Noul Lexus NX: platformă nouă și versiune plug-in hibrid, o premieră pentru marca niponă

de Alexandru Monenciu
Sambata, 12.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După o perioadă destul de lungă de promovare, Lexus a lansat noua generație NX. Aceasta este dezvoltată pe arhitectura GA-K și va fi lansată pe piețele din Europa în ultimul trimestru al anului 2021.

Prima generație Lexus NX a debutat în 2014 și s-a dovedit a fi un real succes. SUV-ul a fost cel mai vândut Lexus în Europa, în ultimii șapte ani peste 170.000 de europeni optând pentru modelul japonez, în defavoarea rivalilor din segment.

PLATFORMĂ NOUĂ ȘI ÎMBUNĂTĂȚIRI ESTETICE

A doua iterație NX tocmai a debutat oficial, iar niponii promit să ducă mai departe succesul modelului pe care îl înlocuiește. Pentru asta, 95% dintre componentele SUV-ului sunt noi. Și platforma GA-K, pe care este construit, este tot nouă.

Din punct de vedere al dimensiunilor, noua generație Lexus NX este mai mare din toate punctele de vedere comparativ cu vechea iterație. Lungimea măsoară 4.660 mm (+20), lățimea este de 1.865 mm (+20), 1.640 de milimetri (+5) sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul este de 2.690 mm (+30). Totodată, ecartamentul față și spate este mai generos cu 30, respectiv 59 de milimetri.

A doua generație NX introduce un nou limbaj de design pentru Lexus. Grila frontală a crescut în dimensiuni, aripile evazate permit instalarea jantelor cu diametru de până la 20 de inch, iar partea din spate este dominată de blocurile optice în formă de L, cu semnătură luminoasă care acoperă toată lățimea vehiculului.

Tot aici, emblema Lexus de pe hayon a fost înlocuită cu numele constructorului nipon.

HABITACLU INTUITIV ȘI SISTEM ELECTRONIC DE DEBLOCARE A PORTIEREI

Habitaclul respectă noul concept Tazuna și pune accentul pe intuitivitate.

Volanul integrează comutatoare acționate prin atingere, iar ecranul noului sistem multimedia (9.8 inch în standard, 14 inch opțional), instrumentarul digital de bord și Head-up Display-ul, opțional la rândul lui, sunt grupate într-o zonă unificată.

Butonul de pornire, selectorul transmisiei, comenzile sistemului de climatizare și butonul de selectare a modului de rulare sunt și ele poziționate în același loc.

Pasagerii nu vor găsi mânerul intern al portierei, asta pentru că locul său a fost luat de un buton poziționat în panoul ușii. Noul NX fiind primul Lexus echipat cu sistem electronic de deblocare a portierei.

PRIMUL PLUG-IN HIBRID LEXUS

Gama de motorizări include o premieră pentru marca japoneză. Versiunea NX 450h+ este primul plug-in hibrid Lexus și vine echipat cu un motor de 2.5 litri și o unitate electrică, montată pe puntea spate. Ansamblul dezvoltă în total 306 CP, iar repriza 0-100 km/h durează puțin peste 6 secunde.

Sistemul integrează un acumulator litiu-ion de 18.1 kWh, suficient pentru o autonomie de 63 kilometri în modul full-electric, la viteze de până la 135 km/h. 

Pentru această versiune, Lexus declară emisii de CO2 mai mici de 40 g/km și un consum mai mic de 3.0 litri/100 de km (ambele ciclul combinat WLTP).

Atunci când bateria este descărcată, propulsia este asigurată de sistemul hibrid care poate încărca acumulatorii în mers. Tocmai de aceea, Lexus se așteaptă ca noul NX să fie cu 20% mai eficient decât modelele rivale.

Integrarea sistemului plug-in hibrid nu afectează volumul portbagajului și nici capacitatea rezervorului de combustibil (55 de litri).

Clienții au la dispoziție și versiunea hibrid NX 350h.

Aceasta dispune de 242 CP și poate fi comandată atât cu tracțiune față cât și cu tracțune integrală.

În Rusia, noul Lexus NX va fi disponibil cu propulsoare noi de 2.5 și 2.4 litri turbo. Acestea dezvoltă 199, respectiv 279 de cai putere.

SISTEM DE TRACȚIUNE INTEGRALĂ REVIZUIT

Suspensiile au fost revizuite, centrul de greutate este mai coborât cu 20 de milimetri, structura este mai rigidă, iar sistemul de tracțiune integrală E-Four a fost îmbunătățit astfel încât motorul electric de pe puntea spate să fie întotdeauna funcțional.

Performanța dinamică a noului model a fost calibrată prin feedback direct de la piloții de curse care au făcut parte din programul de testare.

Sistemul de siguranță Lexus+ este standard pentru toate versiunile NX. Majoritatea sistemelor au fost îmbunătățite și, opțional, clienții pot opta pentru pachetul Lexus Safety System+, ajuns la a treia generație.

Noua generație Lexus NX va debuta pe piața europeană în ultimul trimestru al anului curent. Primele mașini vor ajunge în showroom-uri în ianuarie 2022.

via Lexus

Comentarii (4)

  • Iedikk
    Cu cabala la gura pot spune doar atat,Bravo,Lexus,bravo! P.eS.eu de oaie. Angajari ca agend secret la SSL* faceti? * Serviciul Salubritate Lexus
    6 8
  • Marius
    Bravo lor.
    Bine ca au renuntat la sistemul vechi multimedia cu acel touchpad si e perfect ca au bagat plug-in hybrid.
    Daca vechiul NX a fost super fiabil, sa speram ca la fel va fi si noua generatie plug-in hybrid, desi avand in vedere ca majoritatea componentelor si platforma sunt complet noi, cum siguranta vor avea ceva recalls.
    6 2
  • Puteau fi mai originali, seamănă leit cu Mazda CX5
    2 4
  • si mie mi se pare ca e o copie de mazda cx5 cu bot de lexus...
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru