OFICIAL: Noul Kia Sportage pentru Europa debutează cu motorizări hibrid, PHEV și diesel

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 01.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre versiunea europeană a noului Sportage. Aceasta va fi prezentată public în cadrul Salonului Auto de la Munchen.

Noua generație Kia Sportage a debutat la începutul lunii iunie, iar acum a venit momentul să facem cunoștință cu versiunea dedicată publicului european. Una dezvoltată special pentru Bătrânul Continent, după cum susțin reprezentanții companiei.

Din punct de vedere estetic, nu avem diferențe între modelul european și cel care a debutat în urmă cu trei luni. Partea frontală integrează grila Tiger Nose, noua emblemă a producătorului și luminile de zi care au forma unui bumerang. Plafonul negru, stopurile LED orizontale și jantele cu dimensiuni cuprinse între 17 și 19 inch completează pachetul.

Pentru interior, Kia a pregătit o consolă centrală redesenată, guri de ventilație cu design nou, iar instrumentarul de bord și display-ul sistemului multimedia (ambele cu o diagonală de 12.3 inch) sunt integrate într-un ecran curbat. Nu lipsesc actualizările over-the-air.

MAI SCURTĂ DECÂT VERSIUNEA GLOBALĂ

Versiunea europeană a lui Sportage este mai scurtă cu 133 de milimetri comparativ cu modelul global.

Lungimea măsoară așadar 4.515 milimetri, iar pasagerii din spate au la dispoziție 996 de milimetri pentru picioare și 998 de milimetri la nivelul capului.

Portbagajul are un volum de încărcare de 591 de litri. Prin rabatarea banchetei se obțin 1.780 de litri.

Kia Sportage a debutat în Europa cu motorizări plug-in hybrid, hibrid, micro-hibrid și un agregat diesel. Versiunea PHEV integrează un motor de 1.6 litri T-GDI, o unitate electrică de 66.9 kW și o baterie litiu-ion de 13.8 kWh. Ansamblul dezvoltă în total 265 de cai putere.

Sistemul de propulsie hibrid este compus din același motor de 1.6 litri T-GDI, o unitate electrică de 44.2 kWh și o baterie de 1.49 kWh. Puterea totală este de 230 de cai putere.

Motorizarea micro-hibrid, cu același agregat de 1.6 litri T-GDI, este disponibilă în versiuni de 150 și 180 de cai putere. La rândul său, unitatea diesel de 1.6 litri poate fi comandată ori cu 115 CP, ori cu 136 CP.

În funcție de alegerea făcută, clientul are la dispoziție o transmisie automată cu dublu-ambreiaj și șapte rapoarte, sau o cutie de viteze manuală cu șase trepte.

MOD DE RULARE TERRAIN MODE

Toate modelele Sportage destinate Europei vin în standard cu tehnologia Idle Stop&Go.

Bazat pe arhitectura N3 de la Kia, noul Sportage propune un nou mod de rulare Terrain Mode, pentru condus pe suprafețe acoperite cu zăpadă, noroi și nisip. Celelalte moduri de rulare sunt Comfort, Eco și Sport.

Pentru o rulare rafinată și o manevrabilitate îmbunătățită, SUV-ul coreean este echipat cu o suspensie controlată electronic (ECS) și un sistem de tracțiune integrală, de asemenea, controlat electronic.

Lista cu sisteme de siguranță include, printre altele, Forward Collision - Avoidance Assist System, Highway Driving Assist, Smart Cruise Control, Blind Spot Collision Avoidance Assist, Remote Smart Parking și Intelligent Speed Limit Assist.

Versiunea europeană a noului Kia Sportage va fi prezentată publicului în cadrul Salonului Auto de la Munchen (7 - 12 septembrie).

via Kia

Comentarii (32)

  • Andrei
    Bacovia, într-o mizerabilă zi de toamnă, ar fi desenat o masina mai frumoasă.
    Partea frontală ar putea fi folosită la testele pentru detectarea persoanelor cu probleme mentale - în loc sa le arate animale torturate, le arată oroarea asta.
    33 40
  • Catalin
    Obișnuit 2-3 luni cu versiunea LWB, cea ciopartita nu mai este la fel de atrăgătoare. Herr Schreyer și cu Syid Habib, ce facuserati?
    11 13
  • KIAr e urata
    cand te gandesti ca la banii cat costa malformatia asta (35-40k) iti iei un GLC second cu garantie din reprezentanta le multumesti celor care au scumpit preturile masinilor noi in ultimii ani catre niste cote nesimtite. Valoric, ca brand, nu ar trebui sa fie peste 30k (26-28k) unde de fapt ajunge dupa 1 an de la cumparare maxim...
    19 38
  • Fața mașinii e groaznică. Dar măcar e originală, nu seamănă cu altceva. Asta dacă încălzește cu ceva... mmm na, și Multipla era original.
    20 17
  • Proprietar kia
    Sunt la a doua masina Kia Ceed, in aproape 14 ani. Asta ca sa nu creada cineva ca am ceva cu marca. Dar nu pot sa nu constat ca grupul Kia - Hyundai face masini din ce in ce mai urate (Sportage si Tucson). Ce e bataia asta de joc la adresa simtului vizual?
    31 17
  • @proprietar
    Asa este,chiar azi am admirat un frumos Audi cum era carat cu platforma spre service,frumoase foc astea germane.
    21 12
  • vaidevoi
    Am intrat prima oara pe Automarket.ro prin gimnaziu cred si inca tin minte ca la toate postarile erau aceleasi persoane care incercau obsesiv sa ne convinga ca Audi,BMW si restul producatorilor germani fac masini si restul nu,fac doar glume sau ceva de genul.Timp de cativa ani, am tot intrat aproape zilnic aici sa citesc,sa ma documentez,sa mai aflu lucruri noi despre ceva ce imi place,industria auto,indiferent de tara lor de origine,imi plac toate masinile,cu motoare cu ardere interna sau electrice,SUV-uri sau hot-hatch-uri, europene sau asiatice,toate au plusurile si minusurile lor si doar cineva cu adevarat pasionat poate face diferenta intre ele si sa le placa intr-un mod cat mai obiectiv,comparand mere cu mere si pere cu pere.Pe automarket.ro din pacate,dupa ani de zile in care nu am mai intrat,observ cu stupoare ca fix aceleasi persoane,au fix aceasi mentalitate si fix aceleasi obiceiuri,pierd toata ziua pe aici comentand la fiecare postare aceleasi chestii.

    Sa vii si sa zici ca de 35k-40k iti iei un GLC second hand( sa ghicesc, 2.0 diesel, revizii la coltul blocului,anvelope din combinatii de pe OLX si carpeala caracteristica oamenilor mai de la tara care isi cumpara masina de toti banii,doar ca e germana) in detrimentul unei masini noi,in 2021,trebuie sa fii foarte slab dezvoltat acolo sus. Nu mai suntem in 1990,cand nu puteai sa zici "ba,nu imi iau Mercedes,imi iau KIA,ca tot aia e" pentru ca atunci chiar si comparand cel mai scump model de la KIA cu cel mai ieftin model de la Mercedes,diferenta intre cele 2 era enorma.Mercedes era un brand premium,KIA low cost.In ziua de azi,nu mai este asa,poti sa iti iei C-class cu motor de Renault,cutie manuala,fara piele,fara clima,doar AC,fara scaune incalzite,volan incalzit,scaune ventilate,fara asistenta la unghi mort,la schimbare benzii de rulare etc( astea sunt Science fiction din moment ce nici clima nu are),mai pe scurt cheala sau poti sa iti iei Stinger 3.3 benzina, 370hp cu dotari pe care nu le au 80% din proprietarii de masini germane in Romania,mai pe scurt,nu mai conteaza brand-ul.Pai pe principiul asta,de ce sa iti iei cu 35-40k GLC second cand cu 20K iti iei Sportage second care ,uitandu-ma pe strada,la prieteni etc care au “limuzine de lux” diesel,cu 200k+ km in bord si fara dotari, cu siguranta Sportage-ul face mai multe si iesi mai castigat cu el si la jumate de pret. Apoi preturile,la Sportage e 1000 de lei revizia,la GLC peste 3000 de lei (la reprezentanta,unde fac oamenii care isi permit cu adevarat GLC reviziile),vrei CASCO? La Sportage dai 600,700 euro, la GLC 1500,astea fiind doar o parte din costurile si cheltuielile “fixe”,nu vreau sa aduc in discutie fiabilitatea si vizitele la service,sa nu fiu subiectiv,dar luand in calcul garantiile cu care vin Sportage si GLC si uitandu-ma prin service-uri,cred ca stim cu totii ce se intampla cu GLC-ul dupa 200k km.De Tiguan nu zice nimeni nimic ca pleaca de la vreo 30k euro(daca nu peste 30k) si ai 1.4 benzina de te rogi de ea si in rest cheala si daca incerci sa o aduci la nivelul acelui Sportage de 35-40k, te ajunge 50-55k.
    62 9
  • Vizual, e pur si simplu subiectiv.
    Dar @vaidevoi UP UP UP! :)
    11 2
  • "Din punct de vedere estetic, nu avem diferențe între modelul european și cel care a debutat în urmă cu trei luni" - eu cred ca trebuie sa va puneti ochelari. Daca va uitati la masina din lateral o sa vedeti o diferenta de la cer la pamant intre versiunea "globala" si cea europeana. Din pacate arata MULT mai bine versiunea pt State/Asia. Chiar sunt in punctul in care imi doresc sa imi schimb masina si de cand am vazut-o prima data la voi pe site m-a pus pe ganduri dar daca asa arata versiunea europeana....mie personal nu imi place la exterior. Ma rog, depinde de gusturi. La interior intradevar, arata identic ambele versiuni.
    5 2
  • @vaidevoi
    succes la BAC daca ai reusit termini între timp liceul
    10 18
  • Siiiii..... au stricat-o. Daca versiunea long wheel are cat de cat niste proportii, asta dedicata Europei e ca un dovlecel gras si verde. Sper sa nu ma insele ochii dar speram ca macar cu aceasta versiune sa mute definitiv semnalizatoarele de pe bara spate sus unde le e locul.

    Am inca speranta ca vor aduce si varianta lunga in Europa dar tare mi-e ca risca sa canibalizeze Sorento.

    De pret nu mai zic nimic... e haos!
    7 6
  • @vaidevoi
    L-am dat,l-am luat,am terminat si facultatea,muncesc de 2 ani,am avut 5,6 masini second si acum mi-am luat Sportage nou,inchiriez frecvent masini si fac test drive si particip la evenimente auto si etc,in rest,tarusii de pe aici,raman,ca si acum 10 ani,doar cu datu cu parerea pe aici :))
    13 3
  • @vaidevoi
    vaidevoi, desigur ca ai dreptate.
    Dar treaba asta nu se întâmplă doar în România. Și în vest snobii își cumpăra mașini premium si le parchează în fata casei ca să se oftice vecinii. Mașina premium le da un anumit statut social.
    În România e puțin altfel, totuși. Dacă vesticii își permit o masina premium nouă, românul abia își permite una low cost. Dar, find și needucat, nu doar sărac, își cumpăra o căzătură "premium" pe care nu își permite sa o întrețină, cum spui și tu - ii pune pneuri second-hand, lipește oglinda cu scotch, schimba uleiul în fata blocului etc. Și are impresia ca a făcut o afacere, deși, în câțiva ani, cu reparații, căzătura îl costa cam cât o mașină nouă și dotată.
    Dar fundul lui a stat în mașină premium și asta îl încântă foarte tare. Într-un fel, în mintea lui, a ieșit din sărăcie, că are Mercedes, nu Kia ca toți săracii.
    24 4
  • Nu îmi dau seama dacă e urâtă sau frumoasă, e cam neutră

    Oricum marea problemă că încă mai produc diesel , micro hibrid, hibrid şi ceva PHEV dar fără să zică un range ceva sau cât de repede se încarcă.

    Sunt total înapoiaţi faţă de concurenţa chineză care vine cu Alcantara la versiunea de bază !!!
    2 18
  • @edikk
    Neutra,da,precum "secsu" tau,ala marele de 1.2mpi.
    6 3
  • Florin
    Din păcate am cumpărat o Kia diesel hibrid 2021
    Lotul vândut în Galat a avut probleme la motor, toate au căzut aproape de 3000 km, mai mult sau mai puțin!
    La majoritatea s-au schimbat arborele cotit din cauza rolei și pinionului de angrenare a motorului electric și probleme la mecanismul start-stop!
    Din păcate, deocamdată Kia tace mâlc și nu au rechemat loturile cu probleme!
    Dacă a mai avut cineva din tara aceeași problema, va rog sa scrieți mesaje sa ii forțat sa recunoască greșeală de fabricatie!
    Deocamdată feriți-vă de Kia Sportige diesel hibrid!
    8 0
  • vaidevoi
    Si de noul Tucson zicea lumea ca e urat si e plin pe strazi :)) urata e Fiat multipla sau seria 2 active tourer,la noul Sportage e subiectiv,intr-un fel si eu prefer design-ul de la modelul actual(acum putem sa ii spunem vechiul model ),care era mai "european" decat asta dar nu pot spune ca noul model este urat
    6 2
  • Seriff
    @edikk, tu chiar crezi ca intereseaza pe cineva de concurenta chineza?
    5 3
  • @Seriff
    ....cand nu depasesti stadiul de shaorma cu de toate si bere la PET
    3 3
  • Anonim
    Cum arata la exterior este discutabil fiecare cu propria perceptie . Ce consider minus motorizare diesel de doar 1.6 cam mic motorul pentru greutatea masinii . Motroarele pe benzina au sa rupa la consum chestiune caracteristica Hyundai - Kia . Hybridul ok la consum pentru oras dar nu vad utilitatea unui suv in oras . Pe autostrada hybridul este praf la consum motorul electtric este carat degeaba .
    6 3
  • @Edikk
    Pai au si electrice cei de la Kia-Hyundai, pentru cine vrea. Care e problema?
    Stiu ca e greu sa crezi asta, dar nu toata lumea vrea electrice.
    3 1
  • Adnopel
    Pt vaidevoi,ia pastila și dormi,ce are GLC după 200 de mii km,și-a terminat rodajul, unii nu pricep ca Steaua in 3 Colțuri nu se întreține la nevoie ci pe indicatorul service B1B2 etc unde se face întreținere specifica și atunci ajungi la milion,săracii schimba intinzator când bate,galerie admisie când pică paleții in motor, rahaturile coreene consuma mult,motoare care rar apuca 300 de mii făcute in China,etc.
    4 15
  • @adnopel
    Cica face rodajul la 200k :)) cand ele sunt la al 3-lea EGR,filtru de particule iti spune la revedere(si asta e o consumabila,se infunda la orice masina),dar prefer altceva la jumate de pret(sunt o gramada de alternative) si cu 50k km decat GLC cu 200 de mii si dupa 1 an am de ales intre sa fac foamea si sa pun DPF nou sau sa il spal cu furtunu ,ca se poarta :)), cutia si 7G si 9G tronic agata de rupe,nu exista pe lumea asta cutie 7G sau 9G tronic care sa nu agate dupa 150-200k,poate doar alea care au fost pornite,au mers 5 ore pe autostrada,oprite si aia e,maine lafel,la alea incepe sa agate la 250k :)) ,asta la mers normal,daca faci pe race-erul cu ea,nu mai are ce sa agate ca nu mai merge deloc,daca e 4Matic incepe sa planga si sa ceara la service si diferential,daca ai suspensie adaptiva pe perne,plange si aia,si pernele si compresorul si computerul si toate,acum am zis doar piese mai mari si mai scumpe,pe langa astea,incep si chestiile mici(senzori,calculatoare),scurgeri de peste tot plus chestiile specifice oricarei masini de 200k ,distributie,etc .te invit sa iti iei GLC cu 200k km cu "rodaj abia facut" .motoare in china auzi,prefer masina ieftina si la pret corect cu motor facut in china care nu apuca 300 de mii ca oricum nu ii fac decat Mercedes care e cu 300% mai scump si face cu 20% mai mult, cu motor de duster care oricum nu apuca 300 de mii,ca se strica alte chestii incat nu se mai merita sa o tii :)))
    12 3
  • @adnopel
    sa nu zici ca tu schimbi galeria de admisie preventiv si ce sunt aia paleti in motor?
    8 4
  • Ce mă amuză ăștia care spun că hibridele sub prag pe autostrada. Și când o mai baga și pe aia că motorul electric e carat degeaba devine evident că nu au mers în viața lor cu o hibrida și nu nici cunostinte teoretice elementare.
    9 5
  • exagerarile sunt de ambele parti. si cei care sustin masinile asiatice si cei ce sustin germane. Tot vad comparatii (si pe alte topicuri) ca ce sa vezi, Tiguan incepe de la 30k cu motor 1.4 si cheala. Fals. Si pe autovit gasiti Tiguan nou motor 1.5, cutie manuala ce e drept, dotat decent, la 20.500 euro prin programul Rabla.

    Iar la 30k va luati Tiguan-ul E-hybrid dotat bine (nici vorba de 1.4 chel, cum scrie baiatul asta de mai sus, @vaidevoi). Si asta o spun obiectiv, nu am nici Kia si nici vreun VW. Scoateti barna din ochi si unii si altii (cei care va stiti voi).
    3 9
  • Adnopel, o dai pe cunoscatorul de masini. Presupun ca esti si mare "pasionat" de masini. Fiecare ce-i place, nu e problema, dar GLC-ul la care te inchini tu, nu prea e masina de pasionat si nici nu e o masina dupa care sa intorci capul.
    Cum nu este nici Sportage-ul.
    Comparatia Mercedes vs Kia e puerila. Doar ca faci comparatia spune multe despre tine.

    @Syl De acord cu tine, sunt exagereri de toate partile. Bine ar fi sa alegem ce ni se potriveste noua, ca nevoi si buget.
    4 2
  • Motoare (termice) stricate, cutii de viteze cu probleme...

    la o electrică, nu mai ai nicio problemă, nici cu bateria (bine, exclus LG Chem)

    :D
    1 6
  • Seriff
    @Edikk? Nu ai probleme la electrice?
    Sunt o gramada care se vaita de ele
    Se strica si motorul electric, stai linistit, sunt o gramada de lucruri care se pot strica si la ele, diferenta e ca nu o repari decat in reprezentanta si te rupe la bani.
    Cine crede ca daca isi ia electrica scapa de service viseaza frumos.
    Oricine care lucreaza la orice reprezentanta auto poate sa confirme ce am zis.
    4 2
  • @adi 10 : Da, e identica rau cu aia de Asia. Pe langa ca e mai scurta bine, ceva mai mult de 13 cm, spatele e dintr-un film de groaza, zici ca erau beti cand l-au desenat pe asta de Europa. O masina o cumperi si cu ochii, iar aici au reusit sa o strice cu brio pe cea de Asia. Aia are proportii si un spate chiar interesant, asta pare neterminata. Chiar nu inteleg prostia asta !
    2 0
  • Feisbuceala La Max
    Noile Hyundai Tucson si Kia Sportage vor paraliza vanzarile la toate rahatelele astea europene facute cu piese Made in Romania 80% ....
    Deja e plin de noul Tucson pe strazi.

    Oferta pret-calitate-garantie de neegalat!
    5 4
  • Bubi Mubi
    E admirabil sa vad Tigaian electric la 30k cu tichete si optionale scoase cam de tot, dar ce ne facem ca vw vinde in Romania Tigaian pentru Romania?!?
    Kia livreaza material identic si in Germania si in Romania. Din punctul asta de vedere ai putea spune ca-i nemteasca!!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru