Renault Duster, produs în Brazilia, a obținut zero stele la testele Latin NCAP

de Paul Cosma
Luni, 30.08.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault Duster a obținut zero stele la testele de siguranță Latin NCAP. Organizația independentă a cerut Renault să efectueze un recall pentru toate exemplarele Duster produse în Brazilia.

În octombrie 2019, un exemplar Renault Duster din a doua generație, produs la Mioveni, a fost supus testelor de către Latin NCAP și a obținut un punctaj general de 4 stele. 

Producția SUV-ului a început ulterior și în Brazilia, astfel că organizația independentă a organizat o nouă sesiune de teste pentru Dusterul produs în America de Sud. De această dată, Renault Duster a picat testele de siguranță, obținând zero stele. 

Latin NCAP a explicat că, spre deosebire de versiunea Dacia, Renault Duster nu oferă în standard airbag-uri laterale pentru protecția capului, în timp ce caroseria este mai vulnerabilă la impactul lateral. 

În urma testelor, organizația a observat o scurgere de combustibil la impactul frontal, în timp ce ușa pasagerului din dreapta s-a deschis la impactul lateral. 

Renault Duster a obținut un punctaj de doar 29% pentru protecția pasagerilor adulți, respectiv 23% pentru protecția copiilor. 

De menționat că, pentru evaluarea protecției oferite pietonilor, Latin NCAP a folosit un Duster produs în România.

Cel brazilian are o structură frontală diferită ce ar fi putut schimba rezultatul final. Începând din octombrie 2020, testele Latin NCAP sunt mult mai stricte, însă rezultatul obținut de Renault Duster rămâne unul surprinzător. 

Publicația Motor1 a obținut o reacție din partea Renault după această sesiune de teste a celor de la Latin NCAP: “Exemplarul Duster al cărui test a fost efectuat în august 2021 este identic în termeni de siguranță activă și pasivă cu cel care a obținut patru stele la testele efectuate în 2019 de aceeași organizație. În 2020, Latin NCAP a schimbat procedura testelor și, din această cauză, rezultatele sunt diferite. Este important să subliniem că Renault Duster respectă cu strictețe toate regulamentele în țările în care este vândut, depășind cerințele în unele cazuri. Modelul vine cu echipamente standard precum ESP, avertizare pentru unghiul mort, cameră multiview, asistență la pornirea din rampă și altele care nu sunt obligatorii prin lege.” 

Pe lângă Renault Duster, Latin NCAP a mai evaluat și Suzuki Swift pentru piețele din America de Sud, model care de asemenea a obținut zero stele la testele de siguranță. 

Via Motor1

Comentarii (11)

  • Si s-a rasturnat complet,asta stand pe loc la testul de impact lateral.
    8 0
  • Unde sunteți ăia care tot spuneați pe aici că nouă Renault ne dă ce e mai rău și că norocoși sunt cei din America de Sud unde le sunt oferite mașini mai de calitate?
    12 4
  • A, da, și tot la LatinNCAP Suzuki Swift a obținut și el 0 stele cu doar 16% protecția pasagerilor. În Europa, Logan are 70% protecție a pasagerilor.

    Oricum, data viitoare înainte să comentați cum își bat joc de noi francezii și cât de multă grijă au de ruși și de sud-americani, mai bine vă documentați înainte.
    14 7
  • Vitejii anonimi care se distrează aruncând mereu mere stricate spre Dacia din bălăriile de pe marginea drumului ți-au dat cu minus. Astea le sunt argumentele.
    8 12
  • Edikkk
    Latin america e vazută şi de constructorii europeni dar şi de cei americani ca lumea a 3a.

    România cam peacolo, noroc că am intrat în UE.

    dealtfel să vedem modelele VW pentru Europa, SUA vs America Latină.

    Apoi sincer cam media pe America de sud ca PIB cap locuitor este sub al României
    4 2
  • Edikkk
    https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.CD?end=2020&locations=ZJ&start=2006&type=points&view=chart
    1 1
  • Renault nu vine cu nici o explicație. Înseamnă că acceptă acest rezultat, la fel cu testarea devastatoare Daciei la EURONCAP.
    8 8
  • N-ai citit și n-ai priceput nimic, așa-i?
    Pasajele cu ”publicația Motor1 a obținut o reacție din partea Renault” și ”a organizat o nouă sesiune de teste pentru Dusterul produs în America de Sud” probabil erau scrise-n portugheză.
    Despre asta vorbeam în primul comentariu.
    4 5
  • Dănuț Alin Niță
    Siguranta pasagerilor este zero !!!!
    Doar Profitul contează !!!!!
    Tot o căruță este !!!!
    :))))
    5 8
  • painkiller
    Conform celor de mai sus (zombi) e vina Americii de Sud-Braziliei si nu a Renault-ului ca "supervizeaza" , cu obtinerea unui profit urias, producerea unei asemenea sicriu pe roti. Caputu e grav avariat!
    6 6
  • Anonim Aa
    O DATA ȘI O DATA FATALITATEA LOVEȘTE CUTIA DE TABLA DE VEZI STELE VERZI MA ROG ÎN CAP NCAP
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru