Proiect nou pentru circulația taxi-urilor în București: mașinile vor avea cel mult 5 ani vechime, iar cele înmatriculate în Ilfov vor fi interzise

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 28.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mașinile utilizate pentru serviciile de taxi în București trebuie să aibă cel mult 5 ani vechime, iar cele înmatriculate în Ilfv vor fi interzise, potrivit unui proiect al Primăriei Capitalei.

Primăria Capitalei va dezbate miercuri, 29 ianuarie, un proiect care introduce schimbări majore în legea care reglementează circulația taxi-urilor în București.

Cea mai importantă schimbare este că mașinile folosite ca taxi în București trebuie să aibă o vechime de cel mult 5 ani, comparativ cu vechimea actuală de cel mult 10 ani.

Această schimbare este surprinzătoare în contextul în care serviciile de ride-sharing precum Uber sau Bolt, care au fost reglementate la finalul anului trecut, au posibilitatea de a utiliza mașini cu o vechime de cel mult 15 ani.

Mașinile noi vor primi mai multe puncte în cadrul procesului de autorizare, la fel ca și mașinile electrice și plug-in hybrid, în defavoarea mașinilor cu motoare termice care îndeplinesc normele de poluare Euro 5 și Euro 6, care vor primi mai puține puncte.

De asemenea, în cadrul procesului de autorizare vor fi favorizate mașinile cu un portbagaj mai mare de 551 de litri, în defavoarea celor cu portbagaje de cel mult 150 de litri. În plus, departajarea va fi făcută și în funcție de prezența unor funcții suplimentare precum instalația de aer condiționat, echiparea cu sistem GPS sau a unui perete despărțitor între șofer și clienții de pe bancheta din spate.

Printre noile condiții se menționează că firmele de taxi trebuie să aibă sediul în București, iar taxi-urile autorizate în alt județ nu vor putea practica taximetria în Capitală.

Cu alte cuvinte, taxi-urile înmatriculate în Ilfov, frecvent întâlnite în prezent, ar urma să dispară.

Noile reguli au stârnit deja nemulțumirea Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), care susține prin vocea președintelui Augustin Hagiu că Primăria Capitalei intenționează să favorizeze apariția unui nou furnizor de servicii de taxi în București.

Via Primaria Capitalei (PDF), Adevărul

Comentarii (13)

  • Anonim
    Masura foarte buna trebuie implementata in toata tara . Ca sunt unele cazane de masini cu, care se face taxi cu 800 de mii de km in bord
    13 4
  • Nu e vorba de cati kilometri are in bord, e vorba de vechime iar in Bucuresti sunt pe strazi taxiuri logan din 2004 jegoase si desifgur vechi. Trebuie sa facem ceva cu ele si sa se interzica pentru ca aceste masini vechi (logan) sunt foarte poluatoare. Sper sa sze tina de cuvant.
    9 2
  • In jur de 15000 taxi-uri in Buc.
    70% din masini cu o vechime mai mare de 5-6 ani mentinute extrem e prost...murdare, zapacite, clante rupte..
    Apoi avem taximetristul de Bucuresti....
    60-70% din ei manelisti inraiti, extrem de violenti, vara inbracati la maieu cu ochelari de soare, circula cu geamurile deschise creaza curent ca doar AC-ul 'consuma', te ia de fraier ca client, depasiri neregulamentare...nu ofera nici o siguranta, bon fiscal mai rarut...tarif cum i iasa lui mai bine..
    Imposibil de schimbat aceste aspecte la Taximetristi Bucuresteni...IMPOSIBIL!!!
    15 1
  • Sunt multe aspecte de discutat aici:
    - ce facilitati vor avea taximetristii care vor fi obligati sa isi schimbe masinile cu unele de max 5 ani? Vor exista asa ceva?
    - tot Bucurestiul a inmatriculat ani de zile aiurea masini pe Ilfov, pana sa aiba posibilitatea de a inmatricula cu noile format de numere de inmatriculare. Ce vina au oamenii aia?
    - daca cineva din Otopeni ia un taxi pana in Bucuresti, trebuie sa verifice sa fie musai cu numar de Bucuresti?
    - in Germania sunt si acum taxiuri Mercedes din anii 70, asa ca....
    3 5
  • petrusian
    prostia cu ilfovul s-a mai discutat judetenii vor opri accesul bucurestenilor
    la aeroport.la podul otopeni se va face transbordarea dintr-un taxi in altul.
    7 1
  • Schimbarea la 5 ani nu există nicăieri în Vestul Europei !

    Numai la tâmpiţii români poate exista aşa ceva.

    RAR ar trebui să facă controale la sânge şi Primăria... dar şpăgarii nu îşi fac treaba. Aia e.
    7 2
  • @Edikkk - în Franţa, la Paris, exista de acum 20 de ani obligaţia ca taxi-urile să nu fie mai vechi de 5 ani, chestie spusă de un taximetrist.
    3 2
  • @tzenu, “aprob pozitiv” rechizitoriul tău, dar cert este că Homo taximetrus subspecia bucurensis n-a apărut de ieri, de azi, ci a străbătut epoci/orânduiri sociale chiar “opuse ideologic” – nu voi uita vreodată frâna animalică şi “comunistă” (dar imperioasă) a tatălui meu în faţa (pe care ne-a luat-o) unui astfel de ipochimen, care rămâne fidel, cu orice preţ, propriului său cod rutier. La rândul meu…

    Excepţiile întăresc regula, dar, totodată, regulează întărirea.
    2 1
  • Asta inseamna ca si autobuzele alea vor fi schimbate o data la 5 ani?
    5 0
  • principalele probleme nu sunt atinse:
    1. refuzarea sau supratarifarea curselor
    2. comportamentul crauoperatorului de la volan

    Daca cele doua nu conduc la pierderea licentei, totul e in zadar
    6 0
  • Exact dle ROV

    Există "organe de control" doar că, bu ştiu - datorită şpăgii poate - nu îşi fac datoria !
    1 0
  • @ABC...ne potidetslia te rog cum anume...” tot Bucurestiul a inmatriculat ani de zile aiurea masini pe Ilfov”?!?!?!
    1 0
  • A se citi “ne poți detalia”
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru