Pentru un profit mai mare: următoarea generație Opel Corsa apare în 2019 și va fi construită cu tehnologie de la Grupul PSA

de Daniel Popescu
Marti, 02.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel renunță la intenția utilizării tehnologiei General Motors pentru următoarea generație a subcompactei Corsa și va miza pe cea oferită de Grupul PSA cu scopul de a obține profituri mai mari.

Opel este pe punctul de a începe lungul proces de tranziție de la tehnologiile furnizate de fostul proprietar General Motors la cele oferite de Grupul PSA Peugeot-Citroen, care a cumpărat recent marca germană.

Planurile inițiale vizau ca următoarea generație a subcompactei Opel Corsa, care va apărea pe piață în 2019, să utilizeze în continuare tehnologie de la GM, însă un purtător de cuvânt al constructorul german a confirmat trecerea la tehnologia PSA.

Urmareste Automarket
Motivația din spatele acestei decizii este una pur financiară, întrucât va permite celor de la Opel să obțină profituri mai mari de pe urma celui mai bine vândut model al său. Potrivit datelor oficiale furnizate de compania de analiză Jato Dynamics, Corsa a fost comercializat în peste 263.000 de unități în 2016 și ocupă locul 4 în segmentul subcompact după Renault Clio, Volkswagen Polo și Ford Fiesta.
Noua generație va fi produsă la fabrica constructorului german din Zaragoza (Spania), cea mai mare pe care o deține.

Colaborarea dintre Opel și PSA Peugeot-Citroen a început înainte de perfectarea tranzacției cu GM și a avut deja ca rezultat alte trei modele: SUV-urile Crossland X și Grandland X și vehiculul comercial Opel Combo.

Via Automotive News

Comentarii (6)

  • hazard
    pfff, si tocmai cand Opel dadea semne de trezire...
    3 9
  • Bye Opel!
    2 1
  • @hazard
    tu dormi?
    4 0
  • Pai generatia curenta nu e proaspat lansata anul trecut ? O inlocuiesc deja la anul?
    1 1
  • Wellcome PSA !
    1 1
  • inexorabil
    Marea greşeală a locatarilor din RC se exprimă prin împuternicirea lui Opel de a crea majoritatea platformelor şi motoarele mici ale întregii corporaţii, ceea ce a făcut ca diviziile americane să se vadă silite să nu se mai gândească vreodată la proiectarea şi construirea unor motoare proprii, individualizate, aşa cum procedaseră decenii la rând – o practică instinctivă, firească! Nici măcar “favorita” conducerii centrale – Chevrolet, desigur – nu poate spune că V8-urile actuale sunt chiar ale sale, ci constituie “corporate engines”. Şi dacă tot a venit vorba, reducerea costurilor de producţie, sistemele electronice de siguranţă, trendul “eco” şi rularea autonomă sunt cele mai şchioape argumente din universul auto.

    Pe de altă parte, apartenenţa la noul proprietar nu trebuie să însemne neapărat abdicarea de la principiile care au consacrat Opel. Motivele pentru care PSA a vrut compania germane mi se par cât se poate de clare şi le-am mai dezbătut; pur şi simplu francezii urmăresc să-şi intensifice vânzările profitând de renumele pe care şi l-a făurit Opel în Europa, în decurs de 80-90 de ani. “Factorul psi” care poate determina deschiderea tot mai multor portofele se referă, desigur, la sintagma-minune: “maşină germană” (dar n-am terminat: “şi ieftină” ! – până şi VW ţine la preţ; încă n-am auzit pe nimeni să se plângă că Opel ar fi scump. ). Nu contează că este cea mai slabă calitativ dintre “nemţoaice”. Şi nu va conta nici faptul blamabil că, în timp, PSA îşi va oferi tehnologiile sub caroseriile de Opel, camuflându-le cu emblema Blitz, mai ales că denumirea şi însemnul de marcă înseamnă totul în ziua de azi…

    Odată cu trecerea anilor, PSA a priceput că există o oportunitate de speculat în ţara vecină…fapt pentru care a început să viseze cu ochii deschişi. Numai că n-a luat în considerare şi conservarea identităţii de marcă. În realitate, nu Opel caută să obţină “profituri mai mari”, ci noul proprietar. Doar un dram de minte îţi trebuie ca să realizezi atâta lucru.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru