Feedback

Primarul Capitalei a renunțat la Taxa Oxigen: “Cetăţenii resping ideea de restricţie”

de Paul Cosma
Marti, 25.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că renunță la Taxa Oxigen după “valul uriaș de respingere”, în urma unui sondaj făcut pe Facebook și a mesajelor primite pe mail. Firea a ajuns la concluzia că “cetăţenii resping ideea de restricţie”.

Taxa Oxigen pentru București, prin care mașinile cu motoare sub Euro 4 vor plăti o taxă pentru a circula în Capitală, a fost aprobată oficial la sfârșitul lunii octombrie 2019 și ar fi trebuit să intre în vigoare în 1 ianuarie 2020. 

La sfârșitul anului, Primăria Capitalei a anunțat că va amâna noua taxă până în martie 2020, sub pretextul că locuitorii nu au fost încă suficient de bine informați în această privință. 

Primarul Gabriela Firea s-a răzgândit și a renunțat la această taxă, acuzând declarațiile politicianiste, dar și “valul uriaș de respingere”.

Decizia se va transforma într-o hotărâre de Consiliu General în luna martie.

“Decizia se va transforma într-o hotărâre CGMB în luna martie. Renunţ la vinieta antipoluare pentru că trebuie să-i ascult pe toţi bucureştenii. Voi veni cu un proiect de anulare, dar nu înseamnă că abandonăm lupta. Ne vom intensifica presiunea legitimă asupra Guvernului pentru centura ocolitoare a Capitalei”, a declarat Firea.

De la 1 martie 2020, toate mașinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1, Euro 2 și Euro 3 urmau să plătească taxa Oxigen pentru a putea circula în continuare în București.

Via News.ro

Comentarii (53)

  • Anonim
    Campanie electorala clar . Dar o pot intelege pe Firea daca tinea taxa era atacata de toti contracandidatii ei plus veneau la vot tot posesorii de cazane din Bucuresti sa voteze contra ei . Chiar daca o sa deranjez pe mullti o sa spun ca masura era buna o data mai reducea aglomeratia si nu in ultimul rand poluarea .
    38 18
  • Mdea...si ne mai miram de ce ne considera (si pe buna dreptate)...tara bananiera.
    27 11
  • Cetatenii vor respinge parimarul incompetent la alegeri.
    18 6
  • fan skoda
    Nu Firea, nu ! De ce ?!! Era singura hotarare buna pe care ai luat-o ! Nu mai vrem fum negru de Euro 1,2,3. Vrem aer curat ! Si din pacate cotetzu poluator circula in continuare.
    25 19
  • Eu inca sunt de parere ca taxa era buna si trebuia platita pe zi, fara reducere daca se plateste anticipat pe o perioada mai mare. Doar ca trebuia combinata cu dezvoltarea transportului in comun.

    Si platita inclusiv de masini Euro 4 (de anul acesta), iar din momentul in care transportul in comun ajunge la un nivel cel putin acceptabil, de toate masinile.
    25 18
  • @fan skoda - stai linistit, majoritatea masinilor care poluaza in Bucuresti sunt Euro 4. Si nu am vazut putine care scot mult fum, dar spre surprinderea mea majoritatea nu sunt din grupul VAG
    9 20
  • fan skoda
    @noname00

    Deobicei, cand vad o masina care scoate fum este Logan sau Cielo.
    5 27
  • Sustin taxa si sa fie mult mai mare ....Deoarece eu am EURO 6 si mi se rupe. SUSTIN TAXA!!!
    21 16
  • Dezamagitor, cand am schimbat si eu E39 cu F11...
    6 10
  • Taxatoru`
    Sigur, să-i impozităm cât mai mult pe cei cu venituri reduse.
    Să nu mai meargă toți sărăntocii pe aceeași șosea cu noi, ci să meargă dracului cu mijloacele de transport în comun.

    Și urmând aceeași idee, ar trebui să renunțe la apartamente și case pentru a se muta toți în garsoniere, ca să fie mai mult spațiu pentru noi, cei cu sânge albastru. De fapt, ar fi bine ca toți sărăntocii să moară ca să putem circula relaxați noi toți ăștia cu mașini euro 6, bani mulți și creier puțin.

    Dacă prostia ar durea, mulți comentatori de pe-aici s-ar sinucide (le-ar fi imposibil să suporte durerea!).
    27 31
  • fan skoda
    @Taxatoru`

    Tu vrei sa traiesti in poluare ?!? Aceasta taxa trebuie sustinuta ! Si sa fie foarte scumpa taxa si fara reducere. Asa le trebuie celor poluatori !! O taxa dura si foarte scumpa ar fi solutia excelenta ! Eu nu sunt obligat sa traiesc in poluarea aluia' cu Logan vechi !
    13 24
  • Rablatek
    nu-i nimic firicel, tot pe facebook o sa te votam si noi :)
    din pacate pentru tine, iobagii din Teleorman, Giurgiu, Calarasi nu o sa te poata ajuta (cam astia s-au opus vehement)

    Si nu in ultimul rand, o justificare pentru banii cheltuiti pe camere video,indicatoare,aplicatii,etc...? Puteai sa pui borduri,panselute si mai trimiteai si doi mosi nevoiasi in excursie de ei.
    10 12
  • Taxatoru`
    @fan skoda, ia o funie și-un săpun și folosește-le!
    23 16
  • @jiji si @Taxatoru
    1. masina mea este euro 4 si NU o voi schimba
    2. masina nu este un drept, este un privilegiu
    3. cum am scris si mai sus - taxa trebuie combinata cu dezvoltarea transportului in comun, nu cu prelungirea lucarilor la metrou cu 300%

    Sincer, as prefera ca toate masinile sa plateasca o taxa la intrarea in mari, nu doar cele euro 3/4 sau mai vechi
    15 13
  • Nu, nu era bună ideea. Era o formă mascată de a obține bani la buget. Dacă nu era așa, făcea diferența între benzină și diesel cum e făcută în Germania. Dar ea nu a făcut asta, ceea ce îi trădează intențiile. Sunt necesare soluții, dar nu luate așa cum a făcut-o ea. Și acum a făcut-o că a recunoscut lui Mîndruță că altfel pierde alegerile. Oricum, dacă nu se iese la vot, cei care locuiesc în București să nu mai comenteze. Că acum 4 ani au ieșit doar 30 și ceva la sută la vot și apoi 4 ani doar au cârâit.
    23 5
  • Ah, da. Băgăm taxă - dar oare alternativele sunt puse la punct? Avem cumva autobuze electrice? Avem cumva tramvaie noi și nu hârburile din anii 70 care par că se dezintegrează în timp ce merg pe șine? Avem cumva linii speciale de autobuz? Avem cumva piste de biciclete? Oferă omului alternative viabile și apoi bagă interdicții!

    Încă o dovadă că scopul taxei a fost adunarea de bani la buget pe care i-a cheltuit în mare parte pe companiile alea ilegale pline de nepotism și piloși și pe paranghelii.
    23 2
  • Lucian
    Am un Citroen C1 din 2008
    Capacitate cilindrica (cmc): 998
    Standard emisie noxe: Euro 4
    Emisii CO2 (g/km): 106

    Dacia Sandero 2020
    Capacitate cilindrica (cmc): 998
    Standard emisie noxe: Euro 6
    Emisii CO2 (g/km): 117

    Aceeasi capacitate cilindrica, poluez mai putin decat un logan euro 6 si trebuia sa platesc taxa pentru a circula in Bucuresti? .... Super
    21 10
  • "cetatenii resping ideea de restrictie" Cand,cum? S-a facut cumva vreun referendum iar eu nu stiu?
    12 8
  • Lucian
    Scuze, Sandero, am vrut sa spun si ma refer la motorul de 1.0 SCe 75 CP
    5 5
  • Taxatoru`
    @noname
    1. nu ți-a cerut nimeni să renunți la mașină (nu știm și nici nu ne interesează ce mașină ai tu)
    2. mașina nu este un drept și niciun privilegiu. Este o proprietate pe care ți-o poți permite sau nu.
    3. mijloacele de transport în comun, inclusiv metroul, trebuie dezvoltate în funcție de necesitățile cetățenilor și nu ca un refugiu al celor izgoniți de pe șosea prin intermediul birurilor.

    Sincer, pentru bucureștenii ca tine, aș vrea să se instituie taxe de intrare în toate localitățile din România, să văd atunci dacă ai mai susține astfel de măsuri.
    22 9
  • @Anonim...tu vrei aplicarea taxei pentru reducerea aglomerației...?!?!?!... pana la urma e o taxa de poluare nu de reducere a numărului de mașini in trafic...oricum într-un an se umpleau drumurile de cazane euro 5 și in maxim cinci ani de cele euro 6... concluzia e ca aglomerarea nu dispărea...
    @Fanskoda... nu crezi ca ar trebui început cu mașinile care nu îndeplinesc condițiile tehnice pentru a circula pe drumul public și ITP făcut ca la carte?
    @jiji... tu susții taxa deoarece ai e6 și ți se rupe... dar te întreb și eu mașinile e6 nu poluează?... crezi ca in câțiva ani nu îți venea rândul?
    @Taxatoru... respect... și tie Moldovene la fel
    Întreb și eu pe cine știe răspunsul... dacă mașina mea e3 corespunde tehnic de ce sa mi se interzică dreptul de a circula? De ce statul a permis ca asemenea mașini sa fie puse in vânzare?... de ce nimeni nu e interesat de mașinile care poluează Mult mai mult decât norma in care este încadrat... pentru a nu crea confuzii mai dețin un e6 și cel mai probabil peste un an încă unul...cu AdBlue
    16 3
  • fan skoda
    @Lucian

    Si eu am masina Euro 4. Taxa era pentru motoarele Non-Euro, Euro 1,2,3. Si este facuta pentru reducerea masinilor poluatoare. Stai linistit. Deocamdata nu trebuie sa platesti pentru taxa oxigen

    @Taxatoru`

    Masina este un privilegiu.

    @Ioueugen

    Ba da.

    @jiji

    Singurele masini care nu polueaza sunt electricele.
    4 20
  • @fan Skoda... in principiu nu e rău ca poluatori sa plătească... dar te întreb ce facem cu banii? Ne mărim salariile?... in plus știi ca mașinile statului sunt exceptate?...știi ca mașinile televiziunilor sunt exceptate?... evident și ale STB... oare aceste mașini nu poluează?...ideea e ca nu s a schimbat nimic in ultimele câteva sute de ani atunci când boierii puneau câte taxe voiau săracilor...
    15 1
  • fan skoda
    @Iouegen

    Asa este. Romania este foarte in urma cu infrastructura. In Germania si alte tari infrastructura este mult in fata.
    4 8
  • Adrian
    Aoleu, dar noi vrem cu europa, vrem in ue, vrem civilizatie. Dar totusi nu vrem sa platim parcare, nu vrem taxa oxigen, vrem numai pă jmechereala. Totusi atunci cand auzim ca Londra si Parisul introduc restrictii, ne inchinam la ei pentru ca sunt oameni destoinici acolo, nu ca ciumpalacii nostri. Inutil de mentionat ca in cazul in care Clujul introducea o taxa oxigen, eram toti in extaz si debordam de aprecieri la adresa acestor romani mai romani ca restul.

    Lasa tata ca vine acus primar de la galbeni, poate chiar pensatul de rareș, si i troduce taxa cu japca, fara consultare, cu pumnul. Si in loc de revolta si scenarii corupte precum cele de mai sus, o sa sariti toti cu banii de bucurie. Pentru ca daca un lucru e cert, acela e ca galbenii cu fura, nu fac campanie electorala, gandesc mai limpede ca Eminescu si sunt nepatati ca lapte. Cinste lor! Le dau tot ce am!
    7 7
  • @fan Skoda... dacă crezi ca e bine sa se înceapă cu mașinile ce au probleme tehnice ca eu asta am
    Spus... atunci de ce susții taxarea mașinilor pana in e3?!?!...dacă e e6 iar motorul e Obosit și scoate noxe mai mult decât un non-euro cu ce te încălzește... eu consider ca asta e prioritatea ...verificarea la sânge in trafic a mașinilor... și renunțarea la controalele RAR in stațiile ITP... s a văzut ca aceasta nu e o soluție...
    12 0
  • fan skoda
    Sustin taxarea motoarelor pana un e3 pentru ca aceste motoare sunt foarte vechi si poluatoare. E6 este nou. Oricat de obosit ar fi un motor cu norma e6, tot polueaza mai putin decat non-euro. Daca este obosit cel mult poate sa polueze ca un e4. Solutia de care zici tu este una foarte buna, dar ne trebuie infrastructura. Sunt de acord cu tine.
    3 15
  • Pentru Lucian
    CO2 = NU E POLUARE dar in schimb gaz cu efect de sera (dioxid de carbon > ce expiri si ce ai in suc/bere)
    NOx si alti compusi = E POLUARE (oxizi de azot > cauzeaza boli pulmonare, smog, ploi acide etc)
    18 4
  • fan skoda
    @Seth

    CO2=poluare

    De aceea se si pune in fisa tehnica
    3 24
  • tara bananiera
    7 2
  • Niggapls
    @Taxatoru' inteleg ca ai prezentat comentariul tau ca pe o ironie, dar nu e...

    Cazanu polueza si e agresiv in trafic, prostu isi face rau atat lui cat si celor din jur, sarcul e sarac nu din cauza imprejurarilor nefaste ci datorita nivelului pe care il are si tot asa...

    Firea a facut o mutare electorala, dar una gresita..prostimea nu o va vota fiindca deja sunt porniti, iar oamenii decenti au fost dezamagiti de mutarea asta.
    9 10
  • Să-nțelegem că omul e decent doar dacă are euro 6?
    Și ca să fii mai exact, ia explică: un euro 5 sau 6 cu minim 150.000 km la bord, eventual și cu filtrul de particule anulat, e cazan sau nu?
    Ai făcut cumva studii care și cum e mai agresiv?
    Nu cumva cei cu mașini mai mari au tendința să conducă mai agresiv și la intimidare?
    Nu cumva ”cancerul” e de fapt ipocrizia asta de a acuza de poluare oamenii cu mașini mai simple în timp ce plimbi din comoditate vaporul sau SUVoiul ”de statut” fără considera măcar metroul sau RATB-ul?
    11 3
  • Foarte bine ca a renuntat la porcarie. Era doar inca un mijloc de a mulge bani la bugetul local, care bani nu s-ar fi dus niciodata in piste pt biciclete si conditii mai bune de transport in comun, ci cel mai probabil in shpaga + bani aruncati pe balarii samd samd.

    Poate n-o sa ma credeti, dar eu as fi 100% de acord cu asemenea taxa daca toti banii aia ar fi cheltuiti cu buna-credinta pentru dezvoltarea unui punct precis de infrastructura: de exemplu - Da domnule! platim 50 de lei pe an in plus la taxe fiecare cetatean, dar stim ca am rezolvat pe 20 de ani problema pistelor de biciclete. As fi de acord. Daca oamenii nu fac ei insisi, dupa cum am demonstrat in ultimii 30 de ani, noi, romanii, nu suntem capabili sa ne autoguvernam, deci indiferent cati bani vom plati taxe, se vor scurge toti prin tot felul de buzunare dubioase, iar noi, platitorii, vom ramane cu praful de pe toba.
    13 5
  • netam_nissan
    va zic eu cum sta treaba si cu asta ca mi-a povestit colegu meu care inca e internat la sapoca sau balaceanca nu mai retin bine minte.
    vranceanca din fire a fost deci daca nu stiti pe vremea dinozaurilor consiliera la nemuritoru mugurisarescu.
    bine si? intrebati dar bine faceati ca de atunci a fost fragezita sa aplice in viitor ordinele iluminatilor iezuiti bilderbergiuiti si tot asa.
    planu lor s-a schimbat insa anu asta cu oxigenu dupa o simulare la pragu durerii turmei care urla si arunca cu pietre in guvern la 5 lei euroiu plus taxa plus gripa porcochineza mai nou.
    13 1
  • Iar văd aici indivizi habarniști care aduc în discuție dioxidul de carbon (CO2)

    CO2 NU ESTE POLUANT! Este un gaz cu efect de seră!
    CO2 nu-ți produce cancer la plămâni și nici astm. CO2 nu produce smog.
    CO2 produceți voi în plămâni și-l expirați în fecare secundă.

    Euro n (European emission standards) se referă la poluanți.

    O mică băgare a ochiului pe wikipedia și ați vedea la ce se referă.

    https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

    Hai să-i înșir aici.

    CO - monoxid de carbon (gaz toxic asfixiant)
    THC - hidrocarburi nearse (cancerigene)
    NMHC - compuși organici volatili (cancerigeni)
    NOx - oxizi de azot (producători de smog și ploi acide, producători de astm)
    HC+NOx - hidrocarburi și oxid de azot (vezi mai sus)
    PM - particule - pulberi (producătoare de smog și de astm)

    Vă las pe voi să găsiți de la ce mureau evreii în dube, gazați cu gaze de eșapament

    La astea se referă Euro n.

    Nu mai aduceți în discuție dioxidul de carbon când vorbiți de poluare, Grețoilor.
    26 4
  • @Taxatoru
    1. ai presupus ca am masina euro 6, ti-am aratat ca ai gresit. in plus am zis ca NU imi convine ca eu nu trebuia sa platesc taxa de anul acesta (in forma intitiala a proiectului). aparent ti-a fost greu sa intelegi asta.
    2. taxele reprezinta un factor in a afla daca iti permiti sau nu o masina.
    3. tu vezi transportul in comun ca un refugiu al celor care nu isi permit o masina din simplul fapt ca nu vrei sa il folosesti
    4. perfect de acord cu propunerea ta de introducere a unor taxe similare in toate marile orase, chiar pentru

    @Moldovean
    din pacate ai dreptate in ceea ce zici, tocmai de asta am scris mai sus ca taxa e buna doar in combinatie cu dezvoltarea infrastructurii. Faptul ca puteai plati in avans pe un an arata singurul scop al taxei in modul in care a fost propusa initial.
    2 6
  • fan skoda
    @ignis

    Se pune in fisa tehnica la emisii.
    0 14
  • pacat ca a renuntat la taxa. era cel mai bun lucru pe care il facea. scapam de toti cu rable si se mai elibera si traficul. dar e campanie. i-a fost frica. oricum nu a facut nimic de cand e primar.
    pentru cei care sustin ca masinile lor vechi nu polueaza si ca nu ii intereseaza ca scot fum le doresc sa moara de cancer de plamani in chinuri. si sa se gandeasca ca pe strada sunt si oameni cu carut cu copii abia nascuti care nu merita sa respire aerul lor poluat.
    8 12
  • andrei
    deci la un oras de 3 milioane asa decizi ca cetatenii nu vor taxa, te uiti la 60k de comentarii pe FB. super. m-as bucura daca am putea sa alegem primarul tot asa, pe FB si cu cateva zeci de mii de voturi. ar fi senzatie, am scapa de toti nenorocitii.
    4 6
  • @Ignis Cand au murit evreii in dube gazati de la esapament?Ca si povestioara lor lacrimogena e fake,pana si jurnalul aleia e scris cu pix-ul,pix care a aparut pe piata la 7 ani dupa ce a fost scris. Ai vorbit asa sa te aflii in treaba.
    6 16
  • Va rog sa va rupeti 10 minute sa va uitati la interviul cu Basescu despre New Green Deal, noua politica fundamentala a noii Comisii Europene. Am selectat de la momentul de unde incepe discutia despre asta: https://youtu.be/u_Fo8K-HQM0?t=4067
    2 2
  • @Tatraurs

    Eu zic s-o lași baltă. Rezumă-te la comentarii despre automobile.
    Dar ca să nu rămâi ignorant, caută cu gugăl "Chełmno camp wiki". Lectură plăcută.
    6 6
  • @si ee zic la fel,lasa propaganda pe care o mulg toti de 70+ani si rezuma-te la masini. Cauta tu pe google David Irving,a facut si bulau pentru parerile lui.
    4 7
  • Eu "nu inteleg" de ce elvetienii nu taxeaza saracia!..Ca au paduri netaiate? Ca au autostrazi,tunele cu tulumbe de ventilatoare de-a lungul lor? Ca au sistem de management al traficului(semaforizare) inteligent? Ca au sensuri giratorii "fara numar" si benzi dedicate la stg/dreapta?PS am o ruda ce detine un TDI din 2002 cu 450 000 km,,dupa ce trece periodic testul la gaze, nu e suprataxat!
    9 3
  • Uitasem, elevii se duc la bicicletele la scoala si iarna(cand nu-i zapada),,nu-i aduc parintii la scoala in "jip" uri!Au piste de biciclete oriunde plus parcari la ele!
    8 2
  • Rablatek
    @Joe, elvetianul nu trece ITP-ul pe spaga, nu pierde pe drum filtrul de particule , nu repara masina in fata blocului sau la nea Mitica in curte
    Aa, si nu platesc vigniete de 20 euro/an

    Road tax (Verkehrssteuer/ taxe routière), which is also known as licence plate tax, is dealt with by individual cantons. Charges vary and it depends on the car; it can be between anywhere from CHF 100–800. You will be billed annually.

    Dar noua ne place mokangeala...vedem in afara doar ce vrem noi
    10 5
  • @Joe... respect... așa zic și eu... dacă mașina corespunde tehnic cu specificațiile din fabricație de ce sa fiu taxat?...am văzut pe aici ca toată lumea vorbește de fumul negru pe evacuare... si a mea scoate la greu când o forțez fum negru... așa e din fabrica... dar despre fumul
    Alb-albastru ce reprezinte uzura tehnica a motorului nu vorbește nimeni...cel mai probabil nici nu cunosc diferența între fumul negru și cel alb-albastru...
    3 5
  • @Rablatek... ce ne împiedica și pe noi sa trecem ITP ul pe bine? De ce sa fiu eu taxat cu un E3 care are ITP fără șpagă pentru cei ce...
    3 3
  • fan skoda
    @joe

    Elvetia are infrastructura foarte buna. La noi sunt doar cotetze. Si nici infrastructura nu avem. Nici piste de biciclete. Firea, cand faci pistele de biciclete pe care ni le-ai promis ?!?! Cand faci infrastructura !? De promis, ne promiti de toate dar nu faci nimic... . Aceasta taxa era foarte buna ! Am crezut ca o sa pui taxa asta. Dar nuu' trebuie sa mai amani ! Germania, Cehia, Elevetia, Danemarca, Olanda si inca cateva tari au o infrastrucura excelenta, cu piste de biciclete si tot ce trebuie la infrastructura pe care noi nu o avem !
    2 6
  • Eu as interzice motoarele cu ardere interna in oras.
    In oras masina este strict un moft (si asta o dovedesc tarile care sunt cu 100 ani inaintea noastra ca civilizatie). Adevarat...noi romanii, cacati la cur...avem aere domnesti...si nu putem merge la butic fara masina. Pentru noi, daca n-ai o masina (de preferinta nemteasca)...esti un neica-nimeni...dar daca ai o masina (BMW, adevarat, cu toate sismtele anitpoluare scoase, care trage si besste de te ia capul)...esti cineva...chiar daca n-ai vazut in viata ta un sapun si la ce foloseste. Asta-i mentalitatea romaneasca
    0 6
  • Ce-au sarit copiii lu' Ghenrih Iagoda sa ma inroseasca la manutze.@IGNIS,stii de ce americanii sunt destepti si germanii berbeci? Pt ca americanii aveau camerele de gazare in puscarii, cu usi din fier,etanse,ca la submarin,germanii....de lemn cu geam ghituit...te prinzi tu . Bine ca ma dojenesti si imi zici sa ma rezum doar la masini dar tu poti face propaganda fake si sa mai bagi si altceva.
    5 5
  • Adrian
    @Tatraurs
    Ernst Zundel - Genocide by Propaganda
    3 1
  • Hai să nu ne certăm prea tare :)

    Taxa de poluare Oxigen - o prostie

    Taxa de congestie, da, altceva!!
    Cu excepţia riveranilor!
    Da, ar fi ok.

    Taxa de poluare trebuie introdusă in preţul combustibilului - 1 eurocent şi fondurile la mediu pentru eco bonusuri.

    Dacă eu mâine am hibridă şi nu încarc electric niciodată, mănânc oxigen, poluez
    dar dacă o încarc electric mereu poluez zero

    Şi toate cazurile prezentate de voi, care mare parte nu se contrazic, sunt realităţi.

    De aceea orice taxă de poluare care NU este introdusă în preţul motorinei, benzinei, LPG, CNG, gaz metan... este o prostie.
    6 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru