OFICIAL. Acesta este Cupra Born, primul model electric al spaniolilor: autonomie de până la 540 kilometri

de Alexandru Monenciu
Marti, 25.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cupra, divizia de performanță a spaniolilor de la Seat, a lansat oficial noul model electric Born. Acesta este disponibil în două versiuni de putere, iar clienții pot alege din trei variante de baterii.

După ce l-au dezvăluit într-un clip video, în urmă cu o săptămână, spaniolii de la Cupra (divizia de performanță aflată sub umbrela SEAT) au lansat acum noul model electric Born. Acesta este dezvoltat pe aceeași arhitectură MEB a gigantului Volkswagen, ca ID.3, ID.4 și Skoda Enyaq iV.

Din punct de vedere estetic, Cupra Born seamănă izbitor cu conceptul el-Born prezentat de spanioli în urmă cu doi ani la Geneva. Sunt și câteva componente de caroserie preluate de la Volkswagen ID.3, cele mai vizibile fiind portierele.

ELEMENTE DE DESIGN SPECIFICE CUPRA

Desigur, Cupra și-a pus amprenta prin elementele exterioare de culoarea cuprului și prin adoptarea unor linii angulare, care îi dau un aer ceva mai agresiv. Nu lipsesc prizele de aer mari, stopurile unite de o bandă LED și difuzorul de aer pronunțat.

Dimensiunile jantelor variază între 18 și 20 de inch, iar acestea pot fi echipate și cu diverse elemente aerodinamice.

Interiorul noului Cupra Born propune un instrumentar de bord digital, cu grafică proprie, sistem multimedia cu display de 12 inch în standard, Head-up Display cu realitate augmentată (pe nivelurile de echipare superioare), volan cu butoane specifice Cupra și scaune sport îmbrăcate în materiale obținute din reciclarea plasticului din Marea Mediterană.

DOUĂ VERSIUNI DE PUTERE

La fel ca Volkswagen ID.3, Cupra Born va fi disponibil cu un singur motor electric și roți motrice spate.

Clienții au la dispoziție două versiuni de putere: 150 CP și 310 Nm sau 204 CP și 310 Nm. Pachetul E-Boost Performance crește, pentru câteva secunde, puterea acesteia din urmă până la 231 CP.

În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 6.6 secunde. Versiunea cu 150 CP atinge 100 de km/h în 8.9 secunde.

PÂNĂ LA 540 DE KILOMETRI CU O SINGURĂ ÎNCĂRCARE

Noul Cupra Born este oferit cu trei variante de baterii: 45 kWh, 58 kWh și 77 kWh. În funcție de alegerea făcută, autonomia variază între 340 și 540 de kilometri.

Bateria cu cea mai mare capacitate, potrivit constructorului, va putea fi încărcată la prize rapide cu puteri de până la 125 kW. În acest caz trebuie să aștepți circa 7 minute pentru o autonomie de 100 de kilometri, iar repriza 5% - 80% durează 35 de minute.

Producția primului model electric Cupra va demara în luna septembrie la uzina Volkswagen din Zwickau. Noul Born va fi lansat pe piață până la finalul anului.

via Cupra

Comentarii (13)

  • VasluianulVesel
    "a gigantului Volkswagen, ca și ID.3, ID.4 și Skoda Enyaq iV." ca si ... CA SI ?!?
    5 1
  • Bibicu
    Aceeasi Marie(vwid3) cu alta balarie!
    24 14
  • ACE - Craiova
    Nice car!

    Cred ca arata un pic mai interesanta decat sora ei - VW ID.3!

    Preturile?!
    25 15
  • @Bibicu - mai bine zis "alta Marie, cu aceeasi baterie" :))))
    17 9
  • Johnny
    Nelipsitele tablete pe bord. Prea scump sa le integrezi in bord, ramane pentru viitor asta.
    Preturile vor fi premium, precum marca
    18 7
  • netam-nissan
    Fermentator VZ5 cu 5 cilindri și 390 cai rămâne singurul Cupru ispititor.
    mai ales dacă hau-haudi mai amână mult lansarea lu RS3 cu 410-420 cabaline.
    pe tarlaua electrocaznică se pot căzni oricât cehii ăștia ibero-germanici că tot sucul de brontozauri rămâne baza, o să vedeți.
    mai vorbim peste 10 ani - dac-oi mai avea cu cine, clar.
    31 12
  • Eheei...pai daca are si "scaune sport îmbrăcate în materiale obținute din reciclarea plasticului din Marea Mediterană" ..atunci chiar nu mai vad nici-un motiv sa nu imi iau si eu una ! Traiam in spaima si groaza cu gandul la pet-ul de apa pe care l-am scapat in mare acum vreo 6 ani pe la Monaco cand am fost la cursa de F1 , doamne ce cosmaruri am avut ...dar acum ma gandesc ca o fi ajuns in unul din scaunele astea si nu in stomacul vreunei testoase batrane si mioape ! Bravo Cupra , m-ati convins, eu sub 50.000 pret pornire nu as cere , cu asa dotari eco-exclusiviste si cu asa feeling sportiv ce emana prin toti porii si formele lui de ...monovolum !!
    22 8
  • Ofofof, cum revin monovolumele in moda, ca prin minune! Nu stiu cine a zis dar bine a zis... monovolumele au murit ca sa reinvie drept masini electrice.

    Seat oare scot si ei ceva sau singura optiune va fi acest ElBjorn?
    21 7
  • mircea badea
    bine ca nu e suvulet. totusi cam suparat spatele si cam inalta.

    interesant ca cuplul ramane acelasi.

    de ce jante asa mari?

    cate kg are? de ce doar 125kw?

    deci cupra inseamna cupru?
    13 2
  • Edikkk
    5-80% în 35 de minute, la bateria mare înseamnă că încarci 405 km în ăia juma de oră

    Dar chiar şi 300 km este îndeajuns pentru oricare din Bucureşti - Craiova, Piteşti, Ploieşti, Brasov, Buzău, Brăila, Tulcea, Constanţa
    14 17
  • incarci pe dreq. 405km in juma de ora e asa cum scrie in cartea mea tehnica ca consumul e de 3.6 litri la suta si in realitate e peste 5.
    Daca mai da si frigul sau caldura faci pe ea de baterie si abia ajungi la Lehliu sa o incarci din nou.
    18 12
  • VAG (sau VAN :-)) cunoscută silueta - serios acu, spaniolii nu par să aibă mari succese cu ”noua re-repoziționare” și alte bălării de marketing, chiar dacă Audi le va livra 7 mii de motoare 2.5 l cu 5 cilindri pt Cupra Formentor VZ5 - interzise, culmea, pt VW.
    ...Fiindcă în 2020 Skoda a realizat cu hayoanele și umbreluțele ei 756 milioane € profit vs. VW doar 454, iar SEAT - o pierdere de 339 milioane €.

    Tot e bine însă că Born nu-i SUV și n-are +2 tone ca ID.4/Enykaq, mai lente (zero-suta în vreo 9 secunde vs. 6,6-7), dar și mai gurmande... în suc de termocentrale pe cărbune ”curat”. :-P

    Ca să n-o mai lungesc, o Tesla Model 3 break (sau măcar cu hayon) le-ar faulta rău pe toate.
    24 2
  • ACE - Craiova
    Astazi s-au prezentat preturile pentru Spania:

    Varianta Putere Preț
    Baza 150 CP 31.600 euro
    Avansat 150 CP 32.500 euro
    Pro 150 CP 33.070 euro
    Top 150 CP 35.345 euro
    Baza 204 CP 36.720 euro
    Avansat 204 CP 37.620 euro
    Pro 204 CP 38.190 euro
    Top 204 CP 40.465 euro

    Vezi:
    diariomotor.com
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru