Poliția Rutieră vrea sancțiuni mai dure pentru vitezomani și pentru șoferii agresivi în trafic

de Tiberiu Safta
Miercuri, 24.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Codul rutier din România ar putea fi revizuit până la sfârșitul anului. Acesta ar putea aduce sancțiuni mai dure pentru șoferii cu un comportament agresiv în trafic. Propunerea modificării codului rutier a fost inițiată de către Poliția Română.

Până la sfârșitul lui 2021 este foarte probabil să intre în vigoare un cod rutier revizuit. Sub noile modificări, inițiate de către Poliția Română, șoferii care au un comportament agresiv în trafic ar putea să fie sancționați mai dur decât până acum. Această inițiativă apare în contextul în care România se situează pe ultimul loc în clasamentul siguranței rutiere la nivel european.

Șoferii care au un comportament necorespunzător în trafic vor putea fi amendați cu până la 2900 de lei. Șicanările, slalom-urile printre mașini și chiar flash-urile vor fi încadrate în categoria condusului necivilizat. Astfel, este menționat, pentru prima dată în codul rutier, termenul de conducere agresivă. Aceasta este una dintre principalele cauze ale accidentelor din România.

Noile prevederi ale codului rutier vor presupune pedepse mai mari și pentru cei care nu respectă limitele de viteză. Spre exemplu, depășirea vitezei legale cu 70 de km/h peste limita legală va fi penalizată cu suspendarea permisului pe o perioadă de 120 de zile, adică 4 luni.

Alte nereguli, precum depășirile ilegale sau neacordările de prioritate, vor putea fi sancționate cu suspendarea permisului timp de două luni. În prezent, aceste abateri se pedepsesc cu suspendarea permisului pentru o perioadă de 30 de zile.

Codul rutier revizuit ar putea intra în vigoare la sfârșitul acestui an.

via Profit.ro

Comentarii (11)

  • Capetele pătrate ce puteau sa propună?... nici măcar acum nu au reglementat situația in care pe un drum cu o singura banda pe sens și linie continua întâlnești un autovehicul defect...evident pentru ați putea continua legal deplasarea
    6 9
  • “ eliminarea dreptului de condus ”... am trăit S-o citesc și pe asta...
    9 8
  • Anonim
    Legi sunt si acuma problema este cine aplica legea ? Ca politia circulatie este mutata in birou si se ocupa de toat felul de acte numai de siguranta traficului . Eu as propune ca serviciul de inmatriculari si examenele auto sa fie trecute la o autoritate publica civila . Nu vad rostul politistului de circulatie la birou , ghiseu si la examenul auto . Numai pe la noi a mai ramas politia la exemenul de obtinere a permisului auto . Si acolo plin de spagari de aia sunt catastrofe 80 % din noii conducatori auto .
    19 4
  • @12:48... dar cine ai vrea tu sa ancheteze accidentele rutiere fie ele ușoare ori grave?... cei care lucrează in strada cum ar lucra fără hârtiile celor de la birou?
    2 3
  • Ce înțelegi printr-o autoritate publica civilă?... polițiștii nu mai sunt militari dacă la asta te referi...iar examinarea se afla in subordinea prefecturilor...și cam cine ai vrea tu sa te examineze pt obținerea permisului?... doamna de la ghișeul unde plătești impozitul?... instructorii auto care cum bine se știe sunt parte a sistemului?
    6 1
  • Mircea Badea
    nu-mi convine..intre 2 semafoare trec de 120 usor...dar eh, pilele nu le pot confisca, nu?

    glume romanesti..viteza e problema in tara iohanisilor..
    4 3
  • @Anonim, serviciul de înmatriculări și examenele sun în subordinea Instituției Prefectului, deci instituție civilă.
    4 0
  • Seriff
    Politia romana ar trebui sa isi faca treaba, dupa sa vina cu pretentii, altceva in afara de a sta in boscheti cu radarul nu stiu sa faca, nu ii vede nimeni pe soferii care nu semnalizeaza, care trec pe rosu, care taie calea altor soferi doar ca vor si ca pot si tot asa, sau pe cei care nu acorda prioritate, nu dau 2 lei pe cedeaza trecerea sau pe stop,asa ca Politia doarme, timpul trece leafa merge, asteapta pensia de 5000 lei luata la 45 de ani.
    9 0
  • inexorabil
    Nici eu nu simpatizez (cu) vitezomanii şi nici nu mă apucă pandaliile la volan, dar, fără supărare, de “partea nevăzută a lunii” (mă rog, tot văzută, dar ignorată!) nu se ocupă nimeni?! Adică nu vede nimeni nicio belea…invers, referitor la…melcii enervanţi (excludem autovehiculele grele) ? Te scot din sărite mai ales pe drumurile cu o singură bandă pe sens (ei/ele se limitează, în mod nejustificat, la 50-60 la oră, culmea, pe interurban, şi merg constant astfel – uite fiindcă aşa “vrea” muşchii lor, închipuindu-şi carosabilul ca moşie personală). Se formează ditamai “cârnatul” în urma lor, dar nici că dau semne a se sinchisi, în ciuda concertului de claxoane din spate. N-ai încotro decât să aştepţi o “breşă” în fluxul de pe sens opus, ca să-i/le depăşeşti. În sfârşit, o faci şi, când ajungi în dreptul lor şi îi/le priveşti întrebător, îţi ripostează cu o mimică inechivoc tâmpă, de parcă ţi-ar reproşa “Care-i problema ta?!”.

    În mod identic trebuie abordat cazul drumurilor cu două benzi pe sens. Preacomozii preferă banda a doua, de parcă s-au îndrăgostit de ea, deşi cea din dreapta este absolut liberă. Ca un făcut, s-au înmulţit specimenele (la fel, de ambele sexe). Un alt nărav al lor este că, odată ce-au observat că deja te-ai angajat în depăşire pe dreapta, atunci îşi aleg momentul “potrivit” de a “reveni” pe acea bandă. Adică pune frână, fraiere, că tu ai fi culpabilul, din moment de “binevoitorii” au semnalizat, s-au pretat la un gest regulamentar (cred ei – cum rămâne însă cu obligativitatea de a se asigura???).

    PS. Codul pentru a-mi apărea acest text: “BEEF”. Corect! Chiar sunt un bou, din moment ce mă încăpăţânez să nu înţeleg “meandrele concretului”.
    3 1
  • @10:48... sunt unul dintre cei “îndrăgostiți” de banda 2, mai ales când banda 1 este impracticabilă așa cum era pana de curând primii 30 km din A2... dar viteza o corelez cu cea a celorlalte autovehicule...pana la urma nu îmi schimba nimeni bieletele
    4 0
  • inexorabil
    @Seriff, să nu-ţi pui problema pensiilor babane, ci bate-ţi capul cum să lucrezi mai cu spor, astfel încât să le poţi alimenta aşa cum se cuvine :D

    @dCi, într-adevăr, apar şi situaţii justificabile, fără doar şi poate. De exemplu…E85. O idioţenie şi mai multe nu! Nici măcar nu se poate numi “prima bandă”, ci trotuar. Tot o prostie mi se pare şi “reconfigurarea 2+1” dintre Sineşti şi Moviliţa. Practic, nu este un drum european, ci un drum naţional cu o singură bandă pe sens. Vrei să depăşeşti un camion/TIR/autobuz? Nu poţi decât să “încaleci”axul central şi, uneori, chiar să treci cu totul pe contrasens. Cum naiba, chiar nu se puteau extinde în lateral? Pe ditamai şesul?? Ah, da, o fi vreo chestiune legată de “reducerea costurilor”…Alias soluţia comună şi magică a tuturor viziunilor economice “moderne” sau abracadabra.
    Desigur, iau în considerare doar tronsonul românesc al lui E85 – nu ştiu cum o fi în rest.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru