Record absolut pentru Grupul BMW în 2014: peste două milioane de mașini vândute

de Bogdan Mirică
Vineri, 09.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul BMW a reușit al patrulea an consecutiv cu vânzări record. 2014 este cu atât mai important cu cât bavarezii au reușit să depășească pentru prima dată în istorie pragul de două milioane de unități vândute într-un an.

2014 va rămâne înscris în istoria Grupului BMW ca fiind anul în care bavarezii au reușit să treacă de două milioane de mașini vândute într-un singur an. Este al patrulea an consecutiv în care germanii reușesc să stabilească un record de vânzări.

Toate mărcile Grupului BMW au reușit să înregistreze vânzări în creștere, ajutând conglomeratul să bifeze cu 7.9% mai multe mașini livrate decât în 2013. Și luna decembrie a fost una perfectă, aducând nemților 215.217 unități comercializate.

Dacă disecăm cele peste două milione de mașini ale grupului, vom vedea că BMW a vândut puțin peste 1.8 milioane de mașini, Mini peste 300.000, iar Rolls Royce și-a depășit propriile recorduri cu 4000 de limuzine livrate.

Rolls-Royce sărbătoreşte al cincilea an consecutiv de vânzări record

BMW Seria 3, cel mai popular model

Esential 2.117.965 unități a vândut Grupul BMW în 2014.
1.811.719 mașini a vândut brandul BMW în 2014.
Ca și în anii trecuți, best-seller-ul brandului BMW a fost Seria 3, care a totalizat aproape un sfert din comenzile anului 2014.
Mai exact, 476.792 de unități Seria 3 și-au găsit un client anul trecut. Pe locul al doilea în topul celor mai populare produse se află Seria 5, liderul global al segmentul E pe piața premium, cu 373.053 exemplare. BMW X5 a fost și el destul de popular, cu 147.381 unități, urmat de Seria 4, care a totalizat 119.580 exemplare.

Rezultate foarte bune chiar și pentru gama de modele ecologice „i”, care a livrat aproape 17.800 de mașini în 2014. Micul BMW i3 a adunat 16.052 de cereri, în vreme ce supercarul i8 și-a găsit 1741 de clienți, forțând BMW să crească producția.

Europa rămâne cea mai mare piață

Europa rămâne cea mai mare piață pentru bavarezi, care au vândut 913.803 mașini pe Bătrânul Continent. Dintre acestea 273. 433 de unități au mers pe piața mamă din Germania. America de Nord și de Sud au contribuit cu 481.056 unități, reprezentând o creștere de 3.9%, iar Asia s-a dovedit și anul acesta a doua piață, cu 656.395 de unități, cu 13.8% mai mult decât în 2013.

Comentarii (21)

  • 2 milioane de cocalari si spalati pe creier si-au luat un BMW... trist.
    20 16
  • @mowgli
    Total greșit. Nu e vorba de spălați pe creier sau cocalari.
    Este vorba despre puterea unei companii de a convinge o anumita categorie de persoane ca produsul merita cumpărat.
    Vorba românească "prost nu e cel care vinde, ci ala care cumpără " e valabilă universal.
    Tot vânzări record a înregistrat și VW, golful fiind foarte apreciat deși foarte mulți se vaită. Vreo 38.000 de VW produse din iulie 2014 vor fi rechemate pentru ca pot lua foc datorită unor scurgeri de benzină în compartimentul motor și motoarele 1.4 și 1.2 TSI se pare că ajung doar pe la 40.000 km cu distribuția întreaga. Și cu toate astea, se cumpără ca pâinea caldă.
    Supercarul I8 va fi și el rechemat în service, însă aceste știri nu prea le vedem pe automarket.ro, ceea ce ma face să cred că sunt părtinitori și acordă niște note exagerate modelelor germane la fiecare test drive.
    Însă pentru a ne face o idee despre părerea germanilor în privința mașinilor, putem studia VOSS în ultimii 10 ani și veți fi surprinși sa vedeți clasamentele cu preferințele germanilor care știu sa mai și citească și să se informeze.
    6 17
  • @mowgli
    Te referi la aia care au fost implicați în accidente rutiere făcând praf BMW -urile și apoi și-au luat tot BMW pentru că au scăpat teferi și le-a dat asigurarea bani să își ia alta?
    Păi chiar spălați pe creier sunt dacă ei consideră că mai bine e să ai accident și să scapi teafăr, decât să nu ai accident deloc.
    Un studiu extrem de interesant ar fi să vedem și câte mașini sunt înlocuite pe piața datorită daunelor totale la toți constructorii auto.
    Eu aș considera un astfel de studiu extrem de important.
    Personal când văd vreun BMW prin preajmă, circul cu foarte mare atenție, că nu se știe cum se întâmplă să piardă șoferul controlul volanului și trebuie să-l evit, că inconștienți care te pot omorî sau baga în spital sunt mulți.
    Și cu cât crește numărul de BMW-uri vândute în România, crește și riscul de accidente, cresc și asigurările RCA, deci nu mă bucură deloc știrea, că eu plătesc și pentru unii "meseriași" și circul mai cu teamă.
    6 15
  • @@mowgli
    Nu poti fi decat userul @Mihai care este setat pe bmw=cocalar, bmw=accident, bmw=marketing si atat, de aia creste RCA, din cauza bmw-urilor? Esti penibil, incearca sa te obisnuiesti cu faptul ca bmw este o marca apreciata peste tot in lume, dar nu este obligatoriu s-o aapreciezi si tu, doar nu mai fi caraghios.
    16 5
  • Vreau doar sa mentionez ca postul de mai sus era un misto la adresa tuturor care CHIAR au mentalitatea ca toti posesorii de BMW sunt cocalari si ca BMW-urile se vand doar din cauza imaginii.

    @@mowgli explica-ne si noua cum e asta cu pierdutul controlului intr-un BMW ? Adica ai un viraj in care intra un Logan cu 90 km/h si un BMW tot cu 90km/h, doar ca Loganul circula fericit, in timp ce BMW-ul derapeaza intr-un stalp si explodeaza lasand in urma o ciurpeca nucleara vizibila din Africa ? Voi chiar ganditi ce spuneti ? serios acuma... Daca asta era realitatea, crezi ca mai vindeau astia 2 milioane de bucati ? crezi ca mamele isi mai bagau cei 3 copii intr-o astfel de masina ? Crezi ca mai erau considerate peste tot in lume una dintre cele mai stabile masini cu un tinuta de drum exemplara ?
    9 5
  • @mowgli
    Pai si eu chiar am crezut ca tu esti serios si ai postat si tu o realitate in primul comentariu. Chiar ma miram eu ca mai sunt si oameni luminati prin Romania, tara celor mai multi morti in accidente rutiere ....
    Despre cat de multumiti sunt unii cu BMW, cred ca urmatorul clip spune totul: http://www.automarket.ro/stiri/video-un-om-de-afaceri-si-a-distrus-bmw-ul-m6-in-fata-salonului-auto-de-la-53011.html
    Despre cat de "supercar" e I8-ul, pilotul expert german a reusit sa dovedeasca: http://www.automarket.ro/stiri/bmw-i8-primul-accident-al-supercarului-hibrid-german-54850.html
    Despre inteligena celor ce-si cumpara BMW, un mucea a reusit sa demonstreze cat de stabil e un M4: http://www.automarket.ro/stiri/dauna-totala-primul-bmw-m4-distrus-vine-din-germania-56879.html
    Despre siguranta in curbe imi povestesti tu mie ? O fi avut smecherul asta cu M4 vreo 200 km/h in oras ?
    Sau ciumegul asta care a vrut sa se dea smecher: https://autos.yahoo.com/news/dumb-bmw-m4-driver-tries-show-off-jumps-203042646.html
    Ba voi chiar nu sunteti sanatosi la cap si nu vedeti ce se intampla in lume ? Cat de limitati si spalati pe creier puteti fi cand afirmati ca lumea e multumita de BMW si ca sunt super stabile cand astia la 50-60 Km/h sar pe partea cealalta a soselei si merg pe contrasens ?
    Eu inteleg ca a avea BMW e "cool", dar mai lasati-o moale cu stabilitatea atat timp cat astia rupt balustrazi pe autostrazi, pomi prin orase si sar borduri. Si daca asta se intampla pe afara, unde ai pretentii la strazi si la unii oameni, la noi in tara sunteti VARZA MURATA !
    Deci ma repet, cand vad BMW-uri ma feresc cat pot si nu ma simt in siguranta nici ca pieton !
    Puteti voi sa publicati si carti despre cat de stabile sunt BMW-urile si sa-i pupati in teava de esapament pe germanii care va conving pe voi si altii ca fac ei super masini. Ei nu sunt in stare sa faca motoare fiabile, dar sa mai vorbim de masini stabile.
    Trebuie sa fii orb sa nu vei realitatea: BMW vinde mult pentru ca trebuie sa acopere si astfel de daune totale ca cele din clipurile prezentate ! Bagati la cap bine asta ! Daca vizitati si rubrica accidente exotice o sa mai vedeti cateva cazuri de super eroi care participa la inmultimrea numarului de BMW-uri vandute dupa daune totale !
    Deci eu vreau sa vad fapte nu vorbe, ca la teorie sunteti buni cu totii, dar realitatea va cam contrazice.
    Vedeti ca pentru stabilitatea BMW-urilor sunt create filmulete speciale pe youtube: cautati "BMW car crash compilation" si aveti material de studiu pentru cateva zile bune.
    3 9
  • @@Mowgli, dar Mercedes crash compilation ai cautat ? Dar Ferrari care ia foc compilation ? dar Lamborghini care ia foc ? Dar Audi care derapeaza si face praf un autobuz ? sau Porsche ? Ce tot vorbesti prostii omule ? ce vii aici sa ne zici de fapt ? ca nici o alta masina din lume nu face accidente, doar BMW ?

    Deci 5th Gear, Top Gear, restul presei, jurii de peste tot in lume, toti is niste idioti platiti de BMW ?

    Apropo, conduc si detin BMW-uri de cand am permis, sunt super multumit, sunt foarte fiabile si sigure. Ma simt in deplina siguranta, mai ales cand conduc sportiv si nu mi-as cumpara altceva.

    Dragule, baga-ti bine in cap: orice masina poate fi condusa de idioti si orice masina se supune legilor fizicii. Asta sa fie clar.

    Si decat sa vorbesti degeaba, fara sa ai habar, du-te intr-un showroom si mergi la un testdrive. Vezi daca explodezi la 50 la ora intr-o curba prin oras ;)
    8 5
  • @baiatu anti bmw
    Este plin netul de video cu accidente cu bmw pt ca astea fac rating, aduna multi gura casca, nu provoaca interes accidente cu marcile obisnuite, nu se uita aproape nimeni la un opel, vw, ford, renault, kia, fiat... in sant sau logan rasturnat, sau orice altceva, se uita la marcile mai scumpe sau la cele exotice, cand se testeaza modele camuflate crezi ca nu sunt incidente la toate marcile? Bineinteles, dar alea nu conteaza, problema este ca sunt unii ca tine care incearca sa manipuleze, prezentand doar link-uri cu accidente bmw, in speranta ca ce? Daca tie iti place ce faci, n-ai decat sa continui, tot eu am fost si mai sus, din pacate pt tine, bmw continua sa fie iubit si dorit, indiferent daca intelegi sau nu, dar nu inteleg dc nu incerci sa promovezi marcile care-ti plac fara sa denigrezi altele, ti-a luat painea de la gura bmw? Nu-ti place, e simplu, nu intri pe stirile cu aceasta marca, altfel te transformi intr-un mare frustrat, dar daca tu zici ca merita...
    9 1
  • @mowgli
    Am facut testdrive cu X3 si 320d. Nu mi-as lua niciodata.
    Sunt incatat de masina pe care o am si doar sa fiu inconstient sa ajung sa iau BMW.
    @@Baiatu anti BMW: daca as ramane doar frustrat intreg ar fi bine. Sper sa nu dau de vreun meserias din asta ca voi si sa ajung vreun prin spital.
    Ca voi asta cautati, condus sportiv si smechereala. Si sa nu uit RATING si sa provocati interes pe Youtube.
    Banuiesc ca de asta vor creste in continuare numarul de accidente in Romania, proportional cu numarul de smecheri.
    3 9
  • @@mowgli nu stiu cine esti, dar pana una alta nu cred ca ma cunosti si nu inteleg cum iti permiti sa ma judeci tu pe mine si sa faci afirmatii despre motivele pentru care conduc BMW. Esti acelasi roman prost dupa care oricine are BMW e neaparat un taran cocalar prost. Exact!
    De parca nu-i vezi in Opel, Logan sau Audi-uri si Mercedes-uri toata ziua. Eu inchei discutia aici ca nu ma cobor la nivelul tau, sorry.
    7 1
  • @mowgli
    Lasă, nu fi supărat, ești doar un tânăr fără experiență. Te înțeleg perfect, cum îl înțeleg și pe cel ce a făcut praf M4 în oraș. Și el a trăit cu senzația ca și tine că în BMW se simte în siguranță când conduce sportiv. El s-a înșelat, tu nu încă. Îți recomand să testezi și mașini cu adevărat sigure. Spre deosebire de tine eu am avut ocazia sa testez și altceva și am vreo 15 ani mai mulți vechime. Și nu aș da XC 70-ul, nici pe toate mașinile pe care le-ai condus tu până acum. Dar cand nu știi că mai există și alte mașini în lume, crezi ca doar germanii sunt centrul universului.
    4 8
  • @baiatu anti bmw
    Omule, in aceasta stire se prezinta niste banale cifre de vanzari pana la urma, tu visezi ca bmw " este centrul universului" bla bla, ai grave probleme, daca nu ai aveai iti vedeai de treaba, daca simpatizezi Volvo foarte bine, dar ce treaba ai cu bmw? Lasa-i pe cocalari si pe toti distrusii din lumea asta sa-si cumpere bmw, tu de bucuri de volvo, punct, nu cred ca poti fi atat de limitat incat sa repeti la nesfarsit aceleasi sabloane, dar vad ca esti perseverent, sa fii sanatos.
    5 1
  • @baiatu'
    Și eu o să-ți urez ție să fii sănătos după ce te-o lovi un smecher cu BMW, să văd dacă asta te încălzește sau îți repara mașina. Dar până atunci să sperăm că BMW va depăși VW la vânzări.
    2 9
  • Chiar nu cred ca nemtii sunt centrul universului, dar BMW este o pasiune si as fi ales Alfa Romeo sincer ca masina de zi-cu-zi, dar nu se mai fac cu tractiune spate, asa ca... BMW :)
    7 1
  • @@baiatu
    Ce limitat poti sa fii, sunt sanse mai mari sa te loveasca un tir sau camion, sunt mai multe pe strazile noastre decat bmw-uri:)
    6 0
  • Toata lumea stie ca sunt multi, dar bmw a facut ca 0tv, nu s-a sfiit sa profite de asta, chiar ma uitam la un comparativ intre M5 si 4C, 524 vs 170 kW, majoritatea pune botul. Din pacate indiferent de calitatile produselor bmw, din punctul meu de vedere sunt descalificati pt. ca n-au coloana vertebrala, rezultatul fiind o insiruire de cifre irelevante soferului mediu caruia i se adreseaza, ei fiind principalii promotori ai filozofiei "cu cat mai puternica cu atat mai buna", aplicata unor masini la care nu puterea ar fi trebuit sa principalul indicator.
    Pe bune, cati dintre voi au simtit nevoia de 500 cp pe o limuzina?
    1 7
  • Numește câțiva producatori care nu au modele de multe sute de cai, in afară de dacia. Cum naiba vedeți voi doar bmw cu 500 de cai, dar jaguar, cadillac, lexus, nu au? Noul xc90 are și o variantă hibridă de 400 de cai, ala la ce folosește? Mari hateri mai sunteți.
    5 1
  • Marea diferență între un XC 90 și un X5 este că Volvo ajunge prin șanțuri la sesiunile de crash teste organizate de cei de la Volvo, iar X5 în viața de zi cu zi. Și în general nu e frumos să compari Volvo cu BMW. Consider o jignire majoră. Uita-te și tu puțin la cine își ia Volvo în general și vezi cine se urcă în BMW. Scrie cocalar sau mârlan cu Volvo pe Google și zi-mi câte rezultate găsești. Nu încerca asta cu Audi sau BMW, că nu ai timp o săptămână să vezi toate rezultatele.
    Volvo e o marcă foarte cunoscută pentru invenții legate de siguranță în timp ce BMW și-a făcut publicitate prin caracterul sportiv. Și asta e bine că asta se vinde. Dacă romanul cere manele, îi dăm, dacă vrea scandal televizat, îi dăm și de asta, însă nu putem apoi pretinde să fim văzuți ca o nație educată. În țările educate există mai puține accidente grave și o altă orientare către mărcile auto. La români, toți se nasc "Schumacheri" și cu viteza în sânge. La 20 de ani deja își ia smecheru ' BMW ca știe el mai bine cum sta treaba cu stabilitatea în curbe decât unul care are deja vreo 500.000 de km făcuți.
    Vai de noi...
    1 3
  • @@@@@@@@@@@MM

    Dupa lugica lu asta de sus, Ranger Rover, Porsche, Mercedes si Ferrari sunt sub Volvo si ele, ca doar au mai multi cocalari la volan. Buna asta.
    Logica ta e absolut infailibila.

    Dupa logica mea insa, poti sa ai 1 milion de km condusi, ca tot un sofer prost ramai. De exemplu "Schumacher" de care zici tu, te baga in buzunar de la varsta de 16 ani si pe noi toti la un loc, cu toti 500.000 de km ai tai.
    2 2
  • @mowgli
    După logica mea, ideea de a conduce pe drumurile publice o mașină este ceva ce trebuie făcut responsabil. Că dacă toți am conduce mașini puternice ca niște retardați ar fi un haos total. Din fericire INCA mai sunt și șoferi responsabili.
    Oricum ideea ta cu Schumacher e bună, condu-ti BMW-ul ca el și vei demonstra lumii întregi cât de bun șofer ești.
    Vezi că mulți piloți profesioniști au făcut praf BMW-uri din astea super-stabile și catalogate supercaruri.
    A conduce bine nu înseamnă să pleci primul de la semafor cu scârțâituri de roți și să depășești la limită.
    Dar e greu să explici ceva unui tânăr de 27 de ani care vede drumurile publice ca niște circuite de formula 1 și se comportă pe ele ca atare.
    1 4
  • @@mowgli eu conduc foarte responsabil, din nou: nu stiu cine esti tu sa ma iei pe mine la rost. Nu ma cunosti, habar n-ai cum conduc. Eu n-am afirmat nicaieri ca ma cred pe circuit sau am un supercar.
    Mi se pare ca esti un frustrat, unul care are impresia ca "schumacheri" sunt doar in BMW-uri, ei bine, eu era sa fiu omorat mai des de catre VW-uri si Logan-uri decat de BMW-uri. Dar tu tine-o pe a ta, ca atata poti.
    Oricine da vina pe masina si nu pe sofer, nu poate fi prea luminat la cap.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru