Ministrul Mediului recunoaște: "Programul Rabla Plus, pentru persoane fizice, sub așteptări"

de Alexandru Monenciu
Vineri, 17.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor declarații făcute de ministrul Mediului, persoanele fizice nu se înghesuie să achiziționeze mașini noi, cu zero emisii, prin intermediul programului Rabla Plus.

La fel ca în alte țări de pe continentul european, interesul românilor pentru mașinile noi, electrificate, a scăzut considerabil din cauza reducerii subvențiilor primite de la stat.

Așa cum bine știi, valoarea voucherului acordat în cadrul programului Rabla Plus a scăzut de la 10.000 de euro la 5.000 de euro.

În acest context, chiar ministrul Mediului recunoaște că programul Rabla Plus, pentru persoane fizice, este sub așteptări. Sumele neutilizate vor fi redirecționate către secțiunea destinată persoanelor fizice.

"[...] Mi s-a spus că, spre exemplu, la "Rabla Plus", după ce Ministerul Finanțelor a decis în luna decembrie a anului trecut, înjumătățirea voucherului pentru mașinile electrice de la 10.000 de euro la 5.000 de euro, la persoane juridice merge mai bine, dar la persoanele fizice este sub așteptările noastre," a declarat Mircea Fechet.

Dacă la noi s-a înjumătățit valoarea subvențiilor acordate de stat, pentru achiziția de mașini electrice, în alte țări acestea au fost eliminate cu totul.

Spre exemplu, în Germania.

via Economica

Comentarii (12)

  • Pai merge prost pentru ca nu vrea lumea porcarii electrice care costa zeci de mii si ai toate problemele din lume cu ele. Nu ai unde incarca, iarna stai in frig daca vrei jumatate din autonomia declarata, e de unica folosinta samd. Vanzatorii de masini, sarlatani, au redus preturile, deci in ansamblu preturile sunt tot cum erau cu reducerea de 10K. Problema e ca oamenii au inteles ca totul e o minciuna. Nu ca s-a redus bonusul. Vanzarile de electrice sunt in cap in toata lumea, nu numai in Romania. Care oricum nu conteaza.
    18 10
  • APentru ca este o inselatorie.
    Pe de o parte nu trin in frau producatorii si comerciantii auto care au furat pe fata din buget anii precedenti (Ahem Dacia/Renault si altii) si pe de alta parte banii destinati pt a promova masinile electrice nu s-au dus la consumatori ci la corporatii.
    ..
    NU frtatele meu, vrei sa promovezi masina electrica, atunci
    1. banii aia mi-i dai mie pt a cumpara ORICE masina electrica, NU DOAR NOUA de la hoti.
    2. ai un sistem de audit extrem de strct pt comercianti.
    ...
    La fel s-a plans cacatul asta si de programul rabla pt electrocasnice anul tecut.
    Pai ce a facut kurwa dracu anul trecut!?
    A redus perioada de achizitie la o saptamana.
    Ghici ce au facut comerciantii. Au dat in pretul ca orbul in clopot fix in perioada de achizitie.
    Pai se dovedeste ca de fapt ministrul mediului pe pus pe sifonarea banilor de la buget prin crearea unor sisteme usor de sifonat acei bani, care la prima vedere par legitime, dar mecanismul este clar facut sa fure banii stransi la buget.
    7 5
  • Cum naiba o țară ca România care nu are șosele, o țară care se adâncește la greu pe zi ce trece în datorie externă (curând va exploda mizeria)… are totuși bani de a subvenționa BEV-uri, este pur și simplu inepție curată. Cum așa??? Electricele le iau bogații care stau la casă!!! Cum să subvenționezi un produs de lux??? Da-o drecu că jale totală în țara lui Papură Vodă!!! Hoție și corupție, nimic altceva!!!
    15 6
  • luci popa
    In Germania subventia a ajuns 0 euro. Ori stii nemtii de ce.
    6 7
  • @Alin: ai perfecta dreptate. Totul e o mare mizerie, ca orice program de stat care se amesteca in piata libera.

    Daca eram la min mediului si ma apuca asa ... o durere acuta in zona capului, de grija planetei, faceam urmatoarea miscare: ceream oferte ca persoana privata/anonim la cele mai bune preturi la absolut toate modelele electrice de pe piata, de la Kia romania, VW romania, Automobile Bavaria etc. Porneam programul rabla si ofeream subventia pentru modelele respective doar la preturile de oferta. In felul asta te asigurai ca banii nu sunt sifonati ci sunt o subventie reala. VW Romania a redus preturile la EVuri cu sume chiar peste cat oferea statul ca subventie anul trecut dupa terminarea fondurilor. I wonder why. :)

    Bine-nteles ca n-ai sa vezi asemenea decizii smart la dragii nostri conducatori. In fond nu a fost, nu e si nu va fi niciodata vorba despre planeta. :) Bine, naivii care cred balivernele astea n-o sa poata fi convinsi nici macar de articole stiintifice de la NASA care spun ca planeta e mai verde decat cu zeci de ani in urma. Ei cred in continuare ca vine apocalipsa climatica si se arunca inaintea masinilor ca sa "Stop oil!" :))))
    https://terra.nasa.gov/news/modis-shows-earth-is-greener

    @Luci Popa: daca esti ACEL Luci Popa cu canalul de youtube, welcome! :)
    2 5
  • da' mult te mai agiti tu de grija electricelor, nu scapi nicio ocazie sa le manjesti pe toate partile cu rahat, desi ne-ai demonstrat de n ori ca esti pafarist pe subiect. chiar asa rau te doare de nu poti sa stai potol? grija ta fata de ce-si iau altii e foarte suspecta, mai ales ca te vad constant cu libertatea de alegere in gura, sau suntem liberi sa alegem doar dupa cum vrei tu?
    5 2
  • Seriff
    @13:11 Te doare ca are dreptate nu?
    Lumea nu vrea electrice, ce mare lucru, ce e asa de greu de inteles?
    De-aia nu se duc fondurile Rabla Plus, fiindca oamenii vor termice, esti greu rau de cap.
    2 4
  • @Andreea aka Mateutza: nu. Iti spun eu ce e suspect. Suspect e cat esti tu de harnicutza sa raspunzi la comentariile mele. Istericalele si iritarea vadite din raspunsurile tale sunt dovada cea mai clara ca stii ca am dreptate si ca electrificarea "mere de râgâie" :))

    Cred ca e naspa cand vezi ca au avut dreptate "prostii" pe care ii tratai superior si-i faceai sarantoci inapoiati si in toate felurile. :)
    0 3
  • @Seriff si PMC
    fratii Lolek si Bolek, va extaziati prea devreme cu "lumea nu vrea electrice". poate ca pornirea a fost un pic fortata politic si acum lucrurile se reaseaza pe un fagas normal. la cat de mult banet s-a investit deja in R&D si linii de productie (vedeti doar ce se petrece in China si ce avansuri se anunta in tehnologia bateriilor si a motoarelor), mi-e ca acalmia actuala care a cuprins zona masinilor electrice, concomitent cu aparenta mutare inapoi pe calea batuta a termicelor se va putea asemana cu situatia unui bolnav care cu cateva zile inainte sa moara pare sa-si revina, ca dupa, sa se prabuseasca definitiv, bolnavul fiind motorul termic, in cazul de fata, net inferior celui electric ca performanta si eficienta. nu se poate ascunde sub pres o tehnologie superioara, oricat v-ati zbate voi sa o denigrati, sau marii jucatori cu interese in domeniu, precum petrolistii, ea tot se va impune pana la urma, nu poate fi stopata. ce vedem acum e doar frecusul tranzitiei.

    nu ma intereseaza cine are sau nu dreptate, daca pe voi va fericeste sentimentul asta de detinere a dreptatii, fie, sa fiti voi fericiti.

    dar repet, suspecti sunteti amandoi, eu am reactionat doar ca sa va mai trag de maneca, ca prea muriti voi de grija celor care isi iau electrice. la fiecare articol sariti primii, scoateti tot ce e mai urat din voi atacandu-le nefondat, ba ca-s proaste si scumpe, ba ca n-au autonomie. daca sunt asa proaste cum ziceti voi, ramane de vazut, pana una alta electricele sunt pe zi ce trece mai prezente pe strazi, cu marele avantaj ca nu put si nu otravesc aerul pentru cei din jur.
    7 4
  • @14:57 Pe bune? Ce e superior la tehnologia asta? Pamanturile rare folosite la baterii, poluarea incredibila din procesul de productie? Ai avut curiozitatea sa vezi cate zeci de tone de pamant trebuie procesat pentru o electrica doar? Motorul electric o fi eficient, dar asta e irelevant pentru ca bateria e problema. Daca ai putea sa-l alimentezi ca pe troleibuse, bine-nteles ca ar fi ok motorul. Dar nu se poate. Problema sunt bateriile, nu motoarele. Niciodata n-am spus asta.
    Si ce e superior la EVuri? Ca au acceleratie brusca si sute de cai? Guess what: 95% din soferi nu sunt interesati de acceleratii de ferrari si sute de cai. Nu ai ce face cu ele. Apesi pe acceleratie ca un tolomac si-ti cresti sansele de accident/deces. Unde sa te duci inteligentule cu 500 CP? Ce sa faci cu ei? Pune-mi 100 CP si da-mi o autonomie decenta, 800 - 900 de km indiferent de vremea de afara, incarcare in max 5 min si totul la un pret de 20.000 si o sa se vanda electrocaZnica fara nicio subventie din banii tututror. Hai ca nu e greu sa compliezi atata lucru.
    Nu frate, nu motoarele cu combustie sunt problematice ci electrocaZnicele pe baterii. E tot mai clar pentru toata lumea in afara de unii mai saraci cu duhul.
    6 4
  • Seriff
    @14:57 Pornirea fortata? Pe bune?
    Electricele se fabrica deja de peste 10 ani, au avut un boom in anii trecuti, datorita subventiei masive s-au vandut cat de cat, oricum praf pe langa termice, intre timp oamenii s-au prins ca sunt niste tepe ordinare, plus ca pomana de la stat s-a scos, drept dovada cifrele s-au dus in cap rau, se vor duce si mai rau, vor ramane jos acolo unde le este locul.
    2 3
  • Atat de prost sa fii sa crezi un meme cu informatii fake care circula pe retelele de socializare, pentru ca de acolo ti-ai luat informatiile cu miile de tone de pamant mutat ca sa faca o baterie. Dar pentru productia de petrol ce se face? Se da o gaura in pamant si ce iese ,se pune in galeata si se duce la benzinarie, nu? Simplu si eco friendly
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru