Feedback

Oficial: conceptul primei mașini electrice Dacia va fi prezentat în 3 martie. Constructorul promite cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață

Publicat Miercuri, 19.02.2020
de Daniel Popescu, Foto: Dacia
Comenteaza 28
Oficial: conceptul primei mașini electrice Dacia va fi prezentat în 3 martie. Constructorul promite cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață - Poza 1
Dacia a anunțat că va prezenta în 3 martie la Salonul Auto de la Geneva conceptul primului său model electric, despre care afirmă că va fi "cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață" la lansarea pe piață în 2021 sau 2022.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Renault a confirmat la sfârșitul săptămânii trecute că va lansa un model electric sub brandul Dacia în 2021 sau 2022, fără să ofere însă alte informații concrete.

Constructorul francez a publicat însă miercuri un comunicat de presă în care anunță principalele lansări programate pentru Salonul Auto de la Geneva, care își va deschide porțile în 3 martie. Astfel, Dacia va prezenta în 3 martie conceptul primului său model electric, fără să anunțe pentru moment și numele acestuia.

"Dacia deschide un nou capitol și începe revoluția sa electrică. Dacia intră pe piața electrică și va prezenta un concept 100% electric. O revoluție care capitalizează cei peste 10 ani de experiența ai Grupului Renault în mobilitate electrică", menționează Grupul Renault în comunicatul de presă.

Cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață

De asemenea, Renault afirmă în comunicatul că viitorul model electric Dacia va fi "cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață" atunci când va deveni disponibilă pe piața europeană în 2021 sau 2022. În acest moment, cel mai accesibil model 100% electric de pe piață este nou-lansatul Skoda Citigo-e iV, model care are un preț de pornire de 19.900 de euro cu TVA inclus.

Conform datelor publicate în raportul financiar al Grupului Renault pentru 2019, modelul electric Dacia va fi dedicat zonelor urbane. De altfel, numele de cod ales de Renault pentru acest model este "Dacia Urban City car", prin care constructorul oferă un indiciu clar cu privire la poziționarea modelului în gamă.

Presa franceză a speculat frecvent în ultimele luni că Renault va comercializa și în Europa sub brandul Dacia SUV-ul electric K-ZE dezvoltat inițial pentru piața chineză, însă această informație a fost negată de reprezentanții Renault din Germania sub pretextul care prețul final ar fi prea mare.

Versiunea pentru China a lui Renault K-ZE este echipată cu un motor electric de 33 kW (45 CP) și are o viteză maximă de 105 km/h, în timp ce acumulatorul de 26.8 kWh asigură o autonomie de 271 de kilometri sau 350 de kilometri în regim urban, conform vechiului standard NEDC. O versiune Renault K-ZE pentru Europa ar avea însă un motor electric mai performant, adaptat pentru Bătrânul Continent.

Cel mai probabil, prima mașină electrică Dacia va fi poziționată în gamă sub actualul Renault Zoe.

Via Renault


Comentarii (28)

  • andrei
    vad din alte articole pe net ca unii se asteapta sa fie sub 15k. iti mai da si statul 10k, ajungi la sub 5k. VISE! n-o sa vezi asa pret.
    10 9
  • La finalul textului scrieti ca, probail, va fi pozitionata in gama sub Renault Twingo electric. Oare cat de mica va fi aceasta "Dacia Urban City Car?
    10 3
  • lica huian: daihatsu materia se mai fabrica? Raspunde
  • @Gabi: Nu e nimic sigur in privinta comparatiei cu Twingo electric.
    3 4
  • Dupa un an in care au avut pierderi financiare(dupa 10 ani pe plus),Renault apasa pe acceleratie,la maxim?)))
    1 2
  • Marius
    1. Industria auto se cam schimba. Ori te adaptezi, ori dispari.
    Interesant totusi ca masinile au ajuns azi sa fie construite de ECONOMISTI si ECOLOGISTI. Din aceasta cauza motoarele cu ardere interna au devenit mai plapande, mai complicate, mai putin fiabile, etc. Disparitia lor e inevitabila. Pacat.

    2. Or fi bune masinile electrice, dar nimeni din industrie nu vrea sa explice cum va fi pe viitor cu:
    - un pret urias la energia electrica (va fi energie din surse eco 100%)
    - un pret mare al bateriilor in timp, din cauza metalelor rare (cerere mare - oferta limitata)
    - un pret urias pentru reciclarea bateriilor si a deseurilor
    - o autonomie buna pentru temperaturi medii (de la 15 grade in sus), dar iarna sub zero grade ai de fapt autonomie 50% din potential
    - se ofera aceeasi baterie pe un model de masina (vezi Tesla 3), dar daca platesti suplimentar beneficiezi de autonomie full. Daca nu platesti, iti limiteaza autonomia si nu e fair play

    3. Nu am inteles politica Renault de a pastra brandul Dacia, desi a fost scos pe piata de catre comunisti si cumparat mai tarziu de francezi prin 1999.
    Sunt multe branduri respectabile (VW, Fiat, Peugeot, etc) care produc modele lowcost sau depasite tehnologic in alte tari, dar tot sub brand propriu.

    4. Surse interne de la uzina Dacia spuneau ca francezii iau in calcul serios o relocare din Romania (chit ca e tara UE), daca nu se rezolva problema infrastructurii. Ar urma sa pastreze in tara doar un centru de calcul, teste, design, etc.....iar productia sa fie efectiv mutata in alta parte.
    Nota benne!
    9 13
  • de lastun va mai amintiti?!? tot de oras era...
    7 4
  • @andrei: La cum e acum rabla+, bonusul nu poate acoperi mai mult de 50% din pretul masinii. Deci daca dacia electrica va fi 15k, bonusul pentru ea va fi de 7,5k.
    12 3
  • Clique
    Nu are cum să fie 15k.
    Mașina va avea un preț până în 24k cel mai probabil.

    Dacă viitorul model ar fi 15k, nu ar avea profit grupul Renault
    3 12
  • Ia ia ce au sărit românașii cu dislke-uri.

    Ce îi doare realitatea pe mulți, vai vai..
    Păi să așteptați voi mașini electrice la 7500 euro până când or zbura porcii.

    Mentalitate de toate jena în țara asta, păcat că este locuită.
    4 10
  • Va fi 15.000€ fără TVA dar bonusul va scade la 5.000€


    @Marius ce ai citit, ce ai fumat??

    Costul energiei electrice va scade!!!
    Unităţile noi eoliene în ţările cu coastă UK, Spania, Italia, Norvegia, USA, etc vor falimenta nu numai producţia de electricitate pe cărbune (vezi Polonia care aloca minim 10 miliarde euro pentru 4 noi CENTRALE NUCLEARE) dar şi pe gaz !!!

    Viitoarele eoliene de la General Electric distrug şi centralele electrice pe gaz metan!
    Dar se pot monta doar off shore.

    Adaugă panourile solare de pe casă la producţia naţională şi ai răspunsul.
    4 12
  • Ciprian
    @Edikkk

    Din pacate realitatea e altfel. Nu se va ieftini nimic. Uita-te la exemplul Germaniei, care e putin in criza cu energia electrica, de la atat "surplus" de energie provenita din soare si vant.

    Tu nu intelegi niste principii de baza. Exista o curba de consum, degeaba tu livrezi curent la ora 13-15 cand e soarele pe cer sau cand bate vantul afara, daca tu ai nevoie de curent mult intre orele 7-9 si 19-21.

    Nu inseamna ca nu se poate, dar nu se face nimic mai ieftin. Salvarea ecosistesmului se va face prin sacrificii, nu prin mokangeli.
    6 4
  • fan skoda
    Ma indoiesc ca va fi atat de ieftina oricat de low-cost si nefiabila ar fi masina. O dacie normala low-cost este cam 15.000 euro. Dacia este cea mai proasta si nefiabila masina.
    0 33
  • Cristian : Nu funcționează turometru km si vitezometru Raspunde
  • A aparut Fane nebunu.
    Acum serios sunt doua variante:
    1. Ai putin peste 18 ani si abia te-ai dat jos din autobuz si ai o octavia sh si ti se pare o masina de iti paraie fundu' si e misto cu copii de liceu sa ziceti urate de dacia
    2. Esti on in toata firea, caz in care la cat repeti asta peste tot ar trebui sa te vada un medic, ceva nu merge bine la mansarda.

    Care este?
    27 0
  • Mira-m-as sa fie 15k fara eco bonus. Daca da, jos palaria, voi lua si eu una pt frecat prin oras. Oricum eco-bonusul nu poate depasi 50% din valoarea masinii. Deci la o masina de 15k dupa aplicarea bonusului de la stat pretul va fi 7.5k
    4 2
  • Uuu ce agitatie in privinta pretului.
    Context:
    Scopul principal al modelului este sa reuseasca sa incadreze emisiile la nivel de flota in target-ul de 90g CO2/100 km.
    Scopul secundar e sa lucreze si cei de la Dacia cu masinile electrice ca sa nu ramana prea in urma.

    Daca disecam un pic pretul unei masini electrice avem asa:
    - costul bateriei e de ~150 USD/kWh (baterie cumparata de la un 3P); costul unei baterii de 30kWh e de 4500$; putem considera 5000$ cu tot cu impachetare.
    - costul motorului electric cu invertoare si punti de ridicare coborare tensiune 1500$
    - costul restului masinii inafara de propulsie, oricat de lowcost ar fi, nu coboara mai jos de 4-5000$.
    In esenta se poate construi o masina electrica de oras cu un cost de productie de 10k euro (nu dolari).

    La astia 10k euro se mai adauga la fiecare masina amortizarea costului de dezvoltare al masinii si retooling al liniei de fabricatie si asamblare. La modul foarte optimist costul asta este in jur de 300-500 mil euro care trebuie impartit la numarul de unitati estimate a fi vandute. LA o proiectie de vanzari de 100k bucati, revine fiecarei masini o componenta de amortizare intre 3 si 5k euro. La pretul asta se mai adauga si profitul producatorului si al dealerului si transportul pana la dealer, in zona a 2k euro (adaos si profit care sunt mai mari in cazul electricelor pentru ca au intretinere mai mica).
    Avem pana acum un cost intre 15-17k euro fara TVA.
    Cu TVA, pretul masinii se duce spre 20k si peste.

    Cheia viitorului model Dacia va tine mai mult de strategie decat de piata. Insa un pret final de 15k euro e fantezist fara niste vanzari masive de minim 100k bucati pe an. In contextul asta, la asemenea nivel de vanzari, cele 3k tichete Rabla pe an sunt frectie.
    8 6
  • Va fi un model chinezesc modificat - Renault City K-ZE.

    https://insideevs.com/news/398676/dacia-ev-coming-europe-2021/
    0 1
  • Dacia Urban City Citadin Metro
    @ alex
    Actualul Logan (fără propulsie) are un cost de producție sub 5000€.
    O buburuză electrică gen CityGo construită de Dacia pe baza unor tehnologii amortizate deja (probabil prima generație de Zoe) ar avea un cost de producție de aprox. 3000 € .
    Este perfect posibilă construirea unei mașinuțe electrice fără pretenții dinamice deosebite la un preț de 14000€.
    5 3
  • fan skoda
    Vă dă Skoda clasă. Rupe tot nemții cu skoda. Skoda la electrice v-a fi in top.
    1 14
  • 7500 de euro,,,costa triciclul de la Reanault(Twizzy),,fara baterii!.)))...De energie electrica ieftina,,,,vise! Aduceti-va aminte ce spuneau autoritatile romane cand au venit baietii destepti cu eolienele in Dobrogea! Energia se v a iefteni,,bla,,bla bla! Prin absurd de ar da energia "pe afara",,are statul roman grija,,la niste accize,alte taxe ,,pe kw cumparat!Ce firma o luase inainte cu tariful triplu la statiile lor de incarcare,in Ro?))
    1 5
  • Exact dle Alex.


    @Ciprian ce spui tu nu are nicio legătură... Vorbeşti de Germania care în mod IDIOT şi-au închis, suspendat unele unităţi nucleare după Fukushima !!

    Sunt mulţi "verzi" bătuţi în cap, şi sunt şi în Germania.
    În Japonia, ţară cu extrem de multe cutremure şi multe mari ZECI DE ANI DE ZILE nu au avut probleme zecile de CENTRALE NUCLEARE !!
    Dar cutremurul care a cauzat problema a fost de 9 grade !!! A mişcat şi axa pământului, a avut efecte colosale.
    Şi nu cutremurul a creat problema ci tsunamiul!

    Dar Germania de unde tzunami????
    2 2
  • Gata au aparut comentacii atotstiutori. Sa asteptam evenimentul de pe 3. Daca nu zic nimic despre pret, sa asteptam atunci lansarea oficiala din 2021. La ce reactii aveti oricum nu aveati de gand sa o cumparati, asa ca nu inteleg agitatia.
    5 4
  • Pe langa prostiile pe care le spui, vad ca ai probleme si cu limba romana. Ce-ar fi sa te abtii putin!
    1 2
  • Marian: salut am si eu o intrebare,am un mercedes clk si dupa 2000 de ture cand... Raspunde
  • @Haha, sunt multe lucruri pe care tu nu le înțelegi și nu e nimic lăudabil în asta.
    3 1
  • Am omis sa precizez ca mesajul e pentru fan skoda!
    1 0
  • fan skoda
    @Basil

    Serios ? hmm, cred ca era pentru Copia Mafia Fan Skoda nu pentru mine.
    0 1
  • 25-27 - 10-12 de la stat 15.. e f ok pretul daca iti place dacia, sar putea pt multa lume sa fie o solutie f tare daca au panouri solare pe casa practic ei merg gratis..se amortizeaza costurile pt cei care conduc f multi km, pt cei cu livrari..gen pitza, fun curier etc..cred ca e painea lu Deu ..pt ca daca aceasi distanta costul curentului e la jumate..tot e bine..masina noua garantie, intretinere aproape zero.. personal cred ca o sa explodeze cererea..acelasi lucru se aplica in toate tarile
    1 0
  • fan skoda
    @Basil ce ca skoda da clasa la multe masini e, prostie?
    0 2
  • fan skoda
    Bai nesimtitilor da' nu vreti sa va opriti din cenzurare. Acum ceva timp era un site adevarat da' acuma' sa dus dreaqu la #cenzurare.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru