Motive de bucurie în rândul fanilor Mazda: producătorul nipon ar putea lansa un hibrid cu motor rotativ

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 13.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Motorul rotativ ar putea reveni în oferta Mazda. Japonezii lucrează la un sistem hibrid de propulsie în centrul căruia se află motorul Wankel. Compania își dorește ca acest sistem să fie unul flexibil, iar motorul rotativ să pună în mișcare vehiculul, dar în același timp să aibă rol și de range extender.

În urmă cu câteva luni au apărut o serie de zvonuri care spuneau că Mazda pregătește un model electric echipat cu un motor rotativ cu rol de prelungitor de autonomie (range extender). Acum, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Ichiro Hirose, șeful departamentului care se ocupă de dezvoltarea sistemelor de propulsie, a oferit o serie de informații interesante.

Conform acestuia, în viitorul apropiat am putea vedea un hibrid Mazda echipat cu un motor rotativ. Mulțumită noilor tehnologii, japonezii sunt gata să vină cu o versiune modernă a motorului rotativ alături de care vor integra un motor electric.

Oficialul Mazda spune că motorul Wankel va fi capabil să pună în mișcare vehiculul și, în același timp, să genereze energie electrică pentru bateriile care alimentează motorul electric. Dimensiunile compacte ale motorului rotativ îi vor ajuta pe niponi să vină cu un pachet hibird de mici dimensiuni.

Oficialul Mazda spune că producătorul nipon își dorește un sistem hibrid de propulsie care poate fi adaptat cerințelor publicului.

Astfel, japonezii ar putea veni cu un pachet de baterii de mici dimensiuni și cu un rezervor de benzină mai generos, sau cu un pachet consistent de acumulatori cuplat la un motor electric mai puternic, caz în care, motorul rotativ să aibă rol de range extender.

Acest tip de arhitectură hibridă flexibilă a fost botezată XEV, iar japonezii spun că au realizat și o serie de teste.

Via | Drive

Comentarii (6)

  • Clique
    Frumos, nu era destul că motoarele rotative au fost un dezastru la fiabilitate, mai adaugă și baterii, să ai două probleme, nu una.

    Te doare mintea, nu alta.
    8 9
  • exact, niste amatori

    mai bine ar taia niste frunze la caini
    11 3
  • someone
    faceti ambele variante ca sa impacati pe toata lumea .
    6 1
  • Cu sau fara parte electrcia, motorul Wankel este ineficent, consuma si polueaza mult.
    Cat de mult ar dori acest lucru cei de la Mazda, nu vor reusi sa faca sa supravietuiasca acest motor.
    5 6
  • @vlad

    stii ce e ciudat? O companie mica de nivelul Mazda al carei buget pentru dezvoltare e cat un dumicat pentru alde VW, Toyota, Ford, Renault, etc se incapataneaza sa "supravietuiasca" acest motor. Ori sunt idioti, aruncand banii pe fereastra (e un drum inchis cum spui tu) ori au ei ceva acolo de continua cu tehnologia asta.

    de ar fi dupa mine as inchide proiectul (pentru ca implica un motor termic) dar sunt tare curios ce ar putea scoate pe piata. Oricum hibridizarea e urmatorul pas, se pare, pe care mizeaza cei de la Mazda.
    9 2
  • @vianu, inclin sa cred ca stiu foarte bine ce fac daca mai adaugam si tehnologia dezvoltata de Continental şi CITC pentru sistemul hybrid de 48 V cred ca pana la masinile complet elctrice mai sunt cativa pasi importanti de facut la cele hybride. De urmarit!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru