Primăria Capitalei vrea să-i ajute pe cei care doresc să-și schimbe mașinile non-Euro, Euro 1 sau 2: “Vom discuta cu fiecare familie în parte”

de Paul Cosma
Duminica, 29.12.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primăria Capitalei susține că îi va ajuta pe cei care doresc să-și schimbe mașinile non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, în contextul intrării în vigoare a vinietei Oxigen. “Vom discuta cu fiecare familie în parte,” a declarat primarul Gabriela Firea.

Taxa Oxigen pentru București, prin care mașinile cu motoare sub Euro 4 vor plăti o taxă pentru a circula în Capitală, a fost aprobată oficial la sfârșitul lunii octombrie și ar fi trebuit să intre în vigoare în 1 ianuarie 2020.

Cu toate acestea, Primăria Capitalei a anunțat recent că va amâna noua taxa până în martie 2020, sub pretextul că locuitorii nu au fost încă suficient de bine informați în această privință.

Toate mașinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1, Euro 2 și Euro 3 vor plăti taxa Oxigen pentru a putea circula în continuare în București.

Mașinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 nu mai au voie să circule în centrul orașului, în perimetrul Zonei de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), chiar dacă plătesc taxa Oxigen pentru a circula în restul orașului.

Primarul Gabriela Firea a declarat că vrea să ajute familiile care doresc să-și schimbe mașina non-Euro, Euro 1 sau Euro 2.

“Pentru familiile care au mașini non-Euro, Euro 1 sau 2, care nu mai pot să intre în centru – sunt și unele cazuri sociale -  vom discuta cu fiecare familie în parte.

Dacă este singura mașină care ajută familia să se deplaseze (...), vom vedea cum putem să sprijinim să facă un buy-back și să schimbe acea mașină, un sprijin concret pentru reînnoirea mașinii,” a spus Firea.

De la 1 ianuarie 2021, toate mașinile cu normă de poluare Euro 4 vor plăti de asemenea taxa Oxigen pentru a putea circula în București. Proiectul inițial prevedea ca regula pentru mașinile Euro 4 să se aplice de asemenea din 1 ianuarie 2020. 

Via ziare.com

Comentarii (17)

  • Când şi unde s-a mai pomenit ca mai-marii Cetăţii să bată “din poartă în poartă”, ca să “discute” cu prostimea? Fireo, termină, dragă, cu alegaţiile “emoţionale”.

    (Electro)“Autonomele” vor reprezenta, la un moment dat, singura realitate rutieră la nivel global şi probabil că madam Firea vrea să le inoculeze această certitudine “bieţilor defavorizaţi” (defavorizaţi de către cine, bre? – de ce nu ne dezvălui?). Mă îndoiesc că le-ar oferi altă explicaţie. Adică producătorii auto (prin gura lor se pronunţă, sentenţios, EMOL – Elita Mondială Ocultă şi Luciferică) deja insinuează că maşinile personale şi, în definitiv, proprietatea privată (multă, puţină, nu contează sub raport cantitativ) “trebuie” să dispară din panorama Globo-gulagului socialist (eh, desigur, averile fabuloase şi drepturile exclusiviste ale emolarilor nu se pun la socoteală în acest sens! – se va preocupa prioritar “mainstream media” să nu le invoce nimeni), dar, totodată – ce să vezi? –“umanitara” noastră primăriţă nu mai poate dormi noaptea de grija mijloacelor proprii de deplasare ale alegătorilor dumneaei, frământându-se necontenit ce resurse financiare şi câţi munţi de răbdare să aloce “binelui civic”…

    “Întâmplător”, “dorinţa straşnică” a edilului-şef este adusă la cunoştinţa publicului în prag de an…electoral (“locale”). Cât încă se vor ţine (măcar de dragul aparenţelor “constituţionale”, “legale” şi “democratice”) alegeri pe lumea asta…Apoi, după (nimicitorul) WW3, “starea excepţională” a planetei va impune totalitarismul decizional al porcului Napoleon, pe motiv că “înţelepciunea în toate” (mai degrabă capacitatea pur oratorică şi ieşită din comun decât vreo competenţă probată în mod concludent) te face “predestinat” cârmuirii.
    13 6
  • Draga inexorabil,

    M-ai "pierdut"...atat de multe cuvinte alese pentru duamna firea, cat totul se poate rezuma simplu "moldoveanca de Bacau".

    PS Ii rog sa ma scuze pe cei din Bacau ce se simt lezati, justificat sau nu.

    La multi ani!
    11 2
  • erata: "cat" se va citi "cand".
    4 1
  • Sa faca buy-back la o masina non-euro? :)

    Revin cu intrebarea: ce-a fost in mintea bucurestenilor care au votat-o pe Firea primar in Bucu. Intrebarea asta nu-mi da pace de cand am auzit ca a castigat creatura. La fel cu Oprescu.
    18 1
  • Clique
    Nu că oltencele ar fi mai breze...

    Tanti Firea, zi că dorești de fapt să îți speli imaginea și să arăți prostimii, ahm pardon, lumii am vrut să zic că îți pasă de mediul înconjurător și vrei să ajuți cu toate forțele tale ca acele familii ce dețin mașini non euro, 1 și 2 să-și poată permite o mașină nouă.

    Să nu-mi zici că o să-i ajuți să-și cumpere un logan nou, fiindcă tu știi că lucrul ăsta nu o să se întâmple, e doar circ ieftin.
    Dacă vă pasă de poluarea,mergeți peste firmele ce defrișează ilegal pădurile din țară.

    Se știe că proprietarii firmei Schweighofer au dosare penale pe teritoriul Austriei, fiindcă așa făceau și acolo, cine i-a adus aici de cât voi ăștia din politică infecțiilor ce sunteți, pleava societății.
    Fiindcă i-ați asigurat că aici legile sunt făcute doar ca să existe javrelor.
    Vreți mai puțină poluare, plantați copaci în capitală, faceți spații verzi, menține-ți străzile curate, împăduriți pădurile, plantați dublu.

    Dar vouă ce vă pasă, interesele voastre sunt a se vinde mașinle noi și să vă încasați banii atât.
    Tanti Firea, am auzit că dețineți niște cilindrii destul de mari DIESEL, alea nu poluează javră ce ești. Te pomenești că dacă este E6 scoate floricele pe gurile de eșapament, panaramelor ce sunteți, toți de la conducerea țării ăsteia, indeferent de regiune.

    Moldova, Ardeal, Olteania etc... toți sunteți niște javre umblați după bani, aveți noroc că poporul ăsta este destul de prost, a-ți avut grijă voi din 89 până acum să-l îndobitociți bine.

    Și mai întreb un lucru, de ce în Germania unde salariile sunt mai mari, DACIA indiferent ce model este, prețul de achiziție este mai mic, iar aici mai mare ?! culmea că și programul rabla în Germania, suma ar fi mai mare.
    Pe bune deci aici unde salariile sunt vai de mama lor, aici este scump, iar la străini unde salarii sunt mari prețurile sunt mai mici.
    Măgarilor ce sunteți voi ăștia de la conducere împreună cu grupulețul ăsta Renault-Nissan-Dacia și mulți alții.
    12 1
  • pitpalac
    stati linistiti, sunt sub 400 de posesori de autovehicule sub euro1 in capitala, nu e mare stres sa fie contactati
    5 10
  • @pitpalac: arata-ne si noua, plebeilor, de unde ai statistica aia.

    Bogdaproste!
    11 1
  • Dragosanu Iulian
    99% din cei amendati nu vor plati amenda.
    Amenda se precrie dupa 5 ani.
    Sa faca salariile de 1500 euro minim pe luna iar apoi vom putea sa ne luam toti electrice si sa nu mai poluam.
    14 6
  • argeseanu
    duamna firea vreau si eu ajutor de help pt masina mea anti-euro
    la nevoie ma mut iar in bucu din arges unde am luat permisu fara scoala dar cu multi euro si nimeni nu mi l-a retras
    si piedone am auzit ca e bine mersi cu alea 6 categorii de permis luate ca la leapsa pe ouate
    12 0
  • Ma bucur nespus ca nu traiesc in grajdul de animale numit Bucuresti. Imi explica si mie cineva de ce in Los Angeles sau New York poti circula si cu masini din anii '70 fara sa aibe cineva treaba ta si in Bucuresti nu?
    17 9
  • Catalin
    @Sam93 / pt ca pe ei ii doare la esapament de subiectul poluare si pentru ca s-au retras din tot ce inseamna tratate internationale: de mediu, de inarmare etc.
    8 11
  • Foarte frumos Automarket, ștergeți comentariile ce zic realitatea pură din țara asta. Deranjează nu ?
    Realitatea doare ce să facem.
    2 0
  • Sam, pentru că în cocina de capitală oportuniștii nu au obligații civice, ei vin doar să profite, cu năravurile de acasă.
    Și împreună cu cei ce au buletin de București dar nu-l merită, permit acapararea administrației publice de către o gașcă de profitori, incompetenți dar corupți pân' la vârful șoriciului.

    Iar gașca asta, în frunte cu cea mai obraznică matracucă, școlită la latrina3 în dezinformare, ia toate măsurile numai alea care trebuie nu, urmărindu-și doar interesele imobiliare și șpăgile prin achiziții dedicate. Și-ncearcă să-și spele imaginea prin măsuri dubioase și fituind banii pe paranghelii ultra-kitsch-oase și pomeni doar cu efect electoral.
    6 8
  • Dacă tot aţi pomenit de America…Eu, unul, m-am cam convins că nenea Trump n-o s-o facă iarăşi mare! A aruncat şi dumnealui o petardă electorală şi atâta tot…Cel puţin fascistoida EPA a dat de pământ cu industria auto locală în anii ’70 şi ’80 (tăindu-i aripile în plin zbor de…musclecar), de râdeau europenii cu gura până la urechi de “vapoarele puturoase” ale yankeilor, dar, când autorităţile au realizat că, indirect, au ajutat concurenţa asiatică, au încercat să dreagă busuiocul…Prea târziu! Iar acum toţi au apucat-o deja pe "calea unică de supravieţuire”, inclusiv Triada din Detroit. Paradoxal, oricât s-ar pretinde de “eco”, EPA înseamnă…gunoiul (la vedere) de pe esplanada panteonului automobilului. De aceea, când îi văd şi pe tâmpiţii ăştia de conformişti (ei pot proveni inclusiv din PSD – mă doare fix în curtoazie) care cică formează “statul” român cum se agită în fel şi chip să se “alinieze” la normele/directivele panteiste “sacrosancte” (înainte să fie obligaţi “din afară” !!!), îmi vine să mă refugiez undeva pe o insulă sălbatică şi să-i rog pe băstinaşi să-mi spele creierul, ca să nu-mi amintesc nici măcar cum mă cheamă. Căci nici nu s-au mijit bine zorii Minunatei Lumi Noi şi deja m-am săturat de ea ca de mere pădureţe.
    4 0
  • @Cătălin, chiar crezi că SUA s-au debarasat de mentalitatea "eco" ?...Doar ce-am relatat mai sus despre samavolniciile legate de politica draconică de emisii (mai întâi pe tărâm american, iar astăzi s-a transformat în maraton global). Că Trump încearcă s-o tempereze, ba chiar s-o elimine...așa m-am amăgit și eu! Între timp, mi-am dat seama însă că nu prea are cum să se lupte cu balaurul Deep State, care a cangrenat societatea americană...Dânsul s-a rătăcit, de fapt, undeva pe culoarul ocult Partidul Democrat-CIA-Departamentul de Stat, care cu siguranță a creat o punte de comunicare cu afinii din Turnul Babel bruxellez și toți laolaltă activează strict la ordinele EMOL.

    Iată, așadar, "Occidentul" care atrage ca un magnet și după care aleargă în limbă toți credulii, somnambulii și (media)hipnotizații (dar, culmea culmilor culminate, decerebrații strigă decerebrații! --- aluzie la miturile "propaganda rusească via Sputnik" și "mafia comunistă via Latrina 3"), indiferent pe ce meridiane și paralele ale Globului ar milita dânșii...precizez: ale unui Glob din ce în ce mai "roșu".
    5 7
  • @Inexorabil: te rog sa ajuti si pe unul mai sarac cu duhul, asa cum sunt eu, sa inteleaga ce vrei sa spui de fapt. Deci pe tine te freaca la intelect ce a facut EPA in anii 70 in US, dar birocratii cu planeta-n gura de la Bruxelles nu te incomodeaza deloc? Deci problema noastra e EPA, nu Bruxelles cu normele lor Euro scornite de niste minti teribil de odihnite si linistite pe salarii de 10.000 de eur? Am inteles bine?
    4 0
  • Dragă @PMC (chiar dacă nu-mi eşti foarte drag :D – ei, ba da, fiindcă, dacă n-aş fi vizat de nicio critică – întemeiată sau nu; nu contează :P – neîndoielnic că m-ar stăpâni trufia), evident (este la mintea cocoşului!) că detest/contest ŞI (adverb) politica “eco” a mastodontului europeist – nu ţi se pare de la sine înţeles?! Numai că n-au fost dumnealor primii în “domeniu” (ceea ce nu-i acoperă cu vreo virtute!). Şi, precum sugeram mai sus, acum ar cam fi rândul americanilor să se amuze pe seama europenilor, deşi, în fond, situaţia este chiar dramatică (pentru toată lumea). De exemplu, ai văzut cât de îngrijorat/revoltat se arăta @Zărne (culmea, el, amator fervent de “electro-autonome”) în privinţa intenţiei oculte de “retrogradare” a diviziei AMG. Adică, bre UERSS, degeaba fluturi, cu semeţie, stindardul libertăţii, dacă tu impui samavolnic nişte măsuri, în dulcele stil totalitar! Lasă-ţi subordonaţii să conceapă şi să materializeze performanţa în câte moduri şi variante consideră ei de cuviinţă, deservind, astfel, toate preferinţele clienţilor/fanilor! Ba încă vorbim despre o cerinţă elementară a democraţiei (termenul cel mai abuzat posibil în ziua de astăzi, indiferent că se pretează politicienii, politologii sau consumatorii ambilor). Din păcate, sclavii juraţi din prostime ai eldoradoului “occidental” (alias oile-recitatoare şablonard din “Ferma Animalelor” : “Patru picioare bine, două picioare rău”) se prefac că nu…există aceste (şi alte) hibe de caracter ale adoraţilor dumnealor, sărutând orbeşte stindardul mai sus pomenit, chiar aşa zdrenţuit cum îi asigură propria lor conştiinţă că este. Păi aşa se purtau şi acoliţii marilor dictatori, prin urmare ar fi firesc să ne întrebăm: chiar am “evoluat” de atunci??? Moral şi intelectual, în primul rând. În definitiv, lansez un îndemn la introspecţie – să ne uităm, cu luare aminte, în oglinda propriei noastre fiinţe: o fi rămas cât de cât verticală coloana noastră vertebrală?

    PS. Şi încă o dată subliniez: marionetele din Turnul Babel bruxellez nu “scornesc” nimic, @PMC – ele pur şi simplu se conformează, întru totul, continuu şi necrâcnit, unor prea înalte (şi totalmente inaccesibile prostimii planetare) ordine…Din laşitate, din servilism şi/sau din interes – chiar că nu contează; sunt simpli şi statornici executanţi. Şi nu se vor putea agăţa de nicio justificare la înfricoşata Judecată…

    https://www.youtube.com/watch?v=1xLgka3IEu0
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru