Nissan va lansa în India o versiune proprie a lui Duster, numită Terrano

de Sebastian Toma
Vineri, 07.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan va comercializa pe piaţa din India o versiune proprie a lui Duster, care va avea o parte frontală modificată, un posterior schimbat subtil şi un interior aproape neschimbat.

Esential 600 de euro este diferenţa minimă dintre versiunea Renault şi versiunea Nissan a lui Duster pe piaţa din India.
Dacia Duster va fi comercializat şi sub sigla Nissan, informează Autocar. Modelul va fi oferit în această formulă doar pe piaţa din India, unde rezultatul va fi comercializat sub numele de Terrano. Versiunea indiană a publicaţiei Autocar anunţă că versiunea Nissan va fi mai scumpă decât cea care poartă sigla Renault, iar explicaţia vine de la o sursă din cadrul Alianţei Renault-Nissan, care le-a explicat celor de la Autocar motivul pentru care există această diferenţă. Potrivit unei politici interne, modelele Nissan bazate pe un Renault vor costa mai mult decât modelul donator şi invers, spun cei de la Autocar India. Tocmai de aceea, cei de la Nissan vor vinde modelul Terrano la un preţ mai mare decât este comercializat Renault Duster în India. Publicaţia britanică susţine că diferenţa dintre cele două versiuni ale lui Duster este situată între 50.000 şi 75.000 de rupii, ceea ce reprezintă echivalentul a 600-900 euro.

Versiunea Nissan a lui Duster va avea o parte frontală modificată, în timp ce interiorul va rămâne aproape nemodificat. Posteriorul versiunii Nissan a lui Duster va primi şi un set de stopuri, care să-l diferenţieze de versiunea Renault a SUV-ului din Mioveni. Divizia Renault din Brazilia comercializează la rândul său versiuni modificate ale modelelor Dacia, unele dintre ele având interioare actualizate sau modificate.

Pe piaţa din India, concernul urmează o abordare low-cost, pentru a putea răspunde bugetelor reduse ale clienţilor din această ţară.

Urmareste Automarket
Nissan Terrano a fost un SUV produs între 1986 şi 2005. Iniţial, modelul era aparţinea segmentului compact în ceea ce priveşte dimensiunile, dar generaţia din 2005 a crescut şi modelul a devenit Pathfinder-ul actual.
În segmentul SUV-urilor compacte, Nissan a înlocuit versiunea europeană a lui Terrano cu modelele Qashqai şi X-Trail, pe când Pathfinder a venit în ofertă drept fratele mai mare al acestuia.

Via Autocarindia

Comentarii (15)

  • antiqua
    de fapt...nu puteau gasi alt nume...nu de alta dar terrano era......la vremea lui ....altceva.asocierea numelui....terrano cu o caroserie ,si-un motor reno...sau ,ma rog duster e ...nepotrivita
    17 49
  • Vad ca se poarta reciclarea numelor mai vechi. Ultimul exemplu il avem la noul Mitsu de clasa mica Space Star, care a preluat numele monovolumului compact din anii '90.

    Oare chiar nu mai exista inspiratie pentru botezarea modelelor noi sau se incearca ceva specula de pe urma imaginii unor modele din trecut ceva mai consacrate? Asa-mi face impresia cu acest Renissan Dusterrano ...
    18 25
  • @antiqua
    Dovedesti ca nu pricepi lumea auto. Ce au a face preferintele tale personale cu o India, o piata emergenta cu potential enorm? Atat Renault, cat si Nissan sunt respectati acolo (au si o fabrica in Chennai), iar Duster si-a dovedit capacitatile offroad cu varf si indesat. E demn de titulatura unui mic offroader Nissan. Are toate atributele.
    43 18
  • George
    Are, are, cum sa nu... toate atributele. Mai ales daca ne gandim ca viitorul Terrano are la baza o masina low cost. Cu siguranta ca va fi in top in privinta capacitatilor off road, insa va fi aceiasi masina cu caroserie negalvarizata, cu tabla subtire, cu materiale din interior ieftine, cu un confort mediu spre slab. Adica foarte diferit fata de fostele generatii Terrano. Terrano era o masina f tare drumuri de tara si care era o placere la drum lung. Sa faci un SUV care sa le impace pe astea doua e foarte greu. Am avut Terrano din 2002. L-am cumparat pentru cand trebuia sa merga la ferma, care e in zona de deal si aveam nevoie de un 4x4. Imi amintesc ca in 2004 am dat pe el 15000 de euro (f mare noroc am avut, ala care l-a vandut avea nevoie de bani urgent) si am schimbat in afara de consumabile un rulment, senzorul ABS... altceva nu imi amintesc in cei aproape 100000 de km. Si l-am bagat si prin vaduri de aproape un metru si l-am alergat si pe autostrada cu 160. E placut sa treci prin noroaie conducand cu o mana, stand in scaune de piele si ascultand cd-ul preferat.
    Tocmai Duster a fost motivul pentru care l-am vandut acum 3 ani. Mi-a parut rau dar si pe mine m-a lovit criza si dacia mi-a facut o oferta ok. L-am dat avans, am mai pus 5000 de euro si am luat un Duster. M-am gandit ca e nou, e robust, are dotari bune. Plus ca ferma nu prea mai merge cum mergea cand am cumparat Terrano. Masina e adevarat ca nu mi-a facut probleme, insa nu se compara cu Terrano.
    Dar na, marketingul si banii sunt mai presus de orice.
    Terrano este asociat cu altceva, nu cu un SUV low cost cum e Duster. Dar ce mai conteaza trecutul? Marketingul sa traiasca, banii sa curga, da-l dracu' de prestigiu. De multe ori asa fac si eu. :))
    23 38
  • @George
    Georgica,sfatul meu e sa conduci in realitate un duster si sa lasi povestile. E o masina cu un tren de rulare foarte confortabil. Si ia zi-mi, in ce zona ai masurat grosimea tablei? Vrei sa zici ca nu-i o masina robusta? Cine te crede?
    Intr-o tara unde se mai circula cu risca trasa de om, taxiuri din 1948 (ambassador) si tricicluri, fitele tale sunt ridicole... Daca ai fi stiut ca acolo suzuki cu masini micute din anii 80 fac legea, n-ai mai fi aberat in halul asta. Sunt de fapt Maruti sub licenta.
    In India sunt doar 50 de masini la 1000 locuitori, fata de Europa unde sunt 500 de masini la 1000 de locuitori. Asta inseamna un potential imens pe care Renault-Nissan il exploateaza in mod inteligent.
    38 10
  • George
    Eu nu am spus ca Duster nu este o masina robusta. Am spus ca fata de Terrano este o masina low cost. Si chestia asta se simte. Intr-un fel te simti in Terrano si in alt fel in Duster. Iar faza cu tabla mai subtire, apasa cu palma pe capota unui Duster si a unui Terrano si spune daca e vreo diferenta. Fata de Duster, Terrano este mai confortabil, mai silentios, ergonomia e mai bine gandita, cd playerul e mai bun, pozitia la volan e mai ok. Asta ca sa nu mai spun ca pana si mirosul in masina e altfel din cauza materialelor.
    Ideea este ca atunci cand spui Nissan Terrano te gandesti nu doar la o masina care e tare in off road. Terrano e mai mult decat atat.
    Ce fac acum Renault si Nissan e ca si cum ai pune unui Passat sigla de Audi A4 sau unei Laguna sigla de Mercedes Clasa C.
    Si asa cum am spus eu sunt de parere ca este o miscare care aduce multi bani (o chestie inteligenta cum spui) dar imaginea masinii numita Nissan Terrano va avea de suferit.
    Iar de condus imi pare rau ca nu am cum sa-ti demonstrez ca le-am avut pe mana pe amandoua. Dusterul inca il mai am. E f ok in off road, consuma mai putin (normal, pentru ca si motorul e mai mic), nu am avut probleme cu el si il am de 3 ani. Insa chiar si asa, Terrano imi placea mai mult sa il conduc. Am zis de ce.
    16 29
  • Cate Dustere se vând acuma în toată lumea 200 000, 300 000/an știe cineva? Cred ca încet încet vor sa-l salte în gama imediat superioara,
    15 3
  • @George
    Ce tot bati campii? Terrano nu se mai fabrica de vreo 7-8 ani. Care imaginea masinii, ba baiatule?!!! Imaginea masinii la second-hand?! Putin imi pasa mie ce ai avut tu ! Aici e vorba de a oferi o masina NOUA unei piete total diferite de a noastra ! Tot n-ai priceput ?? Esti greu de cap? De unde atata sfidare pentru cultura si societatea indiana care are nevoie cresterea mobilitatii?
    40 11
  • George
    Faptul ca Renault-Nissan vrea sa ofere un SUV low cost pentru India da, este o miscare foarte buna. Si mi se pare normal sa fie acela Duster. Dar numele Terrano nu e tocmai cel potrivit. pentru ca Terrano nu a fost un SUV low cost asa cum e Duster. Asta daca ai capacitatea sa intelegi ceva.
    14 29
  • Si Suzuki produce masini in India. As fi curios daca stiti dotarile unui swift pt.piata indiana.Nici macar nu are catalizator. Sau vechiul Samurai.Eu l-am vazut,si ma mir ca inca se mai poate o asemenea porcarie. Chiar daca sunt low cost,tot sunt scumpe pt.ceea ce ofera.Asa va fi si pt.Nissanul asta.Despre cultura Indiana nimic de comentat .Atata timp cat ei se usureaza prin toate orasele lumii,la fiecare colt de cladire,si nu respecta nici o alta cultura,de ce ne-ar pasa noua de cultura lor? India este "a huge shit-hole",unde se moare de foame,dar vaca si sobolanul sunt animale sfinte. Noi nascutii miros a curry,daca nu stiati!
    13 27
  • Diversitate culturala? Intoler
    Mda, prejudecatile unor minti limitate.
    24 5
  • Stiu ca cele de mai jos vor deranja pe multi, insa testul de anduranta al celor de la Autobild publicat in ultimul numar al acestei reviste, dovedeste extrem de argumentat ca Dusterul nu este nici pe departe monumentul de fiabilitate pe care marketingul Renault-Nissan incearca sa ni-l prezinte! Celor care au Duster si merg 20 000 km anual iar din astia maxim 100 sunt in off road, ar trebui sa le fie clar ca asta nu reprezinta un argument suficient de a transforma rezistenta acestei masini in Legenda. Este un SUV ieftin si atat. Nu este cel mai ieftin daca ma gandesc la NIVA care in off road ii da clasa la orice ora din zi si din noapte si prin urmare faza aia cu cei care plang acum pentru ca au optat pentru alte SUV -uri in loc de Duster este doar publicitate
    5 19
  • @Misha
    Am eu 4x4, nu este offroad, dar te descurci cu ea in momente, nu stiu sa cataloghez dificultatea unui drum off road,am mers de la pana la Chilia Veche o data, drumul era noroios vreo 30km 4h (nu mai repet aventura)
    Cu masini off road, am mers cu GAS, asta putea multe dar consuma 40% si se strica repede,Suzuki Samurai dar foarte putin era foarte incomoda (era batrana nu stiu anul de fabricatie avea osie rigida pe fata) si Niva
    Referitor la NIVA (vorbesc de cea fabricata la Lada) nu face foarte mult peste Duster, in plus, problema ei este pe asfalt nu are directie, nu are frane, cand nu mai face zgomot in 20km te opresti (sunt pescar si am folosit-o vreo 2ani, este adevarat ca era fabricata in 1993 avea deja 15 ani cand am utilizat-o) si ai spatiu foarte mic la interior
    3 18
  • Apropo,
    "(...) cei de la Autoblog speculează că această versiune ar putea ajunge în cele din urmă şi în SUA. Grupul Renault-Nissan nu este prezent cu marca Renault în SUA, însă Nissan are o imagine bună peste Ocean şi ar putea profita de pe urma SUV-ului low cost românesc.
    Deocamdată, prezenţa pe tărâm nord-american nu este luată în considerare de către alianţa Renault-Nissan, deşi interesul este mare şi acolo, aşa cum se poate vedea în articolul americanilor, care se lamentează că astfel de maşini simple, rezistente şi ieftine nu ajung şi pe piaţa lor."

    Sursa: http://the-money-channel.ro/duster-ar-putea-fi-vandut-si-in-asia-sub-brandul-nissan/


    Acum un an imi spuneau cei care (cred ca) sunt fani si experti in ale Renault, ca Renault nu va intra pe piata din State pentru ca nu reprezinta nici un interes. Sunt prea multe marci prezente acolo, de-asta se duc in tari din lumea a doua si a treia unde sunt 50 de masini la 1000 de locuitori. Cand am incercat sa le explic ca totusi nu asta e problema, mi-au spus ca mai am de papat laptic.
    Din nou timpul trece si cam ce incerc sa spun pe acest site, la un moment dat apare ca stire.
    Deci uite dom'ne, ca desi Renault-Nissan nu s-au hotarat sa intre cu Duster in America, asta nu inseamna ca nu se gandesc si la asa ceva. Evident ca va avea sigla Nissan si pe ici, pe colo cate un romb micut. Dar asta e alta discutie.
    Ah, si apropo. Numele de Terrano este bun de facut bani daca e pus pe un Duster. Dar in afara de o inscriptie si capacitati off road poate la fel de bune, Duster nu are ce cauta in aceiasi propozitie cu Nissan Terrano.
    7 17
  • @LauCalin
    E un produs a aliantei Renault-Nissan, iar numele Terrano este al lor si poate dispune de el CAND VOR si CUM VOR, deci nu vad problema. Denumirea e o chestiune secundara, important e ca pe langa ce oferte au in India (masini de conceptie veche si foarte veche) , Duster e "lux" (pastrand proportiile bineinteles).

    Si da, Renault nu va intra pe piata din Statele Unite, deoarece nu reprezinta nici un interes. Ce e gresit in asta? Nissan pe de alta parte e bine ancorat acolo si poate comercializa un produs de succes la care si-a adus aportul din plin. Iarasi nu vad o problema. De aia se numeste Alianta.
    17 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru