Nissan Qashqai și Audi Q3 au tras după ei segmentul european al SUV-urilor în anul 2015

de Bogdan Mirică
Luni, 14.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Segmentul SUV-urilor a continuat să crească și în 2015, ajutat de cererea mare pentru modele ca Nissan Qashqai, Audi Q3, Renault Captur și Volvo XC60.

Anul 2015 a confirmat încă o dată apetitul europenilor pentru segmentul SUV-urilor. Vânzările unor modele de succes, cum sunt Renault Captur, Nissan Qashqai, Audi Q3 și chiar Volvo XC60 (toți lideri în segmentul lor) au ajutat segmentul SUV-urilor să înregistreze o creștere de 22% față de 2014, totalizând 3.05 milioane de mașini vândute.

Creșterea segmentului a fost considerabil mai mare decât cea a pieței auto europene, estimată la 8.1 procente. Numărul mare de SUV-uri care ajung la clienți de pe Bătrânul Continent a făcut ca acest tip de mașini să reprezinte 22% din totalul mașinilor vândute în Europa în 2015. O creștere de la 20% în 2014 și 17% în 2013.

Creșterea SUV-urilor se face în defavoarea mașinilor de familie, care au scăzut cu 11% până la aproape un milion de unități. 2016 se anunță a fi ceva mai bun, având în vedere că Renault tocmai a prezentat Scenic, iar Volkswagen Touran va fi disponibil pe toate piețele.

Segment Unități vândute 
în2015
SUV-uri mici 1.038.910
SUV-uri compacte 1.174.504
SUV-uri mari 78.656
SUV-uri compacte premium 238.880
SUV-uri medii premium 311.673
SUV-uri mari premium 211.163
TOTAL 3.053.786

Esential 3.05 milioane de SUV-uri s-au vândut în Europa în 2015.
84.547 de mașini electrice s-au vândut în Europa.

Creșterea SUV-urilor mici s-a ridicat la 36 de procente, ajutând segmentul să adune 1.04 milioane de clienți în 2015.

Într-un mod similar, SUV-urile compacte au crescut cu 14%, ajungând la 1.17 milioane de unități livrate. Evoluția acestor două clase a fost chiar mai bună decât segmentul compact, cel mai iubit până acum de europeni. Acesta a avut o creștere de numai 5.7%, pusă și pe seama faptului că Volkswagen Golf a îmbătrânit deja. Chiar și așa, în 2015 s-au vândut peste 500.000 de unități, dublu decât cel mai apropiat rival, Ford Focus.

Segmentul european cu cea mai rapidă creștere este însă cel al modelelor electrice. În 2015 acesta a crescut cu 39% până la 84.547 de unități. Marea noutate este că Renault Zoe a devenit cel mai vândut model cu zero emisii din Europa în 2015, depășindu-l pe fratele de cocern Nissan Leaf. Tesla Model S a ocupat a treia treaptă a podiumului, urmat de BMW i3.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (7)

  • Din seria europenii sunt unde erau americanii la inceputul anilor '90...
    7 6
  • corect!!!! lucru valabil si la PROSTIE
    14 4
  • @Andy

    n-are nici o relevanta, americanii au un anumit stil de viata, anumite necesitati, anumite caracteristici ale traficului, alte distante intre orase, etc


    acum europenii vor SUV-uri de parca reteaua de drumuri devine mai proasta cu fiecare an si pe toti i-a apucat cheful de off-road usor. Preferinta catre SUV-uri n-are nici un corespondent intr-o necesitate imediata ci tine de moda....

    eu am sa s-ar de moda asta si imi iau in 5 ani direct maxi-taxi iar dupa pensie un autobus
    10 4
  • de curiozitate, am luat datele pt. segmentul practic si spatios al MPV (SEGMENT PE CARE UNII PRODUCATORI IL OCOLESC), care a avut in 2015 vanzari de aproape jumatate fata SUV !!!

    SEGMENT unitati vandute in 2015
    MPV mici 354.425 (-15% fata de 2014= 414.931)
    MPV comapct 906.300 (+4% fata de 2014= 872.685)
    MPV mari 116.891 (-6% fata de 2014=124.968 )
    TOTAL 1.377.616 ( -2%fata de 2014= 1412584

    vezi
    http://left-lane.com/car-sales-europe/car-sales-segments/
    3 2
  • Eu am o problema de înțelegere a subiectului: Renault Captur la ce categorie de SUV intra?
    Nu am nimic cu mașina in sine, eu o băgam la categoria Cross-Over. Oricum nu îmi este clar, pana unde o numim o mașină Cross-Over si de unde începe SUV!?
    0 1
  • @xxx Crossover e un model care se bazeaza pe platforma unui model normal si care are in general dimensiuni mai mici ca un SUV clasic.

    Orice crossover este in acelasi timp si SUV. Crossoverele care sunt marketate ca fiind compacte sunt de fapt SUV-uri din clasa mica (B). Exemplul clasic ca tot e nr. la vanzar e Captur, care e un Clio umflat.

    P.S. E crossover nu cross-over
    0 0
  • mulțumesc (inclusiv pentru corecție)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru