Noutăți Dacia: pat și cort pentru Jogger, logo nou și culori spectaculoase

de Alexandru Monenciu
Vineri, 16.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În cadrul unui eveniment desfășurat în mare secret la Paris, Dacia ne-a arătat cum vei putea instala un pat în Jogger, cum arată noile showroom-uri construite cu mobilier din materiale reciclate și a calculat economia pe care o fac clienții versiunilor cu GPL.

Începând din vara lui 2021, Dacia are o nouă identitate vizuală de marcă, definită de un logo nou și o emblemă nouă. Cele două simboluri au fost concepute pentru a simboliza noua direcția a brandului românesc: ieșirile în natură.

Potrivit reprezentanților mărcii, noul logo inspiră robustețe și stabilitate, iar desenul literelor este în mod voit minimalist. La rândul ei, emblema, cu ajutorul căreia modelele constructorului de la Mioveni vor fi mai ușor de identificat, este formată din literele "D" și "C" unite asemenea zalelor unui lanț.

Noua identitate vizuală Dacia va fi preluată de showroom-urile mărcii, dar și de toată gama de modele.

Publicul larg va avea ocazia să vadă toate modelele Dacia în straie noi cu ocazia Salonului Auto de la Paris, eveniment care își deschide porțile în 17 octombrie 2022.

Noi le-am admirat "pe viu" înaintea tuturor, tot în capitala Franței, în cadrul unui eveniment special, unde ne-a fost prezentat și noul concept Manifesto.

Tot aici am aflat o serie de detalii interesante chiar de la reprezentanții mărcii Dacia.

EMBLEMĂ NOUĂ ȘI CULORI SPECTACULOASE

Emblema și logo-ul nu sunt singurele modificări primite de modelele Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Jogger și electricul Spring. Toate vin acum cu inserții albe în grila frontală, pe volan și pe hayon tronează numele constructorului de la Mioveni, iar paleta de culori exterioare include două nuanțe noi: Lichen Kaki și Gri Urban.

Totodată, barele de pavilion, scuturile de protecție și carcasele oglinzilor retrovizoare ale modelelor Sandero Stepway, Spring și Duster vin acum vopsite în culoarea Gri Megalithe.

NOUA FAȚĂ A SHOWROOM-URILOR DACIA

Într-unul dintre workshop-urile la care am luat parte am aflat mai multe detalii despre noua față a showroom-urilor Dacia. Pentru că, așa cum spuneam, și ele vor prelua noua identitate de marcă.

Showroom-urile, amenajate sub forma unor saloane, adoptă noua schemă de culori propusă de Dacia. În centrul acesteia avem nuanța verde-kaki, dar și culorile secundare kaki închis, culoarea teracotei, nuanța nisipului, portocaliu și verde închis.

Noile reprezentanțe se bazează pe 4 principii importante: funcționalitate, flexibilitate, responsabilitate față de mediul înconjurător și eficiență din punct de vedere al costurilor.

Vremurile în care clientul și consilierul de vânzări stăteau față în față au apus.

Dacia este de părere că ecranul unui calculator nu trebuie să fie o barieră între cei doi, tocmai de aceea consilierii de vânzări vor sta lângă clienți.

Amândoi vor privi un ecran în care clienții își vor putea vedea clar propria configurație a mașinii dorite.

În ceea ce privește elementele de mobilier din interiorul showroom-urilor, acestea vor putea fi mutate, dar și adaptate. Mai mult, majoritatea materialelor utilizate sunt reciclate. Spre exemplu, canapelele sunt confecționate din materiale ecologice, iar baza panourilor va avea la bază anvelope reciclate.

La noi în țară, Dacia a amenajat un showroom după noile tendințe la Pitești. Până la finalul anului 2023, toată rețeaua de reprezentanțe Dacia din România va fi transformată, ne-au transmis reprezentanții companiei.

ACCENT PE ONLINE

Constructorul român, deținut de gigantul francez Renault, a început să pună mai mult accent pe experiența digitală. Potrivit studiilor realizate de Dacia, 95% dintre clienți se interesează de modelele mărcii pe internet, înainte de a merge în showroom-uri pentru a le analiza pe viu.

Mai mult, 3 din 4 clienți s-au arătat dispuși să "bată palma" online cu dealer-ul Dacia. De asemenea, 28% din vânzările mărcii sunt generate prin interacțiunea digitală.

Dacia le-a pregătit clienților 4 aplicații pentru telefonul mobil. Up&Go este disponibilă momentan pe 8 piețe, dar urmează și altele. Este ideea de marketing cu care producătorul de la Mioveni a reușit să relanseze vânzărilor mai multor modele din portofoliu, inclusiv Duster.

Aplicația Order Tracking poate fi accesată în mai multe țări, inclusiv Germania și Spania. Prin intermediul acesteia, clienții pot vedea statusul construcției mașinii. Ca și atunci când îți comanzi o pizza.

A treia aplicație despre care ne-au vorbit reprezentanții mărcii se numește My Dacia. Aceasta îți arată cât mai ai până la revizie, îți permite să controlezi de la distanță sistemul de aer condiționat al mașinii și te informează despre starea bateriei mașinii tale cu zero emisii.

Ultima, dar nu cea din urmă, este aplicația Dacia AR. Cu ajutorul realității augmentate poți să vezi modelele Dacia în detaliu, chiar și în sufrageria casei tale. Aceasta este disponibilă în 28 de țări și are peste 25.000 de descărcări.

DACIA ÎNCURAJEAZĂ IEȘIRILE ÎN NATURĂ

Chiar dacă pune accentul pe alegerea online a mașinii, Dacia își încurajează clienții să iasă din casă și să se bucure de tot ce are natura mai bun de oferit.

Pe lângă modelele care oferă tracțiune integrală și o gardă la sol înălțată, Dacia va oferi din 2023 un kit dezvoltat special pentru ieșirile în natură.

Acesta va fi disponibil mai întâi pe Jogger, dar apoi va putea fi comandat și alături de alte modele Dacia (Duster și, mai târziu, Bigster).

Kit-ul respectiv este de fapt o cutie, cu o greutate de aproximativ 15 kilograme, pe care o instalezi în portbagajul mașinii. La nevoie se transformă într-un cadru de pat cu lungimea de 1.9 metri.

Kit-ul conține și un cort pe care îl poți fixa de hayon, astfel că mașina ta Dacia devine casa ta departe de casă.

PROMISIUNI PENTRU MOBILITATE SUSTENABILĂ

Protejarea mediului înconjurător este un obiectiv foarte important pentru constructorul de la Mioveni.

Mulțumită platformei CMF-B, modelele Dacia sunt mai ușoare (spre exemplu, Jogger cântărește cu 300 de kilograme mai puțin decât rivalii cu 7 locuri), o calitate care le permite să consume mai puțin combustibil. Este un câștig atât pentru natură cât și pentru buzunarul clienților.

De asemenea, Dacia va elimina gradual din ofertă pielea și ornamentele cromate.

Motorizarea ECO-G, care funcționează cu benzină și gaz natural lichefiat (GPL), este o altă modalitate prin care marca românească luptă împotriva deteriorării mediului.

Potrivit Dacia, cei care optează pentru acest propulsor își amortizează investiția după primii 15.000 de kilometri parcurși cu mașina. Dincolo de acest prag, economisesc 5 euro la fiecare 100 de kilometri.

Pentru a încuraja și mai mulți clienți să aleagă această motorizare, Dacia o va oferi pe viitor și alături de transmisia automată.

Utilizarea materialelor reciclate este o altă prioritate pentru constructorul de la Mioveni. În prezent, 12% din plasticul întâlnit la modelul Duster este reciclat. Obiectivul este ca această proporție să crească până la 20% în cazul noii generații Duster.

Plasticul reciclat va fi utilizat pentru diverse elemente din habitalu, care nu se află la vedere, dar și pentru o serie de componente exterioare.

Următorul pas va fi implementarea noului material Starkle, pe care îl regăsim și la conceptul Manifesto. Acesta are în compoziție țevi de polipropilenă reciclate.

Comentarii (7)

  • Frumos! Cel puțin la nivel estetic, Dacia evoluează bine. E tot mai mult un brand de care trebuie ținut cont, cu o gamă cuprinzătoare de modele, adaptate cererii low-cost. Chiar dacă nu sunt un fan low-cost, trebuie să recunosc că Dacia face bine lucrurile pe acest segment de piață.
    30 93
  • Asta cu ieșitul în natură, îmi dă cu virgulă.

    Păi Dacia era o marcă pentru oamenii care merg de nevoie din A în B, fără mofturi, alea, alea. Adică un segment mare al populației.

    Ăia care au timp de petrecut în natură nu prea se pupă cu profilul Dacia.
    Mă gândesc că dacă sunt un aventuros pasionat de ieșire în natură, am timp (și bani) să-mi iau un 4x4 robust (care costă).
    Și câte procente reprezintă din masa de cumpărători oamenii care au nevoie de o mașină să iasă în natură?

    Eu făceam altfel, construiam o campanie în jurul A->B.

    Se mula mai bine pe profilul Dacia.
    45 20
  • @ignis Da din A in B, dar ce te faci daca B e in natura?

    Ultima data cand am fost in natura era gratis, nu trebuie sa fii asa bogat pe cat visezi tu.

    Si ultima chestie, sa stii ca te poti duce in natura si fara 4x4, chiar daca ti se pare wow, dar chiar se poate.
    40 114
  • @Mana-rece-suflet-cald
    Mana-rece-suflet-cald o sa iei 100 de degete în jos de la tedeiștii cu i-ul roșu.
    15 106
  • AdnMercedes
    Conduc ca a2a mașina logan3 ECO G,nu este rea dar este o căruță care la 38 de mii a început deja sa huruie aeroterma ff tare,plasticul vibrează urat,mocheta scămoșata deși o îngrijesc,parbrizul fff fragil,in concluzie se putea mai bine la banii ceruți…nu mai vorbesc de media nav face ce vrea el…nu merita și de fapt se vede in vânzări citind articolul cu scăderea Dacia de 56/.
    43 6
  • Seriff
    @Adn Mercedes corect, plus multe probleme pe partea de electrica, turbine picate la putini km, multiple probleme, iar motorul ala de 1.0 pe Jogger e o gluma proasta, dar ma rog, vanzarile merg, renuntarea la diesel e totusi cea mai proasta idee avuta de Dacia pana acum, motorul de 1.5 dci fiind printre cele mai bune si mai fiabile.
    24 3
  • @Seriff: 100% de acord. As plusa si as spune ca 1.5 dCi a fost unul dintre cele mai bune motoare Diesel din istorie. Renault sunt niste hipermagari ca au renuntat la el.

    Cat despre masini, in alta ordine de idei, culoarea aia verde e absolut superba. Si incep sa cred tot mai tare ca visul meu vechi, din pruncie, sa nu mai existe porcariile de vopsele metalizate, incepe sa prinda contur. Nu am crezut ca o sa apuc sa vad asta, dar uite ca incepe sa se intample. Culorile pline sunt MULT mai frumoase decat porcariile metalizate. Sunt exceptii, bine-nteles, dar eu vorbesc de general. In sfarsit, vad ca tot mai multa lume pune banul jos pentru asemenea culori.
    Chestia cu incurajatul iesirilor in natura si alte balarii ma lasa rece. Dacia a fost si o sa fie o marca puna pe segmentul low-cost, si daca o sa mai creasca mult preturile o sa-si piarda clientii. Din paradigma asta ei n-o sa iasa, ca brand, chiar daca o sa incerce sa aduca materiale mai frumoase pe masini si o sa mai renunte la plasticul-suzuki.
    3 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru