a avut de castigat. Conducand ambele versiuni, am fost interesat si de partea asta.
    In ce priveste designul actualelor Peugeot-uri, aici gusturile nu se discuta - daca tie iti place, foarte bine, eu n-am nicio problema :)
    5 0
  • AndreiRN
    Fiabilitatea nu se masoara "in ultimi cativa ani" ci se observa dupa 10 anii de folosire a 10000 de unitati.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru