Raport de la Poliția Română: 90% din drumurile țării au o singură bandă pe sens, fapt ce afectează siguranța în trafic și timpul de călătorie

de Petre Barac
Luni, 19.02.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Circa 90% din drumurile naționale au o singură bandă pe sens, iar acest lucru are impact atât asupra siguranței în trafic, cât și asupra timpului de călătorie, potrivit reprezentanţilor Poliţiei Române.

Poliția Română a publicat o nouă ediție a “Buletinului siguranţei rutiere”. Documentul cuprinde o analiză a accidentelor rutiere grave produse în cursul anului 2016, o comparație pentru intervalul 2012-2016 şi un capitol referitor la accidentele grave de circulaţie în rândul persoanelor vârstnice.

Una dintre concluziile relevante este că, în 2016, numărul accidentelor rutiere grave a fost mai mic cu 13.5% decât în 2015.

Parcul de autovehicule din România este cu 26.6% mai mare în anul 2016, comparativ cu anul 2011, iar peste două treimi dintre autoturismele înregistrate în România au peste 10 ani vechime.

“Aproximativ 90% din reţeaua naţională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens, ceea ce are impact atât asupra timpului de călătorie, cât şi asupra siguranţei în trafic”, se arată în document. 

În ultimii 5 ani, cele mai frecvente cauze ale accidentelor grave de circulație au fost indisciplina pietonilor (traversare neregulamentară a drumului, prezenţa pietonilor pe partea carosabilă sau alte abateri ale pietonilor) şi viteza (neregulamentară sau neadaptată la condiţiile de drum) conducând la producerea a circa 41% dintre acestea.

Pe drumurile naţionale şi judeţene cele mai multe accidente sunt determinate de viteză, în timp ce pe drumurile din interiorul localităţilor, mai ales în cele urbane, indisciplina pietonilor reprezintă principala cauză a accidentelor rutiere.

Via News.ro

 

Comentarii (4)

  • ACE - Craiova
    Lipsa autostrazilor produce FOARTE MULTE VICTIME:
    - multe masini;
    - multa graba;
    - multa inconstienta / mult tupeu la volan;
    - drumuri la care se lucreaza SCUMP, INCET si, mai ales..... DE PROASTA CALITATE.....
    Una peste alta conform studiilor recente privind poluarea de ex. in Bucuresti:
    - 66% din poluarea atmosferica este produsa de masinile cu motor termic (diesel, benzina, GLP);
    - 25 % de catre industrie;
    - 7 % de catre centralele pe gaze, peleti, lemne etc....
    Tocmai de aceea este nevoie de introducerea masiva a masinilor electrice......
    Si atentie: mai ales, INTRODUCEREA MASINILOR electrice AUTONOME - care vor reduce traficul actual la 25% !!!!!
    19 3
  • @ACE, cu tot respectul, dar în enumerare făcută de tine sunt listate și motive care țin de lipsa de educație care domină România. Dacă nu avem autostrăzi, bunul simț ne-ar spune că ne adaptăm modul de condus la ceea ce avem, dar în România bunul simț e rar.

    Și chiar și pe ăia 700 și ceva de km de autostrăzi pe care-i avem, românii circulă ca niște bezmetici crezându-se pe circuit. Mergi și tu legal ca omul cu maxim 139 km/h, depășești un camion și vin creierele mici în spatele tău cu viteză, se lipesc de fundul tău și dau flash-uri de parcă te poți băga sub camion ca în Fast and Furios sau cumva îți activezi elicea și începi să decolezi deasupra asfaltului ca să treacă el. După care, după ce depășești camionul și te dai pe banda 1, se oprește în dreptul tău și se uită urât înjurându-te sau făcând semne obsecene. Haideți, știți că mulți ați pățit dacă nu chiar făcut așa ceva. Și nu doar ăia cu mașini scumpe fac așa.

    Sau, dacă vreți, mergeți pe pagina de Facebook Poliției Rutiere și vedeți că sunt videouri cu iresponsabili prinși pe autostradă cu viteze de peste 200 km/h. Acolo, uitați-vă la comentarii și observați cum gândesc mulți dintre colegii din trafic.

    Iar pentru cei care se plâng că poliția stă în boscheți la pândă, spun: dacă ești cinstit și respecți legea, de ce te-ar deranja că stă la pândă? Nu te-ar afecta cu nimic, nu? Când vrei să prinzi un hoț, nu stai ascuns?

    Astea sunt doar câteva. Concluzia e următoarea: deși o infrastructură dezvoltată crește siguranța, până la urmă, responsabilitatea principală rămâne a celui din spatele volanului care trebuie să adapteze condusul la condițiile pe care le are. Românul strigă că are drepturi în societate, dar de responsabilități fuge...
    20 4
  • someone
    @ace si @moldovean: pentru o clipa, am crezut ca ascult piesa " eterna si fascinanta romanie" a celor de la casa locco cand am citit ceea ce ati scris.
    amandoi aveti f f mare dreptate cu afirmatiile voastre. dar va dati seama ca daca s-ar schimba in bine problemele expuse de voi romania ar deveni un fel de rai pe pamant? autostrazi, masini autonome si si electrice pe deasupra, oameni civilazti in trafic care nu te claxoneaza cand nu mergi cu viteza cu care vor ei sa mergi? si e mai mult decat evident ca balanta responsabilitati / drepturi e grav inclinata intr-o singura parte, cel putin in mintea cu iq din 2 cifre a soferului roman.
    9 1
  • Educatia rutiera se face cu "biciul"! Cand cei prinsi la volan beti,fara carnet sunt judecati peste doi ani de "cercetari" si li se da cu suspendare,astea rezultate avem!Au trecut doi ani de la prinderea a 80% din politia rutiera braileana cu spaga prinsi.Inca ei lucreaza pe sistem..Cate amenzi au dat politistii administratorilor de drumuri si strazi??Legat de masini "multe", suntem la coada europei la nr de masini la mia de locuitori!Aglomeratia e data de lipsa infrastructurii,aceleasi drumuri ca in vremea comunismului,blocuri de locuinte fara parcari subterane si parcate la "vedere",ocupannd de multe ori o banda de mers!.
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru