O maşină electrică a doborât un record vechi de 26 de ani: 500 de kilometri parcurşi cu o viteză medie de 100 km/h

de Sebastian Toma
Vineri, 01.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O echipă de studenţi din Australia a reuşit să construiască o maşină electrică extrem de performantă, care a parcurs 500 de kilometri cu o viteză medie de 100 km/h, fără să fie necesară reîncărcare acumulatorilor.

Esential 1988 este anul în care a fost stabilit recordul anterior de viteză medie pe 500 de kilometri pentru un vehicul electric.
Sunswift eVe, o maşină electrică alimentată solar, a reuşit să doboare un record FIA vechi de 26 de ani. Acesta vizează viteza medie a unui vehicul electric pe un traseu de 500 de kilometri folosind o singură încărcare. Echipa din Australia a reuşit o viteză medie de peste 100 km/h pe traseul de 500 de kilometri, derulat pe o pistă din aceeaşi ţară. Recordul din 1988 pentru această probă avea o viteză medie de 73 km/h. Modelul numit eVe, a cincea maşină construită de echipa din Australia, are un sistem încărcare solară, folosit prima dată la ediţia 2013 a World Solar Challenge. Chiar şi fără folosirea sistemului de încărcare solară a acumulatorilor, autonomia vehiculului este de 500 de kilometri, dar sistemul respectiv ridică autonomia la 800 kilometri. Pentru a putea adera la recordul dedicat vehiculelor electrice, sistemul a trebuit să fie dezactivat.

Cea mai rapidă maşină electrică din lume, Detroit Electric SP:01, confirmată pentru producţie

Echipa Sunswift lucrează la o versiune a modelului eVe care va putea fi condusă şi pe drumurile publice.

Studenţii spun că anul 2015 reprezintă cea mai realistă ţintă privind momentul în care va avea loc prima călătorie a vehiculului respectiv pe şoselele din Australia. Printre modificările necesare se numără instalarea farurilor, a oglinzilor, a stopurilor şi a unui sistem de semnalizare. În plus, studenţii trebuie să echipeze maşina cu un claxon, suporturi pentru plăcuţele de înmatriculare şi să se asigure că elementele lor de caroserie încalcă normele în vigoare. Respectivele schimbări sunt aşteptate să aducă o uşoară scădere a performanţelor, din moment ce implică mărirea masei vehiculului şi ştirbirea coeficientului aerodinamic.

Echipa de studenţi a reuşit să aducă primul record FIA doborât în Australia după 1984 şi primul record doborât de un australian după anul 1994. Şi încă sunt studenţi, deci viitorul le rezervă suficient timp să dezvolte alte vehicule ecologice.

Preţuri Renault Twizy în România: modelul electric cu două locuri pleacă de la 7.000 de euro

Urmareste Automarket
Datorită unei viteze maxime de 140 km/h, Sunswift eVE este cea mai rapidă maşină electrică alimentată solar din lume. Pentru a realiza această performanţă, vehiculul are o caroserie din fibră de carbon, panouri solare cu silicon, două motoare electrice, jante din fibră de carbon (puntea faţă) şi anvelope dezvoltate special pentru maşinile solare.

REPORTAJ: Test cu primele modele electrice Renault: Fluence ZE şi Kangoo ZE

Via CNET | Foto: Sunswift

Comentarii (2)

  • Tehnologia exista dar interesele sunt altele! Iar tehnologia nu vine de la ucigasii de balene.
    3 2
  • Il intrece Tesla Model S.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru