Noi detalii despre SUV-ul Dacia cu 7 locuri care va înlocui Lodgy: noul model va fi produs la uzina de la Mioveni din octombrie 2021

de Daniel Popescu
Luni, 16.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
SUV-ul Dacia cu 7 locuri care va înlocui Lodgy în gama de modele va fi produs la uzina de la Mioveni din octombrie 2021, potrivit unor informații neoficiale. Noul SUV va avea și o versiune hibridă și nu va utiliza motoare diesel.

Presa franceză a anunțat în luna mai că Dacia intenționează să înlocuiască monovolumul Lodgy cu un SUV cu 7 locuri, care ar urma să fie lansat pe piață în cursul anului 2021.

Publicația franceză L'Argus anunță acum că noul model va fi produs la uzina de la Mioveni începând din luna octombrie 2021.

Vestea este una importantă în contextul în care Lodgy era produs în Maroc. În plus, uzina de la Mioveni a pierdut din această toamnă producția noii generații Dacia Sandero (cu excepția versiunii Stepway), care va fi produsă în Maroc. Prin urmare, noua strategie Dacia este ca la Mioveni să producă noul SUV cu 7 locuri alături de Duster, Sandero Stepway și Logan.

Despre noul SUV Dacia cu 7 locuri știm deja o serie de informații importante încă din luna mai. Astfel, noul model ar urma să aibă o lungime de aproximativ 4.5 metri (comparativ cu lungimea de 4.341 metri ai lui Duster) și este dezvoltat pe o versiune low-cost a platformei CMF-B, utilizată deja pentru noile Logan și Sandero.

Din punct de vedere tehnic, modelul ar urma să folosească un motor pe benzină TCe de un litru în versiuni de 100 CP și 120 CP, dar și un motor pe benzină TCe de 1.3 litri în variante de 140 CP și 160 CP.

În plus, versiunea de 140 CP ar urma să aibă și tehnologie mild-hybrid cu baterie de 12 V, astfel că noul SUV va deveni primul model Dacia cu varianta hibridă.

Va exista și o variantă pe GPL, însă nu vor fi disponibile motoare diesel.

Prezentarea oficială a noului SUV ar urma să aibă loc în vara anului viitor, în timp ce startul livrărilor ar fi programat pentru finalul anului 2021.

Via L'Argus

Comentarii (18)

  • suv cu 7 locuri in romania fara diesel? e oare o miscare buna?.....stiu ca nu e facuta pt piata din romania, si mai mult de 80% se va vinde in vest, dar totusi
    in loc de mild-hybrid era ma bine daca puneau / anuntau versiunile hybride disponibile pe clio si captur
    18 4
  • Danuț Alin Niță
    Verificați inspectia tehnică raportul TUV Germania 2020 .
    La toate masinile înmatriculate în Germania, cele mai multe DEFECTE sunt la DACIA !!!
    Verificați apoi comentați adevărul !!!!!
    18 35
  • asta trebuie
    sa fie stirea principala a zilei ...
    6 9
  • @Liță
    Păi dă și tu un link măi, că eu nu găsesc.
    7 12
  • Danuț Alin Niță
    Adevărul despre calitatea DACIA:
    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/foto-vechile-generatii-dacia-ies-din-scena-cu-note-proaste-in-raportul-tuv-2021-noul-duster-ultimul-loc

    Informaţiile publicate de Profit.ro
    19 20
  • @someone23
    Da, e o miscare buna fara diesel. Oricum din 2030 nici un producator nu va mai vinde masini diesel, asa ca de ce sa mai asteptam?
    11 11
  • Danut dar interventia ta aici ce rol are? Stai calm, ca o sa rupa la vanzari in continuare in Europa cel putin, cu cu tot ura ta fata de aceasta marca. De fapt adevarul e ca Dacia sunt chiar fiabile cu motoare ce ajung la sute de mii de km. In schimb un prieten cu Rapid 1.2 tsi are scurgeri de ulei si alte probleme la 70 mii de km. Doar nu o sa zica nemtii ca ale lor sunt praf.
    29 14
  • @@someone23
    N-as fi sigur ca fara diesel pe o masina marisoara e o idee stralucita. Pe masinile mici merge doar benzina insa pe masini medii si mari dieselul e mult mai potrivit.
    Nu trebuie sa ma crezi, uita-te pe Sprintmonitor.de si compara Lodgy diesel si benzina. Daca vrei un sumar, el arata asa:
    - Diesel 5.62% consum mediu din 231 raportari
    - Benzina 7.43% consum mediu din 220 raportari
    - GPL 8.58% consum din 83 raportari.
    Deci din punctul de vedere al consumului, nu se justifica eliminarea dieselului. Ca sunt alte ratiuni ce tin de costuri de implementare si dezvoltare, da, e foarte posibil. Dar ca emisii si consum dieselul e depasit doar de GPL care din fericire face parte din toata gama Dacia si e chiar motorizarea cea mai puternica pe noile Logan si Sandero.
    10 1
  • Ce coincidenta, ies prost la ITP doar in tara unde masinile autohtone umbla cu soft bricolat ca sa trucheze emisiile. Normal, desi nu concureaza direct cu niciuna din marcile lor Dacia afecteaza in mod serios piata de SH uri in toata Europa. Mai putin in Romania unde oricine stie ca un passat cu 300000 de km, fara airbaguri dar cu o folie si jante turcesti e mai bun decat orice Dacie.
    34 6
  • Flavius
    E de asteptat sa fie unul din modelele mai scumpe din gama Dacia. Daca nu se mareste capacitatea de productie macar sa le producem pe cele scumpe!
    13 1
  • @ alex : tks man. eu insa aveam o alta chestie in minte cand am zis de diesel: ia motorul de 1.0 120 cai si dieselul de 1.5 115 cai. pune 7 oameni in masina ( ca dara va avea 7 locuri ) si urca mesesul, vezi care din cele 2 se va descurca mai bine.
    6 4
  • Marius
    Orice model va scoate Dacia , tot cu tablă proastă, motor cu consum de ulei 1l/ 1000km, vopseaua se decolorează , zgomot in habitaclu, etc.
    17 16
  • @Danuț Alin Niță
    Verifică și tu numărul de înmatriculări Dacia în Nemția în luna trecută.
    ...Hai să te ajut eu: creștere cu 60% pentru Dacia.

    În aceeași lună, creșteri pentru Fiat (21%), Kia (11%), Lexus (77%), Opel (22,6%), în comparație cu mărcile friților care au scăzut: BMW (-14%), Mercedes (-2%), Porsche (-19%).

    Am mai spus-o și altora, ți-o spun și ție: ia-ți mașină nemțească nouă, dă-te cu ea vreo doi ani și apoi să te văd dacă vei mai venera hârburile alea.
    18 10
  • Marcile germane clar nu mai sunt ce au fost candva.
    Nu stiu niciun coleg sa nu regrete ca si-a luat masina germana.
    De fapt sa nu se planga, caci nu este de plans, eu zic ca este de ras, sa vezi ce rugina iese prin ele, sa vezi cum le pica motoarele, sa vezi cat ulei consuma, sa vezi ce fum pot scoate.
    Este foarte clar, nu mi-as lua harburi nemtesti sub nicio forma.
    12 7
  • @Marius
    Ai dreptate frate, dar oamenii uită repede , culmea pe banii lor :)))))
    16 6
  • @Marius
    Cumetre, tu confunzi motoarele de Renault cu 1.8 TSI de la VAG? Ce consum de 1l/1000 km aberezi?
    7 8
  • Hm, mild hybrid pe 12V (când cei mai mulți constructori auto utilizează sistemul pe 48V)? Pare o soluție cu costuri de producție mai mici, dar ce secțiune va avea cablajul pentru circuitele de curenți tari?
    4 1
  • @@someone23... pai dacă tu faci dus dezbrăcat ce rost mai are sa te îmbraci când pleci de acasă?
    5 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru