Rabla Plus 2024: Valoarea ecotichetului pentru mașini electrice scade la jumătate

de Alexandru Monenciu
Luni, 19.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit proiectului de modificare a programului Rabla Plus, pus recent în consultare publică, valoarea ecotichetului pentru achiziționarea de mașini electrice scade la jumătate. Mai exact de la 51.000 cât este în prezent, la 25.500 de lei.

Încă din luna noiembrie 2023, autoritățile au anunțat că vor modificarea programului Rabla Plus.

Acum, proiectul de modificare a fost pus în dezbatere publică. Astfel, cetățenii, instituțiile și organizațiile interesate au, conform legii, 10 zile lucrătoare să depună opinii, propuneri sau sugestii.

În acest proiect se menționează că valoarea ecotichetului pentru achiziția de mașini pur electrice scade la 25.500 de lei, indiferent de numărul de mașini casate. În prezent, valoarea acestui tichet este de 51.000 de lei, dacă este casată o singură mașină veche, și 54.000 de lei dacă sunt casate două autovehicule casate.

Totodată, valoarea ecotichetului pentru achiziționarea unei mașini hibrid, care generează maxim 80 de grame CO2/km în sistem WLTP, va scădea la 13.000 de lei. Acum, valoarea acestuia este de 26.000 de lei.

Valoarea finanțării nu poate depăși 50% din prețul de achiziționare al mașinii, cu excepția instituțiilor publice și a unităților administrativ-teritoriale.

O altă modificare adusă programului Rabla Plus este că ecotichetul nu se va mai acorda pentru mașinile cu zero emisii mai scumpe de 70.000 de euro (cu TVA inclus).

În prezent, pragul este de 75.000 de euro, cu TVA.

via HotNews

Comentarii (8)

  • Doar că este o prostie mai mică nu înseamnă că nu este o prostie. Se poate trăi fără mașină, în consecință subvenționarea este o inepție.
    20 6
  • nobody
    Subventia este inca mult prea mare. Personal, nu imi convine sa platesc taxe mai mari pt ca altii sa isi ia masina noua.
    20 7
  • NU ar fi problem asta, dar autoritatile sa intre in toti vanzatorii, teparii ordinari cu preturile umflate.
    Fara dacia spring la +21000 euro, fara id3 la +43.000 euro si kia, hyundai, etc..
    Nu vinzi la pret corect, afara din tara si confiscate toate proprietatile tuturor importatorilor si producatorilor prezenti sa nu faca mismasuri.
    In principal renault, ars la sange pt hotia de a vinde cotetul de china la pret triplu. Zici ca e ferrari,
    8 11
  • Nu se mai spune nimic despre deținerea minim 3 ani a mașinii casate. Aia ar fi lovitura finală pentru samsari.
    7 2
  • @Alin: ai un aluat tiranic de toata madretea :) Adica si eu cred ca hyundai si reno sunt shnapani si nesimtiti, dar nu mi-ar fi trecut prin cap sa le confisc proprietatile. :)) Pentru asa ceva trebuie sa fi prizat mult Marx la viata ta. :))

    Nu, preturile operatorilor privati nu sunt treaba statului. Si NICI amestecul in piata libera. Ia sa nu existe subventii si tichete de mii de euro care sa deformeze preturile fara sa fie intrebati cei din buzunarul carora se plateste.

    Si apoi, daca tot vrea statul sa fie marinimos, sa acorde subventii NUMAI pentru masini produse in romania si NUMAI pentru cei cu un venit total/familie mai mic de o anumita suma, sa zicem sub 1500 de Eur venit net lunar. Pentru ca ei sunt cei care isi cumpara masini ieftine, golesc germania de rable si imbogatesc o sleahta de putori smechere care ar trebui sa munceasca ceva util in loc de bijnitza cu masini proaste si periculoase.

    Dar nu ai sa vezi asa ceva la guvernantii nostri cu "binele cetateanului" in gura toata ziua.

    In rest, ramane cum am stabilit: nu ar trebui sa existe asemenea "programe". Nu e treaba statului sa imparta avutia nationala pe baze idelogice si premize gresite. Nu e treaba statului sa indese banii cetateanului in buzunarul unor producatori auto. S-a vazut acum, repet, ca la terminarea fondurilor pentru Rabla, de ex VW a ieftinit masinile cu aceeasi suma si chiar mai mult pentru masinile electrice din stoc. Reamintesc ca au fost masini electrice cu reducere chiar de 13.000 de eur. La Skoda am vazut chiar 15000 de eur reducere. Ceea ce inseamna ca preturile unor producatori au fost tinute sus artificial din cauza acelui bonus financiar oferit de stat din banii nostri.
    16 2
  • Banditos
    la Rabla clasic,

    - ecobonusul este de 1.500lei pentru fiecare masina casata
    - ajutorul nu poate depasi 50% din valoarea masinii noi
    - care trebuie sa fie de max. 60.000Eu
    - masina noua sa aiba max. 150 CO2/km
    - rablele trebuie sa fie cel mult Euro 3 si
    - se elimina vechimea de cel putin 15 ani de la data fabricatiei.

    inteleg ca poti casa oricate masini pana la concurenta procentului de 50%?
    3 9
  • @foci.maronii
    https://forum.softpedia.com/topic/1235948-telegram-e-plin-de-scameri/
    0 5
  • Seriff
    @alin, pardon @edikk, autoritatile nu confisca proprietatile interlopilor cu Lamborghini, palate si care au nu au toti 4 clase adunate si tu vrei sa le confiste proprietatile alora de la Renault:)))))))
    10 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru