Feedback

Primarul Firea a modificat proiectul Oxigen: taxă pentru toate mașinile sub Euro 5; interzis pentru Euro 3 în centrul Capitalei

Publicat Duminica, 20.10.2019
de Paul Cosma
Comenteaza 20
Primarul Firea a modificat proiectul Oxigen: taxă pentru toate mașinile sub Euro 5; interzis pentru Euro 3 în centrul Capitalei - Poza 1
Primarul Firea a modificat proiectul Oxigen: taxă pentru toate mașinile sub Euro 5; interzis pentru Euro 3 în centrul Capitalei - Poza 2
Primarul Gabriela Firea a modificat proiectul vinietei pentru București. Astfel, mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească vinieta Oxigen pentru a putea circula în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În luna august, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat un proiect prin care, de la 1 ianuarie 2020, toate vehiculele care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov vor putea intra în Capitală numai după achitarea unei viniete.

Acel proiect a fost modificat zilele trecute de Firea, potrivit informațiilor publicate de Hotnews. Noua propunere arată că mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească vinieta oxygen pentru a putea circula în București. Cele sub Euro 3 nu au voie deloc în centrul orașului.

Pentru mașinile sub Euro 3, vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4, de 5 lei pe zi. Dacă va fi aprobată de Consiliul General, taxa ar urma să fie aplicată de la 1 ianuarie 2020.

Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”. Proiectul va fi discutat la următoarea ședință de Consiliu General, pe 24 octombrie.

Via Hotnews


Comentarii (20)

  • Firea vrea să se asigure că ia sub 5% la primăvară!
    34 9
  • Lucian
    Si cu banii de pe vinieta oxygen se vor planta copaci, se vor schimba autobuzele stb cu unele electrice, ca sa imbunatateasca "oxygen-ul" din Bucuresti, sau doar ca sa fie mai multi bani pentru cumpararea autobuzelor diesel de la turci?
    Am mai auzit de taxe de "poluare", dar nu stiu daca s-a cheltuit vreodata vreun leu din acele taxe pentru rezolva, sau a ameliora macar problema poluarii...
    29 0
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Anonim
    Intreb si eu daca platesc taxa bucurestenii nu le mai polueaza masinile ? O masura aberanta care va aduce doar bani la bugetul primariei faca ca acesti bani sa se reflecte in inbunatatirea conditiilor de trafic din Bucuresti . Toata lumea ar dori o masina noua dar cati isi pot permite noi nu suntem Norvegia, Suedia . Ca am fost anul asta in Italia , Grecia , Slovenia tari UE si nici acolo nu sunt cainii cu covrigi in coada . Cel putin Grecia si Slovenia sunt sub noi ca parc auto . Lumea din UE este proasta ca accepta aberatiile astea . Sa faca politicienii conditii sa poata toata lumea sa cumpere masini ecologice sa mai taie din furat si buzunarul lor si atunci o sa fim toti eco
    19 2
  • @poate ca bucureşteanul care are o maşină sub euro 3 se gândeşte că e mai convenabil să ia autobuzul/metroul/tranvaiul spre serviciu decât maşina
    18 18
  • Sunt de acord cu Nica, taxa e gandita sa previna utilizarea automobilului. Am treaba in centru, ce fac? Platesc 15 lei / zi si ma complic si cu parcarea sau iau metroul/autobuzul/bicicleta/trotineta?
    Azi asa maine asa, nu am mai folosit masina de 6 luni de zile... Mai merita sa tin rabla in fata/spatele blocului si sa platesc impozit mare sau mai bine cu banii pusi de-o parte si un voucher rabla cumpar Euro 6 sau hibrid de oras si am rezolvat problema.

    PS: am fost la salonul auto si un Swift 1.2 hybrid era 13K de euro...Deci hibridele nu sunt atat de inaccesibile pe cat sa vaita unii.
    16 20
  • Se vede din comentarii cine are cazan :)) Ce vi se pare asa de complicat? Se castiga mai mult oxigen daca un om renunta la masina, descurajat de taxe, decat daca se planteaza un copac.
    13 21
  • Sunt perfect de acord sa platesc o taxa de genul dar am metrou ca sa ajung in centru? Unde exista metroul, am o parcare unde sa las masina ca sa circul cu metroul? Am centura ca sa ocolesc Bucurestiul? Am o pista de bicicleta care imi asigura o circulatie in siguranta ? Nu am, o sa circul cu masina in continuare, o sa dau 500/700 ca sa ingros bugetul primariei care nu face nimic concret pt reducerea poluarii si imbunatatirea transportului in comun si implict a traficului.
    22 1
  • a, si daca locuiesc in centru ce fac, platesc doar ca sa scot masina din curte ca este euro 4 :))), super! mai convenabil pe zi ca nu folosesc masina 100 de zile pe an, poate 50...

    revenind la realitate, masina este un lux in Bucuresti, daca locuiesti in afara orasului, problema ta, tu ai facut calulele daca merita o naveta de 2+ ore ca sa stai "la aer curat" ca era clar ca masinile or sa fie mai multe nu mai putine.

    Taxa de mediu...orasul este poluat, dar daca taxa inbunatateste mediul doar prin faptul ca ii obliga pe cativa sa nu mai foloseasca masina este un pic absurd, sper sa faca ceva pentru mediu/fluidizare trafic cu banii aia....
    9 3
  • Rudolf D.
    Pentru Liviu. Te rog da un exemplu. Renunta primul la automobil.
    Aaaa, am inteles, tu n-ai cazan.

    Masura asta loveste tot in oamenii sarmani care si asa nu circula mult si polueaza mai putin decat smecherii cu Euro6 care merg prin oras non stop la serviciu, mol, gradinita, scoala, cumparaturi. Asta fara sa se obtina nici un effect. Va fi aerul mai curat in Bucuresti? Raspuns: NU. Cat de poluat e acum? Nimeni nu stie. Unde vrem sa ajungem cu masura asta? Nimeni nu stie. Cum masuram rezultatele si progresele? Nimeni nu stie. Dar se castiga oxygen. Ha ha ha, asa vindeau si catolicii acum 500 de ani indulgente ca sa ajunga oamenii in rai.
    Inca o intrebare: Ce se va face cu banii colectati? Nimeni nu stie.
    N-ar fi fost mai bine sa termine intai ocolitoarea aia nenorocita? Sau sa se imbunatateasca transportul in comun care e vai mama lui? Ce usor e sa pui taxe care sa umple buzunarul de partid.
    13 3
  • tc1900
    una dintre putinele masuri de la PMB cu care sunt de acord, mai ramine sa o vedem si implementata.
    3 15
  • gigi fum de teleorman
    o masura buna,dar cu taxe cam mici, suficient de mici incat "fudulul" sa nu renunte la masina.

    chiar si asa, se gasesc multi sa o conteste,.probabil "provincialii" pentru care Bucurestiul a fost Taramul Fagaduintei..
    1 14
  • @Rudolf

    Nu vreau sa il apar pe Liviu dar uite un contraexemplu - eu.
    Am metrou la botul calului, loc de parcare si masina Euro 6. Cu ce ma duc la serviciu? Bicicleta. De ce? Pentru ca fac distanta in jumatate de timp (20 de min in loc de 1h) si fac si niste sport in acelasi timp.

    Dar stii ce ma uimeste? Ca pe drum vad numai "sarmani" carora le place sa stea la semafoare in BMW, MB si Audi de acum 10-15 ani (sau mai vechi), lovite pe toate partile si care lasa o ceata neagra cand demareaza. Parcheaza unde vor, semnalizare optionala, etc.

    Sa inteleg ca ai ceva cu cei care isi permit o masina Euro 6? Sau care e argumentul asta? "Jmechecherii" au Q7, X6 si GLE-uri cu EGR-ul anulat, nu pune toti oamenii in aceeasi oala, chiar nu e cazul.

    Eu as fi fost chiar mai drastic: vrei sa inmatriculezi o masina in Bucuresti. Bun:
    1. dovada ca ai loc unde sa o parchezi
    2. impozite dublate/triplate pentru a doua si a treia masina
    3. taxe pentru traversarea centrului si mai mari

    Sa vezi ce se elibereaza traficul, dispare si poluarea.
    6 7
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Rudolf D.
    @Alex
    Mergi cu bicicleta si cand ploua, si iarna? Toti stau langa gura de metrou? Guri de metrou exista peste tot? Iti duci copilul la gradinita cu metroul?

    Inca o intrebare. Esti sigur ca banii vor fi directionati acolo unde trebuie? Eu nu.
    Peste un an poluarea, "care este", va fi la fel iar oamenii, vorba aceea, si poluati si cu banii luati.
    14 2
  • @Rudolf D. Ok, loveste in oamenii sarmani. Si care e problema cu asta pana la urma, daca asta e premisa? Ca ideal ar fi sa ne sufocam cu totii de aglomeratie si noxe doar ca sa aiba si sarmanii masina/furnal de 2000 euro sa se plimbe? Am euro5 si nu merg cu ea decat noaptea, cand e liber, iar la serviciu cu transportul in comun. Deci se poate si fara masina.
    4 10
  • Muieti is posmagii? Pana la urma locuiesti in oras si ar trebuii sa te acomodezii cu gandul asta. Vrem sa zburam cu masinile, pasaje, tuneluri, zero taxe si daca poate sa ne puna si primaria benzina in rezervor... Iar noi sa nu facem nimic. Ne plangem ca e orasul aglomerat dar cumparam in continuare cazane. Face primaria parcari dar zac nefolosite.

    Pot sa-ti aduc eu 100 de argumente de ce e buna initiativa asta (a avut multe altele dna. Firea de kko) ca oricum se vor lovi de tine ca de perete.

    Intereseaza-te ce taxe plateste un parizian sau un vienez si o sa te dumeresti care este de fapt costul unui trai civilizat.

    Sa inteleg si ca tie masina iti serveste de umbrela sau geaca groasa. Dar ca sa-ti raspund la intrebare, nu nu merg pe ploaie decand cand ma prinde...si a fost destul de des, iar iarna doar daca e zapada pe jos iau metroul. Na ca de masina tot nu ma ating!
    5 10
  • mircea badea
    dieselurile trebuie taxate, toate si aspru!!
    1 8
  • Ciprian
    E o taxa pe saracie!

    Romanul este sarac cand se duce la doctor, la dentist, etc.
    DAR, romanul nu este sarac niciodata sa mearga cu masina. O sa plateasca!

    Poate intr-o mica masura o sa aiba efecte.

    Poate era bine ca taxa sa fie pe emisii CO2, dar ca sa functioneze corespunzator poate trebuie si ITP-ul sa se faca "pe bune"

    Aruncam in stanga si in dreapta cu masuri, dar cand stanga nu stie de dreapta...

    Solutii:

    1. Sa se masoare anual emisiile. Pe bune! Pentru ca degeaba ai EURO6 daca tu ii faci DPF OFF. Nu?
    2. Sa se plateasca dupa emisii.
    2 2
  • Sa nu uitam ca taxele din pretul combustibilului au o pondere de circa 55%. In fiecare luna platesc astfel vreo 300-400 de lei, circa 4000 de lei pe an (pt o masina Euro 6). Banii astia nu contribuie la dezvoltarea infrastructurii verzi a orasului, se duc direct la pensii speciale, la salariul Avocatului Poporului si a altor mii de imbuibati. Si desigur umfla buzunarele celor cuplati la achizitii de stat, la preturi fantastice. Sa nu ne amagim, mai multe taxe inseamna doar mai multa furaciune.
    Dupa ce doua generatii au fost private de automobile si libertatea oferita de acesta, socialistii de caviar care ne conduc doresc -prin astfel de taxe- limitarea mobilitatii si a libertatii (inclusiv economice) a cetatenilor. N-a mers timbrul de mediu, incercam cu taxa de prima inmatriculare. N-a mers nici asta, da-i cu taxa Oxigen. Ce daca orasul e plin de autobuze, taxiuri, camioane fumegoase ? Astea sunt exceptate dar ii taxam pe necajiti !
    6 0
  • Amuzant cum se compara Bucurestiul cu Viena, Paris...Stiti ca in Berlin puteti sa ajungeti cu autobuzul sau metroul in orice punct al orasului intr-un timp rezonabil ? Stiti cum arata gara centrala ? Ca un centru comercial, te duci cu drag, in Bucuresti cum este ? Cum sunt mijloacele de transport ? Da, romanul este meltean, necivilizat, etc, dar nici nu are multe alternative, capitala noastra tot asa va ramane, cu toate taxele.
    11 1
  • In esenta ei este o masura buna, dar in acelasi timp partinitoare.
    Aceasta ar fi trebuit implementata in acelasi timp cu o serie de alternative concrete pentru incurajarea utilizarii transportului in comun (benzi pt autobuze etc) iar in acelasi timp ar trebui realizat un sistem de taxare mai elaborat decat normele euro. Detin o masina euro IV pe care o folosesc cel mult in weekend si mi se pare rezonabil sa platesc daca poluez, in ideea ca banii sunt folositi cu folos in sensul asta. Dar nu pot sa nu remarc in Bucuresti multitudinea de masini (in special limuzine si SUV-uri din triada germana) cu motoare euro V si VI (majoritatea 3.0 TDI 320CDI sau 3.0d ) care polueaza mai mult decat o benzinara euro IV.
    Mai mult, ce te faci cand cei care de ex vor sa ajunga din Chitila in Rahova si in loc sa tranziteze centrul o sa aglomereze alte cartiere (Militari sau Dr Taberei in exemplul de fata). Disconfortul si poluarea aditionala la care vor fi expusi ceilalti locuitori oare o fi fost luat in calcul sau ei sunt cantitate neglijabila?
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru