Feedback

Noua generație Renault Zoe este aici: hatchback-ul electric a primit un motor de 136 CP, autonomie de 390 kilometri și numeroase îmbunătățiri la interior

Publicat Luni, 17.06.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 50
Renault a prezentat luni noua generație a hatchback-ului electric Zoe, care a primit un motor de 136 de cai putere, un acumulator cu autonomie de 390 de kilometri și numeroase îmbunătățiri de design, în special la interior.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După o serie de informații neoficiale și o primă fotografie "scapată" pe internet, noua generație Renault Zoe a fost dezvăluită luni.

Conform așteptărilor, constructorul francez a operat numeroase noutăți la aproape toate capitolele, începând cu designul exterior și continuând cu o serie de îmbunătățiri majore la interior. De asemenea, Renault a îmbunătățit motorul electric și autonomia bateriei.

Din punct de vedere al designului, noua generație Zoe a primit modificări estetice în special în partea frontală, la nivelul capotei și a formei barei frontale de protecție, care are inserții cromate, în timp ce logo-ul Renault are dimensiuni mai mari. O altă noutate este reprezentată de farurile LED cu semnătură în forma literei C, similară cu cea de pe celelalte modele lansate recent de Renault.

În partea din spate, stopurile sunt LED și oferă o semnătură luminoasă dinamică de la centru spre exterior, în timp ce jantele sunt mai moderne și sunt disponibile în versiuni de 15 inch, 16 inch și 17 inch. În total, Zoe poate fi comandat în 9 nuanțe de caroserie, dintre care 3 sunt complet noi: Bleu Celadon, Rouge Flamme şi Blanc Quartz.

Până acum, interiorul lui Zoe era considerat mai degrabă spartan, însă lucrurile se schimbă radical pe noua generație. Pentru instrumentarul de bord, inginerii francezi au introdus un ecran cu diagonala de 10 inch disponibil inclusiv pe nivelul de bază, iar acesta oferă informații utile pentru șofer cu privire la o serie de parametri specifici conducerii în regim electric. În plus, în cazul versiunilor echipate cu sistem de navigație, pe ecran sunt afișate și indicațiile GPS.

Instrumentarul de bord digital este completat de un ecran multimedia cu diagonală de 9.3 inch poziționat vertical în partea centrală a plansei de bord. De aici, șoferul controlează principalele setări ale mașinii, inclusiv sistemele de asistență sau Renault Easy Link, și își poate conectasmartphone-ul la mașina datorită compatibilității cu sistemele Apple CarPlay și Android Auto. Nu în ultimul rând, calitatea și finisajul materialelor pentru planșa de bord au fost îmbunătățite.

Pentru schimbătorul de viteze controlat electronic, Renault a apelat la un buton cromat cu fațete din satin și decorat cu logo-ul ZE care permite schimbarea rapidă a modelului de condus.

Alte noutăți introduse la interior sunt încărcarea wireless a telefonului, două prize USB pentru scaunele din spate și plafon cu iluminare LED.

Noua generație Renault Zoe va fi disponibilă în două versiuni de motorizare. Prima dintre ele este R110, care utilizează un motor de 80 kW (109 CP) introdus cu un an în urmă pe generația precedentă și care oferă un cuplu de 225 Nm.

Versiunea de top mizează pe un motor de 100 kW (136 CP) și a primit numele R135. Acesta are un cuplu de 245 Nm care îi permite să ajungă de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 10 secunde, în timp ce intervalul de la 80 km/h la 120 km/h este realizat în 7.1 secunde, viteza maximă fiind de 140 km/h.

O altă noutate introdusă de Renault este modul de rulare "B mode", care permite șoferului să conducă cu o singură pedală, fără să mai apese pedala de frână, funcție disponibilă în prezent și pe modele precum BMW i3 și Nissan Leaf. Astfel, mașina decelerează mai repede, imediat ce șoferul eliberează pedala de accelerație, iar acest mod de condus este util în special în mediul urban.

Renault a adus o serie de îmbunătățiri și la nivelul autonomiei. Astfel, bateria oferă acum o capacitate de 52 kWh, în ciuda faptului că are aceleași dimensiuni ca acumulatorul de 40 kWh de pe generația precedentă. Acumulatorul are în total 192 de celule și o masă proprie de 326 de kilograme. Creșterea capacității a permis și îmbunătățirea autonomiei oficiale până la 390 de kilometri conform standardului WLTP, astfel că a crescut cu circa 20% comparativ cu generația precedenta.

O altă noutate importantă se referă la modul de încărcare al bateriei. Astfel, pe lângă conectorul Type 2 care permite încărcarea bateriei cu curent alternativ (AC) cu până la 22 kW, Renault a introdus și un conector Combo CCS care permite încărcarea cu curent continuu (DC) la stații de încărcare până la 50 kW.

Renault nu menționează durata unei încărcări complete, însă susține că 30 de minute de încărcare la 50 kW sunt suficiente pentru a obține o autonomie de aproximativ 150 de kilometri. Între timp, o încărcare de o oră la o stație de 22 kW asigură o autonomie de 125 de kilometri, iar utilizarea unei stații de 11 kW necesită două ore pentru aceeași autonomie. În schimb, la folosirea unui wall box casnic de 7 kW, încărcarea completă a bateriei durează 9 ore și 25 de minute.

Nu în ultimul rând, Renault Zoe este disponibil și cu o gamă variată de sisteme de asistență, printre care se numără Lane Keep Assist, Lane Departure Warning, Automatic Emergency Braking, Overspeed Prevention, Automatic Parking Brake sau Auto Hold.

Livrările noii generații Renault Zoe vor începe la sfârșitul acestui an, iar prețurile de comercializare nu au fost anunțate încă.

Renault avea nevoie de o nouă generație pentru Zoe, mai ales că segmentul hatchack-urilor subcompacte cu sisteme de propulsie electrice s-a aglomerat semnificativ în acest an.

Cei mai noi rivali pentru Zoe sunt Opel Corsa-e și Peugeot e-208, iar ambele au motor electric de 100 kW (136 CP). De asemenea, Corsa-e și e-208 au baterii de 50 kWh, însă autonomiile promise sunt mai mici: Opel Corsa-e promite o autonomie de 330 de kilometri, în timp ce Peugeot e-208 va putea acoperi 340 de kilometri între două încărcări. 

Via Renault


Comentarii (50)

  • ACE - Craiova
    Sunt tare curios daca au marit cumva GARDA LA SOL, de la 12 cm, cat era la generatia actuala...Dupa ochi, pare identica....
    11 5
  • Stim cu totii ca acele cifre (390, 330 samd) sunt doar pe hartie si la consumuri in conditii ideale (50 kmph, 20 de grade afara, vant din spate si rulat la vale). In conditii reale, la o utilizare reala si mers cu viteze reale, acele autonomii se reduc la mai putin de jumatate din ce declara tzantzosi producatorii.
    Totul ar fi OK, chiar si asa, pentru o masina mica si cu un balast de peste 300 - 400 de kg de baterii, daca eticheta de pret n-ar fi cat a unei masini de lux, incapatoare, mai puternica, cu tot ce ai nevoie la o masina.
    16 30
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • andrei
    hai ca bati campii fara rusine. sunt km in ciclu WLTP, mult mai strict ca vechiul NEDC. evident ca la tempereturi extreme sau viteze mari scad autonomiile. dar e suficient sa citesti testele de pe site puse chiar zilele astea, si o sa vezi ca vechiul zoe facea fata si la drum lung. si nu, nu cu vant din spate, vale si alte bazaconii insirate de tine.

    singurul lucru corect l-ai spus la final, desi nu stiu ce masini de lux iei tu la 35k si echipate cu tot ce ai nevoie. dar per ansamblu asa e, electricele inca sunt scumpe. dar te sfatuiesc sa citesti cam cat costa primul pc disponibil la cumparare pentru acasa, cand au aparut initial, acum zeci de ani. cand esti deschizator de tehnologii platesti aiurea. asta e, vrei repede, costa. si esti si un pic de cobai. dar te folosesti atunci.
    24 14
  • @andrei: stiu ca adevarul supara, dar uita-te la testele facute cu Zoe generatia precedenta. Au reusit autonomie de sub 200 de km cu toate ca jurnalistii sunt extrem-extrem de partinitori si anume PRO masini cu baterii. Generatia asta nu e inca testata, normal, dar stim f bine ca din nou, IN CONDITII NORMALE de utilizare, o sa faca asa cum am zis eu, poate jumatate din cat au scris ei acolo, anume 390. Deci nu bat niciun camp, ci spun adevarul, spre deosebire de tine, care minti cu nerusinare. La fel ca toti activistii verzi.
    Cat despre primul PC, comparatia e din nou mincinoasa: PCurile aveau loc de crestere in momnentul ala, potential, loc de dezvoltare. Cat priveste bateriile, acestea sunt deja cu tehnologie veche de zeci de ani care NU a mai evoluat. De altfel chiar si la modelul despre care este articolul asta, nu au reusit sa-i creasca autonomia decat prin adaugarea de mai mult material chimic. E ceea ce am spus si eu si altii de N ori, nu se mai poate inova nimic cu aceste baterii. Practic tot ce pot face e sa creasca cantitatea de material chimic. Atat. Restul sunt povesti. Daca era loc de inovare reala, seful Tesla ar fi aflat despre asta deja demult.
    Cat despre masinile de lux echipate, am mai spus aici. La 35000 iei un Peugeot 508, noul model, cu motor de 2 L Diesel cu cutie automata, in echiparea de varf. Comparatia pe care o facusem eu la articolul cu Corsa electrica (alta minunatie tehnologica) era un 508 la pretul de 30.000, pretul DE START al unui Corsa cu baterii.
    15 27
  • mircea badea
    daca esti sarac iti iei aifon, daca esti smecher iti iei electrica...cam asa sta treaba momentan.
    14 7
  • andrei
    PMC: esti atat de prost informat si de rau intentionat, ca nu intentionez sa iti disec aberatiile fraza cu fraza. e bine ca ai scris mult si prost, ca vede si lumea ca habar nu ai. tehnologie de zeci de ani, looooool.
    probabil de aia in toate deviceurile daca faci o comparatie cu ce era in urma cu cativa ani., observi ca la aceleasi dimensiuni au capacitate mai mare. ia un telefon, smartwatch, o baterie de masina orice cu baterie din ultimul an si compara cu acum 3-4 ani si oricat de prost ai fi observi ca au mai multa capacitate la acealasi volum. evident, daca esti cu capul in nisip, nu vezi nimic.

    si da, adevarul doare, dar ce spui tu nu e adevar, sunt elucubratii. pe tine te doare ce am zis, de aia ai si scris kilometrul ala de prostii.
    19 14
  • Pe mine nu ma doare nimic. Te dor pe tine adevarurile care raman aceleasi, indiferent cate campanii de presa si ajutoare guvernamentale s-ar pompa in aceste produse dubioase.
    Am scris putin pentru ca sa iti explic pe puncte de ce argumentele tale sunt false. Bine... nu am scris sa-ti explic tie. Tu esti o cauza pierduta. Comentariile sunt pentru cei care s-ar putea lasa prostiti de aceste aberatii care sunt masinile cu baterii. Cele care exista acum, cel putin. Daca va aparea acea revolutie a bateriilor, care se anunta de zeci de ani si pe care se bazeaza toata aceasta isterie cu masinile electrice, atunci vom vedea. Pana atunci insa, aceste produse raman niste nonsensuri economice.
    11 23
  • andrei
    si sa nu uit, comparatia cu pc-urile e foarte buna, si deloc mincinoasa (mai esti si obraznic, dar trecem peste) cum parsiv afirmi. tu te prevalezi de niste informatii pe care le detii azi si judeci ceva din trecut. total stupid. dar nu ma astept sa intelegi cum a fost pe vremea aia. la tine e simpla treaba: aia mint la consum. de parca la benzina sau la diesel cand se fac teste reale nu dau diferente imense. evident ca dau. pentru ca depinde de modul in care le conduci.
    14 10
  • andrei
    sunt o cauza pieduta? loooooooool cine vorbea, ala care nu intelege la ce folosesc masinile electice, ala pentru care nu exista decat benzina sau diesel.


    eu zic sa te duci prin nordul europei si sa vorbesti acolo de nonsensuri economice, unde se vand tesla in prostie. cred ca o sa se uite la tine ca la un adevarat "nonsens economic".

    dovedesti o minte atat de subdezvoltata ca e clar ca nu pricepi nimic.
    10 13
  • Legat de PC, ti-am spus, era un produs cu potential urias, ceea ce s-a vazut de-a lungul anilor. Tehnologia bateriilor cu Litiu e din 1970, si cea cu Li Ion din anii 80. Iacata ca-s 50 de ani maine-poimaine. :)
    Mai vrei? sau te linistesti? :) Ocupa-te si scrie despre lucruri la care te pricepi, ok? Nu te face de ras. E drept, esti anonim, dar totusi... :)

    PS: cazul "nordului europei" e unul special. Pune mana si citeste, ca pe asta nu ti-l mai explic. Cultura generala nu se face pe forumuri.
    13 22
  • andrei
    aoleo, ca tu te pricepi la ceva. la ce? doar la aberatii. ai aflat si de pe net ca tehnologia e in esenta din anii 80 si zici ca gata, totul e ca in anii 80.
    e clar, te pricepi. mai bine te abtii, sincer, ca te faci de ras. sau de fapt nu, continua, ca ma distrez. tin sa te anunt ca si masinile in sine se fac de mai bine de 100 de ani. probabil ti-a scapat din vedere :)


    ei da, ca stii tu sa faci cuiva cultura generala. tu iei ca exemple doar ce iti covine tie ca sa demonstreze ca e ca tine, restul te faci ca nu exista si zici: gata, e ca mine! ok, succes in a convinge prostii.

    deci mii de cazuri care isi iau electrice sunt "speciale". auzi, nu mai bine nu mai insisti cu tampeniile? mai si spui ca tu postezi sa vada altii. hai las-o ca macane! postezi ca sa pari destept, dar esti atat de superflu in ce spui ca e clar ca nu stii nimic. doar ai pareri preconcepute si atata tot.
    12 11
  • Dle Diesel Power PMC iubitorul de cancer de plămâni...

    Au fost mai multe articole chiar aici pe AM cu maşini electrice plimbate prin ţară.

    S-a demonstrat că aveau range ul chiar cel afirmat.

    Deci 390 km sunt 390 km.
    Peste 20 de ani o să fie 800 km și moartea maşinilor termice este clară.

    Dacă îţi place dieselul aşa mult, buchetul de flori înainte să îl dai soţiei, iubitei, etc pune-l doar 10 secunde la ţeava de eşapament de la diesel-ul iubit.
    Atât 10 secunde.

    Hai pa PMC.
    16 13
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Nu, ii conving pe nestiutori. Prostii sunt intotdeauna convinsi 100%. :D
    7 22
  • andrei
    daca nu te citesti un pic, nu poti dormi linistit, nu? continua. astept exemplul cu bateriile de mobile, smartwatch etc care nu au evoluat deloc din anii 80 :) :)
    9 9
  • Stati linistiti, oamenii s-au prins deja. Nimeni nu mai considera deja o masina electrica drept un produs serios, decat ca o ciudatenie sau ca a 2-a masina pentru mers la piata si la munca in oras, pe distante scurte. Cand vrei masina, iei aceeasi masina clasica. Din pacate. Bine-ar fi sa existe o alternativa reala la masinile cu combustie.
    Cat ce spune posesorul de toyota, alea cu cancerul sunt aberatii vechi. Noile Diesel nu mai sunt poluante. In fine... :)
    6 15
  • Ba prietene, daca nu te intereseaza astfel de masini, de ce te agiti atat ca o musca oparita la subrat? Are autonomie de 3.7 metri...asa, si? Din moment ce tu o arzi in masini de lux de 30.000E, nu inteleg cu ce te afecteaza pe tine.
    18 13
  • ACE - Craiova
    TESLA Roadster - prima iteratie are baterie Li-ion de 53 kWh si autonomie de 393 km EPA (cca. 425 WLTP).
    TESLA Roadster 2, care va apare in 2020, va avea o baterie anuntata de 200 kWh, sprint de 1,9 secunde pana la 100 km/h si o autonomie de 1.000 km EPA.....
    Este o evolutie, in 15 ani ?! Eu zic - DA .....
    16 6
  • gabiposi
    Pana nu se schimba componenta bateriilor nu cred ca electricele vor avea mare viitor,bateriile actuale au in compozitie litiu.Uitati-va doar cate tari au zacaminte de litiu,o baterie de telefon are cateva zeci de grame,o baterie de masina cateva sute de KILOgrame.
    10 11
  • someone
    ce fain ar fi daca fiecare user ar putea scrie doar 2 maxim 3 commenturi la fiecare articol
    8 8
  • Silviu
    Masina este o masina de oras. Costa 30.000 de euro. Cine sta in garsoniera in Berceni probabil nu si-o cumpara. Sau nu ar trebui. Masina si-o cumpara o persoana care are o casa, curte. Si are unde sa si-o incarce peste noapte. E clar ca nu va fi singura masina.

    Deci pentru rolul ei, de masina de naveta prin oras, e excelenta. Ok, nu are 390 km, are doar 200 km. Sunt super suficienti pentru naveta zilnica prin oras. Vii seara, ai pus-o la incarcat frumos. Dimineata o ai plina. Programezi ce temepratura sa fie in ea cand pleci, e gata pregatita, te plimbi prin oras cu ea, demaraj decent, silentioasa, nu mai pierzi timpul prin benzinarii, fiabiltiate ridicata, aer curat.

    Alegerea ideala pentru cine vrea asta. Oare cand o sa scapam de mentalitatea asta in care evaluam masini dupa nevoile noastre in loc sa le evaluam dupa tipul de client pe care au fost facute. Ca e stupid sa critici masina ca vai nu are autonomie de 1 milion de km. E ca si cum ai critica un Ferrari pentru ca nu are portbagaj de 1 mc. Nu pentru asta a fost facuta :)
    19 5
  • Rudolf D.
    @someone Si eventual toti sa fie de aceeasi parere. Eu zic ca si discutiile astea fac sarea si piperul acestui site. Acum despre acest mic war aici la articolul Zoe ce sa zic? Ba c-o fi 200km, ba c-o fi 300km autonomie, fie si ea wltp tot o valoare de rahat ramane. E penibil dezbatem niste performante ultra jalnice in materie de autonomie si pret pentru un gen de masina de marimea unui Matiz. Si ne gandim la viitorul luminos cand Tesla Roadster va avea 1000km. Pentru numai 200.000$. Asta da progres.
    7 6
  • @Someone...da, ar fi si mai fain daca acele comentarii ar fi constructive, nu comentarii gen:
    x... esti un prost.
    @x... ba nu..... tu esti un prost..
    7 2
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • ...il citesc pe PMC...pare un tip convins 100%
    6 5
  • Eu nu am o problema cu autonomia pentru deplasari in oras dar am cu scaunul soferului: va fi tot fara reglaj pe inaltime (din cauza bateriei de sub el)?
    11 1
  • @Gabi: Din pacate, Renault nu a mentionat nimic despre posibilitatea de a regla scaunul soferului pe inaltime.
    8 2
  • Multumesc Daniel. Daca Renault nu a mentionat, inseamna ca nu exista asa ceva. Pacat, reglarea pe verticala a scaunului este obligatorie, in opinia mea, pentru a gasi pozitia cea mai confortabila la volan.
    7 1
  • @ACE - Craiova Cred ca problema nu se pune ca a crescut autonomia de la 400 km la 1000 pt tesla, ca poate doar i-au pus mai multe kilograme de baterie. Intrebarea e cum a evoluat raportul kwh/kg. Stii ceva de evolutia asta?
    7 2
  • ACE - Craiova
    @Liviu

    Bateria de la TESLA Roadster 1 are 53 kWh (constituita in principal din 6.831 buc. acumulatori Li-ion Panasonic), cantareste cca. 350-400 kg (toata masina are cca. 1.300 kg).

    Bateria de la TESLA Roadster 2 are 200 kWh si o greutate proprie de cca. 800 kg. Nu se cunosc inca toate datele oficiale. In curand se vor afla si acestea...
    6 3
  • ACE - Craiova Deci imbunatatire de vreo 25% pt autonomie. Nu-i rau, insa departe de revolutionar. Sa vedem daca se confirma chiar si astia 25%.
    4 3
  • ACE - Craiova
    @Liviu

    Eu am vorbit de "evolutie" undeva mai sus.....

    Pe de alta parte, la un smartphone - de ex. SAMSUNG S10 - te intereseaza CAPABILITATEA (PERFORMANTA), FIABILITATEA, CAT DUCE BATERIA DE ACUMULATORI - mai putin, daca fata de S9, are cu 10 sau 15 piese/componente in +/-.....
    3 3
  • Ce evolutie e aia? Practic dubleaza cantitatea de material chimic si plusul de autonomie PROBABILA e data de imbunatatirea/eficientizarea motoarelor. Deci multumesc ca nu faci decat sa confirmi ce spun eu. :)
    1 5
  • @Someone: ti-e dor de niste cenzura, este? Este ca regreti un pic comunismul? :)
    INTOTDEAUNA astia care vor sa faca bine cu fortza, fara sa-i intrebe sau sa-i roage nimeni, intoadeauna au dor de dictatura si de totalitarism.

    Ce atata Diesel domnule? Hai sa-l interzicem! Dar nu mai e poluant. Nu conteaza! Nu mai avem noi chef de el. Dar nu aveti cu ce-l inlocui. Nu-i nimic, o sa vina ea revolutia! :)))

    Comentezi? Inchideti-i gura! :)
    5 5
  • Lefterciprian: Am un Ford focus 2008dimineata când am pornit mi sa aprins in computerul... Raspunde
  • ce viata are un diesel ani/km? oare de cate ori polueaza in medie peste ce e declarat in manual, in toata viata lui?
    3 3
  • @@pmc: Diesel-ul e cea mai fiabila tehnologie. Un DIESEL care nu e de soi, merge linistit 500.000 de km. Unul de soi, de ex Mercedes, merge 1.500.000 de km.
    Pentru ca tehnologia Diesel e cea mai fiabila la ora actuala si, se pare, dintre cele mai curate. As merge pana acolo sa spun ca e mai curata decat electricele daca luam in considerare producerea si distrugerea bateriilor, dar UUUUUU!!!, sa nu isterizam activistii verziori si luptatorii pentru drepturile hoamlailor! :)

    "According to the June edition of the auto specialist magazine "auto motor und sport" (Issue 13, 6 June 2019), emission measurements on twelve test vehicles of different brands resulted in the tested Mercedes C 300 d Estate emitting "almost no NOx". The results measured on the Mercedes-Benz C 300 d Estate (combined fuel consumption 5.6-5.0 l/100 km, combined CO₂emissions 147-133 g/km)* are stated in more precise terms in the copy: "With a measly 13 milligrammes of NOx, it goes to the top of our ‘Mr Clean’ hit list. Until recently, it seemed inconceivable that diesel engines could achieve such figures at all. […] However, the two-litre diesel called the OM 654 has been systematically trimmed for reduced emissions. The NOx problem of many cities is therefore bound to be resolved as soon as more new cars are registered" (auto, motor und sport, Issue 13, 6 June 2019)."

    https://www.daimler.com/innovation/diesel/nox-reduction.html

    Bine... stiu ca pentru bipezii spalati pe creier, niciun fapt, nicio matematica elementara nu mai conteaza. Dar totusi... mai sper. :)
    5 4
  • Nu sunt fan mașini electrice.
    Am condus un Zoe actual in Spania, in jurul Palenciei si in oraș, cam 500km într-o săptămâna (nu am făcut-o expres, așa ne impune firma unde lucrez, in tarile unde se poate). In 500km am încărcat-o de 2 ori (când am luat mașină mai avea autonomie de 200km), o data full, la ultima mai aveam autonomie 160km. Experiența a fost interesanta, nu autonomia m-a deranjat(ești obligat sa te adaptezi situației), o găsesc un pic „înghesuita”
    Momentan este nerealist sa spui ca dai 34 000€(cel puțin la noi, dar si afara sunt mulți bani) ca s-o folosești ca a doua mașină si in special pentru oraș. Prin Europa sunt niște mici avantaje, găsești loc de parcare mai repede si taxe mai mici.
    Cred ca la un preț „onorabil” (15000€) o autonomie de minim 400km devine o opțiune importanta in următorii ani.
    Am făcut un calcul la prețul kW din Romania fata de un consum de 8% benzina in oraș (consum optimist pentru București), nu ai cum sa justifici cei 34000€
    9 1
  • Un om care respira
    Eu vreau ca aerul pe care-l respir sa fie cat mai curat, deci abia astept sa fie cat mai multe masini electrice. O masina electrica NU are teava de esapament, deci nici nu vreau sa stiu cat de curat este noul diesel sau benzinar.

    Stiu ca unii vor zice ca producerea curentului polueaza, dar cel putin o parte din curent este produs in hidrocentrale, eolian sau fotovoltaic, deci per total e mai putina poluare.

    Mai zic unii ca fabricarea bateriilor polueaza, dar si fabricarea motoarelor termice polueaza. Doar daca ma gandesc la cat ulei de motor ajunge varsat prin rauri sau canalizare deja ma intristez. In schimb, bateriile de la masinile electrice nu se scurg pe strada. Vor fi reciclate dupa 15-20 de ani de folosire.
    2 3
  • @Un om: nope, uleiul se recicleaza, nu se varsa nicaieri. Bine... nu vorbim de Ghana...
    1 0
  • @pmc , tu ii dai cu dieselul inainte.......Cel mai fiabil, cel mai curat, bla,bla,bla......Ce ai pus tu acolo,in limba engleza,este ce spune mercedes despre diesel-urile lor.

    In 2012 came the first major evidence of some truly dreadful health impacts. Nitrogen oxides and dioxides (NOx) and particulate matter (PM) pumped out by diesel exhausts were fingered as silent killers. The studies multiplied. The European Environment Agency found that nitrogen dioxide (NO2) from diesel fumes had caused around 71,000 premature deaths across the continent in a single year. It said the UK experienced 11,940 annual premature deaths from NO2, the second highest in Europe behind Italy. The World Health Organisation declared diesel exhaust a carcinogenic, a cause of lung cancer in the same category as asbestos and mustard gas.

    Ce am pus eu mai sus este exact ce patim noi de la rahaturile tale de motoare diesel, care au inceput sa fie interzise in marile orase.
    Zici ca sunt fiabile? Aici este de discutat o gramada......
    3 1
  • Rudolf D.
    Nu exista in Europa nici un certificate de deces pe care sa scrie ca raposatul a murit (prematur?) din cauza ozizilor de azot sau a particulelor solide. Asta e propaganda ecomarxista. Punct. ca sa faci cancer la plamani trebuie sa fumezi ceva ani substantele astea asa cum fac si impatimitii de tigari. Ori asa ceva nu se intampla. Putina decenta domnilor. Exista oare vreun studiu care sa ateste ca politistii de la circulatie, care se presupune ca stau mai mult pe strada la coada ICE-urilor, prezinta o incidenta mai mare a cancerului de plamani? Nu. Nu exista pentru ca nu exista asa ceva. Acum nu-mi veniti si-mi spuneti sa pun gura la teava de esapament sau sa stau in garaj cu mototul pornit ca nu are nici o relevanta. Asa va invit si eu in baie sa-mi mirositi esapamentul dupa anumite activitati si va asigur c-o sa faceti cancer la ficat inainte de plamani.
    Oricum povestea cu copilasii bolnavi de cancer era induiosator de amuzanta. Terminati odata cu penibilitatile astea. Fix 11940 in UK, nici mai mult nici mai putin. Ha ha ha. De la NOx sau de la PM. dar baietii mai sunt printer emisii si gaze gen HC sau CO. Despre astea nimic?

    Revenind la articolul cu zoe, masinuta asta e faina, parca venita de la Disneyland, numa buna pentru jumatatea noastra mai putin cunoscatoare in ale sofatului, ca sa se plimbe pana la mol si inapoi. Asta daca tu esti milionar si stai la casa. Daca nu, iti cauti una care macar stie sa gateasca.
    6 1
  • ZOE - cocheta adulterina - multe patimi ai mai starnit !
    Nu degeaba faci parte dintr o comedie realistă de moravuri sociale şi politice care si in ziua de azi face valuri.
    Tot elecrizanta si provocatoare ca odinioara aprinzi/curentezi spirite (si asa incinse de canicula verii) rezultand concluzii care defineşc contradicţia dintre esenţă şi aparenţă.

    PS: cam alambicat, recunosc.... de la cladura mare.
    5 0
  • Bai Kotegablablabla: deci eu iti dau un articol de luna asta, despre un test independent cu motoare Mercedes Diesel, si tu vii cu povesti din 2012, fara nicio sursa.

    Am spus si repet: incercati sa mai cititi cate un pic. O sa vedeti ca lucrurile nu sunt asa cum le spun tot soiul de dubiosi, siteuri ca eletrek, zecile de mii de "specialisti" si incalziristi. Tu incepe sa citesti mai cu atentie un articol scurt ca ala pe care l-am pus eu acolo. :)
    2 1
  • dle PMC dacă un motor diesel cu jdemii de componente duce 500.000 km - 1.500.000 una electrică cât duce FĂRĂ SĂ VADĂ NICIODATĂ SERVICE UL ????

    2.000.000 KM?? 5.000.000 KM ???

    Da, actualmente maşina electrică nu este pentru săraci, dar decât un Golf nou prefer un Nissan Leaf nouă.

    Cine vrea să meargă 1000km ne întrerupt, să facă hemoroizi şi diabet, nu are decât.
    2 5
  • Ioan: Cât costă un Volkswagen CC? Raspunde
  • bai p.m .de turkish delight, ce stii tu despre motoarele diesel? Din proprie experientza ,si nu din cititul tau pe litere din nu stiu ce studii recente. Eu nu am nevoie de articolele tale stupide. Vino cu ceva concret , ceva ce stii tu .Poti? Impotenti ce se inchipuie potenti! Ar trebui sa-ti monteze si tie un DPF , ca sa-ti mai regenerezi din cand in ciclul de functionare. Sa-mi fie greatza!
    3 5
  • @Kakateglashl: asa e, tu nu ai nevoie de niciun articol. In general, voi, astia, ignorantii, nu aveti nevoie de nicio lectura. Voi STITI! De aia e usor sa fiti dusi de nas de cei care au +2 IQ fata de voi. :)
    Eu nu vin cu ceva CE STIU EU, eu nu sunt mecanic si nici specialist in termodinamica. Eu ii ascult pe cei care SUNT specialisti. Spre deosebire de tine, care tu STII! Tu n-ai nevoie de nimeni. :)
    3 2
  • @Edikkkkkk: una electrica duce atat cat o duc bateriile, adicatelea mai putin decat jumatate din cat declara tzantzosi producatorii. :)
    Poate ca motoarele merg milioane de km, cum visezi tu, dar asta nu ajuta absolut deloc. Presupun ca stii de ce. Pt ca nu exista sosele electrificate sa-si poata lua curentul on-the-go, ca troleibuzu'. :))))) Desi... cine stie? In Germania parca au inceput aia sa traga fire pe faimosul Autobahn, si au aparut primele teste cu TIRuri cu alimentare pe cablu suspendat, ca tramvaiele. :)) Cand e vorba de "sa facam bine la planeta" nicio cheltuiala nu e prea mare, nu-i asa? :D
    5 2
  • Motzatule, care specialisti? Tu nu esti in stare sa gandesti de unul singur? Te iei dupa specialistii pe care nici macar nu stii cum ii cheama? Sunteti inconjurati numai de specialisti . In doua zeci doua zeci(adica anul viitor) o sa aveti si mai multi specialisti.....Un mic exemplu despre asa zisii specialisti. Untul si margarina. Acum cativa ani a fost isteria asta creata de specialisti. Nu mai mancati unt, va omoara. Mancati plastic, pardon , margarina. E cea mai sanatoasa pentru voi. Margarina, diesel, tu si specialistii de care asculti .Vai de capul tau......Tu nu vii cu ceva ce stii tu.... Poti sa iei o decizie singur?Vin specialistii si-ti spun ce decizie sa iei.......Opriti planeta Pamant, ca vreau sa cobor!
    1 1
  • Dle PMC este evident că nu gândiţi logic şi în nebunia de a iubi diesel vă luaţi de ce apucaţi.

    Bateriile au garanţie 8 ani. Ele duc şi 20 de ani, la Tesla.
    Încă 20 se pot folosi ca power wall.

    Dar la diesel.... EGR-ul la cât timp se duce????
    Uleiul la motor... la cât timp se duce????
    Plăcuţele de frâna... la cât timp se duc????
    Injectoarele... la cât timp se duc???
    Pompa de motorină şi eventual filtrul... la cât timp se duce???
    Filtrul de particule, carburatorul, turbina!!!! ... la cât timp se duc????


    Ce dracu dom'le... Ce dracu.... Nu vedem ditamai bârna din ochii diesel dar ne luăm de paiul de la maşina electrică !!!


    Dar cancerul de plămâni... în ce procent este vindecabil ???

    Aştept răspuns.
    2 0
  • @Edikkk: daca mai credeti SI ACUM balivernele lui Musk & Co. va meritati soarta. Totusi, mizez pe inteligenta dvs. medie in a NU cumpara niciodata produse indoielnice precum actualele masini cu baterii, indiferent ce sigla au lipita pe bot.
    Cancerul la plamani? Cat o sa mai indrugati prostia asta? Aerul e mai curat acum decat in urma cu 20 de ani in marile orase. Normele de poluare draconice au rezolvat aceasta problema in mare parte. Probabil exista un risc nedemonstrat clar dat de motoarele cu combustie, dar, si exista un mare DAR: 1. alternativa reala NU exista si 2. ce facem? inchidem pravalia si stam in casa? Societatea actuala are nevoie de locomotie. Toata economia mondiala si toata viata noastra asa cum o avem acum se bazeaza pe puterea Diesel. Pana si computerul sau telefonul de pe care va insirati balivernele pe net sunt carate si au fost fabricate proportie majoritara cu ajutorul combustibilului fosil si prin combustie. Dati o alternativa reala la motoarele clasice, o alternativa economica si fiabila, si renuntam cu totii la Diesel si la Otto de azi. E foarte usor sa combati fara sa oferi nicio alternativa la produsul pe care-l infierezi.
    0 2
  • dean35
    Nu tin nici cu unii,nici cu altii.Doar merg pe strada si vad loganuri galbene taxi dieselache cu bara neagra de la ce fumegaraie scoate si pustani smecheri cu BMW sau Passat tedei la blana in depasiri emanand rotocoale negre ca niste nori inainte de furtuna.Mai aud si vecini care din economie si avaritie scot filtrul FAP si ce mai au ele si merge pe direct ca deh meleteanul e meltean.Tari civilizate deja le scot din marile orase,scandalul VW,autobuze si TIR-uri,microbuze cu fel de fel de emanatii d-astea. Se cam aduna fratilor,mai vorbim peste vreo zece ani.
    2 0
  • @dean35: nimeni nu e de vina ca intr-o anumita tara e haos. Daca autoritatile statului si-ar face treaba, taxi-urile galbene de care spui tu ar fi casate demult. Niciodata nu e de vina consumatorul. Daca omului i se permite, normal ca n-o sa-si cumpere masina noua. Doar nu-i nebun sa dea +10.000 de eur pe masina noua cand poate trage de afumoatoare inca 5 ani cel putin. O shpagutza ici, o shpagutza colo, si treaba merge. Dar nu e cazul sa injuram tehnologia Diesel pentru asta. Ce putem face e sa tragem autoritatile de maneca, noi, fiecare, pentru ca platim taxe si nu ar trebui sa privim pasivi cum se plimba pe sub nasul nostru asemenea pericole publice.
    Insa acesti indivizi nesimtiti sunt tolerati. Aceeasi poveste se repeta in Europa: camioanele romanesti care scot fum negru sunt tolerate pe soselele din Europa. De ce? Pentru ca soferii romani sunt ieftini. Ca de obicei, responsabilitatea fata de mediu si fata de sanatate se opreste subit cand intra in scena banul. :)
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru