Noua generație Ford Mondeo a debutat oficial. Ar putea fi comercializată numai în China

de Alexandru Monenciu
Luni, 17.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul american de automobile a publicat primele informații și imagini cu cea de-a cincea generație Mondeo. Aceasta a fost dezvoltată și va fi asamblată în China. Cel puțin pentru moment, noul Modeo va fi, de asemenea, comercializat numai pe această piață.

Cea de-a patra generație Ford Mondeo va fi scoasă din producție, în Europa, în luna martie a acestui an. Pe piața din Statele Unite ale Americii, acest model, cunoscut drept Fusion, nu mai este prezent din 2020.

În China, însă, Ford Mondeo are viitorul asigurat. Constructorul american tocmai a lansat cea de-a cincea generație Mondeo în această țară, la Centrul de Design din Shanghai. Cel puțin pentru moment, nu știm dacă celebrul sedan va fi comercializat în afara pieței asiatice.

Dezvoltat pe platforma C2, la fel ca Lincoln Zephyr dedicat publicului din China, noul Ford Mondeo este cu 23 de milimetri mai lat și cu 63 de milimetri mai lung decât modelul pe care îl înlocuiește. Din punct de vedere estetic, acesta se aliniază limbajului de design "Progressive Energy in Strength," la fel ca Evos și Equator.

Noua generație Ford Mondeo se evidențiază prin partea frontală cu faruri unite de o bandă LED, prin plafonul plonjat, stopurile inspirate de cele ale lui Mustang Mach-E și prin mânerele portierelor care se retrag în caroserie.

Producătorul din Dearborn nu a oferit detalii tehnice despre noul Mondeo.

Sedanul va fi construit la uzina din China, iar livrările sunt programate să debuteze anul acesta.

via Ford

Comentarii (10)

  • Ej nebun "celebrul" sedan? Nu vreau sa fiu malitios, dar Mondeo este o masina banala,de duzina iar celebra poate fi doar prin cat de stricacioasa si paguboasa este. Am avut de noua si stiu bine ce vorbesc...de la defectiuni minore la clantele usilor, pana la defectiuni majore, injectoare, pompa de apa, erori electrice care o faceau nefunctionala si pana la fragilitatea sasiului care din cauza torsionarii mi-a spart parbrizul la o simpla denivelare pe drum national de era sa fac accident grav, nu mai zic. Plus devalorizare groaznica, finisare slaba, scaune care iti intepenesc spatele dupa o ora de condus, piese scumpe si service jalnic, ca nu au fost in stare sa imi aseze un parbriz cum trebuie si din cauza asta am avut dupa aia nenumarate probleme si intrari in service nu mai zic. Pai Insignia si Passat sunt net superioare la orice aspect, daca este sa ramanem in zona asta de masini medii de volume, asa ca ii spun adio cu bucurie lui Mondeo.
    27 29
  • Seriff
    Daca zici ca Insignia, care e cunoscuta ca una dintre cele mai problematice masini e fiabila, e nasol
    21 12
  • Nu-i rău ca stil, deși aduce a Logan din față și (mai ales) profil.
    Nu-i înțeleg însă umflarea, că-i oricum cam prea mare actualul Mondeo, stricăcios într-adevăr la unii, dar nu pt toți (ghinion, vorba dulapului național.)
    Nu contează oricum, că-n UE sedanurile-s decedate mortal cu excepția triadiștilor.
    P.S. Am condus mai demult unul pe benzină 1.5 (singurul cred din satul meu dizălist :-)) - confortabil dar nu prea vioi, însă ținuta de drum era OK.
    Păcat totuși de involuția gradată de la prima generație (referință cândva la agilitate) spre barca-balenă în curs de extincție.
    36 1
  • Arata bine masina, dar in Europa nu mai ne trebe nou d'astea... Noi acuma vrem sa ne cocotam in SUVuri gen Yaris SUV :)))

    Cu totii ne temem de un virus facut de chinezi si renuntam la libertatile individuale foarte usor si amnezic. Dar pe foarte putini ii preocupa virusurile care ne infecteaza mintea si ne fac sa adoptam apucaturi cretine. La virusurile alea nu ne gandim. Nu le vedem. Desi se pare ca-s endemic-pandemice si alea.

    Hai noroc dragi europeni! Spor la cumparat Audi Q1. "SUV" :))))
    20 7
  • The Cable Guy
    Tot la net superioare la segment D sunt Superb si Mazda 6. Cauta sa le vezi cand prinzi ocazia.
    Si zic unii ca si Peugeoturile 408-508, eu nu stiu ca cu astea nu am avut tangenta deloc. Apropo stiu ce simti colegu @Vk ca si eu am avut Ford, un Focus berlina. Am dat bairam in ziua cand am scapat de el.
    Asa este @PMC au luat-o razna toti cu Suvurile, alte masini gata nu mai exista doar SUV si iar SUV. Si mai tipam ca vrem ecologie da noi mergem cu ditai mastodontii aiurea si grele si neareodinamice si urate ca noaptea, doar sa ne aratam statusul asta vrem, o lume ipocrita si dereglata.
    26 1
  • Nicu @Kiro
    Se vede ochiul format de designer, acum ca ai si zis-o chiar vad si eu ca e ca un Logan, ceva mai alungit, pana si la modelajul lateralului e ca la Logan pe aripi, usi.

    Iar asta este de pus in rama: "sedanurile-s decedate mortal cu excepția triadiștilor"
    :)))

    Si nu doar in UE, si un US este cam la fel, o piata traditionala de sedanuri, care tot scade si creste in schimb cota SUV & PU-Truck.

    China doar ce mai ramane mare iubitoare de sedanuri, multe cu ampatament alungit, de asta toti au in oferta pentru China in special sedanuri.

    Sunt etape normale prin care toti am trecut, mode si gusturi care au fost odata in voga, iar acum sunt in declin, pana vor disparea de tot.

    @The Cable Guy
    Si caroseria tip SUV este tot o moda, odata si odata va disparea si ea, parerea mea.
    18 2
  • Zici ca toti designerii de masini au mers la acelasi seminar:
    -banda luminoasa care uneste farurile: check
    -proiectoare in spatele unui plastic fumuriu: check
    -clante ascunse: check
    -esapament fals: check
    -vopsea in doua tonuri: check

    Tragem linia si adunam: originalitate maxima!
    17 1
  • @Nicu: E chiar leit Logan, excepție spate / stopuri. Și unele VW-Volvo îi calcă însă pe urme.
    (Deși doar chibițez p-aici fără pretenția să am dreptate, mă bucur că nu vorbesc mereu doar cu mine-mă. :-))
    Ideea e că mimetistul nu-i din păcate doar chinezesc și nici apanajul designerilor auto.

    Imitația o fi ea prima treaptă spre măiestrie, dar cel mult unul din zece ”noi” modele vine cu ceva realmente nou / original.
    Evident că la nivel de amănunt, limitările structural-inginerești fiind destule (cam aceleași roți, geamuri, uși, capote). :-P
    17 0
  • Clique
    Să zicem că acum arată binișor, aduce din nou a mașină americană, nu a contorsiuni europene.
    9 4
  • Credeam ca sunt singurul care vede un Logan acolo.

    Nu mi-a placut niciodata Mondeo si ma bucur ca nu se mai aduce in Europa. Din partea mea sa aduca doar Ranger si Bronco. Hai si Focus ca sa fie 3.
    8 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru